| Forfatter |
|
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du forresten kigget på Transrotor Fat Bob pladespiller??
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Har du forresten kigget på Transrotor Fat Bob pladespiller??
Mvh.
|
|
|
Nej. Det har jeg ikke. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Jeg har selv haft Dali riaaen og hørt den igen for ca 1år siden. Den var muligvis god da den kom frem, men nu lyder den temmelig lukket og uinspireret.
Det samme gælder Densens dp drive. Den hørte jeg op mod Thricord Dino, og Dino vandt på dynamik, åbenhed og meget bedre fornemmelse af optage rummet.
Prøv den...
God Jagt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Hej Brian
Jeg har selv haft Dali riaaen og hørt den igen for ca 1år siden. Den var muligvis god da den kom frem, men nu lyder den temmelig lukket og uinspireret.
Det samme gælder Densens dp drive. Den hørte jeg op mod Thricord Dino, og Dino vandt på dynamik, åbenhed og meget bedre fornemmelse af optage rummet.
Prøv den...
God Jagt.
Mvh.
|
|
|
Jeg har tænkt på Dinoen. Men den er jo også lidt dyrere end budgetmaks. Ikke meget ganske vist, men så kan man jo blive ved, ikke. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Jamen det bedste bud på en RIAA i den prisklasse må være Pro-Ject Tube Box II til kr. 3.500,- med lækker rør-lyd....
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
krenzler skrev:
niklasthedolphi: Nu er det jo godt nok ikke mig der er trådens ejermand, men:
Hvad vil du anbefale i maks. 3000,-kr. klassen? Med udgangspunkt i Brian7500's set-up selvfølgelig. Hvad med en Clearaudio Smart Phono eller...?
|
|
|
Lige præcis med det setup ville jeg nok anbefale en rør RIAA for at skabe noget mere liv.
Det fornemmer jeg at Brian ikke ønsker.
Så tror jeg at mit alternative forslag er Trichord selv om den vist er en bette smule over budget..........meeeeeen
Det er vigtigt at det er en RIAA der ikke svækker perspektivet og dybbassen, da Rega'ens svage sider mest kommer til udtryk lige præcis der.
"dolph"
|
|
|
Men hvis det nu skulle være rør. Hvilken en skulle man så vælge? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej Brian...
Jamen det bedste bud på en RIAA i den prisklasse må være Pro-Ject Tube Box II til kr. 3.500,- med lækker rør-lyd....
mvh. Jan
|
|
|
Jamen det er der jo flere der siger, Jan. Men jeg ved sgu ikke rigtig med det Project.... Der er bare et eller andet ved det som ikke tiltaler mig. Kan ikke sætte en finger på det. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Riaa kan købes brugt for ca. 600-1000Kr. Et rigtigt godt sted at starte, den er milevidt forud for de der 1000 kr. ting man kan købe i dag. Den tager både MC og MM og har impedans tilpasning.
|
| Til top |
|
| |
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv kombinationen Dynavector 10x5 og Thricord Dino, og den er jeg meget tilfreds med
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Nilau skrev:
Brian7500 skrev:
krenzler skrev:
Der er også JoLida. Lydbutikken på Frederiksberg forhandler dem. Det er ikke just tæt på dig. Deres JD 9A koster 450,-$ i USA. Jeg ved ikke hvad den koster her i DK. Det kan meget vel tænkes at den ryger over de 3000,-kr.
JD 9A
Lydbutikken
|
|
|
Jolida? Er det ikke rør? For hvis det er tilfældet er det ikke så interessant.
|
|
|
Hvorfor kan rørbestykket grej ikke være 'interessant'?
Mvh.
Nilau
|
|
|
Fordi den forholdsvist varme klang af rør, ikke nødvendigvis passer særligt godt til min Primare forstærker.
|
|
|
Gylp ikke alt rør er det langtfra .
Der er noget de skal have rettet i de gammel skole bøger om varmlyd og kold lyd
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes heller ikke at Dali Riaa var særlig inspirerende. Glat og kedelig. Men den ser pæn ud, også indeni, og måske kunne den være bedre med en større strømforsyning. Hvad med den gamle Mantra riaa fra Lars Vester? Den er godt nok endnu ældre, men jeg mener at huske at den faktisk spillede godt. (Men lyt til den før du køber - det er altså mange år siden). En af vennerne har EAR rør-riaa'en fra Tim de Paravicini. Jeg synes at den er rigtig god, og mener ikke at den er varm, rund, blød eller noget af den slags. Den er involverende og meget åben og luftig. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Brian7500 skrev:
Nilau skrev:
Brian7500 skrev:
krenzler skrev:
Der er også JoLida. Lydbutikken på Frederiksberg forhandler dem. Det er ikke just tæt på dig. Deres JD 9A koster 450,-$ i USA. Jeg ved ikke hvad den koster her i DK. Det kan meget vel tænkes at den ryger over de 3000,-kr.
JD 9A
Lydbutikken
|
|
|
Jolida? Er det ikke rør? For hvis det er tilfældet er det ikke så interessant.
|
|
|
Hvorfor kan rørbestykket grej ikke være 'interessant'?
Mvh.
Nilau
|
|
|
Fordi den forholdsvist varme klang af rør, ikke nødvendigvis passer særligt godt til min Primare forstærker.
|
|
|
Gylp ikke alt rør er det langtfra .
Der er noget de skal have rettet i de gammel skole bøger om varmlyd og kold lyd
|
|
|
Det ved jeg godt du siger Jensen. Men kan man finde et godt rørtrin til mit budget? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
volleborg skrev:
| Har selv kombinationen Dynavector 10x5 og Thricord Dino, og den er jeg meget tilfreds med |
|
|
Hvilken plov kører du med volleborg? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
volleborg skrev:
| Har selv kombinationen Dynavector 10x5 og Thricord Dino, og den er jeg meget tilfreds med |
|
|
Hvilken plov kører du med volleborg?
|
|
|
En Thorens 316 med Audio Note Arm 1.
Havde tidligere en Vincent 111 RIAA, men den kunne ikke forstærke signalet fra Dynavectoren tilstrækkeligt
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
|
Jeg synes heller ikke at Dali Riaa var særlig inspirerende. Glat og kedelig. Men den ser pæn ud, også indeni, og måske kunne den være bedre med en større strømforsyning. Hvad med den gamle Mantra riaa fra Lars Vester? Den er godt nok endnu ældre, men jeg mener at huske at den faktisk spillede godt. (Men lyt til den før du køber - det er altså mange år siden). En af vennerne har EAR rør-riaa'en fra Tim de Paravicini. Jeg synes at den er rigtig god, og mener ikke at den er varm, rund, blød eller noget af den slags. Den er involverende og meget åben og luftig.
|
|
|
Den gl. Mantra, er det ikke den med NTP's udviklede hybrid op-amp fra slutningen af 70érne du tænker på? Tilbage til Dali Riaa,- muligvis glat men ikke kedelig, og til 600-1000 kr er der ikke noget nyt i samme prisklasse der når den på nogen måde.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Rytmik skrev:
|
Hej Brian
Prøv den...
God Jagt.
Mvh.
|
|
|
Jeg har tænkt på Dinoen. Men den er jo også lidt dyrere end budgetmaks. Ikke meget ganske vist, men så kan man jo blive ved, ikke.
|
|
|
Mon ikke du kan finde en ny Trichord Dino for 3000,- Den kan forresten opgraderes senere, hvis du skulle få lyst.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Brian7500 skrev:
Rytmik skrev:
|
Hej Brian
Prøv den...
God Jagt.
Mvh.
|
|
|
Jeg har tænkt på Dinoen. Men den er jo også lidt dyrere end budgetmaks. Ikke meget ganske vist, men så kan man jo blive ved, ikke.
|
|
|
Mon ikke du kan finde en ny Trichord Dino for 3000,- Den kan forresten opgraderes senere, hvis du skulle få lyst.
Mvh.
|
|
|
Den tiltaler mig bestemt, så det var da værd at undersøge. Men jeg går lidt og tygger på, om der var meget at hente, ved at lægge et par tusind yderligere oveni selve pladespilleren. Om jeg så endnu bedre ville kunne udnytte riaaen og pick-upen? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|