Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer plasma med evig tekst :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Synes ham Pioneer gutten blev en smule stille...??

ninjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft mit Samsung PS-42S5H plasma-tv i et halvt år , og det er blevet brugt meget, men stadig uden nogen antydning af indbrænding. Jeg følte mig jo som lidt af en tabertype, da jeg købte dette Samsung-tv i stedet for Pioneer, som er blevet meget rost her i forummet. Men jeg er glad for mit køb. og så var det næsten halv pris i forhold til Pioneer.
Til top Vis ninjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninjo

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

AM-E: Nu vedjeg ikke hvad du laver til daglig, men når der ikke lige er messer osv. så er vi  faktisk nogengange så heldige herinde hos Pioneer, at vi kan få lov til at holde fri i weekenden

At Pioneers plasma tv skulle være hurtigere til at få burn-in end andre mærker er der ingen grund til at tro. Der er ikke lavet videnskabelige undersøgelser af dette, så det er måske lidt useriøst at konkludere ud fra forum debatter, hvor folk har vidt forskellige måder at bruge deres tv på.

Desuden kan jeg slet ikke se det store problem.
Alle teknologier har styrker og svagheder. Hvis man ikke kan leve med plasma teknologiens svagheder så er det da bare at vælge en anden teknologi og så leve med dens svagheder. Det er blot et simpelt valg som man selv må træffe. Det er der ingen grund til at lave store følelsesladede 'klager' over.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

AM-E: Nu vedjeg ikke hvad du laver til daglig, men når der ikke lige er messer osv. så er vi  faktisk nogengange så heldige herinde hos Pioneer, at vi kan få lov til at holde fri i weekenden

At Pioneers plasma tv skulle være hurtigere til at få burn-in end andre mærker er der ingen grund til at tro. Der er ikke lavet videnskabelige undersøgelser af dette, så det er måske lidt useriøst at konkludere ud fra forum debatter, hvor folk har vidt forskellige måder at bruge deres tv på.

Desuden kan jeg slet ikke se det store problem.
Alle teknologier har styrker og svagheder. Hvis man ikke kan leve med plasma teknologiens svagheder så er det da bare at vælge en anden teknologi og så leve med dens svagheder. Det er blot et simpelt valg som man selv må træffe. Det er der ingen grund til at lave store følelsesladede 'klager' over.

Lad det med det samme være sagt, at jeg hverken har et Pioneer plasma - ej heller skal jeg have et; det er budgettet ikke umiddelbart til!

Men baseret på de skærme, jeg har stiftet bekendtskab med, ville mit valg stå mellem netop Pioneer eller Löewe; de to mærker har præsteret det bedste billede jeg har set.

Men jeg villa da, hypotetisk set, under ingen omstændigheder investere i et TV til multimange-tudinde kroner, hvis "plasma-teknologiens svagheder", som du skriver, umuliggør at jeg skulle kunne se undertekstede film! Det er i mine øjne en decideret mangel ved et produkt, som i teorien burde kunne bruges til formålet.

Er det en "følelsesladet klage" når manden med det ovennævnte Pioneer-problem har burn-in på sin skærm efter at have set en eller flere undertekstede film, ikke har misbrugt sit produkt ved at pause i unødig lang tid, har behandlet produktet efter forskrifterne - og dog vedholder, at der er noget galt med skærmen??

I mine øjne virker den alt andet end følelsesladet - snarere yderst rationel og dybt forståelig.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tror problemet med burn in er højst realistisk for Pioneer, der er simpelten for mange tråde i fora verden over der omhandler precis det samme til at det kan være en tilfeldighed. Nu er intet produkt perfekt, og fejl kan og vil opstå. Det der skiller de gode fra de dårlige er hvordan de håndterer eventuelle problemer, og der står Pioneer til stryg karakter.

Det er ikke første gang jeg ser en producent skubbe egne problemer over på kunderne, og neppe heller siste gang. Heldigvis så kan man stemme med tegnedrengen, og jeg har ikke købt et Philips produkt siden midten af 90 tallet hvor de lavde CD brændere der gik i stykket efter et par måneder, og frasa sig et hvert ansvar. Ligeledes vil jeg herefter forsøge at holde mig væk fra Pioneer produkter.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juli 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Da er trind 1 i min en mands bojkot Pioneer aktion gennemføret . Jeg skulle egentlig købe en Pioneer DV693 men købte i stedet en Oppo DV970. Den koster ca 600kr mindre, kan mere og det medfølger et HDMI kabel, så det burde egentlig være en no brainer.

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har både et Kanal 5, TV2 og TV3 logo brændt ind i min Pioneer skærm nu. De to sidste er kommet langt efter 300 timers brug, så det med, at det er skrøbeligt de første timer og så derefter komplet resistent, tror jeg ikke på. Men jo, jeg har brugt mit tv til at se tv på, nogle gange den samme kanal i 2-3 timer!!! så det er jo min egen fejl.
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juli 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Trøst dig med at det hadde været mere pinligt om det var Playboy Channels logo der var fastbrændt

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Trøst dig med at det hadde været mere pinligt om det var Playboy Channels logo der var fastbrændt

Eller Kanal København

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke man hører så mange klage over fastbrænding på Panasonics skærme. Mit 42PV500 har nu kørt i ca. 1500 timer. Indstillede billledet efter DVE-Dvd'en da jeg fik det, uden hensynstagen til skrøbelighed i de første 300 timer. Jeg tager overhovedet ikke hensyn til hvilken kanal jeg ser, om der er undertekster på osv. Eneste jeg er opmærksom på er at der ikke er et frosset billede på skærmen i længere tid. Det er også den eneste formaning børnene har fået, at de ikke må lade billedet stå fast i længere tid. Jeg har ikke skyggen af en indbrænding. Men sådan skal det altså også være. Alt andet er da for dårligt. Man skal da kunne bruge et TV på normal vis uden at det tager skade.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Da er trind 1 i min en mands bojkot Pioneer aktion gennemføret . Jeg skulle egentlig købe en Pioneer DV693 men købte i
stedet en Oppo DV970. Den koster ca 600kr mindre, kan mere og det medfølger et HDMI kabel, så det burde egentlig være en no brainer.

Med den fremgangsmåde ender du jo med slet ikke at kunne købe noget

Hvor har du i øvrigt købt en Oppo? De må ikke sælges i EU efter 1. juli pga. de nye RoHS regler.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juli 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg får nu håbe at de fleste producenter klarer at forholde sig redelige, hvis ikke må jeg efterhånden finde en anden hobby  Eller så må jeg håbe på at jeg bliver dement

Jeg bestilte den herfra

http://www.kingselektronik.dk/index.php?cPath=14

Jeg har også læst lidt omkring, og Oppo har 2 nye modeller undervejs. Den ene er efterfølgeren for 971, og den andre en ny topmodel. De har dog ikke fortalt noget om hvornår de kommer, og hvad de skal kunne.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg får nu håbe at de fleste producenter klarer at forholde sig redelige, hvis ikke må jeg efterhånden finde en anden hobby  Eller så må jeg håbe på at jeg bliver dement

Jeg bestilte den herfra

http://www.kingselektronik.dk/index.php?cPath=14

Jeg har også læst lidt omkring, og Oppo har 2 nye modeller undervejs. Den ene er efterfølgeren for 971, og den andre en ny topmodel. De har dog ikke fortalt noget om hvornår de kommer, og hvad de skal kunne.

Jeg har læst lidt om Oppo's dvd-afspillere. Til prisen finder man næppe noget bedre? Men hvor meget dvd-afspiller får man nøjagtigt får de penge? 1000-1600kr er jo næsten ingenting i forhold til de mere kendte mærker. Hvor meget kvali' kan man presse ind i sådan en maskine til den pris?

De fleste dvd-afspillere til 1000kr. som jeg har set, har ikke været noget at skrive hjem om. Dårlig plastik kvalitet, lousy skuffe, billedet hakker ved panoreringer osv. osv. - det drejer sig om bl.a. prosonic, denver, lumatron m.fl....

Skal Oppo'en sammenlignes med disse mærker, eller er der tale om en _langt_ bedre og mere potent maskine??

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Indtil for 24 timer siden var Oppo kun et navn og et rygte for mig, så det ville blive fejl at udgive mig selv for at være fanden til fisker. Men jeg læste en masse omkring 970 i nat, og den ser ud for at være en bedre afspiller end mange dyrere konkurrenter. Den er testet over på

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function =search&articles=130#Oppo%20DigitalDV-970HD%20(HDMI )

og har mange langt dyrere afspillere under sig på ranking listen. Jeg har dog ingen forhåbninger om den skal være suveren, men den koster bare nogle hundre kroner mere end et HDMI kabel (som er grovt overprisede), så hvorfor ikke?

Den dyrere modellen 971 er vistnok på mange måder ennu mere for pengene.

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

Jeg synes ikke man hører så mange klage over fastbrænding på Panasonics skærme. Mit 42PV500 har nu kørt i ca. 1500 timer. Indstillede billledet efter DVE-Dvd'en da jeg fik det, uden hensynstagen til skrøbelighed i de første 300 timer. Jeg tager overhovedet ikke hensyn til hvilken kanal jeg ser, om der er undertekster på osv. Eneste jeg er opmærksom på er at der ikke er et frosset billede på skærmen i længere tid. Det er også den eneste formaning børnene har fået, at de ikke må lade billedet stå fast i længere tid. Jeg har ikke skyggen af en indbrænding. Men sådan skal det altså også være. Alt andet er da for dårligt. Man skal da kunne bruge et TV på normal vis uden at det tager skade.

Kan du poste dine indstillinger?

Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Til Hi-Sony-Fi

Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide hvordan det går med dit Pioneer tv og dine "burn-ins" ? -Hjalp det med at lade Tv'et stå med flimmer??

Jeg har selv et pioneer436xde fra i foråret, og jeg har også et svagt TV2 logo, som jeg kæmper lidt med.. -syntes ellers at jeg passer meget på!! -ved almindeligt brug har jeg sat billedet på zoom for at undgå logoerne.. -kunne programudbyderne ikke bare være lidt mere "flinke" og lave deres logo lidt mere transparent??

Til top Vis musikkman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musikkman

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 29 August 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

musikkman skrev:

Til Hi-Sony-Fi

Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide hvordan det går med dit Pioneer tv og dine "burn-ins" ? -Hjalp det med at lade Tv'et stå med flimmer??

Jeg har selv et pioneer436xde fra i foråret, og jeg har også et svagt TV2 logo, som jeg kæmper lidt med.. -syntes ellers at jeg passer meget på!! -ved almindeligt brug har jeg sat billedet på zoom for at undgå logoerne.. -kunne programudbyderne ikke bare være lidt mere "flinke" og lave deres logo lidt mere transparent??

Det er der stadig. har ikke rigtig hjulpet.
Men det er sku lidt mærkelig. for tror mit er lidt specialt i forhold til andre. Hvis jeg kigger på TTV i 1 min så er der skyker efter det i de næste 10 min. Det kan jo ikke være rigtig men så åbentbart aligevel.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 August 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med at reklamere over det hvor du har købt tv'et??

Hi-Sonny-Fi skrev:
musikkman skrev:

Til Hi-Sony-Fi

Det er der stadig. har ikke rigtig hjulpet.
Men det er sku lidt mærkelig. for tror mit er lidt specialt i forhold til andre. Hvis jeg kigger på TTV i 1 min så er der skyker efter det i de næste 10 min. Det kan jo ikke være rigtig men så åbentbart aligevel.

Til top Vis musikkman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musikkman

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 August 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Bjur skrev:
tranum1 skrev:

Kan du poste dine indstillinger?

Ikke rigtigt da der jo ikke er tal på indstillingsbarerne. Jeg har ikke været i service-menu.

Når jeg har været i tekst Tv i måske 10 min, kan jeg se meget utydelige skygger i nogle få sekunder. Det lyder godt nok vildt det du er ude for.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 29 August 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

musikkman skrev:

Øhh - var det ikke snarere Pioneer, der skulle sælge et brugbart produkt?

Jeg ville forlange mine penge igen - det er en klar fejl!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes