Emne: Kings musik stue ! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm meget handler jo om smagssag ...
__________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
kontrast skrev:
Det kræver bare lige lidt tilbagespoling at se at det Rytmik mener, er at han ikke havde set Kings omtale af L5 inden han postede sit indlæg. Over-BLIK - det ved du da noget om? 
Jeg vil gøre som du, skrive min mening og den har jeg uanset brancheforhold; en L5 er noget mere velopløst end BCG.
At VA generelt farver lyd er alle klar over og det er der ingen tests der lægger skjul på. De er behagelige at høre på og fok som har dem er glade for dem.
Gamuts mål er ikke at lave lyd som alle ka li og som har til primært formål at behage. Målet er nærmere at gengive en psykoakustisk realistisk gengivelse - ikke at maskere og hælde fløde i.
Den forskel i mål/vision for VA og Gamut giver sig selvfølgelig udslag i produktet og i oplevelsen, så det er selvklart at dem som kan li VA, de ka ikke li Gamut. Men det er lisså forudsigeligt som at dem der ka li bananasplit, ikke ka li franske oste til dessert.
Man siger godt nok herinde, at det hele handler om smag og behag (det er når man vil please alle) men jeg vil godt trække den videre til at sige. at det osse handler om et element af korrekthed i gengivelsen af et musikalsk stykke. Det er ikke nok det "lyder godt" for lægmand.
|
|
|
hvis der er nogen der farver i lyden er det da de gamut , specielt i mellemtone...de kan spille enkle lyde , men kompleks musik ... glem alt om det.
klart en højt. med super stumper, bare synd de ikke kan spille sammen , men de kommer måske med et nyt delefilter eller noget, så går det nok bedre.
Hvis nogen er uenig , ville det være oplagt at høre dem i denne weekend.
:-)
|
|
|
Hej Mulle
Tar' du på køfenhavnertur ?? Jeg tror ikke R og K kommer ind og hører VA, men man må jo håbe!
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
hmmm meget handler jo om smagssag ...
|
|
|
Jep, det er ligesom oralsex. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej henrik..
Er vi klar til på søndag
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
|
hej henrik..
Er vi klar til på søndag
|
|
|
Vi har en aftale, jeg er ved at få lavet en t-shirt hvor der står TARUP 13 DET'GAS __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
kontrast skrev:
Det kræver bare lige lidt tilbagespoling at se at det Rytmik mener, er at han ikke havde set Kings omtale af L5 inden han postede sit indlæg. Over-BLIK - det ved du da noget om? 
Jeg vil gøre som du, skrive min mening og den har jeg uanset brancheforhold; en L5 er noget mere velopløst end BCG.
At VA generelt farver lyd er alle klar over og det er der ingen tests der lægger skjul på. De er behagelige at høre på og fok som har dem er glade for dem.
Gamuts mål er ikke at lave lyd som alle ka li og som har til primært formål at behage. Målet er nærmere at gengive en psykoakustisk realistisk gengivelse - ikke at maskere og hælde fløde i.
Den forskel i mål/vision for VA og Gamut giver sig selvfølgelig udslag i produktet og i oplevelsen, så det er selvklart at dem som kan li VA, de ka ikke li Gamut. Men det er lisså forudsigeligt som at dem der ka li bananasplit, ikke ka li franske oste til dessert.
Man siger godt nok herinde, at det hele handler om smag og behag (det er når man vil please alle) men jeg vil godt trække den videre til at sige. at det osse handler om et element af korrekthed i gengivelsen af et musikalsk stykke. Det er ikke nok det "lyder godt" for lægmand.
|
|
|
hvis der er nogen der farver i lyden er det da de gamut , specielt i mellemtone...de kan spille enkle lyde , men kompleks musik ... glem alt om det.
klart en højt. med super stumper, bare synd de ikke kan spille sammen , men de kommer måske med et nyt delefilter eller noget, så går det nok bedre.
|
|
|
Nej, de placerer filteret et andet sted i højttaleren, og så er det en MKII  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
kontrast skrev:
God pointe, dér Rytmik! Det helt nemme er at have en rørforstærker og et par bedagede højttalere eller nye som ruller af tidligt deroppe hvor det er svært at være præcis. Så hellere blød og varm - og sjasket kunne være parolen.
Det er nemlig rigtigt at det stiller (bagudrettede) krav at have superkreationer som de Revelators der sidder i L3, L5 og L7 fra Gamut og andre fine mærker. Forstærker/CD grejet skal være tip-top ellers får man høre der er noget galt. Og det er jo sjældent "the messenger" der skal skydes, men på trods af det så der er mange som tyer til at skifte til mere tilgivende højttalere, når den er gal derhjemme.
|
|
|
Det er vel bedre, hvis højttalerne bare spiller godt, istedet for at skulle høre på noget dårligt (L5)
Hvis i kontrast og rytmik har grej der spiller bedre end mit, så kom med det, og lad os få en oplevelse.
vh. Henrik
PS. Den der med at det nok er andre ting i signalvejen, det er galt med. Jeg har hørt L5 på et gear til ca.400k, det hjælper skut' meget.
|
|
|
Det er nu rent Gamut setup du har hørt det på .
Krell og Graaf gør noget andet ved de højttaler __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja, det er meget fint, når det kører lidt for den lille klan på Fyn, der stadig bliver mindre.  Det er logik for perlehøns på Fyn at hvis man sætter andre forstærkere på et givent sæt HT ere så lyder det anderledes. Men det betyder jo ikke bedre, vel? Krell er ikke kuren for alt. Krell er bare et mærke som så mange andre. Verden er stor, rigtig stor og der sker bare så meget derude, så man kan bare håbe på det når de fynske grader inden det hele ender i "vi har vores og det er nok". Hvis man hører sig selv sige de samme ting 20 gange i træk og mener at hellige typetræk ved materialer, så er man klar til en afskematisering af de store  .
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
|
|
Og du ved lige hvordan det skal lyde .
Nu er snakken L5 , jeg har sagt til Lars , jeg synes L3 lyder som om den er defekt og den lyder så at sige ikke godt i forhold til de to andre .
Alt på L3 lyder nasalt og det er på rent Gamut setup .
L7 og L3 spiller på en helt anden måde og især når det får noget andet udstyr på .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Mulleblop skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
|
Nej, de placerer filteret et andet sted i højttaleren, og så er det en MKII  |
|
|
Ja, det er udvikling. Det at ikke gøre noget, som Peter Ganderer gør, ved at tage den første eksemplar ud til prøvelyt overfor de sidste, fortæller jo bare at det hele står stille dernede. Det er lige med at læse det mellem linierne, Tarup 12...
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Ja, det er udvikling. Det at ikke gøre noget, som Peter Ganderer gør, ved at tage den første eksemplar ud til prøvelyt overfor de sidste, fortæller jo bare at det hele står stille dernede. |
|
|
Den lader vi lige stå et øjeblik... Og så konstaterer vi stille og roligt at det er revselse af en direkte konkurrent, hvilket er ildeset her på forum'et.
kontrast skrev:
Det er lige med at læse det mellem linierne, Tarup 12... |
|
|
Den lader vi også stå et øjeblik...
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
kontrast skrev:
God pointe, dér Rytmik! Det helt nemme er at have en rørforstærker og et par bedagede højttalere eller nye som ruller af tidligt deroppe hvor det er svært at være præcis. Så hellere blød og varm - og sjasket kunne være parolen.
Det er nemlig rigtigt at det stiller (bagudrettede) krav at have superkreationer som de Revelators der sidder i L3, L5 og L7 fra Gamut og andre fine mærker. Forstærker/CD grejet skal være tip-top ellers får man høre der er noget galt. Og det er jo sjældent "the messenger" der skal skydes, men på trods af det så der er mange som tyer til at skifte til mere tilgivende højttalere, når den er gal derhjemme.
|
|
|
Det er vel bedre, hvis højttalerne bare spiller godt, istedet for at skulle høre på noget dårligt (L5)
Hvis i kontrast og rytmik har grej der spiller bedre end mit, så kom med det, og lad os få en oplevelse.
vh. Henrik
PS. Den der med at det nok er andre ting i signalvejen, det er galt med. Jeg har hørt L5 på et gear til ca.400k, det hjælper skut' meget. |
|
|
Nu er det ikke en konkurrence for mig, så jeg er ligeglad med hvad du mener om mit valg. Ligesom jeg heller ikke negativt har kommenteret dit valg.  Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
tarup 13 skrev:
Mulleblop skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
|
Nej, de placerer filteret et andet sted i højttaleren, og så er det en MKII 
|
|
|
Ja, det er udvikling. Det at ikke gøre noget, som Peter Ganderer gør, ved at tage den første eksemplar ud til prøvelyt overfor de sidste, fortæller jo bare at det hele står stille dernede.
Det er lige med at læse det mellem linierne, Tarup 12...
|
|
|
sjovt nok med bedre resultalt
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over at fungere som u-udnævnt moderator her på sitet, hvad er så dine tilbringelser ? Det er ikke helt vildt berigende for en tråd at du kommer med showstopper kommentarer - uanset hvem du intenderer at stoppe - prøv for en gangs skyld at komme med noget selv, istedet for at leve at energien i de andre indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Mulleblop skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej Mulle
Tar' du på køfenhavnertur ?? Jeg tror ikke R og K kommer ind og hører VA, men man må jo håbe!
vh. Henrik |
|
|
Jeg har desværre arbejdsweekend og er dermed forhindret, men jeg ville frygtelig gerne komme. Men til de heldige vil jeg ønske god tur! Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblob,blob,blob: hvad siger du? Det er ikke til at høre for alt det blobberi!  Hvad er det lige du har hørt i fht hvad? Husk lige, jeg er ikke 1000% Gamut-fan, men jeg er "FAN"me optaget af at have en rimelig sober diskussion om det her. Og så vil jeg jo gerne vide hvor du kommer ind i billedet - var det dine SF EA2 vi så i skæret fra Kings nye piano-VA´ere? Hvis de er referencen "so be it" - de er helt bagud af den moderne dans idag. Hvad mener du egentlig med din kommentar om "sjovt nok med et bedre resultat"...
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Ud over at fungere som u-udnævnt moderator her på sitet, hvad er så dine tilbringelser ? |
|
|
kontrast, dige , triptrap123 , sort/hvid eller hvem du nu er!
jeg skal da gøre det kort.. jeg skriver kun om ting jeg har eller har haft .... det er jo i sig selv
et særsyn på dette site... hvis du mener dine gamut er top notch - er det super for dig
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kært barn har mange navne, du har kun et...
Læs lige at jeg skriver til dig at du gerne må redegøre for dine konklusioner, jeg skriver ikke at det er forkert du har dem.
Det er bare lige det med at falde i en vennegrøft hvor alle synes det samme, som jeg er opponent imod
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Mulleblob,blob,blob: hvad siger du? Det er ikke til at høre for alt det blobberi! 
Hvad er det lige du har hørt i fht hvad?
Husk lige, jeg er ikke 1000% Gamut-fan, men jeg er "FAN"me optaget af at have en rimelig sober diskussion om det her. Og så vil jeg jo gerne vide hvor du kommer ind i billedet - var det dine SF EA2 vi så i skæret fra Kings nye piano-VA´ere?
Hvis de er referencen "so be it" - de er helt bagud af den moderne dans idag.
Hvad mener du egentlig med din kommentar om "sjovt nok med et bedre resultat"...
|
|
|
nej nej , jeg har haft flere sæt ea2 igennem tiden... det er bare et spm om det rette udstyr til
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Kært barn har mange navne, du har kun et...
Læs lige at jeg skriver til dig at du gerne må redegøre for dine konklusioner, jeg skriver ikke at det er forkert du har dem.
Det er bare lige det med at falde i en vennegrøft hvor alle synes det samme, som jeg er opponent imod
|
|
|
Jeg lever et liv, hvor jeg kun har brug for eet navn
jeg behøver ikke ha noget andre synes om , men nu der er så mange venner hos VA er de måske slet ikke så ringe endda... ... bare en tanke
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|