Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 07:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bedst lydende ML trin?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu har jeg haft alle modeller , lige nu har jeg ML33H .

ML 20,6 ML27,5 ML29 ML332 synes jeg best om .

Problemer

Kun ML332 lytter .

ML20,6 ders teflon print kan give problemer især de første de kom med og det koster at for dem op at køre som nye ca 2000$ pr print så smid et ML20,5 print i så køre de .

Priser ca

ML20,6 40000kr hvis det er den sidste udgave af dem , ellers ikke mere end 30000kr .

ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .

ML27,5 en der står som ny ja lette 20000kr i tyskland og ML29 mellem 10 og 15000kr , ML332 max 25000kr igen kan der være problemer .

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
MGPProjectS skrev:
Spencer skrev:

Et bud, kunne da være denne - en monoblok - ML2, på 25W klasse A.




http://www.marklev.com/ML2/index.html

Men det kræver jo at man har følsomme højttalere (et godt match til Quad ELS57).

Spencer, 1000tak for at berige os med den viden. Anede faktisk ikke at de eksisterede! Og hvor tit ser man serieproducerede amps der kører klasse A helt ned i 2 ohms belastninger?

Respekt herfra!

Men de er da uhyrligt monstrøse

 

hvis du begrænser dig selv til transistorer er der langt imellem - men slår du ørerne ud og bruger øjnene,findes der en del rørforstærkere med samme vilje og mere musikalsk formidling på hjertet.


Det må så være fordi du regner Red Rose Music (Mark Levinsons nye firma) med - da de jo laver rørforstærkere.
Jeg tror nu at miju mener det gamle Mark Levinson, med trådens overskrift.

Er man til Red Rose Music, kommer man dog ikke uden om, også at måtte skæve til kinesiske rørforstærkere.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en ML 332.5 og en ML 335 lige nu. Før ML 332.5 havde jeg en ML 331.

ML 331 spiller i forhold til ML 332.5 og ML 335 mindre dynamisk og gennemsigtigt nok fordi den mangler lidt power der gør lyden "fri" at høre på.

Men ML 331 spiller i for hold til f.eks. Gamut og Densen som også er lidt dyere mindst ligeså godt. (Har testet Gamut 200 MKII og 2 stk. Densen B305 op mod både ML 331 og ML 335). Jeg har iøvrigt selv de 2 Densen B305 så de spiller heller ikke så dårligt.

Jeg kan ikke høre forskel på min ML 332.5 og min ML 335. (Det tager ca. 1 min at skifte kabler derofr kan jeg ikke høre de meget små forskelle, så jeg skal ikke kunne sige om ML 335 spiller bedre i de små detaljer). Den eneste forskel jeg kender til er da også, at udgangs-transitorene på ML 332.5 er af den gamle type uden sølvfolie som "kun" giver 200 Watt mens ML 335 har de nye transistore som var sølvfoliebealgt og derfor kunne peppes op til 250 watt i alt.

Designmæssigt er ML 332.5 dog noget mere kantet og toppladen er ikke lige så pæn som på min ML 335. Så hvis desginet tæller med ville jeg klart vælge ML 335. 

Hilsen

Gufle  



__________________
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej

Nu har jeg haft alle modeller , lige nu har jeg ML33H .

ML 20,6 ML27,5 ML29 ML332 synes jeg best om .

Problemer

Kun ML332 lytter .

ML20,6 ders teflon print kan give problemer især de første de kom med og det koster at for dem op at køre som nye ca 2000$ pr print så smid et ML20,5 print i så køre de .

Priser ca

ML20,6 40000kr hvis det er den sidste udgave af dem , ellers ikke mere end 30000kr .

ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .

ML27,5 en der står som ny ja lette 20000kr i tyskland og ML29 mellem 10 og 15000kr , ML332 max 25000kr igen kan der være problemer .

 

Hej Jensen

Jeg troede ikke du havde fået dine ML33H endnu.

Hilsen

Gufle



__________________
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .

40000 for en 20år gammel ML2 - den holder da prisen meget godt så...



__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
jensen skrev:

ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .

40000 for en 20år gammel ML2 - den holder da prisen meget godt så...


Det er nok mest samlere, og så de der har stakkede Quad elektrostater af den gamle model, der holder prisen hvor den er.
Stakkede Quad 57'ere, kommer ned på 0,9 ohm ved 18kHz.



ML2 var den forstærker Mark Levinson brugte i sit reference-setup, der bestod af stakkede Quads, med en 24" Hartley bas, og Decca bånddiskanter.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
jensen skrev:

ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .

40000 for en 20år gammel ML2 - den holder da prisen meget godt så...

Ja jeg kikker på priser i tyskland , at købe sådan nogle i dk vile jeg aldrig gøre , de har nok været for meget rundt og folk piller .

Et par ML20,6 i rigtig topform kan godt koste 60k .

Lidt som wadia de rigtig modeller , folk i dk tro de kan få det gode brugte i nakken men , det kan man bare ikke .

 

Derfor til alle jer ML folk sælg det uden for dk der får i noget mere for det det samme gælder mange andre mærker .

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
jensen skrev:

Hej

Nu har jeg haft alle modeller , lige nu har jeg ML33H .

ML 20,6 ML27,5 ML29 ML332 synes jeg best om .

Problemer

Kun ML332 lytter .

ML20,6 ders teflon print kan give problemer især de første de kom med og det koster at for dem op at køre som nye ca 2000$ pr print så smid et ML20,5 print i så køre de .

Priser ca

ML20,6 40000kr hvis det er den sidste udgave af dem , ellers ikke mere end 30000kr .

ML2 kan man godt giver 40000kr det samme med ML20,5 .

ML27,5 en der står som ny ja lette 20000kr i tyskland og ML29 mellem 10 og 15000kr , ML332 max 25000kr igen kan der være problemer .

 

Hej Jensen

Jeg troede ikke du havde fået dine ML33H endnu.

Hilsen

Gufle

Jo en lille bytte deal :o)

ps

de er på vej til holland sammen med en ML390S .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jensen, hvad har du gang i med www.high-end-forum.com ?

 



__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Jensen, hvad har du gang i med www.high-end-forum.com ?

 

Den er lett nok

Et sted for folk med high-end fra hele verden .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Sejt!!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
MGPProjectS skrev:

Jensen, hvad har du gang i med www.high-end-forum.com ?

 

Den er lett nok

Et sted for folk med high-end fra hele verden .

Lyder interasant.

Og hvad er kreteriet her?? 

Hvor går man fra hifi til highend?

Hvilke mærker kvalificere en til at deltage det sted?

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
jensen skrev:
MGPProjectS skrev:

Jensen, hvad har du gang i med www.high-end-forum.com ?

 

Den er lett nok

Et sted for folk med high-end fra hele verden .

Lyder interasant.

Og hvad er kreteriet her?? 

Hvor går man fra hifi til highend?

Hvilke mærker kvalificere en til at deltage det sted?

mvh.

Den er ikke for alm hifi t**ser , for dem der smider mere i det end normalt .

De alm forums er der nok af , nu er der snart 3 i dk , og ikke et af de stedre kan de rigtig hifi t**ser være .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
MGPProjectS skrev:

Jensen, hvad har du gang i med www.high-end-forum.com ?

 

Den er lett nok

Et sted for folk med high-end fra hele verden .

 

Jensen: Hva' er det med det link? Skulle det være aktivt nu? Det virker ihvertfald ikke hos mig - der kommer kun en 'reklame' for et hosting-firma.

Mvh.

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
jensen skrev:
MGPProjectS skrev:

Jensen, hvad har du gang i med www.high-end-forum.com ?

 

Den er lett nok

Et sted for folk med high-end fra hele verden .

 

Jensen: Hva' er det med det link? Skulle det være aktivt nu? Det virker ihvertfald ikke hos mig - der kommer kun en 'reklame' for et hosting-firma.

Mvh.

Nilau

 

Nej nej der går noget tid endnu .

Men skal nok snart komme , ved at sende mailes rundt til alle de high-end t**ser jeg kender verden rundt og der er mange især fra østen og mellemøsten.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Pihl skrev:
jeg havde en 331 i 5 år, jeg må desværre sige at lyden i mit anlæg var lidt trist

Jeg har også haft en 331 og når man kigger på den kan man kun holde af den. Den er IMO hammer flot og oser langt væk af kvalitet. Den spiller også godt, men jeg kan godt genkende Pihl's beskrivelse. Den jævner musikken ud og har tendens til at være lidt kedelig.

En 331 vil altid være kedelig overfor udstyr der farver, farver kan man vidst ikke skylde en 331 for at gøre og det er nok det mange savner, især rørfreaks skal jo holde sig langt væk fra en sådan svend. Her må smag og behag nok råde. 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Min ML 27'er, er et godt match til både Martin Logan CLSII og B&W Matrix 805.

Specielt de små B&W excellerer virkelig med ML'en spændt foran.   
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Bass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke helt begejstringen for 27.5, jeg havde en et års tid og var nær ved at miste interessen for HIFI, den lød ganske enkelt kedelig. Det kan selvfølgelig være døde lytter eller dårligt match. Jeg solgte min for 15.000,- og det er nogenlunde markedsprisen. 29 kan erhverves for 12.000,- skr

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder et sæt ML2

__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
Hvordan lyder et sæt ML2

Tja, den bliver da brugt som sammenlignende reference, i denne anmeldeldelse:

http://www.soundstageav.com/onhifi/20050715.htm

Meget godt gået, efter så mange år !
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes