| Forfatter |
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janwa...
Jeg har både en Holfi Xenia og en Rega Apollo CD, og efter min mening/smag blir Rega Apollo slået, Holfi'en lyder bare mere naturligt eller musikalsk om du vil... et bud på en CD op til 30k ville være den kommende Holfi Xandra MP1 til ca. 25k
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
Lad mig forstå det ret... du vil simpelthen bruge 20-30.000kr på en CD-afspiller?
Prøv lige at sige det højt for dig selv; Jeg vil bruge 30.000kr på en CD-afspiller!
Det er 10-15% af hvad de fleste i DK tjener før skat på et år!
Jøsses!
|
|
|
For dig kan det virke som mange penge, for andre er det bare et greb i lommen. Vassagohifi har lige haft 2-3 Krell kps25 (tror jeg de hedder), en forforstærker/cd i et apparat nypris 295.000,- kr. stod til jeg mener det var 100.000,- brugte tror jeg. De blev solgt så hurtigt at jeg næsten ikke nåede at høre dem...!
Alt er en prioterings sag. Jeg tjener en del under 300.000,- om året, men prioterer alt på mit musik og anlæg, man kan få meget anlæg for en bils pris.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Basilman Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis man bruger 20-30.000 kr på en CD-afspiller, så har man for mange penge 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basilman skrev:
Hej
Hvis man bruger 20-30.000 kr på en CD-afspiller, så har man for mange penge 
|
|
|
Så er der godt nok mange der har mange penge i din verden!
Der bliver kastet endnu flere penge end det beløb til CD afspillere...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg nødigt at denne tråd skal drejes om på at handle om penge og forbrug, men jeg vil alligevel gerne have lov til at svare på nogle ting.
30.000kr er okay, hvis det var for hele anlæget, men det er det jo ikke. Til de 30k kommer jo højttalere, forstærker og lignende og skal de ting være i samme kvalitet som cd-afspilleren så hedder det vel; højttalere 50-80k, forstærker 50-60k
Så bliver det ligepludselig mange penge...
Men altså... lad det nu ligge for hvad du bruger dine penge til er jo ikke op til nogen andre end dig og jeg vil derfor bare ønske dig god musik fremover
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
Nu vil jeg nødigt at denne tråd skal drejes om på at handle om penge og forbrug, men jeg vil alligevel gerne have lov til at svare på nogle ting.
30.000kr er okay, hvis det var for hele anlæget, men det er det jo ikke. Til de 30k kommer jo højttalere, forstærker og lignende og skal de ting være i samme kvalitet som cd-afspilleren så hedder det vel; højttalere 50-80k, forstærker 50-60k
Men altså... lad det nu ligge for hvad du bruger dine penge til er jo ikke op til nogen andre end dig og jeg vil derfor bare ønske dig god musik fremover
|
|
|
Fuldstændig korrekt, det skal passe sammen! Se min underskrift, så kan du jo selv regne ud hvad det bliver.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
|
|
|
Ikke nødvendigvis, min D/A konverter har en nypris af 100K, mens mine højttalere kun koster 22K, og det lever jeg fint med. Faktisk er højttalerne de komponenter som jeg har haft længst i mit setup.
Nogle bruger 4-500K på en bil, og andre bruger 4-500K på et anlæg, det er et prioteringsspørgsmål.
Derudover er jeg enig med Hifijan, ihvertfald i et Holfi setup lyder Holfies cdafspillere bedre end en Rega Apollo. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
Lad mig forstå det ret... du vil simpelthen bruge 20-30.000kr på en CD-afspiller?
Prøv lige at sige det højt for dig selv; Jeg vil bruge 30.000kr på en CD-afspiller!
Det er 10-15% af hvad de fleste i DK tjener før skat på et år!
Jøsses!
|
|
|
Hvad i alverden er problemet i det? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej clapton
Hvis du ligger mærke til det, så elsker de der jensen decible at overgå hinanden. Helst på prisen. Jeg tror at guruen har formået at få sine decible til at tro på at meget meget dyrt er det samme som meget meget godt. Det er da utroligt at de hopper på den. En anden ting jeg tror også har stor betydning er snopeffekten eller potensforlængeren. Og hvis du skal være med i decibleklubben skal du helst købe hifi til alt for mange penge, og helst "opgradere " så ofte som muligt. Sidst men ikke mindst, man køber og " opgradere " selvføldig hos guruen jensen som temmelig sikkert griner hele vejen til banken. Men det har altid været sådan et den klåge, smarte altid narre de mindre klåge
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tør ikke tænke på, hvor lille og træls mit anlæg ville være, hvis jeg kun købte hvad jeg faktisk havde råd til Jeg tjener ikke en skid, men jeg køber brugt, og så må kassekreditten ellers bløde lidt, fra tid til anden.
Havde jeg haft kassen, havde jeg nok ikke prøvet Apollo som noget af det første. Jeg skulle da helt sikkert prøve noget mega Accuphase. DET HAR DA BARE DET FEDESTE LOOK I DENNE VERDEN Apollo er i mine ører suveræn. Men den har ikke nogen visuel savlefaktor Jeg havde gerne givet et par tusind ekstra, for en gang "savlefaktor
Sååååå, prøv dog noget Accuphase     __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Hej clapton
Hvis du ligger mærke til det, så elsker de der jensen decible at overgå hinanden. Helst på prisen. Jeg tror at guruen har formået at få sine decible til at tro på at meget meget dyrt er det samme som meget meget godt. Det er da utroligt at de hopper på den. En anden ting jeg tror også har stor betydning er snopeffekten eller potensforlængeren. Og hvis du skal være med i decibleklubben skal du helst købe hifi til alt for mange penge, og helst "opgradere " så ofte som muligt. Sidst men ikke mindst, man køber og " opgradere " selvføldig hos guruen jensen som temmelig sikkert griner hele vejen til banken. Men det har altid været sådan et den klåge, smarte altid narre de mindre klåge |
|
|
Undskyld men hvad pokker snakker du om? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh nu fattede jeg den. Du er en af den type mennesker som har ondt i røven over at det går andre godt, og at Jensen tjener penge på at sælge hifi. Så hænger du den lige op på at folk er nogle uintelligente kvæg som ikke kan danne deres egen mening om hifiudstyr hvis de så køber nogle af Jensens produkter.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede nu denne tråd handlede om forslag til en ny/brugt cd-afspiller i prisklassen 20-30kkr.  ,
og ikke om hvorvidt det er smart eller ej at bruge over 100.000 kr. på
hifi? Mit svar på det sidste er, at det må man vel selv om! Er det
smart at bruge 30-60.000 kr. på et udendørs spabad? 500.000 eller mere
på en åben sportsvogn i DK?
Som indspark på det egnt. spørgsmål vil jeg da blot foreslå Marantz
SA-11S1 (ca. 22.000 kr. fra ny), som godt nok er en SACD afspiller, men
kun i stereo, og den gør det nu ret fornuftigt med alm. CD'er også  Netop Marantz synes jeg ofte har en behagelig, lidt varm lyd, som dog ikke synes at mangle detaljer.
Måske har den ikke noget at gøre i selskab med (selv de brugte)
high-end afspillere, der er nævnt her, men pyt......blot et forslag
M.V.H.
Søren (som ikke er opretter af denne tråd tråds navnesammenfald  )
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Når du læser tyske magasiner, så læs Stereo, og tag et look på nogle af Lua's rørbestykkede Cd afspillere. De kører toptest hjem, og de har deres egen superdynamik, som kendetegner Lua's produkter. Lua Apassionato koster omkring 30 kilo.
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proceed cdp er også et godt bud, det er mark levinson´s lillebror der er taget ud af produktion fordi den var et for godt og billigt alternativ til de dyre modeller. Cd drevet er ok det er en drivrem der er for dårlig men det har de fået styr på. Jeg har selv en og det er det bedste JEG har hørt.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Tubefreak, man skal dog bare lige være sikker på at drevet er skiftet, ellers er det en større udskrivning.
Derudover kan jeg kun anbefale Accuphase. De lyder hamrende godt og er rigtigt lækker opbygget, og så holder de en evighed.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad nu manden få købt sin Accuphase CD afspiller, så at vi kan få fred på denne debat
(Læser som: DU SKAL KUN KØBEN EN CD AFSPILLER FRA ACCUPHASE)
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en masse skriverier sådan en lille tråd kan give anledning til 
Indtil videre vil jeg holde øje med følgende afspillere:
Accuphase 67
Wadia 861b
Audio Aero Capitole Reference
og evt. en Advantage Gondul/S-1
En Rega Appolo/Saturn skal også prøves 
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
| Til top |
|
| |
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville foreslå dig at købe et sæt northstar 192,jeg har selv lige anskaffet sådan et sæt som består af en seperat dac og løbeværk og jeg siger dig du får vellyd,prisleje omkring 23k.
mvh Paul __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går jagten ?
Eller flyder du ud her i varmen, ikke det rigtig til HIFI.
|
| Til top |
|
| |