| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
krenzler
tak for zero respons og smalltalk. |
|
|
Selv tak.
1. Respons på hvad? Jeg spurgte dig om PT'ens banjo-effekt og du gav et fyldestgørende svar (for mig ihvertfald). End of story.
2. Hvad er der galt med lidt smalltalk? Smalltalk udfylder vel en meget væsentlig rolle for menneskers sociale interaktion eller hvad? Jeg er slet ikke en type der dyrker smalltalk på daglig basis (tro mig eller lad være). Den rette dosering og det rette blandingsforhold er vel vejen frem?
Er der noget jeg har misforstået?
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nevermind
det er blot almindelig pli i min verden at give respons efter svar på mine spørgsmål - det er det så ikke i din verden - end of story.
smalltalk er da ok hvis man mener andre har glæde af det! det gør fx min nabo på +90 år i stor stil.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| det er blot almindelig pli i min verden at give respons efter svar på mine spørgsmål - det er det så ikke i din verden - end of story. |
|
|
Hmm... Her må jeg give Krenzler "ret", det du skrev havde hverken ? efter sig eller antydningen af at være spørgsmål - det var konstateringer. Som sådan er det op til Krenzler om han vil knytte yderligere kommentarer dertil, hvilket han øjensynligt ikke følte var nødvendigt, og det er ganske fornuftigt da sådanne debatter (jeg synes / du synes / personlig oplevelse) i reglen blot fører til mudderkastning. I har hver jeres opfattelse, sådan er det bare.
slowon skrev:
| smalltalk er da ok hvis man mener andre har glæde af det! det gør fx min nabo på +90 år i stor stil. |
|
|
Det er ok, ja, men hvis man nu ikke selv er i humør til det... Man behøver ikke føle sig forpligtet af andres glæder, medmindre det er mutti der ynder at snakke om naboens hæk 
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej slowon.
Jeg er ked af hvis det har virket som om at jeg ignorerede dit svar på mit spørgsmål. Det var hverken bevidst eller min hensigt. Pli er skam en del af min omgang med andre mennesker.
Jeg bilder mig ind at nogen (om så bare én) har haft lidt glæde af min smalltalk. Hvis ikke, nå ja så fred være med det. Lad os ikke mundhugges om ligegyldigheder.
Hvad siger du til hende der M&M? Er hun ikke OK?
Jeg skal nok være alvorlig fra nu af.  ...
....så fra NU af i det mindste...
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så forligger første lytteindtryk af Roksan´en: (har lånt en med hjem , af privat i Nr.Sundby):
For det første: Lyden er MEGET anderledes end LPT. Ikke nødvendigvis dårligere, men anderledes. Det er især mellemtonen, der er langt mere "kontant" eller "monitoragtig" end LPT´en med Decca.
Man "nærlytter" i en helt anden grad på denne kombination, end jeg er vant til. Rigtigt godt til mindre vokal og jazz besætninger, f.eks. Count Basie Kansa City 3 (Pablo), eller Manhattan Transfer.
Store orkesterværker (Mahler, Shostakovitj o.l.), virker lidt anstrengende at lytte til i længden. Man sidder lidt for langt fremme i koncertsalen, efter min smag. Jeg savner det "overblik" jeg har med LPT´en.
Rock-pop er suverænt med LPer som JJ Cale "Naturally", Van Morrison "Moondance" og Ry Cooder "Jazz". Derimod bliver Metallica og Rage nemt for "anstrengende" i længden.
Dette var alt, indtil videre. Mere følger.
PS: Jeg har lovet udlåner , ikke at "pille" ved dyret, så ombytning af pick-ups bliver (desværre) ikke aktuelt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim & krenzler -
vi var vist flere der nød godt af siden med MM
mht til konstateringer - er og bliver meninger offentliggjort herinde konstateringer,uanset hvor velunderbyggede..et svar er vel værd at respondere på - også selvom svaret ikke ender på? eller?
anyways fik jeg trods tonen en god respons - tak til jer begge!
finn52
mon ikke den der in your face sound skyldes deccaèn? - jeg er specielt nysgerrig mht forskellen i basgengivelsen,så hvis dine højtalere er kapable under 80hz vil jeg mægtig gerne høre din mening
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon:
En tak tilbage til dig.  Altid rart at kunne mødes på halvvejen og debattere i øjenhøjde.
Ja. Marilyn kan vel smelte de flestes hjerter.
Tilbage til dét det handler om: Hi-Fi.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
kim & krenzler -
vi var vist flere der nød godt af siden med MM
mht til konstateringer - er og bliver meninger offentliggjort herinde konstateringer,uanset hvor velunderbyggede..et svar er vel værd at respondere på - også selvom svaret ikke ender på? eller?
anyways fik jeg trods tonen en god respons - tak til jer begge!
finn52
mon ikke den der in your face sound skyldes deccaèn? - jeg er specielt nysgerrig mht forskellen i basgengivelsen,så hvis dine højtalere er kapable under 80hz vil jeg mægtig gerne høre din mening
mvh/slowon
|
|
|
Jeg har nu haft "det tunge skyts" fremme:
Shostakovitj violinkoncert (med masser af pauker), Tchaikovskijs 1812 ouverture (med ægte kanoner (bob bob), Saint Saens orgelkoncert, noget Virgil Fox bas-tortur og HC lundbyes champagnegaloppen (Ortofon test plade):
Bassen (især mellembas som pauker) er nok mere distinkt og direkte på Rocksan, men slet ikke så velintegreret som på LPT. Muligt at Rocsan går dybere, men LPT er mere musikalsk i regionerne under 150Hz.
Bedømmelse af bas på Jazz følger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder interessant finn52
glæder mig til yderligere basinfo - men lige et spørgsmål : har du decca på begge grammofoner?
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
slowon:
En tak tilbage til dig. Altid rart at kunne mødes på halvvejen og debattere i øjenhøjde.
Ja. Marilyn kan vel smelte de flestes hjerter.
Tilbage til dét det handler om: Hi-Fi.
|
|
|
Inden det bliver alt for serøst:
Det er ikke kun MM der er det rene GUF.
BB kan også bruges:

|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
lyder interessant finn52
glæder mig til yderligere basinfo - men lige et spørgsmål : har du decca på begge grammofoner?
mvh/slowon
|
|
|
Nej, kun på LPT´en.
Roksan´en har en Roksan pu monteret (der står kun ROKSAN på den, og den er kulsort).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja havde black bush og bridgette bardot byttet alder..
det var straks værre med den kulsorte roksan - den i samarbejde med armen kan tænkes at gøre en verden til klangforskel!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon:
jaja havde black bush og bridgette bardot byttet alder..
Ja whiskeyen ville utvivlsomt være betydeligt bedre, og pigen alt for ung .
slowon:
det var straks værre med den kulsorte roksan - den i samarbejde med armen kan tænkes at gøre en verden til klangforskel!
Hvad mener du?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Ja whiskeyen ville utvivlsomt være betydeligt bedre, og pigen alt for ung ."
pt er hun for gammel og whiskeyen for ung - så af to onder...
jeg mener klangforskellen på de to grammofoner er summen af værk/tallerken/arm/pickup!
så når du hører forskel,er det på to meget forskellige setups - ikke "bare" værket.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Måske, kun måske, mener hr. Slowon, at Roksan har lavet en pick up der ikke kan spille i deres egen arm ?!
Pink`en er en fin pladespiller, men det er rigtigt, at den mangler energi og niveau under 100 hz, det kan, i nogen grad, afhjælpes ved påsætning af et 12 volts batteri, men problemet ligger i acryltallerkenen og da de begge er udstyret med en sådan, så burde der ikke være den store forskel i basformåen, hvilket du jo også antyder.
Jeg kender ikke lyden af Roksan, så der kan jeg ikke hjælpe dig, men det er vel også dig selv der skal leve med lyden (ene)
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Black Bush!?.... er det ikke lige frækt nok?
Er Roksan PU'en (Chorus Black?) ikke i bund og grund en modificeret (?) Goldring? Den har Gyger II nåleslibning hvorimod en G-1042 har Gyger S.
Jeg overvejede et kort øjeblik at smække flere gode billeder af andre damer op men nu må festen da vist stoppe.
finn52: Det lyder som om du beholder din LPT eller hvad? (du har måske andet på bedding?).
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Er Roksan PU'en (Chorus Black?) ikke i bund og grund en modificeret (?) Goldring? Den har Gyger II nåleslibning hvorimod en G-1042 har Gyger S. |
|
|
Dengang jeg købte min RR5 var der også en Corus Black på, og jeg kan ikke huske hvor jeg fik fat på det, men ja, der skulle være noget om at CB er en modificeret G1042. I sig selv et godt sted at starte, og jeg syntes da også at den lød godt, men skiftede alligevel til MC med stor forskel til følge.
Jeg vil også mene at det er umuligt at sammenligne værk/arm imod hinanden når pickup'en også er forskellig. Man kan vurdere de to løsninger mod hinanden som et hele, men ikke enkelt-dele når andre dele er forskellige.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har forstået så er Gyger S nåleslibningen på G-1042 mere avanceret end Gyger II på Chorus Black. Goldring 1012GX bruger også Gyger II.
På den anden side kan det da godt tænkes at Roksan har foretaget nogle forbedringer andetsteds?
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Jeg vil også mene at det er umuligt at sammenligne værk/arm imod hinanden når pickup'en også er forskellig. Man kan vurdere de to løsninger mod hinanden som et hele, men ikke enkelt-dele når andre dele er forskellige.
Hvortil jeg kun har at svare: Logikkens (og Herrens) veje er uransalige .
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver ikke til den smukke Roksan, i denne omgang. Lyden er ikke lige som jeg foretrækker den. Den mangler lidt homogenitet og musikalitet, i sammenligning med LPT.
I den bedste af alle verdener, ville jeg have dem begge to!
|
| Til top |
|
| |