| Forfatter |
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen seriøse (eller useriøse for den sags skyld) tv-producenter jeg kender til ser sig nødsaget til at teste deres tv-apparater i mere end nogle timer. 670 timer oveni burn-in på skærmen fortæller mig at det enten er en demomodel, som sagtens kan have stået tændt på samme kanal 10 timer om dagen i butikken, eller en returneret vare fra en anden kunde - dvs. en reklamationssag som forsøges solgt videre som værende nyt.
Før du vælter Hans Engel ned af chefredaktørstolen med din historie, så kontakt forbrugerrådet og forklar dem detaljerne. Jeg kan umuligt tro at Eletric City har en sag hvis du kan påvise/sansynliggøre at tv'et havde disse 'mangler' ved købet. Når du kontakter Electric City eller Pioneer fremover mht denne sag, så sørg for at få skriftlige svar tilbage. 
Glæder mig til at høre nærmere - du skal bestemt ikke være bange for Electric City. Du har rettigheder - brug dem! __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ud i butikken med skærmen og kræv at få dine penge igen, nægter de kræver du selvfølgelig at snakke med chefen. Han/Hun er sjældent interesseret i at der står en og brokker sig(gerne højlydt) og slet ikke over en dyr vare. I de store kæder har de tit en politik om at kunden ALTID har ret, bare man brokker sig nok. Ellers må du true med forbrugerrådet. Virker altid når de har fuc*** op i det.
Held og lykke...
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
LOL
Det er noget nær det mest åndsvage jeg nogensinde har hørt. Såfremt at det kan lade sig gøre så få forhandleren til at give dig det på skrift for de smeder jo nærmest din ammunition.
Vi er altså nu ude i at Pioneer og forhandleren påstår at de tester deres tv i 30 dage non-stop.........
Prøv evt. at forklare ham spaden fra Pioneer om denne tråd og spørg ham så om sandheden måske ikke er i Pioneers interesse inden at de mister de mange seriøse kunder herinde pga deres åbenlyse løgne! Skriv evt. en mail til Pioneer.dk og evt. deres internationale afdeling omkring hvordan de lyver kunder lige op i ansigtet for at hjælpe deres key acount kunder med deres lyssky forretnings metoder!
Der er vist lige en medarbejder eller to, som bør sættes på plads......
|
|
|
Det er HØJST useriøst at tage udgangspunkt i ovenstående formuleringer ! Jeg synes du skal være lidt forsigtig med dine injurier, der kun bygger på de sparsomme oplysninger i denne tråd, hvor trådens ejer endda indrømmer at overdrive !!! Igen er det trist at se, hvordan der spindes historier og konkluderes kriminelle handlinger på et vidensniveau, der er tæt på nul.
Fakta er, at ingen ved, hvor de timer er brændt af henne - uanset om det er et langvarig test hos producenten eller om skærmen har stået dag og nat og kørt hos forhandleren. Det er forhandleren, der har ansvaret overfor kunden - skal han videre med det i baglandet, er det en sag mellem forhandler og leverandør. Det skal ikke ligge kunden til last.
Jeg synes dog, det må være rimeligt at leverandøren oplyser kunden om, hvad der er forventeligt af timer på et nyt TV. Afviger det væsentligt fra den faktiske antal timer, har forhandleren et problem overfor kunden, som han er forpligtet til at løse. Hvad der sker mellem forhandler og leverandør er kunden uvedkommende - og det synes jeg bestemt, han skal gøre opmærksom på i butikken.
Viser det sig, at forhandleren er uvillig til en løsning, må kunden gå den rigtige vej med sine krav.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste sted hvor der trådens ejer rent faktisk siger at han overdriver er her:
"og hvis det er sandt hvad så...man kan vel heller ikke sælge en brugt bil som ny under det påskud at dækkene ligeskulle køres til under le mans...ok overdriver nok lidt "
Og det er hans sammenligning med Le Mans som overdrivelse ligger i. Så hvor er det ellers at du mener at den "indrømmerde" overdrivelse finder sted?
Man kan da på ingen måde forsvare hverken forhandlers eller producentens rolle i denne historie!
Men jeg vil nu godt give dig ret i at historien naturligvis kun er fortalt fra en side. Det er dog svært at se hvordan den sælgende part kan forsvares såfremt at time tallet er sandt.
Det er bedøvende ligemeget hvor at timer er brændt eller hvordan. Der er taler om en væsentlig mangel som kunden ikke er blevet gjort opmærksom på og derfor er han i sin gode ret til at hæve handelen.
Med hensyn til injurier så har jeg svært ved at se hvor at de indfinder sig.....
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
medier
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
time antallet kan ikke manipuleres med og fik det i fredags så det ville være svært at presse700 timer ind da der kun er 24 på et døgn... :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en ok løsning. 
Så må du hellere sikre dig, at det nye tv du får så også er 'nyt' og uden burn-ins. Forresten - var originalemballagen 'brudt' på det tv der voldte dig problemer? Det plejer at være et sikkert tegn på at forhandleren har haft det ude af kassen og i brug som - f.eks. demo i butikken.
Så må du jo så vurdere med dig selv om du har lyst til at handle der igen...
PS - læs mere her på hifi4all og på andre AV forums om hvordan du bedst muligt undgår varige burn-ins på plasma tv.
Håber alt går iorden nu.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det var faktisk en ret smart løsning. Jeg er dig lidt overrasket over at de anbefaler den løskning da det jo reelt er at opgive dine nuværende rettigheder.
Men det lyder som om at det er en smart løsning som giver dig et minimum af besvær såfremt at forhandleren altså ikke endnu engang slår sig i tøjlerne og påstår at din fortrydelsesret er ugyldig.
Sørg for at tjekke at du har den fortrydelsesret på sort og hvidt for ellers risikerer du at ende i en dårligere situation end nu.
Så må vi bare håbe at de ikke sælger tv'et til en anden kunde
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
....
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gange har man i den slags butikker en "multi fjernbetjening" så slipper man for at have 40+ fjernbetjeninger liggende og rode. Det er ganske givet derfor at de lå i en forseglet pose.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Jari
Selvfølgelig skal dit Tv ikke være brugt 669 timer når du køber det. Hvad der er årsag til det er endnu uklart, men så vidt jeg kan læse ud fra din mail, hvilket jeg også har fået bekræftet af electric city, så har de tilbudt dig et garanteret spritnyt eksemplar i stedet for. Så jeg kan egentlig ikke helt se hvad problemet er.
Electric city oplyser til mig at du har købt 2 stk, og at du har fået en meget meget flot rabat. Herefter har du presset dem for at levere dette tv til en bestemt tid ved at true med at hæve handlen. Jeg skal sige at vores plasma TV er meget populære så electric city er ikke den eneste forhandler der har måttet vente på levering ved afgivelse nye ordrer - feriebemanding hos diverse transportselskaber og lagre gør det heller ikke nemmere. Men leveringstidspunktet har så ikke kunnet imødegåes fra Pioneers side, men det er jo ikke electric citys skyld.
Electric city har så, for at være sikker på at du kunne få dit tv til den tid du ønskede, rekvireret et tv hos en anden electric city butik. De har simpelthen sendt en mand i en varebil afsted for at hente tv-et i en anden butik! Så vidt jeg kan se det så har electric city stået på pinde for dig og gjort alt hvad der var i deres magt for at skaffe dig et tv til den tid du ønskede det. De har de endda på stedet tilbudt at komme ud og sætte det nye tv op for dig - gratis - og alt dette er endda selvom at du har fået en stor rabat.
Hvis alt dette ikke er god service så ved jeg snart ikke hvad.
Jeg har lige fået at vide at du har valgt at tage imod deres tilbud om ombytning og montering i morgen torsdag. Jeg vil opfordre dig til sammen med deres montør, og pakke den op sammen så du kan kontrollereer at den er spritny og at varen er helt som den skal være.
God fornøjelse med dine tv. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ene tv er nu gansk fint og er glad for det ...jeg sagde nu bare at at jeg skulle bruge et tv inden en bestem dato og da de så ikke kunne levere
sage jeg at det var nu ok at jeg så bare ville ha mine penge retur(inden der var der lidt med at de ikke ringedetilbage osv.) ...der ligge nu ikke et
press men mere en fritagelse.... og det ville nu være helt fint ...men så ringede de selv senere og fortalte at nu ville de skaffe det og komme ud
med det ....det var nu mere fordi de ikke ville miste en handel....dette handler hverken om pris eller dato...hvis de ikke kunne lever var det da fint
med
mig...men det er nu rart at få rent besked
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps hvor i ligger truslen hvis disse tv er lette at omsætte???? så kan de vel bare sælge det til en anden som ikke vil ha en rabat
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Pioneer - det lader til at Electric city har gjort meget for at få fat i det tv til en kunde, som ellers måske ville kigge efter det et andet sted hvor det var på lager. Fair nok. 
Det betænkelige her er dog (som jeg ser det), at kunden ikke fik at vide at det var en demomodel han fik (kan vi ikke bare tage det for givet nu?), en demomodel med burn-in skade. Så er servicen med at fremskaffe tv'et og den pris man har betalt vel underordnet, når varen på papiret sælges i en stand som der ikke er belæg for.
Hvis du går ind til en forhandler og køber en ny opvaskemaskine med rabat og god udbringelsservice, hvor meget betyder servicen så for dig, hvis du opdager at opvaskemaskinen har været brugt før og måske har fået slitageskader af det? 
Håber du kan se min pointe. __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det var kun at så måtte vi jo bare nøjes med det ene tv og ikke noget med at hæve hele handlen....det skal så lige siges at inden havde jeg
handletfor 20.000 kr uden den store rabat vi snakker lidt rabat på en mus.....så at antyde at jeg skulle være en dårlig/besværlig kunde....hmmm
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
..
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Agent Cooper. Det har overhovedet intet med sagen at gøre hvilken service forhandleren har ydet eller hvilken pris kunden har forhandlet sig frem til.
Det eneste det her handler om er at man ikke kan sælge et tv som har næsten 700 timers brug bag sig, som nyt og så bagefter forsøge at stille kunden dårligere end hvad han egenligt er berettiget til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jari skrev:
| skal lige nævne at der ikke er burn in da det er forsvundet |
|
|
Så har du været heldigere end så mange andre som har investeret i plasma-tv. Men få det ombyttet til et nyt alligevel.
Jeg stopper her eftersom det ser ud til at gå iorden for dig. God fornøjelse! __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|