Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 30 November 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, jeg har også kun gode oplevelser med Klipsch, hørte nogle mindre nogle til 1500 kr. stk. På et rega anlæg til omkring 13k. Det lyd meget dyrere end det var, metallica lød virkeligt livagtigt og man følte sig helt som et bedre menneske bagefter .
Hvis din amp giver 2-2.5 watt må dine KG 5.5 have en meget høj følsomhed ikke?
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 30 November 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Uha, jeg har også kun gode oplevelser med Klipsch, hørte nogle mindre nogle til 1500 kr. stk. På et rega anlæg til omkring 13k. Det lyd meget dyrere end det var, metallica lød virkeligt livagtigt og man følte sig helt som et bedre menneske bagefter .
Hvis din amp giver 2-2.5 watt må dine KG 5.5 have en meget høj følsomhed ikke? |
|
|
KG 5.5 er oppgitt til 98db. Fungerer 110% i rommet mitt :) Hvis jeg kjører cd direkte i amp så kan man ikke spille så høyt,greit nok iofs. Bruker som tidligere nevnt en AN zero og litt extra "gain" derfra hjelper jo endel. /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
WireWorld Atlantis5/WireWorld Polaris5/Supra Trico dig./Duelund sølv
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgen alles Siste nytt fra Norge ;)     Byttet ut KG 5.5 med Forte II. Sony XA5 er byttet ut med Opera Cons. CD-120 Linear. Tandberg TCD 310 må man jo ha ;) Kenwood KT-5300 tuner er jo mye mye bedre enn min dig.Pioneer tuner. Nye kabler også,WireWorld Atlantis rca og høytaler kabler. Så pr i dag låter det faktisk jæ*** bra her i huset :) /jan
__________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Spændene setup du har dig der... har aldrig set din rørforstærker før.. den må være nem at justere bias på med potmeter på fronten:-) og lækre rør du kører med!
Hvordan spiller din cdspille?
Hvordan går det med at trække de nye store forte II?
MVH
Don
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Don.
2A3 ampen er ett "custom" bygge. Den er bygd av en hyggelig svenske i Stockholm som heter Tomas Rinman. Ampere meter i front viser A på utgangsrørene,sitter en liten switch på toppen som man bruker til å velge høyre/venstre rør. Den er også levert med volumpot,Alps. Den leverer 2x3W ca.Bruker EH 2A3 GG på utgangen (nye rør) og 2x Mullard ECC33 drivere (NOS)
Forte II har en effektivitet på 99db så ikke noe problem med 3W.2A3 ampen kontrolerer 12" veldig bra,nesten skremmende at det fungerer så bra ;) En ting er sikkert når det gjelder Forte II,de spiller musikk på en måte jeg aldri har hørt.Dynamik bomber ;)
Opera Cons. CD-120 Linear,byttet ut XA5 så det sier vel litt om hva jeg syns om den :) 16/44.1 og 16/88.2 låter mye bedre enn det man skulle tro.Aldri hørt en cd spiller som spiller så "udigitalt" som den gjør. Den imponerer ikke den første uken men tro meg den vokser mer og mer ettersom man lytter på den.Hatt den i 2 mnd'r og den overrasker stadig med en måte å spille cd's på som er så utypisk digitalt.Anbefales absolutt.Koster 6ooo,-kr i norge,ett røvekjøp mener nå jeg.
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der oppe ! Spændene højttaler du har, dejligt at se 300B rør, din forforstærker kenner jeg
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanR skrev:
Takker Don.2A3 ampen er ett "custom" bygge.Den er bygd av en hyggelig svenske i Stockholm som heter Tomas Rinman.Ampere meter i front viser A på utgangsrørene,sitter en liten switch på toppen som man bruker til å velge høyre/venstre rør.Den er også levert med volumpot,Alps.Den leverer 2x3W ca.Bruker EH 2A3 GG på utgangen (nye rør) og 2x Mullard ECC33 drivere (NOS)Forte II har en effektivitet på 99db så ikke noe problem med 3W.2A3 ampen kontrolerer 12" veldig bra,nesten skremmende at det fungerer så bra ;)En ting er sikkert når det gjelder Forte II,de spiller musikk på en måte jeg aldri har hørt.Dynamik bomber ;)Opera Cons. CD-120 Linear,byttet ut XA5 så det sier vel litt om hva jeg syns om den :)16/44.1 og 16/88.2 låter mye bedre enn det man skulle tro.Aldri hørt en cd spiller som spiller så "udigitalt" som den gjør.Den imponerer ikke den første uken men tro meg den vokser mer og mer ettersom man lytter på den.Hatt den i 2 mnd'r og den overrasker stadig med en måte å spille cd's på som er så utypisk digitalt.Anbefales absolutt.Koster 6ooo,-kr i norge,ett røvekjøp mener nå jeg./jan
|
|
|
ok det er jo sjovt at have noget ikke alle andre har og som er sjældent set..
Nå troede det potmeter var til at justere bias??
En følsomhed på 99db er da lækkert hva:-)
Har du evt et link til den XA5??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er 2A3 rør :) Men vurderer å kjøpe inn ett par 300B fra Sophia. http://www.sophiaelectric.com/setube.htm Don: Potmeter er volum. Ampere meter i front viser mA på utgangsrørene :) Den er levert med autobias.Muligens den skal bygges om i sommer,vi får se. Sony XA5ES ja... Max bredde på billeder er 800 pixel, ellers ødelægges layout på forum. Overhold venligst dette fremover. Billede rettet til af Administrator.
Min gamle XA5 :) /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh nu er jeg med...havde læst det som om du har byttet operaen ud med den sony men det er jo omvendt  kunne heller ikke lige forstå det.
og er med nu  at det er et potmeter til amp til rørene:-)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja. Sony var bra for all del men CD-120 Linear er mere "musikalsk" absolutt. Matcher bra til resten av anlegget. Det neste som skal byttes er Tandberg kass,spilleren.Den er bra til å være en billig kass.spiller men vil ha mere/bedre ;)
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Admin:
Beklager,skal ikke skje igjen.
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanR skrev:
Hehe ja.Sony var bra for all del men CD-120 Linear er mere "musikalsk" absolutt.Matcher bra til resten av anlegget.Det neste som skal byttes er Tandberg kass,spilleren.Den er bra til å være en billig kass.spiller men vil ha mere/bedre ;)/jan
|
|
|
Så ska du da have din en spolebåndoptager:-) revox eller akai:-)
de højt du har, de kan ikk finde på at skrige lidt i det når de er med horn... syntes jeg nogen gange godt at horn højt kan finde på... og så bliver jeg trært i hovedet af at hører på dem?? minder de lidt om jbl´s 4343 eller ??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revox hadde vært noe å hatt :) Vi får se.Har byttet ut så mye her det siste halve året,kjerringa begynner å bli mistenksom  Forte II vs KG 5.5 (som jeg hadde tidligere) så er Forte II i en annen divisjon. KG kunne ha tendensen til å være "hard/skrikende" i toppen på enkelte innspillinger og ved høyt volum. Heritage serien til Klipsch er bedre på alle måter. Så langt ikke opplevd noe negativt med Forte II,ikke annet enn at det er dynamikk bomber av en annen verden  .I mitt tilfelle så har jeg vel vært heldig med matching også.Forte II elsker jo Triode amps  . Bruker pr i dag WireWorld Atlantis 5 rca og WW Orbit 5.2 høytaler kabler. Har bestilt WW Atlantis høytaler kabler,de er nøytrale(heller mot det mørke),kontroll i bunn,åpne/detaljerte.Orbit er bra de også men savner mere "luft" som jeg regner med Atlantis kan frembringe. Forte'ene er ikke plassert 100% ennå.De står ca.20cm fra bakvegg/sidevegg og vinklet inn mot lytte posisjon. Jobbe litt med plasseringen utover i uken. Men igjen så langt er jeg helt slått ut av spillegleden og drivet i Forte'ene :) /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Og der var WireWorld Polaris 5 HT kabler i hus. Og for en opptur ;) Det meste ramlet på plass,strammere dypbass,mellombassen slår til deg og nydelig topp. Har satt høytalerne på noen "puter" fra eltek,15mm høye.2 foran og en bak,høytaleren tilter litt,2-3mm tenker jeg.Det var en stooor forbedring,mellomtonen kom fram mye mere bla. Litt småjustering av rommet må til. Endel av dypbassen går langs yttervegg.... Eksperimentere med matter/absorbenter og se om jeg kan få rommet til å spille med ikke mot :)
Har også byttet til Sylvania 2A3 NOS,de er utrolig bra,for bra til mitt bruk.Fungerer best til akustisk/vokal basert type musikk uten tvil.Men som sagt litt "grå" og får ikke rockefoten til å fungere 100% desverre. Er på jakt etter RCA 2A3 rør.Liker litt mere varme/fylde i lyden.
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men det er rigtig spændende grej du har, kan også rigtig godt lige 2A3 røret. Flot  __________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan skrev:
ja men det er rigtig spændende grej du har, kan også rigtig godt lige 2A3 røret. Flot  |
|
|
Tusen takk  Joda fungerer 95% bra nå. Og 2A3 er uten tvil de beste rørene som har vært her i huset. Har vurdert Sophia 300B,det passer rett i 2A3 ampen her.Vi får se. Kan ikke kjøpe for mye på engang for da blir kjerringa forbannet  Mullard ECC33 driver rør,de er feite og fine i lyden,varme. Ny pre er også på gang,Audio Note M2. Spiller foresten Thowsen (norsk trommis) på kassett as we speak,svinger  /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aften
Der var Wireworld Polaris 5 HT kabler i hus. Og hvilken opptur det ble :)
Justert litt på Forte'ene,løftet de nesten 2cm,tiltet de ca.2mm og satt de nærmere hjørnet. Nå låter de som "ekte" Klipsch skal gjøre. Utrolig dynamikk/3D/luftig med WW kablene og mere "riktig" plassering av Fort'ene = musikk.
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yummy!!
Ved lejlighed skulle du lytte på Hørning Agathon (Lowther 8" og 2x12" Beyma, sens. 99dB). Lige noget for singleended....Se test på 6 Moons.com
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Yummy!!
Ved lejlighed skulle du lytte på Hørning Agathon (Lowther 8" og 2x12" Beyma, sens. 99dB). Lige noget for singleended....Se test på 6 Moons.com |
|
|
Lagt på minnet :) Takk for tipset. Audio Art i norge mener jeg hadde agenturet på Hørning HT's. Sliter litt med en stue som er "akustisk" dårlig. Vi får se hva det blir til :) /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Har en Audio Note M2 (level2) på besøk her. Har en mistanke om at den blir here !  Det satt ett Sylvania JAN 6SN7 som ble byttet ut asap med ett Mullard ECC33 og voila det ble skikkelig artig å høre på M2'n igjen  Skal også bygge nye filter til Klipsch Forte II,fått deler fra Duelund/Upgrade Audio og Eltek.Mangler kun noen deler fra Solen så er jeg i boks. Skal få tatt bilder i løpet av morgendagen.Måtte bare dele "nyheten" med dere godtfolk utpå forumet her. /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|