| Forfatter |
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej becker...
Det var lige hvad jeg ledte efter på nettet... .
Den er rigelig strømstærk, den RIAA. Troede der var tale om en step-up alene...
Du kan evt. låne et sæt F200, inden du køber.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er en version 2. Den er blevet solgt billigt ud, fordi V3 er blevet frigivet.
Ang. lån af kablet, så regner jeg med at låne et stykker på lørdag, heriblandt Fletcherkablet så jeg kan lytte på et par alternativer.
Mvh Becker
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK...
Lad os endelig vide hvad du finder frem til..
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Pkt. 1 Cardas Golden Cross er ikke gammelt, men af nyeste aftapning/model se evt. WWW.Cardas.com og læs om noget suverænt.
Pkt. 2 Hvis man kan spare 8000 kr på et verdensklassekabel (= mindst en ægte ref. i signalkæden, bør man overveje det seriøst.
Pkt. 3 Håber i en dag finder ud af hvad i går glip af! Som det er nu cykler i (ligesom de fleste) rundt i noget der ligger til og trækker fra og så er i egentlig ligevidt...

__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så Faber....
Har mest lyst til at skrive et par ord om dit Nordost og Sonus... - men det er nok ikke noget der fremmer kabeldiskutionen.
Lad være med at belære på punktlige facon...
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Det Cardas kabel er vist rigtig meget til salg - hvad?   
Jeg skulle måske give et bud på det selv...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
|
Godt så Faber....
Har mest lyst til at skrive et par ord om dit Nordost og Sonus... - men det er nok ikke noget der fremmer kabeldiskutionen.
Lad være med at belære på punktlige facon...
Skriv endelig... men helst kun om noget du har hørt (seriøst) selv og med noget software der er ok... Har du noget der er bedre end quatrofil + SPM?, og det endda til samme pris, ja så fortæl endelig! Hvis du har Valhalla er det bare helt OK, for så er du nemlig en klog mand!

Hans... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
STOP...!
Det her fører ingen vegne..
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Schelde]
STOP...!
Det her fører ingen vegne..
Hvad sker der? troede lige der var lagt op til en spændende snak om ægte HIGH-end kabler, altså stort set cost no objekt... men nej - Ærgerligt!!!!!!!!!
Håber du en dag (hører) ser lyset for det fortjener dit anlæg helt sikkert!
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager Faber...
Jeg kan ikke tale med om "HIGH-end" - kabler... Det dyreste jeg har, koster 320.-/monometer og det er til mine HT. Så hvad ved jeg om det....?.. ..
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
|
Beklager Faber...
Jeg kan ikke tale med om "HIGH-end" - kabler... Det dyreste jeg har, koster 320.-/monometer og det er til mine HT. Så hvad ved jeg om det....?.. ..
|
|
|
Hvorfor så den bemærkning om NO og SF ?????????????
CUT-OVER-AND-OUT 
Hans F __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hans faber, jeg har skam prøvet kabler der var dyrere end nogen af mine apperater, og de var ikke et hak bedre end noget af det jeg kørte med i forvejen, faktisk var de så meget dårligere at jeg blev forbavset over at nogen synes de er så fantastiske.
Det store problem var simpelthen bassen som blev så volumiøs og mudrende, at det ikke var til at høre nogen gode egenskaber, men kablet var meget tykt og dyrt, så det blev afprøvet hos et par andre gutter, med nøjagtig samme effekt!
Så derfor er det forkert at belære os om at vi cykler forkert, forde at vi ikke vil købe et kabel fra cardas, som er så dyrt, at producenten stadig griner af dem der har lagt så mange penge, for et kabel der højst sandsynlig har den samme isolation og matriale som så mange andre kabler til en temmelig meget lavere pris.
Og iøvrigt jo mere isolationsmatriale, jo mere kapasitet, der jo er en slags hukommelse! __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RP... Skriv nu hvad kablet hedder du snakker om, det er jo ikke en gætte konkurrence.. ?
Ellers er du/i oppe imod fakta... Har selv haft anlæg engang hvor reference kabler fik det til at lyde dårligere totalt set. Sådan går det når kablet afslører/fremhæver anlæggets mangler... (husk nu jeg har selv prøvet det)
Håber i kommer til at opleve en dag hvor anerkendte referencer (feks. Cardas Golden Cross, NO Valhalla) bare performer fordi resten af anlææget er klar til det. Så bliver kablet nemlig prikken over i'et, eller det komponent der gør det sublime til det fantastiske...
Fortsat god lytning! PS: De bedste lydende kabler idag er sjovt nok dem med lavest modstand: Feks. de bedste fra Cardas og Referencen er de nye monofilament fra NO.. Jeg slutter her! __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Hej igen...
Pkt. 1 Cardas Golden Cross er ikke gammelt, men af nyeste aftapning/model se evt. WWW.Cardas.com og læs om noget suverænt.
Pkt. 2 Hvis man kan spare 8000 kr på et verdensklassekabel (= mindst en ægte ref. i signalkæden, bør man overveje det seriøst.
Pkt. 3 Håber i en dag finder ud af hvad i går glip af! Som det er nu cykler i (ligesom de fleste) rundt i noget der ligger til og trækker fra og så er i egentlig ligevidt...

|
|
|
Jesus Christ! Og det hører vi fra én der spiller gennem Cardas og NordOst???? Holy Tolino mamma mia bella donna!!! Hvis du og den samlede bande af halvstuderede selvbestaltede bedrevidende kabelbanditter en dag eller nogensinde kan bevise, at kabler med ledere, lavet af det samme kobber som alle andre kabelbanditter har til rådighed, men med et tværsnit i enkeltlederne, der forholder sig til hinanden i forhodet 1:1,618 og vel at mærke med et uendeligt antal decimaler, beviseligt lyder og måler bedre end kabler der ikke anvender dette, så smider jeg ikke alene hatten, men du får også mine underbukser og en toptunet Tomos med nye knubdæk. Hvis du så samtidig kan overbevise andre end en flok tyndhårede nørder om, at man bare skal lave HT kabler med et ganske lille tværsnit, de skal laves i forsølvet kobber, der næsten ingen kontakt har med isolationen og så skal enkeltlederne ligge side om side pga høj propagation, så har man VALHALLA lige om ørerne. Så er du parat til at entrere sammen med den bande slyngler, som laver penge på den omgang puha. Glæd dig til en strålende fremtid, der varer ca. 5 år. Fordi så springer folk videre til noget endnu værre, og skulle du være heldig at være på fri fod stadigvæk, så kan du jo bruge pengene på et sæt fornuftige kabler. Jeg har prøvet et par NO modeller og ja. Værre garp er jeg ikke stødt på endnu uanset pris, og hvordan kan det næsten være anderledes. Forklar mig lige, hvordan du får kontrol over en HT med den DC modstand de har????? Impossible! It´s as simple as that.
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Kubik skrev:
Hans Faber skrev:
|
Hej igen...

|
|
|
Jesus Christ! Og det hører vi fra én der spiller gennem Cardas og NordOst???? Holy Tolino mamma mia bella donna!!! Hvis du og den samlede bande af halvstuderede selvbestaltede bedrevidende kabelbanditter en dag eller nogensinde kan bevise, at kabler med ledere, lavet af det samme kobber som alle andre kabelbanditter har til rådighed, men med et tværsnit i enkeltlederne, der forholder sig til hinanden i forhodet 1:1,618 og vel at mærke med et uendeligt antal decimaler, beviseligt lyder og måler bedre end kabler der ikke anvender dette, så smider jeg ikke alene hatten, men du får også mine underbukser og en toptunet Tomos med nye knubdæk. Hvis du så samtidig kan overbevise andre end en flok tyndhårede nørder om, at man bare skal lave HT kabler med et ganske lille tværsnit, de skal laves i forsølvet kobber, der næsten ingen kontakt har med isolationen og så skal enkeltlederne ligge side om side pga høj propagation, så har man VALHALLA lige om ørerne. Så er du parat til at entrere sammen med den bande slyngler, som laver penge på den omgang puha. Glæd dig til en strålende fremtid, der varer ca. 5 år. Fordi så springer folk videre til noget endnu værre, og skulle du være heldig at være på fri fod stadigvæk, så kan du jo bruge pengene på et sæt fornuftige kabler. Jeg har prøvet et par NO modeller og ja. Værre garp er jeg ikke stødt på endnu uanset pris, og hvordan kan det næsten være anderledes. Forklar mig lige, hvordan du får kontrol over en HT med den DC modstand de har????? Impossible! It´s as simple as that. 
|
|
|
Du må da være døv! Værst for dig..... PS.. alt det videnskabelige kan du bare læse om på firmaernes hjemmesider, eller i HIFI+, Sterophile, Stereo, HIFI-world, Absolut sound. God fornøjelse og håber du læser bedre end du åbenbart hører (eller er det, ikke kan/vil høre det bedste pga. prisen)... MVH H
PS: tipper dig til at være i tyverne......
PPS: Prøv bare med noget Valkyrie eller Valhalla NÅR du engang får råd til nogle ordentlige HT. Hvis du har prøvet Blue Heaven eller Red Dawn med dårligt reultat, så må dine (foreløbigt ukendte!) HT godt nok være ringe....
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
| Du må da være døv! Værst for dig..... PS.. alt det videnskabelige kan du bare læse om på firmaernes hjemmesider, eller i HIFI+, Sterophile, Stereo, HIFI-world, Absolut sound. God fornøjelse og håber du læser bedre end du åbenbart hører (eller er det, ikke kan/vil høre det bedste pga. prisen)... MVH H
PS: tipper dig til at være i tyverne......
PPS: Prøv bare med noget Valkyrie eller Valhalla NÅR du engang får råd til nogle ordentlige HT. Hvis du har prøvet Blue Heaven eller Red Dawn med dårligt reultat, så må dine (foreløbigt ukendte!) HT godt nok være ringe.... |
|
|
Du er helt galt på den med dine tips. Og nej jeg er ike døv. Og nej der står absolut intet videnskabeligt på hverken Cardas eller NO´s hjemmeside. Det er altsammen hjemmelavet til lejligheden. Og ja om ganske få år er der ikke nogen der gider NO mere, præcist som med andre kabler gennem tiderne. Det KAN ikke lade sig gøre, at få kontrol over en HT med en DC modstand i et HT kabel på 7 Ohm pr 1000m. Det er DC modstanden i Valhalla. Kablet vil få egenlyd, det er blot uundgåeligt. Når du roser disse kabler i høje toner, hænger det også kun sammen med, at du ikke har afprøvet dem ordentligt, nøjagtig som HF f.eks. De kyler kablet på og siger nøjjj! Først senere i bladet da Supra Sword bliver testet, falder der bemærkninger om, at Sword kan op mod alt uanset hvor dyrt det måtte være. Men fred være med det. Hvis du sætter disse NO kabler ind i forlængelse af dine egne HT kabler, så skal du høre løjer. Det bedst tænkelige kabel ville ikke kunne høres, men her får du med sikkerhed en oplevelse, der vil få skråen til at rotere. Cardas har mere potentiale, det jeg har hørt derfra har dog været noget "blød hat og natpisser lyd" Hendrix kommer til at lyde som om han var medlem af Jehovas Vidner med de kabler på. Iøvrigt bør man slet ikke udtale sig om noget kabel er godt eller skidt, beskriv i stedet hvad det gør ved lyden, for alle kabler gør ét eller andet ITV (Indtil videre) i hvert tilfælde. For om det er godt er desværre lidt relativt. I visse systemer behøver man ikke bruge penge på kabler, eftersom der ingen lydmæssig gevinst er ved det. I andre og mere afslørende systemer skal man blot spise hvidløg tal aften for at få ændringer i lydbilledet. Her bør man i hvert tilfælde ofre det opmærksomhed. Men at tro at himmelen er rykket et par etager ned, fordi man har etalt 80KKr for et sæt HT kabler ???? Kig på det og tro hvad du vil. Det koster mindre end 1/20 i fremstillingsomkostninger. Og udvikling og vidensab i denne samenhæng er præcist som med mange andre banditter rent fup. Sæt dig engang ned og læs alle Bruce Brissons white papers og Fadel´s forklaringer, Trasparent´s NordOst´s Cardas´s osv. Det eneste du kan være helt sikker på, er at det hele er patenteret og at det er dig der betaler ædegildet i hele denne moralforladte forsamling af pseudofysikere med hang til fede bankbøger.
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Du er simpelthen for latterlig! Helt ærligt...
Kobler mig af tråden nu....
Mage til venstreorienteret/fri verden og fy til dem der har gysserne til at købe det der duer har jeg aldrig oplevet.... Men så har jeg da prøvet det.
Dine hjemmelavede pseudo teorier er bare for tåbelige, men du bliver vel voksen en dag.

|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da sjældent oplevet lign. opførsel....
Kunne det tænkes du kunne lade være med at skrive i dette forum mere, Faber ?
|
| Til top |
|
| |