| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg haft alle modeller , lige nu har jeg ML33H .
ML 20,6 ML27,5 ML29 ML332 synes jeg best om .
Problemer
Kun ML332 lytter .
ML20,6 ders teflon print kan give problemer især de første de kom med og det koster at for dem op at køre som nye ca 2000$ pr print så smid et ML20,5 print i så køre de .
Priser ca
ML20,6 40000kr hvis det er den sidste udgave af dem , ellers ikke mere end 30000kr .
ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .
ML27,5 en der står som ny ja lette 20000kr i tyskland og ML29 mellem 10 og 15000kr , ML332 max 25000kr igen kan der være problemer .
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
MGPProjectS skrev:
|
Spencer, 1000tak for at berige os med den viden. Anede faktisk ikke at de eksisterede! Og hvor tit ser man serieproducerede amps der kører klasse A helt ned i 2 ohms belastninger?
Respekt herfra! 
Men de er da uhyrligt monstrøse 
|
|
|
hvis du begrænser dig selv til transistorer er der langt imellem - men slår du ørerne ud og bruger øjnene,findes der en del rørforstærkere med samme vilje og mere musikalsk formidling på hjertet. |
|
|
Det må så være fordi du regner Red Rose Music (Mark Levinsons nye firma) med - da de jo laver rørforstærkere. Jeg tror nu at miju mener det gamle Mark Levinson, med trådens overskrift. Er man til Red Rose Music, kommer man dog ikke uden om, også at måtte skæve til kinesiske rørforstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en ML 332.5 og en ML 335 lige nu. Før ML 332.5 havde jeg en ML 331.
ML 331 spiller i forhold til ML 332.5 og ML 335 mindre dynamisk og gennemsigtigt nok fordi den mangler lidt power der gør lyden "fri" at høre på.
Men ML 331 spiller i for hold til f.eks. Gamut og Densen som også er lidt dyere mindst ligeså godt. (Har testet Gamut 200 MKII og 2 stk. Densen B305 op mod både ML 331 og ML 335). Jeg har iøvrigt selv de 2 Densen B305 så de spiller heller ikke så dårligt.
Jeg kan ikke høre forskel på min ML 332.5 og min ML 335. (Det tager ca. 1 min at skifte kabler derofr kan jeg ikke høre de meget små forskelle, så jeg skal ikke kunne sige om ML 335 spiller bedre i de små detaljer). Den eneste forskel jeg kender til er da også, at udgangs-transitorene på ML 332.5 er af den gamle type uden sølvfolie som "kun" giver 200 Watt mens ML 335 har de nye transistore som var sølvfoliebealgt og derfor kunne peppes op til 250 watt i alt.
Designmæssigt er ML 332.5 dog noget mere kantet og toppladen er ikke lige så pæn som på min ML 335. Så hvis desginet tæller med ville jeg klart vælge ML 335.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Hej
Nu har jeg haft alle modeller , lige nu har jeg ML33H .
ML 20,6 ML27,5 ML29 ML332 synes jeg best om .
Problemer
Kun ML332 lytter .
ML20,6 ders teflon print kan give problemer især de første de kom med og det koster at for dem op at køre som nye ca 2000$ pr print så smid et ML20,5 print i så køre de .
Priser ca
ML20,6 40000kr hvis det er den sidste udgave af dem , ellers ikke mere end 30000kr .
ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .
ML27,5 en der står som ny ja lette 20000kr i tyskland og ML29 mellem 10 og 15000kr , ML332 max 25000kr igen kan der være problemer .
|
|
|
Hej Jensen
Jeg troede ikke du havde fået dine ML33H endnu.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
jensen skrev:
|
ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .
|
|
|
40000 for en 20år gammel ML2 - den holder da prisen meget godt så... |
|
|
Det er nok mest samlere, og så de der har stakkede Quad elektrostater af den gamle model, der holder prisen hvor den er. Stakkede Quad 57'ere, kommer ned på 0,9 ohm ved 18kHz.   ML2 var den forstærker Mark Levinson brugte i sit reference-setup, der bestod af stakkede Quads, med en 24" Hartley bas, og Decca bånddiskanter.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
jensen skrev:
|
ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .
|
|
|
40000 for en 20år gammel ML2 - den holder da prisen meget godt så...
|
|
|
Ja jeg kikker på priser i tyskland , at købe sådan nogle i dk vile jeg aldrig gøre , de har nok været for meget rundt og folk piller .
Et par ML20,6 i rigtig topform kan godt koste 60k .
Lidt som wadia de rigtig modeller , folk i dk tro de kan få det gode brugte i nakken men , det kan man bare ikke .
Derfor til alle jer ML folk sælg det uden for dk der får i noget mere for det det samme gælder mange andre mærker .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
jensen skrev:
|
Hej
Nu har jeg haft alle modeller , lige nu har jeg ML33H .
ML 20,6 ML27,5 ML29 ML332 synes jeg best om .
Problemer
Kun ML332 lytter .
ML20,6 ders teflon print kan give problemer især de første de kom med og det koster at for dem op at køre som nye ca 2000$ pr print så smid et ML20,5 print i så køre de .
Priser ca
ML20,6 40000kr hvis det er den sidste udgave af dem , ellers ikke mere end 30000kr .
ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .
ML27,5 en der står som ny ja lette 20000kr i tyskland og ML29 mellem 10 og 15000kr , ML332 max 25000kr igen kan der være problemer .
|
|
|
Hej Jensen
Jeg troede ikke du havde fået dine ML33H endnu.
Hilsen
Gufle
|
|
|
Jo en lille bytte deal :o)
ps
de er på vej til holland sammen med en ML390S .
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er lett nok
Et sted for folk med high-end fra hele verden .
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejt!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Den er lett nok
Et sted for folk med high-end fra hele verden .
|
|
|
Lyder interasant.
Og hvad er kreteriet her??
Hvor går man fra hifi til highend?
Hvilke mærker kvalificere en til at deltage det sted?
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
jensen skrev:
|
Den er lett nok
Et sted for folk med high-end fra hele verden .
|
|
|
Lyder interasant.
Og hvad er kreteriet her??
Hvor går man fra hifi til highend?
Hvilke mærker kvalificere en til at deltage det sted?
mvh.
|
|
|
Den er ikke for alm hifi t**ser , for dem der smider mere i det end normalt .
De alm forums er der nok af , nu er der snart 3 i dk , og ikke et af de stedre kan de rigtig hifi t**ser være .
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Den er lett nok
Et sted for folk med high-end fra hele verden .
|
|
|
Jensen: Hva' er det med det link? Skulle det være aktivt nu? Det virker ihvertfald ikke hos mig - der kommer kun en 'reklame' for et hosting-firma.
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
jensen skrev:
|
Den er lett nok
Et sted for folk med high-end fra hele verden .
|
|
|
Jensen: Hva' er det med det link? Skulle det være aktivt nu? Det virker ihvertfald ikke hos mig - der kommer kun en 'reklame' for et hosting-firma.
Mvh.
Nilau
|
|
|
Nej nej der går noget tid endnu .
Men skal nok snart komme , ved at sende mailes rundt til alle de high-end t**ser jeg kender verden rundt og der er mange især fra østen og mellemøsten.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Pihl skrev:
| jeg havde en 331 i 5 år, jeg må desværre sige at lyden i mit anlæg var lidt trist |
|
|
Jeg har også haft en 331 og når man kigger på den kan man kun holde af den. Den er IMO hammer flot og oser langt væk af kvalitet. Den spiller også godt, men jeg kan godt genkende Pihl's beskrivelse. Den jævner musikken ud og har tendens til at være lidt kedelig.
|
|
|
En 331 vil altid være kedelig overfor udstyr der farver, farver kan man vidst ikke skylde en 331 for at gøre og det er nok det mange savner, især rørfreaks skal jo holde sig langt væk fra en sådan svend. Her må smag og behag nok råde. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ML 27'er, er et godt match til både Martin Logan CLSII og B&W Matrix 805. Specielt de små B&W excellerer virkelig med ML'en spændt foran.
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår ikke helt begejstringen for 27.5, jeg havde en et års tid og var nær ved at miste interessen for HIFI, den lød ganske enkelt kedelig. Det kan selvfølgelig være døde lytter eller dårligt match. Jeg solgte min for 15.000,- og det er nogenlunde markedsprisen. 29 kan erhverves for 12.000,- skr
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |