| Forfatter |
|
Moooi Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker anmeldelse
Du har så lige gjort det endnu svære for mig! Jeg er som en del andre faldet for pioneer men syntes at alt over 25 k er lidt for mange penge. Derfor kigger jeg efter andre tv, og dette tv har alt som jeg leder efter, undtagen pioneer design.
Rart at høre noget om pip, pap og pat for dette ville jeg meget gerne have. Det ender vel med at jeg må købe det og se om det passer til mig og ellers returnere det.
|
| Til top |
|
| |
fals Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
fals skrev:
Hejsa
Ja, jeg sprang også på dette tilbud i computercity i onsdags efter at have luret et par gange. Havde egentlig regnet med at købe en 32" LCD, men pga af størrelsen, det fede smallealu rammedesign, mange fede features (2 tunere, mange inputs osv) og ikke mindst prisen på 9999,- faldt valget på denne model.
Jeg syntes billedet er kanont godt ved alm tv signal og pc via VGA porten... har "kun" set 3 DVD film indtil videre via YC kabel og her skal jeg vist have fin indstillet lidt på farverne.... synes ikke der er så meget knald på farverne, men nu står den også bare på fabriks-default (måske punkeren har et input om hans indstillinger?)
|
|
|
Opdate: Så er min PQ42 endelig smidt på væggen  Købte et vogelsbelag til knap 700 kr og det passer bare perfekt.  Har netop købt 5 m DVI -> HDMI kabel, så monstercomputeren med mediacenter (står i et skab i soveværelset  ) kan kobles på... Glæder mig desuden til at smække en film på DVD'en og slå den over på progressive scan (component kabel netop indkøbt)
|
| Til top |
|
| |
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Punkeren, fals (eller andre der har hængt sin PQ42 op på væggen)
Har I gjort Jer nogle overvejelser pro/kontra at anvende PQ42's indbyggede "væghæng"???
Jeg formoder det er tilfældet siden I har valgt andre løsinger - men jf. manualen kan man jo ret simpelt klare opgaven uden brug af "3.parts-produkter"... Gode input modtages gerne - jeg skal have vores op og hænge... det var faktisk årsagen (VAF) til at min den langhårede derhjemme sagde go for denne kontra det bagprojekttionsTV jeg allerhelst ville have haft 
Andet spørgsmål: Kabelføring til "fætteren" kan jo godt blive ret omfangsrigt. Jeg har regnet mig frem til, at jeg skal føre 5 m. DVI-DVI/HDMI (DVD-afspiller), 5 m. HDMI/HDMI (til en fremtidig opgradering til tuner/DVD-recorder, 5 m. Scart (nuværende DVD-R); 5 m. RF-tv-signalkabel; 5 m. netkabel (strøm); 2x5 m. analog audio out til min receiver (lyd fra tv'et) samt eventuelle højtalerkabler til væghængte højtalere i den umiddelbare nærhed. Afskærmning - er det et issue eller blot "nerds talking"??? __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har slet ikke læst manualen så skal ikke sige et deres metode ikke kan anvendes (manualer er for kvinder  nej spøg til side). Min metode til ophængning af TVet har kun kostet 200kr og jeg er sikker på TV'et ikke falder ned (har hunget omkring 120kg i ophænget) så er fuldt ud tilfreds med "Bauhaus ophænget" 2 spørgsmål. Jeg har selv ført næsten alle de komponenter/kabler gennem den samme kabelbakke som du beskriver og har indtil videre ikke set hintet af flimmer der kan være forårsaget af dårlig afskærmning. Min umildbare mening må derfor være at: "skærmning hva fa** er det, er det ikke noget med når hunde ikke må slikke sig i skridtet  "
__________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
oakman Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har også købt PQ-42eren og er tilfreds med det. supergodt billede fra DVD. Jeg synes også billedet er svingende billedkvalitet Jeg har haft en selector på og det VARMT anbefales! stor forskel hvis mange har TCD kabeltv.
Til Kim Frede: Fik du løst PIP-problemet med at sætte det primære i lille billede og zappe rundt på det store? hvis ikke, er løsningen at bruge tallene på remoten og ikke pilene når du er i PIP funktionen.
Jeg har benyttet et standard SMS ophæng med 2 skruer i en murstensvæg - rock solid
Til gengæld er jeg skuffet over formatvælgeren. Er det rigtigt at der ikke er en manuel zoom-funktion hvor man ikke kan zoom efter behov? samtidig med det finder jeg 14:9 mulighederne helt overflødige..
Oakman
|
| Til top |
|
| |
oakman Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm var vist lidt forvirret da jeg skrev første del. Det var meningen at der skulle stå:
Har også købt PQ-42eren og er tilfreds med det. supergodt billede fra DVD. Jeg synes også billedetkvaliteten fra TDC kabeltv er svingende Jeg har haft en selector på og det VARMT anbefales! stor forskel hvis man har TCD kabeltv.
Sorry
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fals Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et hurtigt snapshot

Knapperne siger jo sig selv mere eller mindre:
Øverst - valg af source (TV, Video, PC)
I midten - skærmformat, mute, kanal zap, lyd op/ned, menu, PIP og tekst TV
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for det Fals, det var virkelig pænt af dig. Da mine forældre har et toshiba 32wl66z vil jeg høre om myricaen har samme funktion i fjernbetjeningen. Det drejer som om muligheden for at "fremkalde" en liste med kanalerne på skærmen, hvor man så fx. kan køre frem til en kanal og så springe direkte dertil. istedet for at sku zappe eller bruge tallene..
Fals: er du ellers tilfreds med købet? nogle nævneværdige pros/cons??
|
| Til top |
|
| |
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til oakman - tak skal du ha'. Den detalje havde jeg godt nok også observeret, men det føles ikke optimalt. Til gengæld virker 'List' funktionen også i PIP... og det bruger jeg så i zappe-øjemed (jeg har justeret "gennemsigtigheden" på menuerne helt op). Tak for tb om Selector... Jeg må hellere få bestilt en sådan asap.
mikkelc: Jebs. Tasten under "9" er benævnt 'List' og giver dig en liste over 30 kanaler (ad gangen). Du kan via piletasterne navigere op/ned og til venstre/højre (f.eks. fra kanal 7 til 17 til 27 osv.). Nummertasterne (direkte valg) virker ikke i list-menuen.
Generelt omkring fjernbetjeningen, så er min vurdering "ok"... men træerne vokser ikke ind i himlen her. Til gengæld tror jeg efterhånden, at det er på tide jeg anskaffer en fjernbetjening der kan styre dem alle... og så er det jo ligemeget. __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alletiders . Og nu til det afgørende spørgsmål: er det muligt kun at sidde 2,5-2,8 meter fra fjernsynet uden at billedet forekommer grynet?? ved godt at det kommer an på indstillinger samt ens syn, men bare sådan generelt.. har stofa-tv hvis det har nogen betydning.
|
| Til top |
|
| |
Kornbek Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
har slet ikke tænkt over dette tv. det virker meget fedt.. Kan i fortælle hvor meget dårligere det er end panapv60e eller Samsung PS-42Q7H for den sags skyld..
|
| Til top |
|
| |
Kornbek Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
?? slet ingen der har sammenlignet tvet med de andre modeller?
|
| Til top |
|
| |
Kornbek Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvor jeg kan købe dette tv.. Computercity har det ikke mere:-(
så hvis der er nogle der kender et sted, så må de gerne sige til
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kornbek Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifipriser kendte jeg nu godt:-D Der er bare ingen af dem, der har dne på lager, og somv vil få den før om nogle uger.. Jeg vil have tvet nu
|
| Til top |
|
| |
Mobez Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner et Alfaview til forvæksling http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=203145
og data er også næsten identiske. FS koster dog kun halvdelen
Er der nogen der har erfaring med alfaviews plasma skærme!!! kontra Pana PV / PX 60
er efterhånden helt i vilrede var næsten klar til og bestille Pana PX 60 i tyskland http://www.hifiedition.de/ til 12450.- + forsendelse
Styntes dog bedere om designet på Alfaveiw og FS men hvad med billed kvaliteten på de 2???
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan svare mig på om det er realistisk at sidde 2,5-2,8 m fra fjernsynet uden at det fremstår grynet og "træls"? ER sådan set eneste ting jeg mangler at få på plads inden jeg springer ud i dette køb.. har nemlig ikke kunnet finde det i nogle butikker så jeg ku se det i virkeligheden, så ender med at læne mig op af de 14dages returret.
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mobez skrev:
Det ligner et Alfaview til forvæksling http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=203145
og data er også næsten identiske. FS koster dog kun halvdelen
Er der nogen der har erfaring med alfaviews plasma skærme!!! kontra Pana PV / PX 60
er efterhånden helt i vilrede var næsten klar til og bestille Pana PX 60 i tyskland http://www.hifiedition.de/ til 12450.- + forsendelse
Styntes dog bedere om designet på Alfaveiw og FS men hvad med billed kvaliteten på de 2??? |
|
|
Ta Panasonic. Det blir du helt sikkert gladest for. Designet er ok på de 2 modeller du skriver. Især når billedkvaliteten er så meget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Mobez Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter og have været i Kolding og se på Alfaview i dag er jeg mere og mere overbevist om at det skal være sådan et. Je tror dog stadigvæk at alfaiew kober deres panel af FS og så opdatere de med deres eget software. De 2 skærme ligner hinanden næsten for meget til at det kan være et tilfælde.
Dog skal det siges at det ikke var muligt og se skærmen med ALM tv signal skod.der er dog 5 dages fuld returret.
prisen for Alfaview en er 19000.- med vækophæng
Jeg har lige set at FS er steget til 13000.- eller er der nogen der har set dem til de 10000.- de har kostet andre steder.
På Alfaview kan der skiftes tv tunere ud så den bliver med digetale tunere og skæmensc software kan opdateres i Alfaview butikkerne. Er det også muligt på FS.
WAF faktoren på panasonicen er i øjeblikket desvære faldende så valget står i mellem alfa og FS og det er ikke let.
|
| Til top |
|
| |