| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Første gang jeg hørte GamuT L-5 (ikke GamuT L-3) mod Vienna så var jeg klar over at denne Vienna højttaler måtte jeg bare prøve !
Men prøv selv at køre over til Vassagohifi og lyt - der er mange der har hørt det og blevet kloger 
Hilsen King-)
|
|
|
Jeg er da blevet ret meget klogere. Vienna er til musik, og Gamut er til microdetaljer uden bund.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
king skrev:
|
Første gang jeg hørte GamuT L-5 (ikke GamuT L-3) mod Vienna så var jeg klar over at denne Vienna højttaler måtte jeg bare prøve !
Men prøv selv at køre over til Vassagohifi og lyt - der er mange der har hørt det og blevet kloger 
Hilsen King-)
|
|
|
Jeg er da blevet ret meget klogere. Vienna er til musik, og Gamut er til microdetaljer uden bund.
vh. Henrik |
|
|
Årh, mister "overblik" er vist ikke lige mig...hø hø.  Jeg havde ikke lige set Kings omtale. Ja, der er nok ikke meget loudness over Gamut´en! Mvh.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du noget imod jeg skriver min mening. Jeg har hørt L5 sammenlignet med Beethoven CG, og det var chokerende, så meget bedre BCG var. Har du hørt en sangerinde der synger SSSHHSSCCS, sådan lyder L5, det er ikke den lyd der er ved gode koncerter. Lyt til et par VA i et godt setup, jeg har hørt alle GamuT i et godt setup.
Hvad betyder: mister "overblik" er vist ikke lige dig...hø hø ????? __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op, vi ved jo alle at I ikke bliver enige... Lyt til det der gør jer glade, og så lad det være ved det :)
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Christian jeg fik sgu købt nogle skiver heh det er helt sjovt at jeg kan begynde at bruge ordet skive...
monolake
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kræver bare lige lidt tilbagespoling at se at det Rytmik mener, er at han ikke havde set Kings omtale af L5 inden han postede sit indlæg. Over-BLIK - det ved du da noget om?  Jeg vil gøre som du, skrive min mening og den har jeg uanset brancheforhold; en L5 er noget mere velopløst end BCG. At VA generelt farver lyd er alle klar over og det er der ingen tests der lægger skjul på. De er behagelige at høre på og fok som har dem er glade for dem. Gamuts mål er ikke at lave lyd som alle ka li og som har til primært formål at behage. Målet er nærmere at gengive en psykoakustisk realistisk gengivelse - ikke at maskere og hælde fløde i. Den forskel i mål/vision for VA og Gamut giver sig selvfølgelig udslag i produktet og i oplevelsen, så det er selvklart at dem som kan li VA, de ka ikke li Gamut. Men det er lisså forudsigeligt som at dem der ka li bananasplit, ikke ka li franske oste til dessert. Man siger godt nok herinde, at det hele handler om smag og behag (det er når man vil please alle) men jeg vil godt trække den videre til at sige. at det osse handler om et element af korrekthed i gengivelsen af et musikalsk stykke. Det er ikke nok det "lyder godt" for lægmand.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
| Hold nu op, vi ved jo alle at I ikke bliver enige... Lyt til det der gør jer glade, og så lad det være ved det :) |
|
|
Du har ret, men i modsætning til den personrettede nedladende tone, skriver jeg om mine oplevelser med lyden. Det tror jeg der er mange, der lokker ind på et hifi forum, der syntes er iorden.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også fint nok, bare vi stopper i tide, så det ikke ender med at vi kun diskuterer for at få vores vilje (som jo nok aldrig vil ske).
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg elsker da både Bannasplit, og franske oste. Det kan også ses.
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Nu ikke så hård ved dig selv
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker du på musik eller på mad ?? Min kontordame sad oppe på kontoret, da jeg havde besøg af king og don, hun kørte hjem med en kommentar om, at tingene raslede meget oppe på førstesalen. 
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det har jeg ingen kommentarer til :P Haha :D Sådan skal det være :D Jeg får kun klager, når jeg spiller Rage against the machine...
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha... Sad lige og kiggede på dit setup.. og så fik jeg lige øje på at du har samme billede som mig hængene... magen til ramme og det hele (det med arbejderne på stålbjælken (Rockefeller Center) 
Ved godt det er et klassisk billede.. men det var bare meget sjovt... sys jeg  __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42256&PN=1
Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tarup
tarup 13 skrev:
Har du noget imod jeg skriver min mening. Jeg har hørt L5 sammenlignet med Beethoven CG, og det var chokerende, så meget bedre BCG var. Har du hørt en sangerinde der synger SSSHHSSCCS, sådan lyder L5, det er ikke den lyd der er ved gode koncerter. Lyt til et par VA i et godt setup, jeg har hørt alle GamuT i et godt setup.
Hvad betyder: mister "overblik" er vist ikke lige dig...hø hø ????? |
|
|
Det betyder bare at jeg måske burde have set Kings udtalelse.  Andet er der såmænd ikke i det! Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
ChristianK skrev:
| Hold nu op, vi ved jo alle at I ikke bliver enige... Lyt til det der gør jer glade, og så lad det være ved det :) |
|
|
Du har ret, men i modsætning til den personrettede nedladende tone, skriver jeg om mine oplevelser med lyden. Det tror jeg der er mange, der lokker ind på et hifi forum, der syntes er iorden.
vh. Henrik |
|
|
Hentyder du til mig???? For der overhovedet ikke nogen personrettet nedladende tone i mit svar til dig. Du skal ikke føle dig drillet af mig. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke hørt Vienna i nogen afskygninger men Mine L3 spiller ihvertfald fantastisk sammen med min Audiophysic Luna I Subwoofer og Accuphase E408 forstærker.
Men vil også mene at alle tre produkter er fabelagtige......ellers var de heller ikke en del af mit setup 
Lunaen er ikke verdens kraftigste subwoofer men kraftig nok til min stue på 25m og så påstås det at den går helt ned til 10 Hz indenfor (-3 dB).....desuden er den lynhurtig og derfor meget velegnet til musik. http://www.aanvilaudio.u-net.com/ap_luna_1.htm
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Hvad betyder: mister "overblik" er vist ikke lige dig...hø hø ????? |
|
|
Alle har jo lov til at give deres mening tilkende. Det er jo det der skaber debat. Og du har ret der er mange der ikke kan styre de nye, meget velopløste diskanter! Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
God pointe, dér Rytmik! Det helt nemme er at have en rørforstærker og et par bedagede højttalere eller nye som ruller af tidligt deroppe hvor det er svært at være præcis. Så hellere blød og varm - og sjasket kunne være parolen.
Det er nemlig rigtigt at det stiller (bagudrettede) krav at have superkreationer som de Revelators der sidder i L3, L5 og L7 fra Gamut og andre fine mærker. Forstærker/CD grejet skal være tip-top ellers får man høre der er noget galt. Og det er jo sjældent "the messenger" der skal skydes, men på trods af det så der er mange som tyer til at skifte til mere tilgivende højttalere, når den er gal derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det kræver bare lige lidt tilbagespoling at se at det Rytmik mener, er at han ikke havde set Kings omtale af L5 inden han postede sit indlæg. Over-BLIK - det ved du da noget om? 
Jeg vil gøre som du, skrive min mening og den har jeg uanset brancheforhold; en L5 er noget mere velopløst end BCG.
At VA generelt farver lyd er alle klar over og det er der ingen tests der lægger skjul på. De er behagelige at høre på og fok som har dem er glade for dem.
Gamuts mål er ikke at lave lyd som alle ka li og som har til primært formål at behage. Målet er nærmere at gengive en psykoakustisk realistisk gengivelse - ikke at maskere og hælde fløde i.
Den forskel i mål/vision for VA og Gamut giver sig selvfølgelig udslag i produktet og i oplevelsen, så det er selvklart at dem som kan li VA, de ka ikke li Gamut. Men det er lisså forudsigeligt som at dem der ka li bananasplit, ikke ka li franske oste til dessert.
Man siger godt nok herinde, at det hele handler om smag og behag (det er når man vil please alle) men jeg vil godt trække den videre til at sige. at det osse handler om et element af korrekthed i gengivelsen af et musikalsk stykke. Det er ikke nok det "lyder godt" for lægmand.
|
|
|
hvis der er nogen der farver i lyden er det da de gamut , specielt i mellemtone...de kan spille enkle lyde , men kompleks musik ... glem alt om det.
klart en højt. med super stumper, bare synd de ikke kan spille sammen , men de kommer måske med et nyt delefilter eller noget, så går det nok bedre.
Hvis nogen er uenig , ville det være oplagt at høre dem i denne weekend.
:-)
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
God pointe, dér Rytmik! Det helt nemme er at have en rørforstærker og et par bedagede højttalere eller nye som ruller af tidligt deroppe hvor det er svært at være præcis. Så hellere blød og varm - og sjasket kunne være parolen.
Det er nemlig rigtigt at det stiller (bagudrettede) krav at have superkreationer som de Revelators der sidder i L3, L5 og L7 fra Gamut og andre fine mærker. Forstærker/CD grejet skal være tip-top ellers får man høre der er noget galt. Og det er jo sjældent "the messenger" der skal skydes, men på trods af det så der er mange som tyer til at skifte til mere tilgivende højttalere, når den er gal derhjemme.
|
|
|
Det er vel bedre, hvis højttalerne bare spiller godt, istedet for at skulle høre på noget dårligt (L5)
Hvis i kontrast og rytmik har grej der spiller bedre end mit, så kom med det, og lad os få en oplevelse.
vh. Henrik
PS. Den der med at det nok er andre ting i signalvejen, det er galt med. Jeg har hørt L5 på et gear til ca.400k, det hjælper skut' meget. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |