Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Værdi af anmeldelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hurtig... nu er du for hurtig...

Der bliver aldrig i testen lagt skjul på hvad hans baggrund rent systemmæssigt består af, og at det er hans ører der lytter.... det er vel ikke det samme som at han er MLs forlængede arm..?????

Hvis hans budskab er at det er godt - så er det vel fint nok ... at du ikke kan li' ML gør ikke hans eller andres meninger mindre interesante...

Læs anmeldelserne, men lyt til alternativer inden Du/man køber....

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Som udgangspunkt bør en anmeldelse adskille sig fra en reklame ved, at den ikke er ensidig og positiv overfor produktet, men bør være en beskrivelese af de fordele og ulemper, der er ved det pågældende produkt. Som bruger/køber kan man derefter vurdere, om de fordele og ulemper, der følger dette produkt i henhold til anmeldelsen, kan accepteres udfra den opgivne pris.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Som udgangspunkt bør en anmeldelse adskille sig fra en reklame ved, at den ikke er ensidig og positiv overfor produktet, men bør være en beskrivelese af de fordele og ulemper, der er ved det pågældende produkt. Som bruger/køber kan man derefter vurdere, om de fordele og ulemper, der følger dette produkt i henhold til anmeldelsen, kan accepteres udfra den opgivne pris.

Lars

Jeg husker en karakter, i et nu hedengangent dansk hifiblad, hvor karakteren gik på et apparats pris i forhold til ydelsen.

Dali 104 fik vist et rent 13 tal her.
Men giver det nogen reel ide om hvordan produktet lyder ?
Jeg mener ikke at man kan købe i blinde, uanset hvilke karakterer et produkt har fået i en test.

Der er mig bekendt ikke et alternativ til at lytte selv.

Den klare objektivitet, finder du nok ikke mange steder.
En person der er meget kritisk overfor et produkt, kan lige så vel være galt afmarcheret.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ike bare købe det selv og lytte til det , og hvis man ikke kan lide det , så sælg det igen .

Svære kan det vel ikke være

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Vil lige pointere, at jeg ikke har læst den pågældende test helt igennem, og af samme årsag har jeg ikke kommenteret denne direkte.
Men som udgangspunkt mener jeg stadig, at hvis en anmelder kun kan skrive om hvor fantastisk et produkt er, og at det er ment som et spark bagi, for at få folk ud og lytte... Hvad skal vi så bruge anmelderen til???

Der ligger jo lidt i ordet anmeldelse, at man undersøger produktet... "Pille, rode, rage" som man siger i forsvaret... Man skal se om produktet adskiller sig fra metervaren, og om producentens evige positive selvkritik holder vand.

Hvis man blot genfortæller hvad producenten påstår om sit eget produkt, så er der reelt ikke noget anmeldelse over det. Så skulle man heller optrette en "produkt-hyhed", hvor man opfordrer folk til at tage ud og lytte, pga "bla bla bla.... Og alverdens af producentens egne udtalelser...  bla bla bla". Dette kan man bare ikke kalde en anmeldelse.

Jeg vil som sagt ikke udtale mig konkret om denne anmeldelse, idet jeg ikke har læst den. Men jeg har jo tidligere kommenteert andre "anmeldelser", hvor anmelderen tydeligvis IKKE har forholdt sig kritisk til produktet, men bare genfortalt hvad producenten påstod i sine reklamer. Blot genfortalt med egne ord og på en måde, så mange kunne tro at anmelderen vitterligt havde forholdt sig meget kritisk, men at produktet bare var ULTRA perfekt! Desværre afsløres sådanne anmeldelser ofte af, at der i genfortællingen er gået lidt ged i de tekniske termer, og således vil meget af den tekniske snak være ren sort snak. Men så længe man slynger om sig emd fine tekniske gloser, vil hr og fru DK ikke kunne gennemskue det, og blot tro at det er meget fint. Og det udnytter man tilsyneladende.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Ok, troede du mente den konkrete anmeldelse - mener ikke han genfortæller nemlig... helt ok...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes