| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
IMPONERENDE...................men for pokker..........fornemmer en relativ lille stue.......og med skråvægge..... OG en "lille" sub.....udover at du helt sikkert kan spille med imponerende lydtryk, så må du da samtidig døje med alt for voldsom bas/stående bølger...eller ?
- Men for pokker.....FLOT...de rørblokke må spille fortryllende med Mahler 
mvh
|
|
|
Hej Jesper.
Ca. 30 kvm. stue. Som før omtalt sluger mit rum en del bas, så stående bølger har jeg ikke problemer med. Men der kan forkomme rulninger ved meget høje lydtryk og samtidig et musikstykke med dårligt optaget bas.
Jo de styrer Mahler rimeligt, og så lyder de sweeet! Men ok Krell stor amp ville ikke gøre skade i bassen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
Fedt anlæg. Den VPI er for blæret!Hvordan er du tilfreds med RIAA'en?
|
|
|
Hej Becker.
Jeg er meget glad for den VPI, den er super.
Udmærket riaa.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej
Det er et lækkert anlæg triode eller ultral liniær på monoblokkene ? |
|
|
Hej Alex, tak!
Ultra Liniær.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Det ser vildt ud , ka` du ikke blæse lp`erne af med den sub. Jeg har læst her et sted at central placering af sub ikke er sagen , hvad siger du til det ? Jeg syntes egentlig det virker mest rigtigt , men jeg er jo også "gammel"  |
|
|
Hej Piobyte.
Jo det er tæt på.
Mener den lyder bedst i midten. Hjørnet giver noget roomgain, men det har jeg ikke brug for, desuden ser det bedst ud der.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Hej der !
Det ser sku da ikke så tosset ud men den der sub bas laver den ikke formeget rod i de nedre områder, du burde da have riglig med bas uden den eller den bare til film. |
|
|
Hej nhj4 og tak!
Nej faktisk rydder den op nede i bunden. Rummet gør at der er voldsomme udfald (eller hvad det nu hedder) i sub oktaverne, den retter op på dette...
Faktisk vil du næsten ikke kunne høre at subben arbejder. Jeg kan selv blive i tvivl om den er sat til og må lige mute en gang for at høre ad. Tænk ikke bas som en hjemmebio for det er det ikke.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Hej Milu. lækkert . Så kan jeg godt forstå hvis dine LPer hopper når du afspiller dem
MVH WRONG |
|
|
Hej Wrong tak!
Hehe det gjorde de med det l**t af pladespiller jeg havde før, Rega P25. Jesus...
Glemmer aldrig den dag jeg lige havde hørt Eric Burdon: Thats live. Den plade er MEGET lavt indspillet, og jeg havde hørt den på rimeligt lydtryk. Nå men på med en plade efter denne, f**k, har aldrig set en pickup OG tonearm hoppe hen over pladen, og jeg kunne mærke (ikke høre) luften bevæge sig, var ved at skide grønne grise, det gør man kun en gang...
VPI'en lader sig ikke påvirke af omgivelserne, jeg kan endda slå med knoerne rimeligt hårdt på plinten uden der sker noget.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Har jeg forstået det rigtigt at du bruger CD-afspilleren som forforstærker til pladespilleren.... tænk at man skulle opleve det (jeg ved godt at der er en RIAA imellem)
Fedt setup Milu |
|
|
Hej og tak jkjaers.
Jep, fagre nye verden!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Super lækre sager! 
Skal Exact Power ikke op og stå i bunden af racket? |
|
|
Jo det har den også gjort. Men så skulle Rogue Stealth stå der, men den er væk. Så nu skal jeg bare tage mig sammen!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Fedt alæg. Der må være en ekstrem dybdeperspektiv hår dine højttalere stå så langt ude i rummet.
Mvh/ Frank |
|
|
Det er nok mest en nødvendighed, kommer de længere ind går det galt i bassen, så 1 ½ meter hos mig minimum.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
huh - heftige sager må man sige - der er vel ca. 50 grader i din stue når alt det snurrer Imponerende - rigtig godt
|
|
|
Hej og tak Guld.
Tjo det er nu ikke så galt. Værre var det da jeg havde Audio Research M300 mk.II, 8 rør pr. side, med 2 indbyggede blæsere under hver monoblok... Det gav en varmefordeling der var til at forstå!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
fede sager!!! men dén sub lige bag din pladespiller, giver det ikke problemer? hvad med at få racket ud til siden, og så et par lægere kabler til dine monoblokke?! ellers rigtigt lækkert  |
|
|
Hej Phil og tak.
Ikke det mindste heller ikke ved fuld tryk! VPI tager ikke imod akustisk feedback.
Kan godt lide det er symetrisk.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Super flot anlæg. Din pladespiller er imponerende. Fortjener den ikke en bedre P.U.? |
|
|
Jo det gør den. Men 10x5 er ikke helt tovli. Den spiller godt, og der er ikke flere penge i kassen!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Fedt, flot, lækkert, det ser vildt ud, imponerende, jamen dog, osv osv. Alex E Nielsen skriver "det er et lækkert anlæg" Hvad er det ved det der er så lækkert ? Formen? farven? Prisen? Eller hvad?
Jeg tror ikke det kan være lyden. Med såden et par kæmpekasser, der i min optik er meget lidt kønne, ja faktis grimme, plaseret i så lille et rum sammen med en subwoofer???????????????, det mener jeg er helt malplaseret. HIFI kan der ikke være tale om her. Der har sikkert en effekt der dog ikke har meget med musik, eller lyd at gøre. Det er den der se hvad jeg har effekt jeg mener. |
|
|
 Har konen slået dig i dag?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Det ser sgu dejligt ud Total i orden anlægsmag! |
|
|
Tak Rock.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
|
Fedt, flot, lækkert, det ser vildt ud, imponerende, jamen dog, osv osv. Alex E Nielsen skriver "det er et lækkert anlæg" Hvad er det ved det der er så lækkert ? Formen? farven? Prisen? Eller hvad?
Jeg tror ikke det kan være lyden. Med såden et par kæmpekasser, der i min optik er meget lidt kønne, ja faktis grimme, plaseret i så lille et rum sammen med en subwoofer???????????????, det mener jeg er helt malplaseret. HIFI kan der ikke være tale om her. Der har sikkert en effekt der dog ikke har meget med musik, eller lyd at gøre. Det er den der se hvad jeg har effekt jeg mener. |
|
|
Ja misundelse er en grim ting!!!! Gad vide hvorfor folk skal ødelægge tråde med negative og ukonstruktive indlæg!??!? Hvis du ikke har noget pænt at sige så undlad dog at kommentere. Nå men jeg synes bestemt det ser nydeligt ud. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
jensmarius skrev:
|
|
Ja misundelse er en grim ting!!!!Gad vide hvorfor folk skal ødelægge tråde med negative og ukonstruktive indlæg!??!? Hvis du ikke har noget pænt at sige så undlad dog at kommentere.Nå men jeg synes bestemt det ser nydeligt ud. |
|
|
Hej og tak Scherer.
Bare lad ham være, han er altid negativ. Desuden kan han ikke lide Jensen, og Jensen, det må man vist sige mit anlæg bærer præg af!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Milu og må man sige, det ser da ret så spændende ud. Jeg formoder, at det valget enten skulle være gulvvarme eller det som vi heldigvis ser billeder af istedet!?! Spiller det så som det skal eller går du i ivrigt søgende rundt efter optimeringer/ forbedringer i denne varme sommer?
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu !!!
det ser meget godt ud dit anlæg. Især din VPI pladespiller fint produkt fra USA!!!
hilsen og god lytte lyst her i varmen
Pmoren
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Milu og må man sige, det ser da ret så spændende ud. Jeg formoder, at det valget enten skulle være gulvvarme eller det som vi heldigvis ser billeder af istedet!?!Spiller det så som det skal eller går du i ivrigt søgende rundt efter optimeringer/ forbedringer i denne varme sommer?Venligst
|
|
|
Hej mn1974 og tak.
Hehe ja eller en bil, et par rejser eller....
Bor til leje så ombygning skal jeg da heldigvis ikke stå for!
Det spiller som jeg kan lide det, ganske godt... Og er faktisk for første gang rigtig tilfreds uden at skue efter andet.
Nu skal der justeres og trimmes...........indtil der er penge i kassen igen!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej Milu !!!
det ser meget godt ud dit anlæg. Især din VPI pladespiller fint produkt fra USA!!!
hilsen og god lytte lyst her i varmen
Pmoren |
|
|
Hej Pmoren, tak skal du ha'!
Den er jeg også rigtig glad for, spiller forrygende!
Ja varmen er ikke det helt rigtige musik vejr, næhh regn og rusk du.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |