| Forfatter |
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var denunderhylemig et godt køb! De lyder fremragende af en "dynamisk" højtaler at være.
Bare det var mig. Gutten der købte dem kan jo ikke undgå at lave penge på den handel (omkring DKK 50.000-75.000 hvis de er som nye i original indpakning). Jeg tvivler på at Bruuns Auktioner vidste hvad de havde med at gøre. De kan jo ikke engang stave til Meridian!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Hvilken højtaler er verdens dyreste?
Den dyreste jeg har set, er B&W's originale Nautilus. Den koster vist en kvart million pr. stk. tror jeg nok.
|
|
|
Amerikanske Avantgarde laver nogle helt urimeligt dyre men meget vellydende højttaler : over en kvart mille........
Et par år tilbage lyttede jeg på Martin Logan`s Statement E2. Nogle helt enorme sataner, og ganske vellydende ...meeen prisen: 1.000.000 dkr.
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Statement E2 er noget for sig selv. Hørte dem på IFA i år. Desværre spillede de ikke op til forventningerne (potentialet) i det rum de var opstillede. Men en oplevelse var det da.
I USA kan du dog få dem nye for omkring USD 70.000 hvilket svarer til omtrent DKK 440.000.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps..........så når jeg skriver ganske vellydende, hænger det sammen med at man bliver en anelse skuffet over lydkvaliteten i forhold til pris, men man bliver ganske imponeret over størrelsen.........
Har du været i nærheden af Avantgarde?...........Jeg overværede dem på EXPO-messen i London, og det var imponerende( dog uden den enorme bas/sub ).
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da, var også til London hi-fi show i september i år. Jeg så og hørte Avangardes rum. Jeg mener de spillede på Avangarte Duo. Det lød ganske OK, men rummet var alt for småt. Så vidt jeg kunne bedømme omkring 18-20 m2. Det var lidt ligesom at få stukket sådan et gammeldags hørerør direkte i øregangen.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er sikker på det ikke var en imaginær pind fra aftenens adspredelse du havde i øret?....
Ret skal dog være ret........rummet var ikke stort, og lydindtrykket var meget afhængig af ens placering. Jeg var heldig at finde "Bull`s eye", men rummet gjorde bashåndtering meget problematisk.....
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ, kan ikke fuldstændig afvises.
Nej spøg til side, jeg blander aldrig forretning og fornøjelse. Jeg lyver næsten heller aldrig.
Hvorom alting er ville jeg i hvert fald gerne høre et sæt Duo i hjemlige omgivelser. Jeg ved ikke om jeg kunne leve med lyden på sigt, men det kunne da være sjovt at prøve. Det bringer i hvert fald glade minder frem fra dengang i sidste århundrede, hvor jeg selv byggede et par horn med Coral enhender fra Audioscan. For dælan da... jeg havde aldrig før og heller aldrig siden oplevet så god (eller måske snarere meget) lyd til så små penge.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu taler om højttaler i solid kaliber, og du tager højde for evt. ansættelse indenfor et bestemt mærke, hvor mener du man skal lede efter : højttaleren!?..
P.S. tjek lige www.avantgarde-usa.com
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede sider...Er dette et samtalekøkken? nej vel!?

Uhada HØJTTALEREN! Du mener den højttaler som vil få alle andre højttalere til at rødme af skam. Nej, det tør jeg ikke give et bud på. Jeg har langt fra hørt dem alle så det...
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare skal være stort og dyrt, så tror jeg Wisdom Audio
Infinite Grand til $600k for et sæt er en vinder :)
http://www.wisdomaudio.com/infinite.html
|
| Til top |
|
| |