| Forfatter |
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
Tror du selv på at hvis man fjernet kopicikringen at folk så ikke vil kociere til hvider salg? hvis folk var så erlige som i påstår så var denne snak overflødig |
|
|
Det er sådan set ikke et spøgsmål om at være ærlig, men tror du alle og enhver ville starte deres egen lille piratbiks op fordi kopisikringen blev fjernet? Hvis folk vil kopiere deres CD'er og sælge dem videre så er det altså ikke voldsomt besværligt at omgå kopisikringen. Hvem er det du tror der er så interesseret i at kopiere CD'er til videresalg men som lader sig stoppe af en kopisikring der relativt nemt lader sig omgå?
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har da været nogle temmelige gode sager hvor folk har fået temmelige STORE erstatnings krav så der er jo gang i biksen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| Der har da været nogle temmelige gode sager hvor folk har fået temmelige STORE erstatnings krav så der er jo gang i biksen |
|
|
Mmmm ja, men tror du disse folk lader sig stoppe af kopisikring på CD'er? Jeg kan afsløre at det gør de ikke.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er som om at du er på tyvens side og nermest retfærtiggøre deres handlinger, fordi du føler dig snydt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| det er som om at du er på tyvens side og nermest retfærtiggøre deres handlinger, fordi du føler dig snydt |
|
|
WHAT?? Jeg tror du læser hvad du har lyst til at læse af mine indlæg. Jeg gider ikke diskutere mere med dig.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan tror du at verdenen vil se ud hvis der ikke var nogen som prøvede at forhindre forbrydelser
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kommer da kun med mod agomenter i stedet for at se tingene fra den rigtige side derfor gir du mig ikke grund til at tro andet (beklager)
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nææææ lad os få en hdcp som IKKE kan kopieres cd med dynamik og super mastering. Og et 35kbit medie til mp3 da man oftest – altid ikke alligevel kan høre forskel  
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK jeg er simpelthen nødt til at kommentere dette.
Carstong skrev:
| Hvordan tror du at verdenen vil se ud hvis der ikke var nogen som prøvede at forhindre forbrydelser |
|
|
Ja for det er da helt klart det jeg argumenterer for. Når jeg mener at kopibeskyttelse af CD'er og DVD'er ikke har den store effekt andet end at genere lovlydige forbrugere, ja så må det jo alt andet lige betyde at jeg går ind for en autonom verdensorden. (hint: ironi)
Carstong skrev:
| du kommer da kun med mod agomenter i stedet for at se
tingene fra den rigtige side derfor gir du mig ikke grund til at tro
andet (beklager) |
|
|
Jeg kommer med argumenter, efter min mening gode argumenter,
for hvorfor kopibeskyttelse af såvel CD og DVD ikke har den store effekt
ifm. at forhindre piratkopiering. Derimod har det den effekt at det
generer lovlydige forbrugere der fx ønsker at tage en backup af en film
eller rippe en CD til deres PC.
Det mener du åbenbart er ensbetydende med at jeg er på piraternes side,
og forsvarer deres ret til at kopiere film og musik. Det gør jeg IKKE.
Prøv at læse ovenstående afsnit 1. gang. Så læs det en gang mere. Og så
læs det lige en tredje gang så du får det hele med. Hvis du stadigvæk
ikke fatter hvad det er jeg skriver så sig til, for så er der vist
ingen grund til at jeg prøver at forklare det for 5. gang. Det virker som om at du med sikkerhed ved at kopibeskyttelse af CD'er og DVD'er har en kæmpe effekt ifm. at begrænse fildeling. Jeg ved ikke om grunden til at du mener at jeg er på piraternes side er at jeg ikke mener det har den store effekt. Men der er altså tale om en OBSERVATION. Jeg har OBSERVERET at det på trods af kopibeskyttelse stadig er så nemt som ingenting at få fat i mere eller mindre alle musikudgivelser via fildeling. Det betyder ikke at jeg selv benytter mig af den mulighed.
Og jeg går ud fra at den rigtige side er din side, og alle som er
uenige med dig tager grueligt fejl. Det er som regel ikke et særligt
godt udgangspunkt for en sund debat.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt vil jeg overfor trådens forfatter beklage at den nu handler om
relevansen af HDCP og kopibeskyttelse af digitale medier generelt
fremfor den praktiske side af HDCP og forslag til fremtidssikrede LCD TV. Det var ikke min intention da jeg i oplysningens tjeneste skrev 3 linjer om at HDCP allerede er hacket
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard - du har selvfølgelig ret. Mon ikke der kommer en HDCP crack rimelig hurtigt til Vista, så man kan købe sine medier, men bruge dem, som man har lov til. (Det går dog ikke så godt med wma DRM - stadig lidt for besværligt at fjerne fra sin dyrt indkøbte netmusik uden kvalitetstab.)
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså bedre at man kan fildele mediet frem for at PRØVE at sikre kunstneres indtægt, fordi de fordækte har afligevel hakket
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
Det er altså bedre at man kan fildele mediet frem for at PRØVE at sikre kunstneres indtægt, fordi de fordækte har afligevel hakket |
|
|
Ja nu har du faktisk fat i noget af det rigtige. Med mindre man kan lave en kopibeskyttelse som virker, og som samtidig gør det muligt at tage backup til personlig brug, så er det efter min mening bedre at fjerne en ikke-virkende kopibeskyttelse da den eneste effekt den har er at genere betalende forbrugere. Hvorfor er det nu så forkert at behandle de mennesker som sørger for kunsternes indtægt ordentligt? For blot få år siden var der ikke noget der hed kopibeskyttelse på CD'er, men de solgte altså stadigvæk masser af CD'er. Det kan godt være at salget var faldende, men med mindre jeg får dokumentation der viser noget andet, så vælger jeg at tro på at det skyldes manglende vision fra pladeselskaberne som istedet for at tage fat i nye og spændende bands i høj grad har valgt at satse på Britney Spears-kloner og boy bands. Jeg kom iøvrigt til at tænke på noget andet. Du sværger altså til netradio fordi du mener at kvaliteten er langt bedre end CD. Men hvad er det lige for en kilde som netradio-kanalerne bruger? Jeg er ret overbevist om at de anvender ganske almindelige CD'er. Correct me if I'm wrong.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er åbenbart vigtigere at du som forbruger kan få både i pose og sæk, Jeg gad da ikke som kunstner at udgi en cd hvis jeg ikke fik penge for det jeg lavede. i øvrigt er mp3 afspilleren ikke fremtidssikret men det er en anden ting. hdcp har en effect det forhindre amatøren i at kopiere, mange af dem som sælger kopierede cdèr er amatøre med en ganske almingelig brænder.
Det kan godt værre at det er cd som man bruger i netradio det er mig ligegyldig, jeg oplever en bedre dynamik i netradio end cd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
Det er åbenbart vigtigere at du som forbruger kan få både i pose og sæk, Jeg gad da ikke som kunstner at udgi en cd hvis jeg ikke fik penge for det jeg lavede. i øvrigt er mp3 afspilleren ikke fremtidssikret men det er en anden ting. hdcp har en effect det forhindre amatøren i at kopiere, mange af dem som sælger kopierede cdèr er amatøre med en ganske almingelig brænder.
|
|
|
Jamen fatter du ikke at de to ting er ikke selvmodsigende? Jeg har flere gange fremsat argumenter for hvorfor jeg ikke mener at kopibeskyttelsen har nogen betydelig effekt på pladesalget. Hvis du er uenig i det så argumenter dog seriøst for hvorfor du ikke mener det er sådan, istedet for at putte ord i munden på mig.
Carstong skrev:
| Det kan godt værre at det er cd som man bruger i netradio det er mig ligegyldig, jeg oplever en bedre dynamik i netradio end cd |
|
|
Det er vist blot din psyke der spiller dig et puds. Et ordentligt hi-fi anlæg kan med garanti få mere ud af en hvilken som helst CD end en CD afspillet gennem netradio. (du ved godt at når man afspiller noget gennem netradio så bliver det komprimeret på ganske samme vis som MP3 - et format det ikke virker til at du har det store til overs for)
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved bare at IFPI har haft et stort fald i antal solgte fonogrammer de sidste 6 år, og at fildeling har en hel del af skylden. Jeg er træt af at skulle føre dialog imod din selvbestaltet viden
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
Jeg ved bare at IFPI har haft et stort fald i antal solgte fonogrammer de sidste 6 år, og at fildeling har en hel del af skylden. Jeg er træt af at skulle føre dialog imod din selvbestaltet viden |
|
|
Hvorfor er det indiskutabelt at fildeling har en del af skylden, og hvis det overhovedet har, hvor meget er der så tale om? Du kalder min viden selvbestaltet, men hvor har du din viden om at faldende salgstal skyldes fildeling fra? Jeg er sq også træt af at føre dialog med dig eftersom jeg endnu ikke har hørt et seriøst argument for hvorfor fildeling er skyld i faldende salgstal. Og lad os så antage at fildeling har haft en betydelig andel af skylden (det mener jeg ikke), men selv da har jeg ikke hørt nogle argumenter fra din side som sandsynliggør at en letoplåselig kopibeskyttelse har en reducerende effekt på omfanget af ulovlig fildeling. Det er tydeligt at du har været en tur igennem IFPI's og RIAA's propaganda maskine...
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifpi.dk kontakt dem de kan bekrafte hvad jeg siger, og sikkert også gi dig svar
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
ifpi.dk kontakt dem de kan bekrafte hvad jeg siger, og sikkert også gi dig svar |
|
|
Har de lavet en konkret, upartisk, undersøgelse på et videnskabeligt grundlag hvor det konkluderes at fildeling er en betydelig andel af årsagen til faldende salgstal? Hvis jeg spørger IFPI om de mener at fildeling er skyld i faldende omsætning, ja så er det klart de siger JA. Det gør de fordi det er i deres interesse at sige JA. Jo større magt de kan få over forbrugeren (selv hvis det betyder at forbrugerens lovmæssige rettigheder ignoreres), jo bedre. Men har de lavet en undersøgelse der dokumenterer det? Jeg har endnu ikke hørt om en sådan. Blot fordi at en person henter et stykke musik via fildeling betyder det ikke at vedkommende, hvis det ikke var tilgængeligt via fildeling, ville være gået ud og købe det. Når disse firmaer (både pladeselskaber og fx producenter af computer-software) anslår deres tab, antager de at alt det som er skaffet ulovligt ville være blevet købt lovligt hvis det ikke havde været tilgængeligt på ulovlig vis. Det er jo en fuldstændig latterlig antagelse som ikke har nogen basis i virkeligheden.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|