Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dane: Tabte du lige småkagerne på halvvejen? Til en pris på 800kr er der ingen konkurrence overhovedet. Manden skal jo op over det dobbelte for at få bedre dynamik og engagement - specielt med en 1210. Det er meget muligt at 110eren ikke er "hifi-korrekt" eller har nok audiophool-kvalitet men du skal godt nok lede længe for at blive mere underholdt til så lav en pris. /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Matshuro: Ja, jeg var helt ude på kanten af sofaen og ville sådan set også stadig være det, hvs ikke jeg havde ødelagt 110eren grusomt. Jeg er overbevist om at mine problemer var en kombo af ganske bestemte plader og opsætning. /Mirland
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Mashuro: Ja, jeg var helt ude på kanten af sofaen og ville sådan set også stadig være det, hvs ikke jeg havde ødelagt 110eren grusomt. Jeg er overbevist om at mine problemer var en kombo af ganske bestemte plader og opsætning./Mirland
|
|
|
Jeg er lidt i tvivl om jeg ikke vil finde den direkte lyd du omtaler, for meget.
Hvordan er 103eren i forhold til? For den ligger vel i 1K klassen. __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
<snip> Det er meget muligt at 110eren ikke er "hifi-korrekt" eller har nok audiophool-kvalitet men du skal godt nok lede længe for at blive mere underholdt til så lav en pris.
|
|
|
Haha  Det er sgu god (plade)værkstedshumor, det der!
Seriøst så er nu rigtig glad for min DL-160, og selvom jeg ikke har
prøvet DL-110 på egen 1210'er, så kan jeg nu dårligt forestille mig, at
den skulle være så dårlig
Til 800 kr. kan det vel ikke gå helt galt - Det ville da være mere
ærgerligt at bruge 2000 kr. eller mere, hvis nu man ville have været
godt tilfreds med DL-110'eren 
M.V.H.
Søren
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, hvorvidt du får den direkte lyd afhænger jo af resten af dit setup. Jeg har bygget mit anlæg efter et ønske om at det skal lyde så naturligt som muligt i forhold til mine økonomiske muligheder. Jeg bryder mig absolut ikke om "tilbagelænet" eller "blød" eller "varm" lyd med mindre et instrument *lyder* sådan. Det er nok derfor jeg er tilhænger af f.eks. Naim CD3  110eren har en lyd der understreger dette omend i en lidt "overdrevet" grad når det kommer til soundstage. Når jeg hører en guitar skal den lyde "rigtigt" og som jeg ville forvente den skulle lyde f.eks i de øvelokaler jeg har brugt for meget tid i tidligere. Jeg vil hellere have for meget "forward" end for meget "lean". Lyd i virkeligheden er meget mere direkte end det de fleste hifi-folk har lyst til  103eren til 1000kr så skal du til at være hurtig. Ifølge HFK er den på vej til at blive erstattet af 103R der koster det dobbelte. /Mirland
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dane:
Nu skal vi lige huske at det handler om synergi og hvad der passer sammen (arm/PU + resten af spillekæden).
Man kan ikke bare uden videre konkludere at en DL-110 (som i dette tilfælde) er en skod-PU. I mirlands setup og på Technics'en lyder den åbenbart rigtigt godt. Det er jeg ikke i tvivl om.
Hvilke(n) arm(e) har du hørt en DL-110 i? Arme og PU'er er i høj grad "samspilsramte"...
Nå ja, så er der lige noget der hedder smag og behag.
Mashuro:
DL-103 er i en anden klasse og har nok også en noget anderledes lyd end DL-110/160. Så vidt jeg forstår tilpasser din Clearaudio Basic sig automatisk til en given PU's impedans og output? Er det rigtigt forstået?
Hvis du springer på en DL-103 (hvilket du sandsynligvis ikke vil fortryde sammen med din Technics) "bør" du næsten investere i enten Technics' Mk 5 headshell eller Sumiko HS-12 (med mindre du har bestilt en SL-....Mk5). DL-103 kan godt lide noget masse/vægt på toppen.  Dæmpekarret er også en god investering (som du sikkert har læst). ISÆR når det gælder de mere krævende MC pick-up'er. For at kontrollere uønskede vibrationer.
williamthakker.
Links til ovennævnte headshells findes på side 8 i denne tråd.  Med den ekstra masse + silikonen vil 103'eren kunne yde sit bedste.
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Hmm, hvorvidt du får den direkte lyd afhænger jo af resten af dit setup. Jeg har bygget mit anlæg efter et ønske om at det skal lyde så naturligt som muligt i forhold til mine økonomiske muligheder. Jeg bryder mig absolut ikke om "tilbagelænet" eller "blød" eller "varm" lyd med mindre et instrument *lyder* sådan. Det er nok derfor jeg er tilhænger af f.eks. Naim CD3 110eren har en lyd der understreger dette omend i en lidt "overdrevet" grad når det kommer til soundstage. Når jeg hører en guitar skal den lyde "rigtigt" og som jeg ville forvente den skulle lyde f.eks i de øvelokaler jeg har brugt for meget tid i tidligere.Jeg vil hellere have for meget "forward" end for meget "lean". Lyd i virkeligheden er meget mere direkte end det de fleste hifi-folk har lyst til 103eren til 1000kr så skal du til at være hurtig. Ifølge HFK er den på vej til at blive erstattet af 103R der koster det dobbelte./Mirland
|
|
|
Altså nu har jeg et Densen anlæg så der er rimelig "tramp" her. Jeg er måske bare lidt bange for at det bliver for meget af det gode, at man bliver blæst tilbage.
Nu kan jeg godt læse på dine tidligere indlæg at du er til "in your face" lyden  Jeg vil bare gerne have dynamik! Når jeg spiller mine plader på min planar lyder de behagelige men jeg har ikke et brændende ønske om at skrue yderligere op eller spænde ned i Soundstation og købe mig fattig i plader. Forstår du hvad jeg mener? Det håber jeg at 1210eren kan hjælpe lidt på.
Med hensyn til 103 så er den da her til ca 1000 103
Udgår? men man kan vel stadig få den retippet(?) __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Mashuro:
DL-103 er i en anden klasse og har nok også en noget anderledes lyd end DL-110/160. Så vidt jeg forstår tilpasser din Clearaudio Basic sig automatisk til en given PU's impedans og output? Er det rigtigt forstået?
Hvis du springer på en DL-103 (hvilket du sandsynligvis ikke vil fortryde sammen med din Technics) "bør" du næsten investere i enten Technics' Mk 5 headshell eller Sumiko HS-12 (med mindre du har bestilt en SL-....Mk5). DL-103 kan godt lide noget masse/vægt på toppen. Dæmpekarret er også en god investering (som du sikkert har læst). ISÆR når det gælder de mere krævende MC pick-up'er. For at kontrollere uønskede vibrationer.
williamthakker.
Links til ovennævnte headshells findes på side 8 i denne tråd. Med den ekstra masse + silikonen vil 103'eren kunne yde sit bedste.
|
|
|
Ja Det er rigtig med min Basic, den skulle tilpasse sig. Der er ihvertfald ingen justeringsmuligheder end knappen i bunden.
Er det et must med den MK V headshell? eller var der noget med en mønt? For det er en MKII der er på vej. __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej standard 103'eren udgår ikke i al almindelighed (ellers er der da noget jeg ikke ved) det er bare hifi-klubben der åbenbart af en eller anden grund holder op med at sælge den for kun istedet at sælge storebror (103R) der koster ca. det dobbelte.
Hvornår er noget et must?  Jeg ved bare at 103'eren godt kan lide en tung arm. Omkring 20g. eff. masse er vel omtrentligt det "optimale". Technics armen (med standard headshell) har en eff. masse på 12g. Med Mk 5 hovedet ryger massen op på 16g. Sumiko's hovede er nok endnu tungere.
Du kan jo bare have det i baghovedet og så tage det et skridt hen ad vejen når du synes du har råd?  (hvis det bliver aktuelt). Med blødere PU'er som DL-110/160 (DL-103 er jo ret stiv) skal du ikke bruge et tungere hovede.
Jeg vil tro at DL-103 er mindre "in-yer-face" end 110/160 modellerne. En mere naturlig/naturtro tilgang til musikken. Ikke spor "hifi-agtig".
Den foretrækker en load impedance på ca. 100 ohm men da din Clearaudio ikke er manuelt justérbar må man håbe at den selv finder ud af det...
Endnu engang: Overvej også kraftigt det dæmpekar når/hvis du vil bruge MC PU i Technics armen. Det er nok ikke den bedst dæmpede arm som det er. Men karret koster jo også lige det samme som en DL-103...
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du allerede kører Densen så er du jo ikke langt fra det lydbillede som jeg også er tilhænger af Jeg tror ikke du vil få for meget af det hele med 110eren. Så ekstremt er det heller ikke, men du vil med sikkerhed få en lyd fra din 1210 der er anderledes end f.eks med en Ortofon, der er mere forfinet og "blød" med flere detaljer. Dette skal ikke forståes som negativt, det er bare noget andet. DL-110 lyder reelt set meget "ufiltreret" og ikke pakket ind i alle mulige "hifi" idealer. Lidt som en gammel Naim eller Linn forstærker. Jeg har haft en billig Ortofon 520 MKII i min 1210 og det var slet ikke ilde heller. Jeg skal være den første til at indrømme at 110eren ikke er det bedste til klassisk, hvor en Ortofon er et bedre valg (nu er vi stadig på eksempel plan). Men jeg tror ikke at du vil blive skuffet med 110eren. Den vil helt sikkert få dig til at købe flere plader. Jeg gik da personligt helt grassat hen over sommeren  Men læs følgende tråde fra det engelske Pink Fish Media forum: Cheap cartridges Denon 160 vs 103 vs 103REn søgning på samme site vil finde et hav af tråde der alle roser 110eren for dens umiddelbare underholdningsværdi. En af moderatorerne ("Robert") tilbyder konsekvent at købe alle 110ere som folk ikke måtte være tilfredse med  Og fra Positive Feedbackog fra TNT: Technics SL-1200 MKII Denon DL-103Og smut så ned og køb den 110er. Det er ikke flere penge end en tur i byen  /Mirland
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det noget med en SP-10MkII?  Cremen af direkte drevne pladespillere. Kun overgået af SP-10MkIII og måske(?) nogle få andre.
No affiliation with the seller etc. etc....
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en lækker sag! Meeen jeg har nu mere mit øje lidt på den Garrard 301 der også er til salg i tiden  /Mirland
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 19 April 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Var det noget med en SP-10MkII? Cremen af direkte drevne pladespillere. Kun overgået af SP-10MkIII og måske(?) nogle få andre.
No affiliation with the seller etc. etc.... |
|
|
Sl 10 kunne også være et bud på crem . Desværre er det vist sin sag, at finde en erstatnings pu for technics org. 310 MC. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 27 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
krenzler skrev:
Var det noget med en SP-10MkII? Cremen af direkte drevne pladespillere. Kun overgået af SP-10MkIII og måske(?) nogle få andre.
No affiliation with the seller etc. etc.... |
|
|
Sl 10 kunne også være et bud på crem . Desværre er det vist sin sag, at finde en erstatnings pu for technics org. 310 MC. |
|
|
Nu har jeg jo hverken hørt en SL 10 eller sågar en SP-10MkII, men jeg vil vove den påstand at en SL-10 ikke når den SP'er til andet end sokkeholderne...
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics SP-10 MK3.
Fra DirectDrive:
"Now this is the ultimative SP-10 introduced in 1981 mostly for asian audiomaniacs. It was sold at the same time like the Mk2 which remained the standard for professionals until the end of the 80s. The platter weighs a whopping 20pds and is bolted to the motor. There are rumours that the motor of the Mk3 had such a high torque that it was able to spin the platter with a man standing on it... Mk3s are very expensive and outside of asia they're almost impossible to find."
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal vi have savle smiley'er på banen!!
Den er godt nok lækker! Hvad kan sådan en have kostet dengang?
Altså med tonearm
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er godt nok maksimal wank-value der ! Nøj, den er lækker. Forresten så har jeg været uden cdafspiller i et par uger (indtil igår) og har som sådan kun haft 1210/103 som lydkilde. Det var dælme lige til at holde ud  Jeg er overbevist om at hvis ikke jeg var i besiddelse af 1000+ cder så droppede jeg cd på stedet. 1210/103 vil jeg hermed alvorligt talt udnævne til det bedste køb under 10k. /Mirland
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
38.000,-DKK.
Tjah, jeg ville nok foretrække at bruge pengene på den Technics frem for en ny Sondek LP12 med diverse trimmings...
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 398
|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
. . Jeg ville give min højre kugle for den SP 10 mkIII. Jeg tror det er særdeles vanskeligt at finde en bedre spille nu om dage, uanset pris. . .
|
Til top |
|
|