Selv om Amigo foreslår SD-fødder, så vil jeg alligevel have lov til at foreslå, at du først prøver at stoppe resonerende gulv med noget så billigt og simpelt som korkslibeklodser, til en lille 10-krone stykket! 
Og Amiga; du har selvfølgelig ret, når der tales om equalizere, som arbejder i det digitale domæne!
Men jeg er af den gamle skole, fra dengang "hifi" skulle tunes til den maksimale marchhastighed, kun ved hjælp af hjernen (nah, en lommekalkulator) og de barkede ru næver, jo det var tider dengang (Snork-snork!).
35 og 70 hz er et problem i mit lytterum, kun på grund af rummets størrelse (cirka 4,75 x 4,75 x 2,375, altså et halvkubisk lokale). Her hjælper det gevaldigt at lave afstande, som IKKE er sammenfaldende med rummets dimensioner, så fordeles rumresonanser over et større område.
Hellere mange små resonanser end en stor!
Mine højttalere holder fasen indenfor +/-15 grader, så det er ret vigtigt for mig, at fasen ikke forskydes helt vildt, det giver et mudret lydbillede med dårligt perspektiv. Bare det at tonekontrollerne er koblet ind ("direct" er normalposition) giver hørbare fasefejl!
At ikke alle kan høre forskel, tager jeg helt roligt. Det er jo ikke deres anlæg, og jeg vil have den umiddelbare, letløbende musikreproduktion. Til gengæld er jeg knap så l*derlig hvad angår dyyyb bas og PA-smæk for skillingen. Music´s first! Less is more!
Et godt råd: Møbler er også basabsorbenter, bedst er de tunge møbler. Hjørneplaceringer giver bonus. Et akvarie (i en vis størrelse) æder også en del resonans, og fiskene har da ikke klaget over musikvalget, endnu!
Der skal kubikmetre i rummet, nemlig! (Og det kan sagtens blive pænt, ingen af mine veninder har sagt ad-bad til min boligindretning.)