| Forfatter |
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD kan også få burn in, og billedrørs TV, og spørg lige hvilken som helst Plasma producent om der kan forekomme burn in, så jeg synes bestemt ikke man kan klandre Pioneer eller nogen andre, der er en ibrugtagnings periode og sådan er det, jeg har selv en 43" og en ven der har 50" og har ikke mere burn in så længe jeg bruger det normalt. Man køber jo heller ikke en ny bil uden at køre den til først, eller et par højttalere.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
tsk er det nu dig igen Kaso. Vi har ligesom fattet fra de andre tråde at du ikke kan lide plasma. Lad nu være med at starte den diskusion igen. Dine argumenter med biler er tyndere end en kop vand.
Vi mangler bare at JDG1 lige popper ind og siger at man skal købe panicsonic for det står der på AVSforum.com! |
|
|
Hold personfnidderen væk fra tråden, eller alternativt - hold dig væk fra tråden!!
Det burde kunne lade sig gøre at køre en normal debat, uden at puste sig op....
TAK!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
|
LCD kan også få burn in, og billedrørs TV, og spørg lige hvilken som helst Plasma producent om der kan forekomme burn in, så jeg synes bestemt ikke man kan klandre Pioneer eller nogen andre, der er en ibrugtagnings periode og sådan er det, jeg har selv en 43" og en ven der har 50" og har ikke mere burn in så længe jeg bruger det normalt. Man køber jo heller ikke en ny bil uden at køre den til først, eller et par højttalere.
Mvh.
|
|
|
Jeg har aldrig hørt om eller set LCD med burn-in - og jeg tvivler stærkt på, at det er muligt. CRT kan få burn-in - men ikke ved normalt brug. At der er en ibrugtagningsperiode kan være ok - med mindre den totalt forhindrer normalt brug af apparatet, som det tilsyneladende sker her. Hvis teknologien er så følsom, må man foretage den nødvendige indkøring på fabrikken (selv om det hæver prisen).
(PS. Højtalere lyder bare lidt ringere indtil de er "tilspillet" - der er ingen risiko for skader. Med bilen er det rigtigt, at den skal køres mere forsigtigt i starten - men det forhindrer dog ikke normal anvendelse.)
|
| Til top |
|
| |
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor så mange tilhængere af plasma teknologien godtager en bred vifte af produkterne bygget over denne teknologi, på trods af at de øjensynligt ikke muliggør helt almindelig anvendelse (det at se tv eller dvd) uden store risici for at produktet derved beskadiges. Det undrer mig desuden, at man fra Pioneers side tilkendegiver, at det er fordi brugeren behandler produktet anderledes eller udsætter det for større belastning end gennemsnitsbrugeren. Ikke mere end 10 min. tekst tv ad gangen, kun DR1 1 time, derefter 1 time med TV2. Her kan man så godt se med undertekster, men hvis du skal se dvd eller spille PlayStation kan du ikke spille fodbold...Jeg ved, at overdrivelse fremmer forståelsen, men helt ærligt Pioneer, det er jo en joke det med underteksterne...
Pete
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pete skrev:
|
Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor så mange tilhængere af plasma teknologien godtager en bred vifte af produkterne bygget over denne teknologi, på trods af at de øjensynligt ikke muliggør helt almindelig anvendelse (det at se tv eller dvd) uden store risici for at produktet derved beskadiges. Det undrer mig desuden, at man fra Pioneers side tilkendegiver, at det er fordi brugeren behandler produktet anderledes eller udsætter det for større belastning end gennemsnitsbrugeren. Ikke mere end 10 min. tekst tv ad gangen, kun DR1 1 time, derefter 1 time med TV2. Her kan man så godt se med undertekster, men hvis du skal se dvd eller spille PlayStation kan du ikke spille fodbold...Jeg ved, at overdrivelse fremmer forståelsen, men helt ærligt Pioneer, det er jo en joke det med underteksterne...
Pete
|
|
|
Nu er der ret stor forskel på de forskellige producenter. Jeg bruger selv min skærm uden hensyn til burn-in: som pc-skærm, til xbox 360 osv. og jeg har aldrig set skyggen af indbrænding eller retention.
Jeg synes indlægget fra Pioneer er lidt komisk, idet det lægger (hele) skylden på brugeren. Ja, mange folk håndterer deres skærme dårligt og "respekterer" ikke "indkøringsperioden" de første timer. Men det hjælper jo ikke synderligt, når Pioneer (og stort set alle andre producenter) sender skærmene på markedet med billed-indstillinger, som er fuldstændig vanvittige! Med brightness og særligt kontrast skruet op på fuld blus!
Formålet med disse indstillinger er alene, at de skal kunne konkurrere med andre "lyskastere" i den lokale Fona/Merling/Bilka osv. - intet andet! Så det bør repræsentanten fra Pioneer lige tage med i sine overvejelser inden han blindt kaster skylden på brugeren!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin
Burn In. Her vil jeg mene Programleverandørerne bør opgive hellige køer og ændre eller slette logo'er samt undvære sorte bjælker omkring (eller bag ved) tekster. Så får Plasma'erne sin egen fremtid.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor i min manual står det at jeg skal passe på mit plasma (PIO 436 XDE) de første 300 timer???
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit pioneer kører som sagt ofte mange timer itræk på den samme kanal - og jeg har aldrig oplevet andet end at logoet bliver hængende i et par sek. .... ærgeligt at det sker for nogen...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Hvor i min manual står det at jeg skal passe på mit plasma (PIO 436 XDE) de første 300 timer??? |
|
|
Og måske endnu mere interessant: Hvor står det i reklamerne - så "hr. og fru Jensen" ved, at de er ved at købe et dyrt fjernsyn, der ikke må bruges som - fjernsyn(!) - de første x måneder - og derefter kun med største forsigtighed?
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pete skrev:
Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor så mange tilhængere af plasma teknologien godtager en bred vifte af
produkterne bygget over denne teknologi, på trods af at de øjensynligt ikke muliggør helt almindelig anvendelse (det at se tv eller dvd) uden store
risici for at produktet derved beskadiges. |
|
|
Jeg ser nu både tv og dvd uden problemer på mit 436XDE, men jeg startede også med at indstille mit tv som jeg nu synes det skulle være i stedet
for at lade den stå på de altid hammerforkerte fabriksindstillinger (hvilket gælder alle tv).
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Hvor i min manual står det at jeg skal passe på mit plasma (PIO 436 XDE) de første 300 timer??? |
|
|
Der står intet om timer (det gør der heller ikke i f.eks. Panasonics manualer), men der står hvad man kan gøre for at undgå indebrænding.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis....der står ikke en.......ja der står ingenting!
Jeg har sat mine indstillinger lavt fra starten af, og der står de faktisk stadigvæk, men jeg har stadig en lille fastbrænding af tv2, og tv3. Og hvordan kan det så lade sig gøre? Tv´et er på ingen måde blevet misbrugt, men det er der stadig. Det er ikke særligt kraftigt, og jeg kan næsten kun se det når der er hvid baggrund, men det er der altså, og jeg var forberedt!
Jeg har valgt indtil videre at leve med det, men bliver det værre, vil jeg ha´ byttet tv´et da der så helt klart må være en fejl på lige den model/produktion jeg har.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da hvor en diskusion jeg har sat i gang men jeg er enig i af det er noget fis at man skal være forberedt men man får intet af vide hverken af sælgeren eller i manualen. det dur ikke.
|
| Til top |
|
| |
-JW- Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det virker som om det er specielt Pioneer der har problem med burn-in?
Jeg har et Panasonic PHD8, og har aldrig oplevet noget der ligner burn in eller image retention. Nu har jeg godt nok også allerede fra starten skruet
ned for brightness og contrast, men alligevel har jeg ikke en gang oplevet at logoet fra en kanal bliver hængende et øjeblik, selvom jeg har siddet
og set fodbold på kanal 5 en hel aften.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skræmmende at læse disse indlæg. Det kan ikke være rigtigt man bruger en teknologi, der ærlig talt ikke virker som den skal for at løse opgaven.
Jeg kan kun ryste på hovedet når jeg læser osprey's indlæg. Det er da for langt ude at alle skal ændre deres dvd udgivelser og kanaler fordi nogen bruger en dårlig teknologi til at fremvise disse.
Men nu må vi se når SED/NED og OLED kommer på markedet. LCD kan måske overleve, men der er ingen tvivl hos mig hvilken teknologi der forsvinder fra markedet. Så må vi se om Pioneer til den tid har trukket deres stædighed tilbage og vælger at investere i andre og bedre teknologier. De laver trods alt de flotteste fladskærme derude på markedet. Bare synd teknologien i dem ikke er forfærdelig brugbar.
Det er jo ikke kun burn-in der er et problem, men også lav opløsning. Et 23" LCD kan have den ægte 1080 HDTV opløsning. Det kan et 42" plasma jo dårligt nok (i hvert fald slet ikke 1:1 pixelmapping). For mig ser fremtiden lys ud og fortiden (nutiden) kan let glemmes 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Det er jo ikke kun burn-in der er et problem, men også lav opløsning. Et 23" LCD kan have den ægte 1080 HDTV opløsning.
Det kan et 42" plasma jo dårligt nok (i hvert fald slet ikke 1:1 pixelmapping). For mig ser fremtiden lys ud og fortiden (nutiden) kan let glemmes
|
|
|
På trods af den "lave" opløsning, så viser den tilsyneladende HDTV bedre end det meste andet på markedet.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
notional skrev:
|
Det er jo ikke kun burn-in der er et problem, men også lav opløsning. Et 23" LCD kan have den ægte 1080 HDTV opløsning. Det kan et 42" plasma jo dårligt nok (i hvert fald slet ikke 1:1 pixelmapping). For mig ser fremtiden lys ud og fortiden (nutiden) kan let glemmes
|
|
|
På trods af den "lave" opløsning, så viser den tilsyneladende HDTV bedre end det meste andet på markedet. |
|
|
Baseret på hvad? Jeg er ikke synderligt imponeret over LCD som tv, da de ofte interpolerer på en dårlig måde. Et 1:1 pixelmapped billede i 1080 hd burde dog kunne slå tænder ud på det meste. Også selvom de opdaterer langsomt.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et 1:1 pixelmapped billede i 1080 betyder en hujende fis, hvis skærmen f.eks. ikke kan vise farverne korrekt.
|
| Til top |
|
| |