Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kan det virkelig passe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

de er for store til rummet så får de med garanti ikke den plads de har brug for
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Kan grunde ikke være at den udgang der er på computer er en hovetelefon og ikke line udgang og der ved ikke passer til NAD C352 forstærker, hvor i mod i forrig højtaler højtale netop er computer højtaler og der ved gå beder i spænd med computer.

Så vejen frem kunne være at købe et nyt lydkort eller en box med rigtig line udgange.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg køre kun med minijack til phono kabler på mit anlæg da jeg ikke lige har en cdafspiller og derfor bruger min MP3 og da mit anlæg også er tilsluttet min PC så og der er heller ingen line udagng på mit TV så der bliver lkablet også brugt og jeg har ingen problemer med at få lyd ud og der mangler da heller ikke bas på værelset.

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg godt nok ikke selv haft min pc til mit anlæg, men kan ens højttaler indstillinge på sin pc have noget at sige ? Altså kontrolpanel-> lyde og lydenheder -> lydstyrke -> avanceret. Hvis nu det er sat forkert. Jeg ved ihvertfald at når jeg har min MP3 afspiller til anlæget. Så forsvinder der meget at hele lyden, og især bas. Prøv at smide en rigtig cd på evt.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

chaoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

sådan 2 12" enheder spiller altså ikke så højt. har selv sådan nogle CW. de ser voldsomme ud og spiller da også lidt bas, men det hele er afhænigt af dit rum, og hvor meget i rummet du har til at aftage bassen. det mange oftest mener med meget bas, er når gulvet "ryster"... det kan bare ikke helt lade sig gøre hvis det er beton.... du får kun bas virkningen i bløde ting som sofaer og andre møbler. kan selv ret godt lide når ens bukser ryster på ens ben pga lydtryk... men der skal også lidt til. I øvrigt er udgangen på en pc overhovedet ikke tilstrækkelig, der er enormt meget forskel på at spille på en stationær CD afspiller, tror det er en kombination af sådan et par ting..... hvor meget power er der i din AMP?
Til top Vis chaoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chaoz

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hvad med at suppler de CV med en 18" sub bas 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene det første du skal gøre er, at flytte det hele ind i et større rum og se om det ændrer mængden af bas. Så kan du få afgjort om det er rummet eller hovedtelefonstikket der er synderen. Viser det sig at være rummet må du så vidt muligt forsøge at flytte rundt med højtalerne til resultatet er optimalt eller supplere med en sub.
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

jeg har også et værelse på omkring 2*4 meter alså ca 8 kvadrat meter og når jeg stiller højtalerne til at spille på langs af værelset er der meget mere bas end når de spiller på tværs af rummet, men nu er mit værelse så åndsvagt opbygget så jeg ikke kan have en så kaldt "Sweetspot" der hvor den vil være når de spiller på langs da det så ville være umuligt at komme over min sofa/seng så jeg har dem til at spille på tværs og er ved at suplere med en 15" cv subkopi med samme enhed som den orginale og samme porte og træ og dementioner som orginalen så den skulle gerne lyde som orginalen.

Men det er nu sjovt at side inde i stunen (rummet ved siden af mit værelse) og høre alt så og hoppe ob mærke bassen i gulvbræderne når højtalerne får lidt at æde.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Nu styre i jer lidt ikke ?
En CV med 12" kan spille masser af bas og det er ikke der problemet ligger !

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Nej som torkild skriver så spiller CV massere af bas og i det rigtige rum kommer der enorme mængter selv fra deres V-10F mener jeg den hedder.

Men har du tjekket bi-wire terminalen bag på højtaleren det kan jo være at den skal sættes på manuelt efter køb det er ikke sikkert at fabrikken jar sat den på for dig.

Ellers så tag dem med ned i hifiklubben hvor du har købt dem og få dem målt igennem.

Thomseh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Efter jeg har rykket rundt på mit værelse utallige gange har jeg fundet ud af at problemet ligger i hvor højttalerne står og hvor jeg selv står i forhold til højttalerene.

Jeg er taknemmelig for alle som har hjulpet mig. TAK

Til top Vis Thomseh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomseh Besøg Thomseh's Websted

Bikerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 05:02 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:

jeg har også et værelse på omkring 2*4 meter alså ca 8 kvadrat meter og når jeg stiller højtalerne til at spille på langs af værelset er der meget mere bas end når de spiller på tværs af rummet

Hvordan ved du havd der er på langs og på tværs i dit rum når sidderne er lige lange??

Til top Vis Bikerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bikerman

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Bikerman skrev:
Christian Jense skrev:

jeg har også et værelse på omkring 2*4 meter alså ca 8 kvadrat meter og når jeg stiller højtalerne til at spille på langs af værelset er der meget mere bas end når de spiller på tværs af rummet

Hvordan ved du havd der er på langs og på tværs i dit rum når sidderne er lige lange??

De er jo netop ikke lige lange. Værelset er 2 meter på den ene led, og 4 m på den anden.

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Bikerman skrev:
Christian Jense skrev:

Jo der er en gammel matematik regl der siger at den længste side på en firkant eller rektangel er længden og de kotere side er breden eller i dette tilfælde er det på tværs.

Jack Frost
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

10.000 kr. ??? Så er de da også betalt - 352´eren koster 3999 og CLS-12 koster 1799,00/stk.

Det vigtigste med de højttalere er en god placering, og dernæst er der tilspilningen - de skal altså have nogle timer før de åbner op. Når du er ude af huset så lad anlægget stå og spille, gerne højt hvis det ikke generer nogen - jo mere motion til enhederne, jo bedre....

CLS-12 plejer nok at kunne spille rigeligt med bass, men det er lige det med at lokalisere fejlen.

Til top Vis Jack Frost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jack Frost

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jack Frost skrev:

10.000 kr. ??? Så er de da også betalt - 352´eren koster 3999 og CLS-12 koster 1799,00/stk.

Det vigtigste med de højttalere er en god placering, og dernæst er der tilspilningen - de skal altså have nogle timer før de åbner op. Når du er ude af huset så lad anlægget stå og spille, gerne højt hvis det ikke generer nogen - jo mere motion til enhederne, jo bedre....

CLS-12 plejer nok at kunne spille rigeligt med bass, men det er lige det med at lokalisere fejlen.

Så har han måske købt nogle kabler der kan udgøre de sidste 2K

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Thomseh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jack Frost, det er rigtig nok at forstærkeren koster 3999,- men højttalerene koster 2299 pr. stk. og ikke 1799,- :) Og ja, så har jeg brugt de sidste penge på kabler og andet tilbehør :)
Til top Vis Thomseh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomseh Besøg Thomseh's Websted

kr1z
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

vinkler du højtalerne?

Har selv CLSC-215 på et mindre værelse, og jeg oplevede markant bas efter jeg prøvede at vinkle dem..
Til top Vis kr1z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kr1z

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

kr1z hvilken vej vinkler du dem? væk fra dig selv eller mod dig selv? for mine CLSC-15 er vinklet mod mig og der syntes jeg at der kommer lidt mindre bas men en meget klare diskant og mellemtone end hvis de spiller ind mod væggen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes