| Forfatter |
|
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
    jeps kanon oplevelse...... har ventet i næsten 25 år på at høre RW eller PF live (har aldrig kunne få det til at passe med at få fri ved de tidligere koncerter )
Koncerten overgik helt klart mine forventninger..... jeg fik flere gange gåsehud over den fenomenale lyd
En lille korrektion.... det var ikke surround men qvadrofoni, som sheeps og The dark side of the moon blev fremført i!!!!
Da han jo åbenbart har hevet det originale material frem til denne gengivelsen, kan man jo fristes til at håbe på at "The dark side of the moon" i en nær frem tid blive udgivet på DVD-A eller SACD med et 4-kanals live lyd spor 
|
| Til top |
|
| |
luskerhifi Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hvor dan uploder jeg nogle bilder
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt Over fedt - Min bedste koncert oplevelse nogensinde !!!!
Så enkelt kan det siges.
Jeg stod lige midt for senen, lige bag indhegningen til dem der var nede foran senen. Jeg havde det som om lyd effekterne kom alle steder fra, det var en over fed surround oplevelse og musik gengivelsen var simpelhen i særklasse 
Jeg havde bare lidt problemer med at se hele senen hele tiden da jeg ikke stod helt oppe til hegnet ( ca. 3 - 4 rækker der op ) og der stod nogle store ( høje ) nogle foran mig , men så hjalp stor skærmene mig med resten.
Idag er jeg noget hæs i det i dag da der jo skulle skråles med på alle numrerne ( jeg kan de fleste af dem udenad ) og omkring mig var der mange andre der kunne teksterne da de fleste sang med meget af tiden 
Det er en oplevelse jeg er villig til at give meget for at genopleve 
Så Roger Waters skal have 6 stk
udaf 6  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var det nok mig og et par venner der stod foran dig, for vi stod samme sted og vi er 190-195cm høje . Men det var rigtigt, surround fornemmelsen der var så fed. De der "mææhh mææhhh mæhhh" der kørte rundt .
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galver skrev:
| ...kan man jo fristes til at håbe på at "The dark side of the moon" i en nær frem tid blive udgivet på DVD-A eller SACD med et 4-kanals live lyd spor .. |
|
|
... æhhh er det mig der misforstår spørgsmålet, eller spørger du om noget andet ... for DSOTM er udgivet som sacd (5.1). Nå men herfra er vi totalt og aldeles enige: Det var den bedste koncert, vi har set i årevis og en perfekt afslutning på en i øvrigt fantastisk festival. Som jer andre faldt vi på halen over lyden og effekterne, ind i mellem troede vi det var nogen eller noget ved siden af os, der lavede lyde ... illusionen i denne quadrofoniske udgave fungerede helt efter hensigten.  6 klap til RW og Co. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Galver skrev:
| ...kan man jo fristes til at håbe på at "The dark side of the moon" i en nær frem tid blive udgivet på DVD-A eller SACD med et 4-kanals live lyd spor .. |
|
|
... æhhh er det mig der misforstår spørgsmålet, eller spørger du om noget andet ... for DSOTM er udgivet som sacd (5.1).
Nå men herfra er vi totalt og aldeles enige: Det var den bedste koncert, vi har set i årevis og en perfekt afslutning på en i øvrigt fantastisk festival. Som jer andre faldt vi på halen over lyden og effekterne, ind i mellem troede vi det var nogen eller noget ved siden af os, der lavede lyde ... illusionen i denne quadrofoniske udgave fungerede helt efter hensigten. 6 klap til RW og Co.
|
|
|
Jeg har ikke en SACD afspiller endnu..... men har da købt 30th Anniversary edition SACD'en 
Du har ret SACD'en er i 5.1.... Mente ellers at have læst et sted at den "kun" var 2.0.... !! Lyder den ligesom koncerten i går, når den afspilles i 5.1??
Men jeg tænkte egentligt mere på om RW kunne finde på at genudgive den originale qvadrofoniske udgave eller evt udgive koncerten.
__________________ Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
nemofoo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en rigtig dejlig afslutning. Desvaerre smadrede Tool-koncerten dagen forinden mit ene oere, saa koncerten blev nydt gennem et par oerepropper :/ Men koncerten helt klart den bedste jeg oplevede paa Orange scene.
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig imponerende koncert, ja! Absolut en værdig koncert til at lukke orange. Men synes også Tool skal have et par ord med på vejen - det var virkelig suverænt! Havde på forhånd hørt om, at deres lydmand skulle kunne kunne nogen tricks, men denne koncert flåede fuldstændigt benene væk under mig. Virkelig lækker lyd, og superlækkert eksekveret.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Galver skrev:
|
|
... æhhh er det mig der misforstår spørgsmålet, eller spørger du om noget andet ... for DSOTM er udgivet som sacd (5.1).
|
|
|
Ja jeg har den selv og den er meget vellykket .
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galver skrev:
| Du har ret SACD'en er i 5.1.... Mente ellers at have læst et sted at den "kun" var 2.0.... !! Lyder den ligesom koncerten i går, når den afspilles i 5.1?? |
|
|
Bortset fra den fysiske forskel på 5 ht i vores stue mod de 8 (?) der blev sat op på Roskilde - ja så er surround-effekten (eller rettere quadrofoni-effekten) helt i top i 5.1 format. Vi måtte ganske enkelt høre den som det første, da vi kom hjem i løbet af mandagen og den effektmæssige oplevelse på sacd-skiven kan næsten hamle op med liveudgaven. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fortryder IKKE jeg tog derover... Virkelig en oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg må give folk ret.......det var stort . Det bedste var at Roger drengen virkede så glad og udadvent. Jeg har aldrig set ham sådan før hverken live eller på dvd. Jeg havde også følelsen af at det langtfra er slut med ham og hans musik. Jeg havde selvfølgelig ståpels under hele koncerten men da han skreg " Bring the boys back home" nærmede det sig en religiøs oplevelse . Det var også rigtig fedt at høre "sheep" . Jeg skreg også af grin da stod og sagde som at får . Jeg stod næsten helt foran midtfor så jeg hørte ikke det vilde surruond. Jeg må bare sige at det har været en af de største oplevelser jeg har haft.
Mvh/ Frank
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Galver skrev:
| Du har ret SACD'en er i 5.1.... Mente ellers at have læst et sted at den "kun" var 2.0.... !! Lyder den ligesom koncerten i går, når den afspilles i 5.1?? |
|
|
Bortset fra den fysiske forskel på 5 ht i vores stue mod de 8 (?) der blev sat op på Roskilde - ja så er surround-effekten (eller rettere quadrofoni-effekten) helt i top i 5.1 format. Vi måtte ganske enkelt høre den som det første, da vi kom hjem i løbet af mandagen og den effektmæssige oplevelse på sacd-skiven kan næsten hamle op med liveudgaven.
|
|
|
hmmm de 8 eller rettere 12 højtalere (måske flere).... så jeg mere som 3 grupper af fire højtalere... således at flest mulig ville kunne høre de 4 kanaler!!
__________________ Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 03:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en ting der undre mig lidt og det er, at der ingen anmeldelser i aviserne om eller andre her inde der har en mening om hans nye nummer "Leaving Beirut" ( nå ja helt nyt er det måske ikke hvis det er 3 år siden han har skrevet det ) - ihvertifald var det første gang jeg hørte det og jeg syntes det lød ganske godt ( selvom han er meget politisk , hvilket selvfølgelig heller ikke er noget der er nyt , og det kan nok falde nogle lidt for brystet )
Men hvad mener i andre der har hørt dette nummer om det ???? __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 03:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
|
Så var det nok mig og et par venner der stod foran dig, for vi stod samme sted og vi er 190-195cm høje . Men det var rigtigt, surround fornemmelsen der var så fed. De der "mææhh mææhhh mæhhh" der kørte rundt .
|
|
|
Her Rasmus
Du er tilgivet 
Så kan du vel også huske hende den sjove størrelse der spildte alle sine medbragte drinks udover det hele og kastede konfetti på alle os andre i begyndelsen af koncerten 
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Der er en ting der undre mig lidt og det er, at der ingen anmeldelser i aviserne om eller andre her inde der har en mening om hans nye nummer "Leaving Beirut" ( nå ja helt nyt er det måske ikke hvis det er 3 år siden han har skrevet det ) - ihvertifald var det første gang jeg hørte det og jeg syntes det lød ganske godt ( selvom han er meget politisk , hvilket selvfølgelig heller ikke er noget der er nyt , og det kan nok falde nogle lidt for brystet )
Men hvad mener i andre der har hørt dette nummer om det ????
|
|
|
Meget politisk nr. med alle de gamle statsoverhoveder på storskærmen.... et meget langt nr. måske 8-9 min. (flot han kan huske det hele ).
Ganske godt nr., hvor der ikke var de store udskejelser i selve musikken, men det klarede teksten til gengæld. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Men hvad mener i andre der har hørt dette nummer om det ????
|
|
|
Jeg synes nummeret var fedt! Men er dog ligesom ved U2 koncert, heller ikke vild med at få trukket politiske budskaber ned over hoved.
|
| Til top |
|
| |
rosquist Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det fedeste ved det nummer var da han sang noget i stil med "that texas education must really have f**ked bush up"
Det var ikke noget super nummer, faktisk syntes jeg filmen/tegneserien var langt mere sigende.
Normalt bryder jeg mig heller ikke om deres politiske budskaber men jeg overlevede da
|
| Til top |
|
| |