Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 03:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z4 - hvilke indstillinger bruger du? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home;jsessionid=G tv0NlZMZz!860139930!1152213748731?ci=1&sb=ps&pn=1&am p;am p;sq=desc&InitialSearch=yes&O=RootPage.jsp&A=sea rch&Q=*&bhs=t&shs=b%2Bw+81ef+77mm +

Her kan du ihvertfald få B+W filteret. Det var også der jeg købte mit og det går super hurtigt med at få det hertil med den billigste form for shipping (tror det tog 5 dage og der var henover en weekend). Det røg også uden om tolden.

Der er et filter som der også er mange der bruger på AE700 og der er et Heliopan filter. Jeg kan ikke huske hvilket præcist men det er nævnt på AVSforum.

De har også HOYA filterne som du nævner.

EDIT: Lige pt lader linket til ikke at virke. Ved ikke om det er fordi at det er et deep link eller fordi der er noget galt på siden men butikken er ihvertfald http://www.bhphotovideo.com

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Tak Fenris for linket

Heliopan filter, Hvad er det ???????
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Det er et varme filter ligesom de andre filtere du har spurgt til.

Må jeg spørge dig om hvorfor din ven bad dig om at hjælpe ham, for du virker ikke umiddelbart som om at du ved ret meget om det her og det er ellers ikke særlig svært at finde ud af hvis du søger på google og avsforum (og mit spørgsmål er bestemt ikke ment for at fornærme dig;-))

Der er nemlig flere af de løsninger som du nævnte tidligere som jeg ikke har set nævnt blandt favoritterne af tweaks til en AE700.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

For at finde den beste løsning (på Dansk), hvis jeg havde brugt avsforum eller google (der komme mange gange rigtig mange mulighed frem), havde jeg ikke haft brug for hjælp på hifi4all, og det er jo godt at få flere indput 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Mine indstillinger fremgår af denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33365&P N=1

Der fremgår da ingen indstillinger? Medmindre det skal forståes sådan at du blot har brugt standard indstillingerne uden at justere andet end den blå farve?!? Dette lyder dog underligt, da standard programmerne ikke er særlig gode med farver.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
nesdam skrev:

Mine indstillinger fremgår af denne tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33365&P N=1

Der fremgår da ingen indstillinger? Medmindre det skal forståes sådan at du blot har brugt standard indstillingerne uden at justere andet end den blå farve?!? Dette lyder dog underligt, da standard programmerne ikke er særlig gode med farver.

Det er korrekt at jeg har brugt standardindstillingen, med en mindre justering af den blå farve. Det er da muligt at farverne kan indstilles mere korrekt, men det vil kræve at man har adgang til måleudstyr. Jeg tvivler på at du får mere korrekte farver ved at kopiere indstillingerne fra en anden projektor, da der altid vil være en vis spredning mellem de enkelte eksemplarer. Desuden skal du huske at lampens farvespektrum også ændrer sig når den slides.

Hvis du vil have 100 % korrekte farver er der ingen vej udenom en professionel kalibrering.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har modtaget filtret og testet med det. Konklusionen er, at det på ingen måde lykkedes mig at forbedre billedet når det er foran. Tværtimod!

Filtret æder lys og sænker kontrasten en smule og giver stærk misfarvning mod det brunlige. Lidt ligesom hvis man har for høj/varm hvidbalance på et billede. Jeg prøvede med creative cinema og skruede endog meget op for den blå farve, men det blev aldrig acceptabelt og bestemt ikke bedre end eksisterende indstillinger. Det gav heller ikke dybere sort.

Hvordan du kan mene det er godt forstår jeg ikke helt. Måske er det fordi du kun har sammenlignet med standard indstillingerne og aldrig prøvet nogle af de indstillinger der foreslåes på avsforum?

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået ny pære i og der er virkelig knal på igen

Men nu syntes jeg den har en tendens til at hoppe lidt op og ned i lysstyrke mere synligt end før. Selv hvis jeg ser på en webside uden bevægelse eller noget, så skifter den engang imellem. Dette er ekstremt signerende! Er der nogen der har en forklaring på dette?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes