Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Roger drengen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Galver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

jeps kanon oplevelse......  har ventet i næsten 25 år på at høre RW eller PF live (har aldrig kunne få det til at passe med at få fri ved de tidligere koncerter  )

Koncerten overgik helt klart mine forventninger.....  jeg fik flere gange gåsehud over den fenomenale lyd  

En lille korrektion....  det var ikke surround men qvadrofoni, som sheeps og The dark side of the moon blev fremført i!!!! 

Da han jo åbenbart har hevet det originale material frem til denne gengivelsen, kan man jo fristes til at håbe på at "The dark side of the moon" i en nær frem tid blive udgivet på DVD-A eller SACD med et 4-kanals live lyd spor

Til top Vis Galver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galver

luskerhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

hej hvor dan uploder jeg nogle bilder
Til top Vis luskerhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luskerhifi

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Fedt Over fedt - Min bedste koncert oplevelse nogensinde !!!!

Så enkelt kan det siges.

Jeg stod lige midt for senen, lige bag indhegningen til dem der var nede foran senen. Jeg havde det som om lyd effekterne kom alle steder fra, det var en over fed surround oplevelse og musik gengivelsen var simpelhen i særklasse     

Jeg havde bare lidt problemer med at se hele senen hele tiden da jeg ikke stod helt oppe til hegnet ( ca. 3 - 4 rækker der op ) og der stod nogle store ( høje ) nogle foran mig , men så hjalp stor skærmene mig med resten.

Idag er jeg noget hæs i det i dag da der jo skulle skråles med på alle numrerne ( jeg kan de fleste af dem udenad  ) og omkring mig var der mange andre der kunne teksterne da de fleste sang med meget af tiden

Det er en oplevelse jeg er villig til at give meget for at genopleve

Så Roger Waters skal have 6 stk

udaf 6

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Så enkelt kan det siges.

Jeg stod lige midt for senen, lige bag indhegningen til dem der var nede foran senen. Jeg havde det som om lyd effekterne kom alle steder fra, det var en over fed surround oplevelse og musik gengivelsen var simpelhen i særklasse     

Jeg havde bare lidt problemer med at se hele senen hele tiden da jeg ikke stod helt oppe til hegnet ( ca. 3 - 4 rækker der op ) og der stod nogle store ( høje ) nogle foran mig , men så hjalp stor skærmene mig med resten.

Idag er jeg noget hæs i det i dag da der jo skulle skråles med på alle numrerne ( jeg kan de fleste af dem udenad  ) og omkring mig var der mange andre der kunne teksterne da de fleste sang med meget af tiden

udaf 6

Så var det nok mig og et par venner der stod foran dig, for vi stod samme sted og vi er 190-195cm høje . Men det var rigtigt, surround fornemmelsen der var så fed. De der "mææhh mææhhh mæhhh" der kørte rundt .

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Galver skrev:
...kan man jo fristes til at håbe på at "The dark side of the moon" i en nær frem tid blive udgivet på DVD-A eller SACD med et 4-kanals live lyd spor ..

... æhhh er det mig der misforstår spørgsmålet, eller spørger du om noget andet ... for DSOTM er udgivet som sacd (5.1).

Nå men herfra er vi totalt og aldeles enige: Det var den bedste koncert, vi har set i årevis og en perfekt afslutning på en i øvrigt fantastisk festival. Som jer andre faldt vi på halen over lyden og effekterne, ind i mellem troede vi det var nogen eller noget ved siden af os, der lavede lyde ...  illusionen i denne quadrofoniske udgave fungerede helt efter hensigten. 6 klap til RW og Co.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Galver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Galver skrev:
...kan man jo fristes til at håbe på at "The dark side of the moon" i en nær frem tid blive udgivet på DVD-A eller SACD med et 4-kanals live lyd spor ..

... æhhh er det mig der misforstår spørgsmålet, eller spørger du om noget andet ... for DSOTM er udgivet som sacd (5.1).

Nå men herfra er vi totalt og aldeles enige: Det var den bedste koncert, vi har set i årevis og en perfekt afslutning på en i øvrigt fantastisk festival. Som jer andre faldt vi på halen over lyden og effekterne, ind i mellem troede vi det var nogen eller noget ved siden af os, der lavede lyde ...  illusionen i denne quadrofoniske udgave fungerede helt efter hensigten. 6 klap til RW og Co.

Jeg har ikke en SACD afspiller endnu..... men har da købt 30th Anniversary edition SACD'en

Du har ret SACD'en er i 5.1.... Mente ellers at have læst et sted at den "kun" var 2.0.... !! Lyder den ligesom koncerten i går, når den afspilles i 5.1??

Men jeg tænkte egentligt mere på om RW kunne finde på at genudgive den originale qvadrofoniske udgave eller evt udgive koncerten.

nemofoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Det var en rigtig dejlig afslutning. Desvaerre smadrede Tool-koncerten dagen forinden mit ene oere, saa koncerten blev nydt gennem et par oerepropper :/ Men koncerten helt klart den bedste jeg oplevede paa Orange scene.
Til top Vis nemofoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemofoo

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Virkelig imponerende koncert, ja! Absolut en værdig koncert til at lukke orange. Men synes også Tool skal have et par ord med på vejen - det var virkelig suverænt! Havde på forhånd hørt om, at deres lydmand skulle kunne kunne nogen tricks, men denne koncert flåede fuldstændigt benene væk under mig. Virkelig lækker lyd, og superlækkert eksekveret.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg var tager derned kun for at høre Roger Waters, og blev ikke skuffet. ¨

Først et par anmeldelser:

http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=452418:fid=100300 500/

http://ekstrabladet.dk/underholdning/musik/article208331.ece

Og så nogle billeder. De er blevet taget med mobiltelefon, og i en rus af musiken, deraf kvalliteten.

Fantastisk koncert!

Edit: Dette er postet fra en anden tråd, men hører nok mere hjemme her.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Og så er der Jyllands Posten

http://www.jp.dk/kultur/artikel:aid=3823968/

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Galver skrev:

Ja jeg har den selv og den er meget vellykket .

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Galver skrev:
Du har ret SACD'en er i 5.1.... Mente ellers at have læst et sted at den "kun" var 2.0.... !! Lyder den ligesom koncerten i går, når den afspilles i 5.1??

Bortset fra den fysiske forskel på 5 ht i vores stue mod de 8 (?) der blev sat op på Roskilde - ja så er surround-effekten (eller rettere quadrofoni-effekten) helt i top i 5.1 format. Vi måtte ganske enkelt høre den som det første, da vi kom hjem i løbet af mandagen og den effektmæssige oplevelse på sacd-skiven kan næsten hamle op med liveudgaven.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jeg fortryder IKKE jeg tog derover... Virkelig en oplevelse.  
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg må give folk ret.......det var stort.  Det bedste var at Roger drengen virkede så glad og udadvent. Jeg har aldrig set ham sådan før hverken live eller på dvd. Jeg havde også følelsen af at det langtfra er slut med ham og hans musik. Jeg havde selvfølgelig ståpels under hele koncerten men da han skreg " Bring the boys back home" nærmede det sig en religiøs oplevelse. Det var også rigtig fedt at høre "sheep" . Jeg skreg også af grin da stod og sagde som at får. Jeg stod næsten helt foran midtfor så jeg hørte ikke det vilde surruond. Jeg må bare sige at det har været en af de største oplevelser jeg har haft.

Mvh/ Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Galver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Galver skrev:

Bortset fra den fysiske forskel på 5 ht i vores stue mod de 8 (?) der blev sat op på Roskilde - ja så er surround-effekten (eller rettere quadrofoni-effekten) helt i top i 5.1 format. Vi måtte ganske enkelt høre den som det første, da vi kom hjem i løbet af mandagen og den effektmæssige oplevelse på sacd-skiven kan næsten hamle op med liveudgaven.

hmmm de 8 eller rettere 12 højtalere (måske flere).... så jeg mere som 3 grupper af fire højtalere... således at flest mulig ville kunne høre de 4 kanaler!!

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 03:29 | IP-adresse registreret  

Der er en ting der undre mig lidt og det er, at der ingen anmeldelser i aviserne om eller andre her inde der har en mening om hans nye nummer "Leaving Beirut" ( nå ja helt nyt er det måske ikke hvis det er 3 år siden han har skrevet det ) - ihvertifald var det første gang jeg hørte det og jeg syntes det lød ganske godt ( selvom han er meget politisk , hvilket selvfølgelig heller ikke er noget der er nyt , og det kan nok falde nogle lidt for brystet )

Men hvad mener i andre der har hørt dette nummer om det ????

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
tub61 skrev:

Så enkelt kan det siges.

udaf 6

Så var det nok mig og et par venner der stod foran dig, for vi stod samme sted og vi er 190-195cm høje . Men det var rigtigt, surround fornemmelsen der var så fed. De der "mææhh mææhhh mæhhh" der kørte rundt .

Her Rasmus

Du er tilgivet

Så kan du vel også huske hende den sjove størrelse der spildte alle sine medbragte drinks udover det hele og kastede konfetti på alle os andre i begyndelsen af koncerten   

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Der er en ting der undre mig lidt og det er, at der ingen anmeldelser i aviserne om eller andre her inde der har en mening om hans nye nummer "Leaving Beirut" ( nå ja helt nyt er det måske ikke hvis det er 3 år siden han har skrevet det ) - ihvertifald var det første gang jeg hørte det og jeg syntes det lød ganske godt ( selvom han er meget politisk , hvilket selvfølgelig heller ikke er noget der er nyt , og det kan nok falde nogle lidt for brystet )

Meget politisk nr. med alle de gamle statsoverhoveder på storskærmen.... et meget langt nr. måske 8-9 min. (flot han kan huske det hele ).

Ganske godt nr., hvor der ikke var de store udskejelser i selve musikken, men det klarede teksten til gengæld.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Jeg synes nummeret var fedt! Men er dog ligesom ved U2 koncert, heller ikke vild med at få trukket politiske budskaber ned over hoved.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

rosquist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

det fedeste ved det nummer var da han sang noget i stil med "that texas education must really have f**ked bush up"
Det var ikke noget super nummer, faktisk syntes jeg filmen/tegneserien var langt mere sigende.
Normalt bryder jeg mig heller ikke om deres politiske budskaber men jeg overlevede da
Til top Vis rosquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosquist

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes