Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 15:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC i andet rum forbundet med kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

psico skrev:

Der er efterhånden en del med 7.1 tror jeg, men jeg skal ikke bruge det til spil, da jeg har surround ved computeren også.


De 4 indgange du nævner er der, men mht front, er der kun 1 (og den står ikke under "DVD MULTI IN ligesom de andre) som står under DVR/DVD IN(play). Bør der ikke være både Front L OG R ?



Så vidt jeg kan se er der 2 stik under DVR/DVD IN(play), L øverst og R nederst og det er dem du skal bruge hvis du vil bruge analogt.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
psico
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

s991116 skrev:

Psico:

Den Reciver du har, har den ikke en digital indgang (optiske eller elektrisk)?

På billede ligner det at den har 3 Digital in hvor de 2 sikkert er optiske.

Hvis du har en elektrisk digital indgang (Det har sikkert stiktypen "phone") er det let.

Så skal du have et kabel med minijack (fra dit lydkort) til phone (til reciveren).

Er der KUN optiske indgange på din reciver, kan du købe en omformer fra elektrisk digital til optisk digital, kontakt www.ac-connection.com for mere info.

Mange tak for svaret.

Jeg bruger pt.  Coax indgangen til DVD. Så der er 2 optiske tilbage. Da det skal trækkes noget der ligner 8-10 m er det så ikke for langt for et Coax kabel ? Jeg syntes at have læst at Optisk skulle være bedre på den afstand.

Spørgsmålet er så om jeg bør 

*køre Coaxial fra PC'en istedet (over den lange afstand), og så køre Optisk fra DVD'en (1 meter). eller :

*konvertere coax signalet fra pc'en til optisk via sådan en converter du nævner, og så køre optisk resten af vejen.

Vil konverteringen til optisk miste mere, end man gør ved at køre Coax hele vejen ?(Da coax ikke klarer lange afstande så godt). Umiddelbart mener en af mine venner at sådanne noname-konvertere mister alt for meget signal. Jeg er dog ikke så sikker.

På forhånd mange tak.

Vh. Dennis

Til top Vis psico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af psico
 
psico
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
psico skrev:

Der er efterhånden en del med 7.1 tror jeg, men jeg skal ikke bruge det til spil, da jeg har surround ved computeren også.


De 4 indgange du nævner er der, men mht front, er der kun 1 (og den står ikke under "DVD MULTI IN ligesom de andre) som står under DVR/DVD IN(play). Bør der ikke være både Front L OG R ?



Så vidt jeg kan se er der 2 stik under DVR/DVD IN(play), L øverst og R nederst og det er dem du skal bruge hvis du vil bruge analogt.

Ahh ok, på den måde. Kan man uden videre trække analogt 8-10 meter ?

Tak for hjælpen.

Vh Dennis

Til top Vis psico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af psico
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bruge optisk, som jeg allerede har nævnt isolere det din PC fra dit anlæg og det er en fordel.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
s991116
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Pisco:

Det billigste er et COAX kabel, det kan sagtens køre over en afstand på 10 meter. Køb et phone stik (max 20 kr) , et minijack stik (max 10 kr) og et antenne kabel (max 8 kr pr. meter).

Et optisk kabel koster omkring 120 kr for 10 meter, med jeg ved ikke hvor meget denne konverterbox koster. (Spørg www.av-connection.dk)

 

Til top Vis s991116's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s991116
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes