| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for en flot præsentasion, det kan man sku kalde en hoby, hvad vil du dog lave nu du er færdig ?
Rigtigt rigtigt flot.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
cooljules1 Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk bio, og hold op hvor er det godt at se endnu en CRT! :) Jeg tør kun drømme om et setup i den kaliber en dag.
__________________ Front: B&W 603s3 Center: B&W LCR60 Back: B&W DS3 Amp: Denon 2308 Projektor: Panasonic PT-AX100
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger jeg nok dumt, men hvad betyder CRT?
Mega flot bio du har fået lavet, er selv ved at gå igang med at renovere et ekstra hus vi har på grunden, så det bliver til biograf/hi-fi rum på ca. 60m2. men alt skal laves så det kommer til at tage noget tid ;-), men det gør jo heller ikke noget når det handler om hi-fi. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kompromisløst må man sige.
Spændende løsninger som giver det hele et personligt præg. Endog meget imponerende 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cathode Ray Tube = billedrørsprojektor = kæmpestort skrummel med tre separate billedrør ( rød , grøn og blåt ) men typisk med et dejligt billede - se evt. på Cooljules lille billede under hans navn .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok det havde noget med det at gøre. Og ja kæmpestort skrummel og mega dyrt.
__________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
ja, imponerede flot!
Havde slet ikke troet, at du ville så SÅ vidt til værks...
Kan du ikke fortælle mere om hvilke forbedringer glycol skiftet har medført?  |
|
|
Mange tak Kim! De farvekorrigerede c-elementer har helt klart gjort farverne dybere og flottere. Man som du sikkert husker gik Barcoen i stykker for ca 2 år siden, og umiddelbart derefter flyttede vi, hvorefter barcoen stod i et hjørne under hele bioprojektet i ca 1½ år ialt - samtidig har jeg opgraderet med de c-elementer, glycol, det grønne rør samt nye komponenter i htpc'en, så jeg har svært ved at skelne forbedringen ved glycolen alene. Men jeg har ikke observeret fald i lysstyrken som man ellers burde idet de c-elementer æder en del af lysoutputtet, jeg mener omkring 10-20% og idet c-elementerne er kontave, burde lysoutputtet i yderkanterne af billedet have været påvirket mest af det misfarvede glycol. Brian __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Tak for en flot præsentasion, det kan man sku kalde en hoby, hvad vil du dog lave nu du er færdig ?
Rigtigt rigtigt flot.  |
|
|
Tusind tak! Du har helt ret i at det nærmest er en hobby at lave rummet, og man nærmest lider et sagn bagefter. Heldigvis har jeg flere projekter i en helt anden boldgade liggende og vente, bla. - Min musikpcjukeboks skal bygges ind i en gl. beocord 4500 båndoptager kabinet og hænges på væggen. - En gl. russisk Dnepr k750 sidevognsmotorcykel fra 1963 skal renoveres. - bygge en pc ind i et gl. arcadekabinet og spille via en Mame emulator (har nu ventet i 4 år, jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde kommer igang med projektet.) Samt en halv milliard projekter i og omkring huset og haven - en liste som konen prioriterer ;-) __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
| Tænkte nok det havde noget med det at gøre. Og ja kæmpestort skrummel og mega dyrt. |
|
|
Kun dyrt fra ny! __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Zeki Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Busk skrev:
| Tænkte nok det havde noget med det at gøre. Og ja kæmpestort skrummel og mega dyrt. |
|
|
Kun dyrt fra ny!  |
|
|
Nemlig! Sony/Barco/Electrohome CRT projektorer har en latterlig lav brugtpris, når man tænker på at de som nye i 90'erne kostede på den forkerte side af 50.000. Det er idag ikke umuligt at finde nogle 7" med jævne mellemrum på DBA til under 10.000 med en levetid på mere end 6000 timer tilbage på rørerne.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zeki skrev:
Webmonkey skrev:
Busk skrev:
|
|
Kun dyrt fra ny!  |
|
|
Nemlig! Sony/Barco/Electrohome CRT projektorer har en latterlig lav brugtpris, når man tænker på at de som nye i 90'erne kostede på den forkerte side af 50.000. Det er idag ikke umuligt at finde nogle 7" med jævne mellemrum på DBA til under 10.000 med en levetid på mere end 6000 timer tilbage på rørerne.
|
|
|
8" og 9" EM maskiner kostedet ofte 250.000kr ++++ __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zeki skrev:
Webmonkey skrev:
Busk skrev:
|
|
Kun dyrt fra ny!  |
|
|
|
|
|
Jeg har stadigt et par maskiner stående, som jeg mere eller mindre forventer at sælge utroligt billigt - selvom CRT leverer det bedste billede, er de en uddøende race som der bliver længere og længere imellem.
Barco 700 HQ - kan også køre med linedoublet signal eller 540p fra pc - har et par nykker, men er ok til 2500kr.
Ampro 3600 - ca 2000 timer, meget overset maskine i samme klasse og med specs som barco 808 og Marquee 8500 med EM focus, Panaconic rør og meget støjsvag og super gode rør til 10k.
Jeg har gode rør til at lave en 1209/2, idet jeg ikke gider have 2 res.dels maskiner stående, prisen bliver vel omkring 25-30k.
Brian __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
Zeki Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C. skrev:
|
Jeg har stadigt et par maskiner stående, som jeg mere eller mindre forventer at sælge utroligt billigt - selvom CRT leverer det bedste billede, er de en uddøende race som der bliver længere og længere imellem. |
|
|
CRT leverer stadig bedste billede til prisen. Jeg udskifter i hvert fald ikke mit Sony 1272 dyr før jeg kan få en DLP/LCD/SXRD 1080p projektor med en minimumskontrast på 1:10.000 og til en pris på under 20.000.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zeki skrev:
Brian C. skrev:
Jeg har stadigt et par maskiner stående, som jeg mere eller mindre forventer at sælge utroligt billigt - selvom CRT leverer det bedste billede, er de en uddøende race som der bliver længere og længere imellem. |
|
|
CRT leverer stadig bedste billede til prisen. Jeg udskifter i hvert fald ikke mit Sony 1272 dyr før jeg kan få en DLP/LCD/SXRD 1080p projektor med en minimumskontrast på 1:10.000 og til en pris på under 20.000.
|
|
|
Jeg tænker i samme baner, beholder min 808 til jeg kan få en 1080p digital med 1:25000 kontrast til under 20k.... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende lavet. Dog forstår jeg ikke dem, der installerer biografstole i hjemmebio. De er ikke til at side i i mange timer. Så heller en god sofa eller et par "lazyboys"  __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per_zk:
Generelt er jeg enig med dig, foretrækker egentlig også "normale" møbler for siddekomforten ( og typisk har de også lavere ryglæn, så de ikke "skærmer" for lyden ) , MEN der er faktisk en meget stor fordel ved biostole ( selvfølgelig udover, at de giver mere "biograf" fornemmelse - hvad jeg personligt er ligeglad med, men dog finder "skægt" nok ) og det er, at de fylder typisk markant mindre end normale møbler - det giver flere og bedre muligheder for bla.
1: I vores generelle "små" rum ( med få undtagelser, I ved selv, hvem I heldige er ) , giver det bedre plads til (mere ) grej og mere "luft" omkring tingene.
2: Bedre mulighed for flere siddepladser, ikke at foragte + kan give bedre passage, hvis man har flere rækker ( hvis sædet kan klappes op, altså )
3: som nævnt, mere "biofølelse" og det kan da godt være en fed fornemmelse
4: Efterhånden er der også kommet flere og flere stole frem med ret god siddekomfort. ( ikke "Cowboy rækker" mere = upolstrede træstole ).
En ting irreterer mig dog personligt , de bliver sgu så sjældent lavet i de mest korrekte farver ja, undskyld , men jeg skal altså nævne det ) - nemlig ultimativt sort eller bare tilnærmelsesvis korrekt grå - blå og rød er altså ikke en fordel for billedet , men ser da flot ud .
Undskyld Brian, hvis "vi" røg lidt OT
Når min CRT´er giver op ( lad den holde evigt ) , bliver det nok en VPL-WV100´er ( eller en efterfølger til den ......) , der skal erstatte min gamle - om en 10.000 - 15.000 timer altså 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må nu også sige, at jeg foretrækker nogle dejlig store bløde sorte stole frem for biostole..
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Imponerende lavet. Dog forstår jeg ikke dem, der installerer biografstole i hjemmebio. De er ikke til at side i i mange timer. Så heller en god sofa eller et par "lazyboys"  |
|
|
Rent faktisk havde jeg samme holdning indtil jeg for alvor begyndte at planlægge rummets udformning, havde også selv en sofa i mit gamle setup. Som det også er nævnt, er der fordele og ulember ved begge løsninger, og jeg overvejede også nogle store lænestole med indbyggede fodskamler, men idet de er så store, ville der reelt kun være mulighed for en række, idet afstanden til lærredet ellers vil blive for lille eller stor, og pga. bredden vil jeg i bedste fald kunne placere 3 stk. Det vil for mig ikke være optimal, slet ikke idet vi er 4 i familien, så det må være et absolut minimum. Jeg kiggede også på andre typer lænestole rundt omkring, men det virkede ikke som den rigtige løsning, jeg var jo også interesseret i at give rummet en god bio stemning. Jeg kiggede også en del efter biostole rundt omkring, mest brugte idet nye til 3-5k stk er mere end jeg ville ofre, men alt hvad jeg kunne finde var netop nogle rigtige trælse stole med dårlig siddekomfort og i rædselsfulde farver og udformninger, som regel nogle der virkelig bar præg af af være pillet ned af en grund. Men da jeg faldt over de stole jeg anvender, var jeg solgt - kraftige sæder idet de heller ikke kan slås op, god støtte i ryggen og meget flotte og i den rigtige farve. (Jeg syntes ikke at sort er den rigtigt farve til alt - jeg er ret overbevist om at atmosfæren i rummet betyder meget for filmoplevelsen, jeg brugte lang tid på at overveje de resterende farver i rummet, netop for at gøre rummet hyggeligt og stemningsfuldt - noget jeg selv syntes at jeg har opnået, men alt er jo smag og behag.) Det var kun et rent held jeg kunne få de 8 stk - jeg hentede dem i Osnabrück, kan ikke huske om stedet skulle bygges om til operahus eller tidligere havde været det, men stolene var i overraskende flot stand, faktisk som nye og til en god pris. Her bagefter har jeg absolut ikke fortrudt valget, tværtimod, desuden er siddekomforten faktisk bedre end de fleste lænestole og sofaer. Jeg ved godt at jeg yderst sjældent får brug for alle 8 stole, men de par gange vi har været fyldt op, er med til at understrege beslutningen, for det giver en rigtig god stemning. __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok Brian kan godt se fidusen ved det. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kæft det er da mega fedt Tillykke Med Det. kan du ikke forklare mig hvordan sådan en
bodyshaker funkere og hvordan den sluttes til en forstærker og hvor man kan købe dem og hvor mange watt skal der til før de virker ?? Håber du gider
|
| Til top |
|
| |