Forfatter |
|
JanR Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ett par bilder på AN M2 som garantert blir stående her :)   Låter utrolig bra med ECC33 rør i linjedelen. Fet mellomtone,luftig,magisk ;) /jan
__________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
WireWorld Atlantis5/WireWorld Polaris5/Supra Trico dig./Duelund sølv
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Hej JanR, der er flere typer AN M2 line, er det denne type som du har (og tillykke med den AN).
Jeg kan godt lide dine højttalere, hørte Klipsch Heresy 2 i sidste uge, med 12" bas & 3 vejs, ret så interessant 

|
|
|
Hei og takk :) Det er en M2 level2 uten riia (ikke kit).Samme som på bildet ditt. Eneste som "overrasket" meg litt er likeretter røret.Skal sitte ett 6X4R iflg manualen,det som sitter der er ett 6X5 (samme som i M3).Ahh vel,så lenge det fungerer ;) Fungerer 110% sammen med 2A3 ampen og Klipsch,musikalsk så det holder. Heresy II er ingen dårlig høytaler :) Forte og Forte II går noe dypere. Desverre ikke hørt AN-Heresy combo. Men har hørt M2/BP 300B/La Scala og det fungerte jæ*** bra. /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cornwall er jo kongen iflg "expertene"  En bekjent har Cornwall II i ett 100% analogt setup. Desverre har jeg ikke fått vært der og hørt på det  ennå. Tror ikke det finns så veldig mange Cornwall's i norge,kanskje ikke i norden heller ? Skal jaggu ta en tlf til audiocompaniet,Olav har nok kontroll på hvor mange som evt er solgt nye i norge. Men tror nok at de fleste Heritage serien HT's fra Klipsch er verdt å låne ørene til evt kjøpe. Har så langt kun hatt æren av å låne ørene til La Scala/Forte II/Chorus II/Heresy + KLF20/KG4.5-5.5 av den "gamle" serien til Klipsch. /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgen Da var Audio Note M2 kjøpt  Regner med at det blir mange mange timer med godlyd i stuen fremover. Neste må bli en bedre kassettspiller  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgen Sendte mail til AN (UK) ang rørene i M2. Fikk svar fra Peter Q dagen etterpå,nok en hyggelig danske foresten  Den M2'n som jeg har er den siste versjonen,derfor stemmer ikke rør spec's helt med manualen som er fra de første versjonene av M2. Det skal sitte 6X5 likeretter rør i den her selv om manualen sier 6X4R. Fikk også tips til hvilke rør (merker) som Peter Q mente var de mest musikalske/beste lydende rørene til M2.Han var derimot litt usikker på hvorfor det satt Sylvania 6SN7...ahh vel. Så nå får man vel sjekke Ebay etter rør ;) Evt ta en tlf til den norske AN importøren,Audiocompaniet,og sjekke hva som finns. Må også skryte av tape delen i M2'n  Tandberg kass.spiller+AN = musikk. Men nå er det inn i stuen og høre litt på Uriah Heep "Return to fantasy" på kassett  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
Henrik5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan,
Spændende at høre om dine oplevelser med rør og horn.
Undrer om du har prøvet AN's DAC'er? 'Krudtrøg' iflg test i norske Fidelity (DAC3).
Det var også præcis min oplevelse med DAC 1.1x i samnme design som din m2, som jeg købte fra ny for 5 år siden. Aldrig fortrudt. Standard Philips JAN rørene spiller endda fint endnu, såvidt jeg kan høre. De lyder endda bedre end f.eks nye Siemens nos rør, i mine ører.
Henrik
__________________ Henrik
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Henrik Har tenkt tanken,lenge  Når jeg hadde XA5 så var jeg på jakt etter en AN dac men de jeg fant var utenfor budsjett desverre. Så endte opp med Opera Cons. cd-120 linear som faktisk er en artig og musikalsk spiller. Ramler man over noen bra tilbud på AN dac/driverk så skal det vurderes seriøst. På sikt har man jo tenkt å fylle racket med mest mulig AN hardware. Er så utrolig fornøyd med AN,spiller musikk i mine ører.Til og med kassetter svinger  Skal foresten til en kompis til helgen var planen. Han sitter på AN M3/La Scala/BP 300B(Gary Dews)m/BP separat psu/AN TT2 platespiller/AN cd spiller m/BP separat psu. Han jeg kjøpte M2 av foresten. Har hørt på/lyttet på AN Dac 3.1x/Klipsch/Copeland 405 og tro meg det var en opplevelse ;) Den koster igjen ca.45000 nkr så litt dyrt for meg. Men på sikt blir det en AN dac,1.1x/1.2,de får man vel tak i til en brukelig pris. Er noe i det du sier med rør/an dac.MÅ ikke ha de mest "populære" rørene nødvendigvis. Fikk mail fra Peter Q som sagt og han anbefalte bla Philips JAN rør :) /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Må bare dele en opplevelse med dere. Var på besøk hos en venn i går og du milde for en kveld det ble. Han sitter på AN M3 m/riia,BP 300B m/BP psu/cd 3.1x m/BP psu/AN TT2/La Scala m/de nye delefiltrene og hadde lånt en AN Dac 4.1x signature. Har aldri hørt Neil Young så jæ***** rå noen gang  "Weld" på lp er noe alle burde ha i samlingen sin. Jeg må innrømme at etter 30-45 minutter med Neil Young (Weld) og Pink Floyd (The wall) på vinyl var jeg helt fortapt  Det var rett og slett helt utrolig rått,tror ikke noen ord kan beskrive det. Dac 4.1x signature,vel hva skal en si,det fungerte  Hørte på både Neil Young og Totta på cd og Dac 4.1x gjør noe magisk med musikken,men glemmer alt annet man har hørt og bare nyter :) Nå skal det vel sies at den koster 150 000 nkr ny..... Ahh vel,tilbake til virkeligheten. Her sitter jeg og nyter Rush "live in Rio" på mitt anlegg og er egentlig fornøyd ;) /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aften Og endelig har jeg fått byttet ut alle rørene i M2 pre'n. Telefunken ECL82/RCA 6X5 og Mullard ECC33  Det som satt i når jeg kjøpte den var: Sylvania 6X5/6SN7 og Ei ECL82. Etter 3 dager så må jeg si a tdet absolutt var ett bra bytte.Har brukt ECC33 i en tid nå men bytte av likeretter (6X5) og regulator (ECL82) gjorde virkelig susen. Det ble mere og ett absolutt bedre fundament nedover (150hz og ned) og mere "kjøtt på beina",mere organisk kan man vel kanskje si  Skal la ting få gå seg til,ikke minst ørene i noen uker så får jeg se da hva jeg syns.Men førsteintrykket er helt klart en forbedring på de alle måter. Det er også på vei ett Siemens ECL82 og Brimar 6X5GT i posten. Som sagt skal la ting få gå i noen uker så får vi se  Også fått tak i noen 15mm MDF plater (45x50cm) som amp/pre amp/cd spiller står på. Ny 16A kurs til anlegget har det også blitt + nye nettkabler. Tar nok litt tid å venne seg til alt "det nye" men det som er sikkert er at MDF vs glass så er MDF overlegent bedre. Nye bilder kommer  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Siste nytt fra lille norge. Clarion MD-7800 kassett spiller er i hus  Noen nye bilder.    /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aften
Da er det en Rega Planet (gamle typen) på vei hit til meg. Ser ut som det blir en AN dac også.1.1x muligens. Nye bilder kommer etterhvert.
Litt usikker på digital kabel,muligens lage en coax selv og se hvordan det fungerer. Angrer på at jeg solgte min gode gamle Cardas sølv coax,beste dig.kabelen jeg har hørt.
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanR skrev:
Hei og takk :)
MapleTree,det er en spennende pre amp.Tror ikke jeg har hørt en så bra rør pre siden jeg hadde en ARC SP-9 her hjemme.Musikalsk/dynamisk/utrolig detaljenivå og har den magiske mellomtonen som bare ECC33/rør pre's kan :) Satt og hørte på Radka Toneff "Live in Hamburg" i går kveld og natt,helt utrolig følelse. Jeg hadde følelsen av å være på konsert,nærheten/stemningen...utrolig.Høy gåsehud faktor. Nå skal de sies at ECC33 (6SN7) er vel de beste rørene jeg har hørt,utrolig musikalske/magiske. http://www.mapletreeaudio.com/assembled.htm Den modellen her er den første,ikke Ultra 4A SE/PS 2 psu. Skal få tatt noen flere bilder og legge ut her etterhvert. 807 amp,det er en DIY amp som jeg kjøpte i sverige veldig billig. Ikke sikker på alle specs men skal få sjekket det opp. Den er hardwiret,sitter en Alps pot på den så den kan brukes uten pre. Utgangs røret er ett 807 som er triode kobblet.2x6W,har mye av magien til 300B men koster en brøkdel av ett bra 300B.Ken-Rad 6SN7 røret (pre delen) er kanskje ikke verdens beste rør men det spiller musikk :) Golden Dragon 6SN7GT (drivere) er ett billig men musikalsk rør,utrolig men sant. 5U4GB Miniwatt likeretter rør fungerer greit nok.Skal byttes ut med RCA 5U4G NOS wide body. Har ett Mullard 5AS4 som skal testes også.
Så Ultra 4A pre m/ECC33 rør og 807 matcher hverandre. Bruker Xindak FA-1 i mellom Sony og pre,AudioQuest mellom pre og 807. Etter å ha testet rør og kabler i 3-4 uker så ser det ut som jeg er 95% i mål :) Som sagt er jeg primært på jakt etter ett oppsett som spiller musikk og matcher KG 5.5.
Noen bilder her også: http://www.avdb.no/?users_equipment=showprofile&equipmen tid=1
Skal som sagt få tatt noen flere bilder etterhvert og finne fram mere info på 807 ampen.
/jan
|
|
|
Hej Jan...
RCA 5U4G er gode rør. Men der kan være forskel på lyden mellem de enkelte rør. Så køb nogle stykker og lyt dig frem. De skal helst være fra 50'erne. En god årgang er 1959. Kan anbefale: "U.S. ARMY CRC-5U4-G" eller "CV575". Kode: 59-09. 5U4G giver som regel en dejlig 'analog' fornemmelse når der spilles, med god 'krop' på musikken og masser af detaljer (som du måske aldrig har hørt!). ;-)
Jeg har også prøvet 5AS4 fra AWV (Amalgamated Wireless Valve) i Australien. (De hedder nogen gange: Miniwatt, Mullard el. Super Radiotron). Det er gode rør, som giver lidt ekstra 'pondus' i gengivelsen, men ellers dejligt neutralt! Jeg har prøvet denne rørtype i en Audio Note DAC. Og i dén konstellation bevirkede 5AS4, at musikken blev lidt for meget 'up front' for min smag. Jeg foretrækker lidt mere 'distance' i lydbilledet... Men måske virker det anderledes i en effektforstærker?
Jeg kan anbefale at du også prøver nogle 5V4-rør. De minder meget om 5U4-rørene, men er et indirekte opvarmet rør. Det giver en blidere opstart af din forstærker - og det skåner de øvrige rør i systemet. Der findes: 5V4GA, 5V4GB og 5V4G. De rør lyser i øvrigt vældig flot op når de gløder! :-)
Håber du kan bruge mine oplysninger til noget..?
Med venlig hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanR skrev:
Hei Henrik
Har tenkt tanken,lenge  Når jeg hadde XA5 så var jeg på jakt etter en AN dac men de jeg fant var utenfor budsjett desverre. Så endte opp med Opera Cons. cd-120 linear som faktisk er en artig og musikalsk spiller. Ramler man over noen bra tilbud på AN dac/driverk så skal det vurderes seriøst. På sikt har man jo tenkt å fylle racket med mest mulig AN hardware. Er så utrolig fornøyd med AN,spiller musikk i mine ører.Til og med kassetter svinger 
Skal foresten til en kompis til helgen var planen. Han sitter på AN M3/La Scala/BP 300B(Gary Dews)m/BP separat psu/AN TT2 platespiller/AN cd spiller m/BP separat psu. Han jeg kjøpte M2 av foresten.
Har hørt på/lyttet på AN Dac 3.1x/Klipsch/Copeland 405 og tro meg det var en opplevelse ;) Den koster igjen ca.45000 nkr så litt dyrt for meg.
Men på sikt blir det en AN dac,1.1x/1.2,de får man vel tak i til en brukelig pris.
Er noe i det du sier med rør/an dac.MÅ ikke ha de mest "populære" rørene nødvendigvis. Fikk mail fra Peter Q som sagt og han anbefalte bla Philips JAN rør :)
/jan
|
|
|
Jeg kan også stærkt anbefale en DAC fra Audio Note. Jeg kører selv med en AN DAC 3.1x Signature, men i praksis er det en DAC 4.1x Signature. Det kan betale sig at finde de bedst mulige rør, og det er bare at prøve sig frem. Jeg har fået min DAC justeret således at den kan køre med rør, der kræver en højere glødespænding - og kan derfor fungere med f.eks Voskhod Kaluga 6N1P-EB. Og SÅ sker der ting og sager, mine herrer! Og disse rør koster ikke meget. Hvis man sørger for at få rørene matchet (under realistiske arbejdsbetingelser) kan de rør levere ren magi. Det er simpelthen helt nye højder!
Ensretterrør i en Audio Note er et kapitel for sig. Find nogle virkelig gode NOS-rør af typen 5Y3WGTB, 5V4G eller 5U4G. (RCA, Westinghouse, General Electric (GE) etc.) Langt bedre rør end de rør en AN DAC er født med. Der er en verden til forskel...
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Takker for mye god info Niels :) RCA 5U4G er ett rør jeg liker,lydmessig. Prøvde 2 forskjellige RCA 5U4 på en kompis sin amp.Ancient Audio Integra 300B. Var noe mikrofoni men låt greit :) Tror han endte opp med Phillips JAN rør,5U4.Null mikrofoni. Neste amp blir garantert med likeretter rør. 2A3 ampen som jeg bruker pr i dag har ikke likeretter rør,desverre. Men skal teste 5AS4 røret på AA ampen til kompisen min så snart det byr seg en anledning. Nå er det Rega og AN dac som gjelder.Litt usikker på hvem dac det blir,får den i hus tirsdag har jeg blitt forespeilet :) AN M2,bruker pr i dag Mullard ECC33/Telefunken ECL82 og RCA 6X5. Det var ett stort løft å bytte ut EI ECL82/Sylvania 6X5 med Telefunken og RCA. Har ett sett med Brimar 6X5 og Siemens ECL82 som skal testes en gang utover. Hva som sitter i dag er jeg usikker på,regner med det er samme rørbestykkning i 1.1 og 1.1X ? Det er vel bare digitalkortet som er "oppgradert". Vi får se til tirsdag. Regner med at Rega spilleren er i hus på tirsdag også. Blir en spennende uke  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Ser rigtig flot ud, En pladespiller ville da også bare sætten prikken over i'et:) |
|
|
Så sant så sant :) Plate spiller er på gang,en Thorens TD160 MK II.Litt i det blå ennå så vi får se. Modifisert med dempematriale og noen andre småtriks ;) Uten arm,den er pr i dag i bruk med Rega 700 arm og Dynavector 10x/4 og det låter bra. Fikk Rega Planet cd spilleren i går og i kveld skal jeg hente en AN Dac 1.Gammel dac ja men den fungerer 110% og koster ikke mye å oppgradere den til 1.1X. Bilder og mere info kommer. /jan __________________ DIY 2A3
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så der :)
Da var AN Dac 1 i hus. Nye Phillips JAN 6922 sitter i.Har en mistanke om at de blir byttet etterhvert. Fungerer veldig bra sammen med Rega og Supra dig.kabel (coax).
Skal få tatt noen nye bilder så snart jeg finner cam.... Vi holder på med litt oppussing her så litt kaotisk i huset ;)
/jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|
JanR Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgen Noen nye bilder etter oppussing og dac1 i rack  Sett fra sweetspot.  Junior og rack :)  Flere bilder kommer  /jan
Placette passive line
Rega Planet
AN dac 1
Clarion MD-7800
Kenwood KT-7500
Klipsch Forte II
|
Til top |
|
|