| Forfatter |
|
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Fenris for linket
Heliopan filter, Hvad er det ???????
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et varme filter ligesom de andre filtere du har spurgt til.
Må jeg spørge dig om hvorfor din ven bad dig om at hjælpe ham, for du virker ikke umiddelbart som om at du ved ret meget om det her og det er ellers ikke særlig svært at finde ud af hvis du søger på google og avsforum (og mit spørgsmål er bestemt ikke ment for at fornærme dig;-))
Der er nemlig flere af de løsninger som du nævnte tidligere som jeg ikke har set nævnt blandt favoritterne af tweaks til en AE700.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at finde den beste løsning (på Dansk), hvis jeg havde brugt
avsforum eller google (der komme mange gange rigtig mange mulighed
frem), havde jeg ikke haft brug for hjælp på hifi4all, og det er jo
godt at få flere indput
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der fremgår da ingen indstillinger? Medmindre det skal forståes sådan at du blot har brugt standard indstillingerne uden at justere andet end den blå farve?!? Dette lyder dog underligt, da standard programmerne ikke er særlig gode med farver. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
|
Der fremgår da ingen indstillinger? Medmindre det skal forståes sådan at du blot har brugt standard indstillingerne uden at justere andet end den blå farve?!? Dette lyder dog underligt, da standard programmerne ikke er særlig gode med farver.
|
|
|
Det er korrekt at jeg har brugt standardindstillingen, med en mindre justering af den blå farve. Det er da muligt at farverne kan indstilles mere korrekt, men det vil kræve at man har adgang til måleudstyr. Jeg tvivler på at du får mere korrekte farver ved at kopiere indstillingerne fra en anden projektor, da der altid vil være en vis spredning mellem de enkelte eksemplarer. Desuden skal du huske at lampens farvespektrum også ændrer sig når den slides.
Hvis du vil have 100 % korrekte farver er der ingen vej udenom en professionel kalibrering.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har modtaget filtret og testet med det. Konklusionen er, at det på ingen måde lykkedes mig at forbedre billedet når det er foran. Tværtimod! 
Filtret æder lys og sænker kontrasten en smule og giver stærk misfarvning mod det brunlige. Lidt ligesom hvis man har for høj/varm hvidbalance på et billede. Jeg prøvede med creative cinema og skruede endog meget op for den blå farve, men det blev aldrig acceptabelt og bestemt ikke bedre end eksisterende indstillinger. Det gav heller ikke dybere sort.
Hvordan du kan mene det er godt forstår jeg ikke helt. Måske er det fordi du kun har sammenlignet med standard indstillingerne og aldrig prøvet nogle af de indstillinger der foreslåes på avsforum? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået ny pære i og der er virkelig knal på igen 
Men nu syntes jeg den har en tendens til at hoppe lidt op og ned i lysstyrke mere synligt end før. Selv hvis jeg ser på en webside uden bevægelse eller noget, så skifter den engang imellem. Dette er ekstremt signerende! Er der nogen der har en forklaring på dette? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |