Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 06:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HDCP - hvad er det for noget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:
det syndes jeg du skal fortælde dem som tjæner stort på at copiere. Jeg har forklaret hvorfor at HDCP er til og føler bare at jeg skal gentage mig selv, jeg svarre ikke mere på spørgsmål i denne tråd da jeg finder den trælds

Der er vist ikke nogen der er i tvivl om hvorfor der er noget der hedder HDCP. Jeg er sådan set heller ikke imod at de beskytter deres ejendom, jeg bemærker blot at det er et skråplan at de på den måde forhindrer lovlydige borgere i at gøre med deres ejendom hvad de har lyst til.

Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal forklare noget som helst til dem som tjener stort på at kopiere...

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke at du ikke kan se en sammenhæng. Ejeren ved ikke hven de kan stole på, ligesom butikken 
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:
Jeg forstår ikke at du ikke kan se en sammenhæng. Ejeren ved ikke hven de kan stole på, ligesom butikken 

Vi snakker her om den retmæssige ejers rettigheder til at gøre med hans ejendom hvad han vil. Der er derfor væsentlig forskel:

I det ene tilfælde har man lovmæssigt erhvervet sig noget, men bliver forhindret i at gøre med det hvad man iøvrigt efter loven har lov til. I det andet tilfælde er der slet ikke nogen retmæssig ejer, da der er tale om tyveri fra en butik. Det er jo ikke det samme.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt hvad du mener. Det handler om Copydan og at folk har misbrugt tillid til producenterne, ikke om hvorvidt du har købt en vare på lovlig vis

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være at min forklaring ikke er den bedste og en smugle defust, men jeg kan ikke forklare det bedre, det er ikke for at straffe dig som lovlydig, men for at sikre at varen ikke bliver kopieret og solgt vidre og det rammer så alle, det vil da være fedt med et lovlydigt land så behøver jeg ikke at låse min dør, ha mærket mit dyre anlæg m.m og så var det heller ikke nødvendigt at ha hdcp i frygt for videresalg, det hele handler om tyveri og det er der metaforen om butikken kommer ind, fordi du ikke forstår,

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt grøn på dette område, men når man har et tv/dvd med HDMI er det så også ensbetydende med at det har HDCP? eller har jeg misforstået noget..
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

jeg ved kun at hdmi er en indgang der håndterer billede og lyd

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Jeg er lidt grøn på dette område, men når man har et tv/dvd med HDMI er det så også ensbetydende med at det har HDCP? eller har jeg misforstået noget..

Nej HDMI er ikke ensbetydende med HDCP. HDCP er en digital kopibeskyttelse så du ser det ikke på analog ind- udgang, men kun på digitale altså DVI/HDMI. Det meste udstyr med HDMI har efter hånden også HDCP. F.eks er det et krav for at kunne mærke et TV med HD Ready.

Du kan godt finde DVD afspillere med DVI/HDMI uden HDCP, det er dog typisk kun kina modeller og lign. der ikke har HDCP. DVD afspillere med HDMI kan ofte også opskalere til et HD format også er der "krav" om HDCP.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

Det kan godt være at min forklaring ikke er den bedste og en smugle defust, men jeg kan ikke forklare det bedre, det er ikke for at straffe dig som lovlydig, men for at sikre at varen ikke bliver kopieret og solgt vidre og det rammer så alle, det vil da være fedt med et lovlydigt land så behøver jeg ikke at låse min dør, ha mærket mit dyre anlæg m.m og så var det heller ikke nødvendigt at ha hdcp i frygt for videresalg, det hele handler om tyveri og det er der metaforen om butikken kommer ind, fordi du ikke forstår,

Hvad er det du mener jeg ikke forstår? Jeg er da udmærket med på hvorfor man har indført HDCP, og jeg forstår det også godt - hvorvidt man kan drage paralleller med tyverisikring i en butik gider jeg ikke diskutere mere, det mener jeg kun delvist at man kan, du mener tydeligvis at det er nøjagtigt det samme.

Jeg må gå ud fra at du hører til det mindretal af forbrugere som synes kopibeskyttede CD'er er helt i orden. Jeg har det personligt sådan at når jeg går ind i en butik og køber en CD så vil jeg også have lov til at rippe den til MP3 på min computer så jeg ikke hele tiden skal finde CD'en frem for at lytte til albummet. Jeg er endda i min fulde ret til at gøre det, men producenterne forhindrer mig i at gøre det. Dem som insisterer på at gøre det (piraterne) for at distribuere musikken kan dog sagtens komme omkring kopibeskyttelsen. Den eneste effekt af kopibeskyttelsen er at lovlige forbrugere generes. Nøjagtigt samme problemstilling som ved HDCP.

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Da det digitale medie er blevet så maltrakteret køber jeg ikke musik eller film mere, jeg høre net radio da dynamikken er bedre end cd. jeg er ligeglad med hdcp. Jeg prøver bare at tinge på andre end mig selv. Problemet er at man ikke kan lave det sådan at det kan styres inde for lovens rammer og det gir så dig begrænset mugligheder til mediet. Er du interesseret i at hdcp bliver fjernet så alle bare kan kopiere løs? Konsekvensen kan i verste fald blive at cd mediet udgik fordi der ikke var nok til at betale så vil du hverken ha 3mp eller en cd til dit anlæg. Det er som om du ikke læser hvad jeg skriver, men er mere optaget af at kunne udnytte et medie fuldt ud, prøv dog at se udover egne interesser. I øvrigt er der rig muglighed for at købe og downloade musik på nettet

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

Da det digitale medie er blevet så maltrakteret køber jeg ikke musik eller film mere, jeg høre net radio da dynamikken er bedre end cd. jeg er ligeglad med hdcp. Jeg prøver bare at tinge på andre end mig selv. Problemet er at man ikke kan lave det sådan at det kan styres inde for lovens rammer og det gir så dig begrænset mugligheder til mediet. Er du interesseret i at hdcp bliver fjernet så alle bare kan kopiere løs? Konsekvensen kan i verste fald blive at cd mediet udgik fordi der ikke var nok til at betale så vil du hverken ha 3mp eller en cd til dit anlæg. Det er som om du ikke læser hvad jeg skriver, men er mere optaget af at kunne udnytte et medie fuldt ud, prøv dog at se udover egne interesser. I øvrigt er der rig muglighed for at købe og downloade musik på nettet

OK, nu er vi så ovre i en anden diskussion, men argumenterer du seriøst for at hvis ikke man havde indført kopisikring af CD'er så ville CD mediet være udgået? Det kan jeg kun trække på smilebåndet over. Du ved godt at kopisikring af CD'er er et relativt nyt fænomen, right? Og der var ingen problemer med at sælge masser af CD'er før de blev kopisikrede.

Jeg ved godt at dem der udgiver musik vil have folk til at tro at fildeling er årsagen til faldende musiksalg, men de har aldrig (så vidt jeg ved) dokumenteret at det er årsagen. Årsagen er nærmere at de udgiver mere eller mindre det samme l**t igen og igen, og ikke tilgodeser den brede musiksmag.

Carstong skrev:
I øvrigt er der rig muglighed for at købe og downloade musik på nettet

Ja, men jeg vil sq hellere have et fysisk medie med en ordentlig indpakning hvor jeg så selv kan lave en kopi og smide den på computeren hvis jeg vil det, fremfor at købe det over nettet og have hverken medie eller indpakning. Jeg ved der er en hel del der har det på samme måde.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

Da det digitale medie er blevet så maltrakteret køber jeg ikke musik eller film mere, jeg høre net radio da dynamikken er bedre end cd. 

Offtopic, men hvad er det iøvrigt der er så maltrakteret ved fx DVD? Vil du hellere se en film på TV2 end du vil se den på DVD i anamorphic widescreen med DTS-lyd?

cloudy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Kopierings truslen er gjort større end den er, det er de færreste der gider kopiere løs. Hvad betød det for DVD salget at Jon knækkede kopibeskyttelsen ? Det var midt i en boom periode for udbredelsen af DVD, så det betød knap så meget. Distribution over nettet (med DRM) er nok den valgte vej fremover for mediegiganterne - brænd din egen HD-DVD eller Bluray.

HDCP kan ligesågodt fjernes fra al udstyr. Det generer den almindelige forbruger på mange måder, mens pirathajen er ligeglad og bruger andre mediekilder.
Til top Vis cloudy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cloudy

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev i værste fald vil cdèn udgå. Er i intresseret i at skulle betale 200kr for en cd, det i gør er at minimere et reelt problem

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Nej film skal ses i biografen

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Jeg får ikke noget ud af at se den samme film flere gange

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

kvestergaard læs dog hvad jeg skriver jeg skriver ikke at fildeling er oversagen

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:
kvestergaard læs dog hvad jeg skriver jeg skriver ikke at fildeling er oversagen

Nå, men hvorfor er det så at prisen vil stige til 200 kr hvis der ikke er kopisikring på?

Carstong skrev:
Jeg skrev i værste fald vil cdèn udgå. Er i intresseret i at skulle betale 200kr for en cd, det i gør er at minimere et reelt problem

Nu formulerer du det som en kendsgerning at prisen vil stige hvis ikke der er kopisikring på CD'er, der er jeg ganske enkelt uenig med dig. Som det er nævnt adskillige gange tidligere i denne tråd, så betyder kopisikringen blot at de lovlige købere generes, mens piraterne meget nemt kan omgå kopisikringen. Kopisikring af CD'er har ikke ændret i hverken den ene eller den anden retning på udbuddet af ulovlige MP3'er på nettet.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:
Nej film skal ses i biografen

Carstong skrev:
Jeg får ikke noget ud af at se den samme film flere gange

Fair nok, sådan er vi så forskellige. Jeg går både i den offentlige biograf og i hjemmebiografen.

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Tror du selv på at hvis man fjernet kopicikringen at folk så ikke vil kociere til hvider salg? hvis folk var så erlige som i påstår så var denne snak overflødig

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes