Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hvordan virker en slavesub og hvad er det (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Fiend skrev:

Jeg har beskæftiget mig med elektronik i snart 18år.....

Det er satme også meget effekt en højttaler generer men det gør mine altså ikke, min forstærker generer stærkere effekt end mine højttalere kan smide tilbage....

Som du sikkert kan læse i alle elektronik bøger oplader elektrolyt kun positiv energi, desuden er en elektrolytkondensator ALTID retningsbestemt....

En anden ting, prøv at komme med noget konstruktivt istedet for jeg skal trumles ned af pis i kan læse er rigtigt nok i diverse bøger.....en elektrolyt er retningsbestemt, der sidder "normalt" en diode i  en diodebro på stel "minus" og her snakker jeg om transistor-forstærkere, en slavebas er ikke nødvendigvis en dårlig bas men absolut heller ikke det perfekte.....for mig ihvertfald...

Men Syncroniq har vist en glimrende side omkring slavebas princippet....

Grunden til at jeg ikke begynder på længere udredninger, er nok den at det du skriver helt sort. Hvis du har beskæftiget dig med elektronik i 18År så gør jeg mig ingen forhåbninger om at kunne rette op på den ugerning med et par indlæg i et forum

Så nu giver jeg fortabt og tar dig med i min aftenbøn istedet, du fortjener et mirakel fra vor herre.

Til top Vis nissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nissen

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Fiend:

"desuden er en elektrolytkondensator ALTID retningsbestemt...."

Hvad er så en bi-polar elektrolyt kondensator?

Og kunne det tænkes at det er en sådan man har sat i udgangn på din forstærker, præcis som i alle andre single supply forstærkerer?

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

For lige kort at forklare hvordan både basrefleks og slavebas fungerer....

Over Fb fungerer kabinettet som et lukket kabinet groft sagt. Ved Fb svinger luften i porten (eller den bevægelige masse på slave) med da man rammer _dens_ Fb og det laver en akustisk impedans inde i kabinettet der gør at den rigtige enhed bliver bræmset (sagt på jydsk). Derfor mindskes membranvandring på den rigtige enhed. Akustisk impedans. Under Fb fungerer den rigtige enhed som om den sidder i et stort utæt kabinet.

Læs mere om porte og se illustrationer her.
http://www.hometheaterhifi.com/volume_5_2/cmilleressayportin g.html

Den syntes jeg du skal læse, da den svarer på din tråd ret godt. Slaver afviger meget lidt fra basrefleks princippet.

Friend > Tror jeg ved hvem du er. Kan du ikke vise os dit delefilter du har udviklet? Syntes du skal læse ovenstående artikel, da den forklare det meget godt.

Det er faktisk en fin side du henviser til der - der er nogle meget illustrative billeder i den. Så til jer der diskutere ”huller i kasser og trykudligning", samt ”ikke vekselstrøms lyd” – læs den.

Lydsignaler er vekselstrøm med lige meget ”+” og ”-”, ellers ville der være nogle membraner der kom på langfart.

Slavebaser – eller passive enheder - er nemme at arbejde med – især hvis der er nogen der har regnet lidt på det først. Afstemning gøres typisk med vægte der ”efter monteres” på den eksisterende vægt i slaven. Med passive enheder er det muligt at lave en ”dyb” afstemning i et mindre kabinet, end en tilsvarende refleks-løsning – og man undgår ”port-støj”. Prisen for disse herligheder betales med kolde kontanter – det er dyrere med en slave løsning.

– men min erfaring er at WAF’en i sådan en løsning er meget høj til en rimelig penge

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes