| Forfatter |
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du svarer ikke på mit spørgsmål om hvorvidt der foreligger dokumentation. Men jeg vil da skrive en mail til IFPI og spørge om de er i besiddelse af en sådan undersøgelse. Jeg vender tilbage når jeg har fået svar fra dem. (tror dog godt du kan regne med at de ikke har en sådan undersøgelse) Anyway, Piratgruppen er PRO-fildeling. De er altså uenige med IFPI som er ANTI-fildeling. Iøvrigt så går jeg da ikke efter dig personligt. Hvor får du det fra? Jeg stiller spørgsmålstegn ved det du efter min opfattelse udokumenteret fremstiller som fakta, men hvis du ikke kan tåle det så er et debatforum nok ikke det bedste sted at befinde sig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens vi venter på at IFPI forsøger at fremskaffe en rapport som viser
at fildeling er medvirkende årsag til faldende pladesalg så vil jeg da
foreslå at man kigger her:
http://michaelgeist.ca/component/option,com_content/task,vie w/id,1168/Itemid,85/
På siden opsummeres indholdet af en canadisk rapport udarbejdet af et
uafhængigt konsulentfirma for CRIA (Canadas svar på IFPI), som CRIA
sjovt nok valgte ikke at gøre så meget ud af da de offentligjorde den.
Det skyldes at undersøgelsen faktisk viser at kun en begrænset del af
fildelingen er ulovligt. Undersøgelsen viser også, at selvom folk henter
nogle numre ulovligt, så er der op til 3/4 af disse som på et senere tidspunkt
går ud og anskaffer sig musikken på lovlig vis.
Undersøgelsen viser også at langt størstedelen (90%) af de folk som
købte mindre musik i år i forhold til sidste år (ca. en tredjedel af de
adspurgte) ikke købte mindre pga. fildeling.
Citér:
| Simply put,
P2P simply is not a major factor behind decisions to buy less music |
|
|
Citér:
| In summary, CRIA's own research now concludes that P2P downloading
constitutes less than one-third of the music on downloaders' computers,
that P2P users frequently try music on P2P services before they buy,
that the largest P2P downloader demographic is also the largest music
buying demographic, and that reduced purchasing has little to do with
the availability of music on P2P services. I've argued many of these
same things, but now you don't have to take my word for it; you can
take it from the record labels themselves. |
|
|
Så, Carstong, nu har jeg undersøgt tingene. Hvad så?
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad mig lige sige at p2p peer2peer er netværk hvor man copiere ulovligt, men det ved du vel heller ikke
|
| Til top |
|
| |
cloudy Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDCP's indtog på TV-stik fronten kommer ikke til at ændre meget på det materiale der måtte være til rådighed gennem p2p. Istedet kommer HDCP til at gøre produkterne dyrere og mere komplicerede.
Iøvrigt har p2p mange lovlige anvendelser og er med til at udbrede og arkivere viden og kultur.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men ikke i denne forbindelse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
lad mig lige sige at p2p peer2peer er netværk hvor man copiere ulovligt, men det ved du vel heller ikke |
|
|
Skal vi ikke snakke ordentligt til hinanden? Desuden har cloudy ret i at P2P ikke er lig med ulovlig fildeling. P2P er en betegnelse for fildeling generelt, og der er masser af lovlige anvendelser af fildeling.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| ja men ikke i denne forbindelse |
|
|
Hvad med det tilfælde hvor en person henter et par numre via fildeling og derefter går ud og køber albummet. Ifølge undersøgelsen sker det ikke så sjældent. Jeg vil vove at påstå at alternativet i mange tilfælde ville have været at albummet ikke ville være blevet købt.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja nemlig ja, at her er en pæn del som IKKE betaler p2p er i stor udstrækning noget man bruger til at dele matriale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| ja nemlig ja, at her er en pæn del som IKKE betaler p2p er i stor udstrækning noget man bruger til at dele matriale |
|
|
Er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener, men undersøgelsen viser altså at overordnet betragtet så er P2P til gavn for pladeindustrien. Ja, der er da nogle der har mindre eller større ulovlige MP3 samlinger men betyder det at det skal gå ud over alle os andre lovlydige borgeres rettigheder? Selvom pladeindustrien overordnet set tjener på at P2P er med til at udbrede kendskabet til mindre kendte bands og derigennem sælge albums der ellers ikke ville være blevet solgt?
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
At copisikring rammer alle desværre det har jeg også skrevet før. P2P har da gode sider det er oftest et netværk på skoler, men det er også noget som i høj grad blir udnyttet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| At copisikring rammer alle desværre det har jeg også skrevet før. P2P har da gode sider det er oftest et netværk på skoler, men det er også noget som i høj grad blir udnyttet |
|
|
Ja, men hvad er bedst: 1) P2P eksisterer, og i nogle tilfælde udnyttes det til ulovlig fildeling. Trods det tjener pladeselskaberne rent faktisk mere end de ville gøre hvis der ikke var noget der hed fildeling. (sådan er det i dag) 2) Det lykkedes pladeselskaberne at lave en ubrydelig kopisikring og dermed ophører ulovlig fildeling. Samtidig falder pladesalget da folk ikke får kendskab til nær så meget forskellig musik. Jeg mener ikke man kan kigge så firkantet på problemstillingen som du gør. Som jeg opfatter det så mener du at hvis blot 5% udnytter ulovlig fildeling så skal hullet lukkes, selvom det i høj grad kommer til at genere de resterende 95% som betaler for deres musik på lovlig vis.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
pladeselskaberne tjæner IKKE på fildeling da der ikke er penge indvolveret for deres vedkomne, det går uden om pladeselsbaberne, fordi det er et tag-selv-bord
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror IKKE på at folk går ud og køber cdèn efter at de lige har kopieret den gratis
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| pladeselskaberne tjæner IKKE på fildeling da der ikke er penge indvolveret for deres vedkomne, det går uden om pladeselsbaberne, fordi det er et tag-selv-bord |
|
|
De tjener ikke direkte på fildeling, men når folk bagefter går ud og køber albums baseret på hvad de har hørt ved at hente musik vha. fildeling, så tjener pladeselskaberne. Det er sådan set det den undersøgelse jeg henviste til, bl.a. konkluderer. Jeg er iøvrigt snart træt af at gentage mig selv...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
jeg tror IKKE på at folk går ud og køber cdèn efter at de lige har kopieret den gratis |
|
|
Den undersøgelse jeg henviser til viser netop at det ER tilfældet:
Citér:
| Consistent with many other studies, people who download music
from P2P services frequently buy that same music. The study found that
only 25% of respondents said they never bought music after listening to
it as a P2P downloaded track. That obviously leaves nearly 75% as
future purchasers, including 21% who have bought music ten times or
more. |
|
|
Hvis du nægter at tro på det så synes jeg bare vi skal stoppe "diskussionen" her for så er det jo fuldstændigt umuligt at overbevise dig om noget som helst.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må I da snart stoppe med alt jeres fnidder. Det kører jo fuldstændig i ring på et sidespor, som intet har med trådens udgangspunkt at gøre. Jeg synes det er en skam at et ellers godt og relevant spørgsmål skal ødelægges af jeres diskussion om hvorvidt det er iorden at hente musik på nettet eller ej. Så start dog jeres egen tråd hvor I kan diskutere videre, så denne kan komme tilbage til egnetlige emne.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ga sittingdock en forklaring på hvad hdcp er om ja tråden er blevet trælds det har den været længe det beklager jeg
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 05:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, her kommer det sidste indlæg i denne tråd fra min side.
OK - det er da godt at du kan overbevise dig selv. Men for at overbevise mig, så er du nødt til at lade være med at ignorere den undersøgelse jeg har referereret til gang på gang. Du bad mig om at undersøge tingene, det gjorde jeg så, men du nægter at tage oplysningerne til efterretning. Er det alvorligt ment når du siger at IFPI har et tæt samarbejde med Piratgruppen? Dette har jeg også sagt før (ikke noget nyt). Tænker du mon på Antipiratgruppen? Det har ingen troværdig at inddrage Antipiratgruppen i denne diskussion, da det er en organisation hvis eneste formål er at true sig til penge fra 14-16 årige børn som (forståeligt nok) ikke tør gå i retten og derfor indgår forlig og bliver gældssat langt ind i fremtiden. Nobelt formål. Formålet med at henvise til den IFPI side går jeg ud fra er at vise at antallet af solgte fonogrammer er faldet gennem de sidste par år? Du tager det åbenbart for givet at det skyldes fildeling. Undersøgelsen viser at det næppe skyldes fildeling. Som jeg har nævnt tidligere kan det skyldes mange andre ting. Eksempelvis: 1) Dårligt og monotont udbud af musik, eller 2) efter fremkomsten af DVD har nogle personer valgt at prioritere køb af DVD'er frem for køb af CD'er. Så henviser du til en søgning der bl.a. viser at musikpirater har sluttet sig sammen for at forsvare sig. Igen ignorerer du resultatet af den undersøgelse jeg mange gange har henvist til. Overordnet set er fildeling ikke skyld i faldende pladesalg. Selvfølgelig er der brodne kar. Det er der også i det resterende samfund. Selvom du tyverisikrer en butik så kan der altså stadigvæk ske indbrud - betyder det at vi skal overgå til det totale overvågningssamfund for at kontrollere de få på bekostning af de mange? Dermed er mit sidste ord i denne sag sagt. Jeg har tidligere beklaget at tråden er kørt af sporet (det gjorde den for 50 indlæg siden), men jeg har absolut ingen interesse i at starte nogen som helst ny tråd for at "diskutere" i ring med Carstong.
|
| Til top |
|
| |