Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dæmpning af lyden som går til naboen????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lidt et problem. Jeg bor i et bolig komplexs, hvor de er begyndt og klage over lyden  når jeg f-eks ser film mener de det er for højt,  og det samme gælder når jeg høre musik er der nogle her der her en ide til hvordan man kan lyd isoler lyden på nogle måde så den bliver ved mig  uden det selvfølgelig bliver frygtelig dyrt. Men alligevel er pænt præsentabel i en stue, med en god hjemmebio?.

 jeg syntes ikke selv det er højt når jeg ser film og mener selv jeg godt kunne bruge flere kræfter i systemet jeg har i dag en Denon 1705 receiver 1 ukendt Center højtaler og DAli concept 6 samt 2 satellit højtaler fra  eltax, eltax millinium til bag højtaler,hmm dette var vidst et side spor.   Nå men håber virkelig jeg kan få hjælp, så jeg kan høre god film igen he he ????

Til top Vis Eltax-Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eltax-Man
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Den mest effektive (og billigste!) dæmpning sidder et eller and et sted på fjernbetjeningen...
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Den mest effektive (og billigste!) dæmpning sidder et eller and et sted på fjernbetjeningen...

hmm tja enten det eller give Nabo´en et sæt gratis ørepropper . Men tror ikke det holder i længden for lige som at nabo´en nok ville tage disse propper ud på et tidspunkt. Ville jeg jo nok også på et eller andet tidspunkt "komme til" og lige snitte volume knappen så den køre højt op igen, så man rigtig får det hele med.  

Til top Vis Eltax-Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eltax-Man
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hehe... en lidt dyrere løsning ville være et par gode hørebøffer...

En anden løsning kunne være at få en metal-fanatiker med Cerwin Vega grej til at flytte ind i opgangen (længst væk fra dig!)... Så ville du pludselig være reduceret til et mindre problem...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Hehe... en lidt dyrere løsning ville være et par gode hørebøffer...

En anden løsning kunne være at få en metal-fanatiker med Cerwin Vega grej til at flytte ind i opgangen (længst væk fra dig!)... Så ville du pludselig være reduceret til et mindre problem...

KANON IDE kender du en med Cerwin vega grej der høre metal og mangler et sted og bo  for så sig lige til ikke  så vil jeg da lige under søge muligheden om at få ham ind her så man måske kan få sig lidt luft selv he he

Til top Vis Eltax-Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eltax-Man
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Tjah, tror op mod halvdelen herinde har CV (eller der omkring...) ... Så der burde være masser at tage af!

Eller kunne du også afpresse dine naboer hvis du har noget belastende på dem... Sådan noget som fx "Jeg fortæller ikke at du holder rotter som kæledyr, og du kan ikke høre når jeg "skruer lidt op"...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 634
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Start med at find ud af, hvordan lyden transmiteres fra dig til naboerne. Går det meste af lyden igennem loft, gulv, vægge? Bliver lyden eventuelt transmiteret igennem rør/radiatorer? Er det primært bas, som er problemet eller er det hele bare for højt?

Jeg havde rør+radiatorproblemet da jeg boede på kollegium. Det blev løst ved at proppe skumgummi ned bag radiatoren. Det var muligvis brandfarligt, men det virkede....




Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Kig forresten på den her tråd der handler om det samme!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16044&K W=naboer

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kender godt problemet når ens overbo kommer ned og siger at hun ikke kan høre hvad hun selv tinker og man har løst til at sige at det kan jeg heller ikke
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hehe...

Sjovt nok har jeg ikke haft problemet endnu...  Jeg synes ellers ikke jeg gør meget for at undgå dem... Men nogen gange er man bare uheldig og får en hel opgang fuld af Hr. Suhresen og Fru Klagh der begge ringer efter ordensmagten hvis man så meget som taber en knappenål på sin hovedpude...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

jeg har prøvet at forklare dem at sådan skal deres gulv lyde...
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:
jeg har prøvet at forklare dem at sådan skal deres gulv lyde...

hehe, og det var også ujævnt før du flyttede ind?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Start med at sæt dine højtalere på noget blødt så bas ikke kan forplante sig til gulv og vægge. SD føder, Holfi mm laver noget der dur! Husk at vej dine højtalere før du går på indkøb så du får de rigtige! En billigere mulighed er halve squash bolde eller halvt oppustede cykelslanger (eller dem til knaller 45 eller lign med passsende diameter. En slange skal svinge med 7-15 svingninger /sek for ikke at forstyrre den hørbare lyd (har jeg ladet mig fortælle - da jeg endnu ikke har fået det prøvet af med slanger).

Tæpper tager også noget og direkte åbninger til en nabo er ren gift! Typiskt ved gennemføring af rørinstallationer kan der være hul. Brug feks. en silikone fuge eller fugebånd af den type der svulmer op.

Hvis det er en væg kan en fyldt reol tage lidt, men det beste er en decideret lydisoleret væg der dog nemt tager 10-13cm gulv areal i hele væggens længde.

Og møbler generelt. Specielt polstrede møbler vil æde noget støj -gardiner og den slags.

Lofter er tilsvarende krævende med lydisoleret loft der hænger ned i stropper. Hvis loftshøjden ellerede i dag er omkring 230cm der hvor du bor er det ikke en løsning da du så kommer under den lovbefattede frihøjde.

Sæt dig tættere på højtalerene så du får samme lydtryk selv om du spiller lavere!

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

jeg tror bare man må indse at når man bor flere sammet på et sted så er man nød til at være lidt døv engang imellem det er jeg da også selv

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg bærer da også over med meget. Og til gengæld tror jeg meget bliver accepteret den anden vej
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

lige nu bor der ingen ovenpå så det blir udnyttet, men ellers så vis jeg kan høre der er nogen hjemme eller de kommer hjem så skruger jeg lidt ned

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Ja, så må du enten spille meget lavt når du kan høre at de kommer hjem, eller også er der meget lydt!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

hoveddøren er lige ved min og så er det meget lydt jeg kan altid høre når døren ovenpå blir smækket i
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hmm, det lyder som om der er næsten lige så lydt som hos mig...

men naturligvis hører jeg ikke så meget når jeg skruer lidt op...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes