| Forfatter |
|
Oakdk Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
HVad med analog tv og sport, viser den det i god kvalitet
Oak
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den analoge tuner der sidder i TV'et fungere rigtig godt og giver et godt billede. Kvaliteten er selvfølgelig bedre på nogen kanaler end andre men det afhænger tit mere af kavilteten af det signal man får ind end tuneren. Kvaliteten er i hvert fald meget bedre end mit forgangne 32CRT tv.
Skal nok lige smække et billede eller to op i morgen, hvor der er gang i noget bold eller en anden tossesport. __________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert med en anmeldelse og billeder af dette tv. Må indrømme at jeg ikke lige havde overvejet det her tv, men 10 k er jo en lækker pris hvis tvét fungere og performer godt.
Kunne man se 2 tv kanaler på 1 gang eller er det kun tv og txt på samme tid ??
Nogle tegn på burn in eller skygger efter tv hvis du ser det i længere tid
Ser frem til lidt flere billeder ! 
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens se 2 kanaler på samme tid men det er kun den ene der er lyd på (heldigvis)
Men smider også lige nogen billeder op af PIP funktionerne. __________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været ved at tage nogen billeder af de forskellige funktioner Tvet har. I må lige bære over med mig med hensyn til billedkvaliteten, det var ikke til at få den rigtige lyssætning og når indholdet på skærmen skifter hele tiden er det også svært at få et klart billede. Det skal lige siges at PIP funktionen virker også sammen med PC, det er der i hvert fald en del TV der ikke kan. Men det kan i også se ud fra billederne. Link
__________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine billeder, men som du vel også selv kan se så bliver billedet fra PC'en strukket fra 4:3 til 16:9 (hvilket det vel bliver på alle TV med rektangulære pixels.)
Prøv fx at sammenligne MCE på billede 3 og 4.
På billede 4 har MCE det rigtige format hvorimod det er strukket ud på billede 3.
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok ikke MCE men derimod MediaPortal  . Men jo kan godt se hvad det er du mener men så kan jeg bare hente en 16:9 skin til mediaportal så er det problem ude af verden. Syntes ikke selv det er et problem da det ser hammer godt ud og filmene bliver ikke strukket når jeg ser dem. Men hvis du vil have en native 16:9 opløsning på plasma skal man jo op på 50" eller derover. __________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et 16:9 skin vil måske hjælpe lidt.
Men de enkelte pixels vil stadig blive strukket ud.
Og hvis dine film ser godt ud, så er det jo ikke det store problem og det vigtigste er jo at DU er tilfreds. Så kan alle vi andre komme med nok så mange gode råd og kritikpunkter.
|
| Til top |
|
| |
el_barto Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke undgå at pixels strækkes på en plasma med 16:9 og 1024x768 på brugerfladen. Men i mange videoafspillere kan man vælge en anden aspect ratio for de enkelt pixels, således at filmen vises korrekt, i 16:9 og med fuld opløsning.
Hver enkelt pixel er jo netop ikke kvadratisk men rektangulær.
__________________ Ay Carumba!
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fuldstændig ret zuluDK og syntes også det er en fin diskussion at have  . Men ja i sidste ende er det jo os selv der skal leve med det og tror også jeg vil være tilfreds med dette TV mange år ud i fremtiden sådan som det ser ud nu.
|
| Til top |
|
| |
peterfc Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et dumt spørgsmål. Hvad sker der ved 'normale' 4:3 udsendelser? Er de altid trukket helt ud eller kan man vælge at få 'rigtige' proportioner og dermed sort bjælker i siderne?
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er normalt altid trukket ud, men ja du kan sagten få den "rigtige" opløsning med bjælker i siden.
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige bringe denne tråd frem igen 
Vil lige høre om der er andre som har fået købt denne skærm og som evt. har lidt input omkring hvordan skærmen er ?? 
Er I andre som har skrevet possitivt om skærmen stadig tilfredse med den efter et lille måned ?
EDIT: I en tråd har samsung Q7 fået nogle klø for ikke at kunne vise et specielt klip i filmen Jarhead hvor nogle olie kilder brander. Er der nogle som kan teste dette på denne skærm ?
|
| Til top |
|
| |
fals Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ja, jeg sprang også på dette tilbud i computercity i onsdags efter at have luret et par gange. Havde egentlig regnet med at købe en 32" LCD, men pga af størrelsen, det fede smallealu rammedesign, mange fede features (2 tunere, mange inputs osv) og ikke mindst prisen på 9999,- faldt valget på denne model.
Jeg syntes billedet er kanont godt ved alm tv signal og pc via VGA porten... har "kun" set 3 DVD film indtil videre via YC kabel og her skal jeg vist have fin indstillet lidt på farverne.... synes ikke der er så meget knald på farverne, men nu står den også bare på fabriks-default (måske punkeren har et input om hans indstillinger?)
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køre godt nok bare med lidt under standard indstillinger for at mindske mulig indbrænding da dette jo er et plasma tv. Ser DVD gennem DVI s ved ikke om dette kan have noget at sige for jeg mangler i hvert fald ikke "pang" på farverne men man skal jo huske at hvis man kommer fra er 32"CRT (det gør jeg) har de det med at have mere "farvepang". __________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey er lige ved at se om jeg kan låne Jarhead hos en af mine gutter så skal jeg nok lige melde tilbage med omkring, hvordan det ser ud i flammescenen.
|
| Til top |
|
| |
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også anskaffet mig en FS - indtil videre godt tilfreds, men vil lige studere den nærmere inden endelig dom. Jeg havde dog lånt Jarhead i dag, og kom så til at tænke på denne tråd.
På mit ser det fint ud:
eller se billedet på http://kimfrede.dk/jarhead01.html Det indsatte billede (med link til samme side) ser ikke ud til at fungere 100
Jeg ved sq i øvrigt ikke helt hvorfor, der ikke er så meget "pang" på farverne... real life ser det udmærket ud, det må være kameraet der har skylden  __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert at du ville teste dette..
Ellers er du tilfreds med dette tv ?
|
| Til top |
|
| |
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moooi skrev:
|
Lækkert at du ville teste dette..
Ellers er du tilfreds med dette tv ?
|
|
|
Ja indtil videre er stemningen overvejende positiv.
Vi har TDC kabeltv, og signalkvaliteten er svingene fra kanal til kanal. Jeg overvejer kraftig en Selectorboks for at se, om det kan forbedre kvaliteten. Jeg kan konstatere, at optagne programmer (via en Pioneer 5100) ser væsentlig bedre ud... Meget gode faktisk. Det kan så skyldes at tuneren i Pioneeren er bedre (denne situation var også gældende før fladskærm), at scart-kablet er bedre (eller at TV-signalkablet fra Pioneer til tv ikke er godt nok). Konkluderende for analoge signalkilder: Ok, men det er korrekt, at de fejl der også var synlige på mit Panasonic CRT også står tydeligt på mit FS Myrica.
DVD-mæssigt bruger jeg pt. min Pioneer via RGB-scart. Det ser meget fint ud, men jeg har besluttet at købe en "billig" HDMI/DVI afspiller ved siden af (sandsynligvis en Oppo). Det løser også problemet med at vi ikke kan se region 1+3 film samtidig med at den optager fra tv... (NTSC/PAL problematik). Jeg glæder mig til at opleve billedet via Oppo'en.
PIP/PAP/PAT virker ret godt - specielt PAT kan jeg godt se det smarte i. PIP har desværre den ulempe, at jeg ikke kan zappe på "stort" billede, hvis indsat billede også hentes fra intern tuner... Skærmen vil have, at jeg skifter på indsat billede... Tanken var ellers, i reklamepauser, at jeg ville indsætte "hovedprogram" i PIP og så zappe rundt på stort billede mens jeg ventede. Løsningen har været, at indsætte tv-signal Pioneeren i lille billede... en work-around, men det virker. Har andre ejere en løsning herpå, hører jeg gerne. PIP stod i øvrigt sin prøve i weekenden... Nu kan man, på en eftermiddag hvor man ikke rigtigt gider noget andet, se en middelmådig film (i TV) samtidig med at man ser America Idol 4 på TV3 (de mest kiksede til audition er et grin værd)... Ingen af de to programmer kunne hver for sig holde min interesse, men sammenlagt gik det fint 
Kvaliteten af skærmen er meget fin - jeg ville helst have haft en klar sort model, men pris og funktion fik mig til at vælge FS. Og den "gror på dig"... så jeg glæder mig til at få den op på væggen.
Der er ikke skyggen af retention eller indbrænding, og jeg kører indtil videre med standardopsætning.
Højtalerne er ikke, som nævnt af andre, meget værd, men jeg sender lyden ud via mit surround-anlæg, så keine probleme her.
Det var den foreløbige melding. Mere følger skulle jeg blive skuffet, eller hvis min begejstring når nye højder  __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
| Til top |
|
| |