| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg har hørt DLS R60 og synes den lød helt fantastisk, og går ud fra at R55'eren også gør det! Synes ikke rigtig man kan sætte en finger på deres højttalere og sige: Der gør den noget galt. Så alt i alt ville jeg også overveje den. Desudenstår DLS 60'erens gulv-bror til at være billigere (!) end R55 selvom den er bedre...
Og ja, man får mere for pengene hvis man køber brugt. |
|
|
Om R66 er R55 overlegen, kommer an på flere faktorer. Lige pt. fåes R66 kun i vinyl udgave. Derfor er den billigere end den originale R55, som er udført i ægte træfinér og med sandkammer. Jeg har hørt begge modeller, og R55 (ikke vinyl) lød altså bare bedre - mere sammenhængende. Jeg gætter på det skyldes, at enhederne passede bedre til rummet + at kabinettet er bedre (mere afstivet). Vinyl eller ej, så er R-serien forrygende til prisen...Hvis jeg ikke var faldet over mine AC M-103, havde DLS R55 stået inde i stuen istedet. Højttalerne fortjener en god forstærker samt signalkilde. Det skal nok lyde ok med din NAD, men din forstærker er det svageste led i kæden. På den anden side, skal du ikke investere i en ny højttaler i lang tid (medmindre dit rum bliver FOR stort) - den følger med, når du opgraderer til bedre grej. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|