Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Riaa (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Der bliver nævnt to riaa'er i denne tråd som jeg kender en smule til (dog ikke udviklingsmæssigt):

Graham Slee Gram Amp 2 og en gammel Mantra Sound. Jeg har begge og må sige at de er meget forskellige. Gram Amp 2 er en ganske udmærket og meget billig riaa, der efter min mening vil passe godt til et mindre setup f.eks. med en Rega P3. Den er ikke udpræget detaljeret og præsenterer ikke et afgrundsdybt perspektiv. Men den spiller og er en lille underholder. Til brugtpriser der ikke meget overstiger prisen på et mellemgodt interconnect kabel skal den ikke umiddelbart smides over skulderen. Men træerne vokser selvfølgelig ikke ind i himmelen. Lige nu kører jeg selv med en Mantra Sound PH2, som jeg faktisk ikke ved det mindste om - hverken alder eller hvem der har lavet den. Men den spiller ! Den er rimeligt detaljeret og har en klar og engagerende lyd. I forhold til Gram Amp'en er den klasser bedre med klarere og mere dynamisk lyd. Desværre er den også mere afslørende overfor rillestøj Men for pokker mand, det kan godt være den er gammel men den slipper jeg ikke frivilligt, så skulle det da lige være for en nyere Mantra

Læs mere om Graham Slee på TNT

/Mirland

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Er ved at planlægge mit nye vinyl setup.

Ploven bliver en ny Rega P3 og pu sandsynligvis en Dynavector 10x5.

Men hvad angår riaa er jeg blank. Har I nogen forslag? Budget maks. 3000. Skal være ny.

Min forstærker er en Primare I20. Mine højttalere System Audio SA1530.

Skyd løs.....

Hej i den gamle tråd.

Hvad så 7500? Hvad blev det til?

Rega P3 og Dyna 10x5 som du snakker om, er præcis samme kombo jeg har købt. Hvad endte til vinyl show med??

mantra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
klogesen skrev:

Jeg synes heller ikke at Dali Riaa var særlig inspirerende. Glat og kedelig. Men den ser pæn ud, også indeni, og måske kunne den være bedre med en større strømforsyning. Hvad med den gamle Mantra riaa fra Lars Vester? Den er godt nok endnu ældre, men jeg mener at huske at den faktisk spillede godt. (Men lyt til den før du køber - det er altså mange år siden). En af vennerne har EAR rør-riaa'en fra Tim de Paravicini. Jeg synes at den er rigtig god, og mener ikke at den er varm, rund, blød eller noget af den slags. Den er involverende og meget åben og luftig.

Den gl. Mantra, er det ikke den med NTP's udviklede hybrid op-amp fra slutningen af 70érne du tænker på? Tilbage til Dali Riaa,- muligvis glat men ikke kedelig, og til 600-1000 kr er der ikke noget nyt i samme prisklasse der når den på nogen måde. 

Til top Vis mantra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mantra

mantra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Det gamle mantra modul , er ikke  M100 fra NTP, men jeg kan da oplyse, at det var en medarbejder fra NTP, der var med til at udvikle PH2.

Med venlig hilsen

Lars Vester

Smile

Til top Vis mantra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mantra

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

mantra skrev:

Det gamle mantra modul , er ikke  M100 fra NTP, men jeg kan da oplyse, at det var en medarbejder fra NTP, der var med til at udvikle PH2.

Med venlig hilsen

Lars Vester

Smile

Hej Lars V.

Jeg tror sørme' det var en meget gammel tråd du havnede i! Måske spørgeren alligevel ser dit svar? 

PS. Ska' vi høre JAzzzz d. 28 i denne måned??  :-)

Med venlig hilsen

Niels L.

Østerbro

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes