| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, nu kommer det jo ikke ligefrem som en overraskelse, at netop Waters har en yderst potent politisk holdning til krig og krigsførelse; Albums som The Wall og The Final Cut var aldrig blevet til i en fredelig verden...
- så politisk har både han - og PF - alle dage været.
Han tog da også den nødvendige, behørige afstand fra sit eget værk ved netop at fremstille Leaving Beirut som en tegneserie, et stykke fiktion, som nok er en kommentar til noget politisk aktuelt og sigende for den humanistiske vinkel, Waters alle dage har været repræsentant for.
Men samtidigt fjerner tegneseriens animerede, unge Waters jo fokus fra den "virkelige" Waters på scenen, så jeg i al fald ikke havde en oplevelse af, at noget blev "trukket ned over hovedet" på mig. Snarere at jeg var beskuer af et stykke æstetik, der havde en politisk dagsorden, som jeg kunne/burde forholde mig til.
Den visuelle del til "The Fletcher Memorial Home" var fantastisk, måske lidt mere subtilt, politisk - da stod jeg i al fald og havde en fornemmelse af, at en bedrøveligt antropologisk og tidløs sandhed blev fortalt mig - reaktualiseret ved de mange portrætter af det sidste århundredes despoter, tyranner og blot "almindeligt" korrupte statsledere, som videoen viste.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Koncert i absolut verdensklasse! Selv et nummer som "On The Run" blev til en stor stor oplevelse og fornøjelse. De kæmpe store brag der lammede musikken/folk i et sekund for bare at forsvinde og lade musikken fortsætte var uovertruffent! f**k det var blæret! Jeg var helt i ekstase, da de spillede "Have A Cigar" og sluttede den af som på pladen. En bølge af lyd skylder ind over scenen og musikken fortsætter herefter igennem en radio, der drejes lidt på knapperne og "Wish You Were Here". Klasse! Hans "nye" nummer var ok. Jeg må sige, at jeg var meget positiv overrasket, da musikken startede i nummeret. Det lød ret fedt. Jeg blev bare slemt skuffet, da han begyndte at synge, og teksterne kom frem. Lidt for ligefremme. MEN jeg blev alligevel positiv overrasket over teksternes udvikling. Dog ikke et nummer, der ryger ind på top 20 og bedste RW/PF numre. Ved ikke om nogen har læst Politikens anmeldelse, men den er da helt hen i vejret. Det lugter lidt af, at erhvervspraktikanten har fået lov til at skrive den anmeldelse, men hun var sur over, at det ikke var Nik & Jay eller noget i den stil  Anders
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
""Ved ikke om nogen har læst Politikens anmeldelse, men den er da helt hen i vejret. Det lugter lidt af, at erhvervspraktikanten har fået lov til at skrive den anmeldelse, men hun var sur over, at det ikke var Nik & Jay eller noget i den stil ""
Har du ikke et link?
Mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups sorry :-)
http://ibyen.dk/VisArtikel.iasp?PageID=462994
Anders
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
KANON med de billeder Uuuuuuuuuuu, det giver et sug i maven, at se de billeder RF er noget helt specielt, og det skal bare opleves. Der sker simpelthen SÅ meget i de dage festivallen ruller. Alle mulige sjove og skøre happenings, kan man opleve på sin vej, gennnem det store område. RF er en lille verden i verdenen, og kan nogen af jer derude skaffe mig et par bagstage passes til 2007 RF, så giv mig lige en pb!! 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anmeldelse skrevet af: Dorte Hygum Sørensen
Hvad var det lige for en koncert hun var til, for det kan da ikke have været den samme som jeg var til.
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shut up! 
Selvom han bare havde stået lige så stille og set forkølet ud ville jeg gerne have været til koncerten. Tud! 
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig enig enig .... Roger var i topform på Roskilde. Sammenligner man med LIVE8, hvor hans sang ikke var det bedste, var det jo lige som om han var blevet 30 år yngre på RF. Det var en koncert af meget høj klasse, den var hele festivallen værd, ingen tvivl om det. Min kæreste var sågar meget imponeret (og hun er meget sværd at imponere, skal jeg hilse og sige  ). Hun var imponeret at en live oplevelse kunne ligge så tæt på studie optagelser, rent kvalitetsmæssigt, hvilket hun kan have ret i. Jeg har set PF live 2 gange og det her RW præsterede var blot en naturlig forlængelse af den sublime oplevelse det er at opleve "et eller andet" i PF sammenhæng.       6 klap herfra (ud af 5 mulige) !!
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så godt så godt så godt.....
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set nogle klip fra Roger waters i Roskilde - og er lige ved at tisse på gulvet 
Havde jeg bare været der 
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at forestille sig en bedre afslutningskoncert på Orange Scene, den blir' svær at slå. Selv Information, som havde forsømt at give en regulær anmeldelse, måtte bringe en 'ups' artikel igår - under deres faste 'Ugens bommert' afdeling .
Mht. til politiske ting i musik - jeg synes nu, at det er godt, at der findes musikere, der afprøver mulighederne ud over de elementære hjerte/smerte, og, 'ihh, hvor er jeg følsom'- grænser. Waters prøver at flytte sig som kunstner osse - det lykkes ikke altid, men han prøver i det mindste. Respekt for det.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Jeg har lige set nogle klip fra Roger waters i Roskilde - og er lige ved at tisse på gulvet 
Havde jeg bare været der 
|
|
|
Hey king....hvor så du det?
Mvh/ Frank
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland