| Forfatter |
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Har kigget lidt i en Zappa-relateret bog ude hos Waal'en (ja ja, hvaler er pattedyr) måske Han kunne give lidt Zappa-boglig-inspiration hier?
Om ikke andet så om hvilken bog jeg kiggede i ?
Mvh.Jens/Modifix, - en god LP under ploven og en god bog for øjnene = Synergi! |
|
|
Én af dem
Waal
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Hej,
Hvis man er interesseret i Zappa (ud over hans musik) kan jeg stærkt anbefale hans "selvbiografi" The Real Frank Zappa Book:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0671705725/qid =1069677103/sr=8-7/ref=sr_8_7/002-6257651-3718428?v=glance&a mp;n=507846
Han er selv hovedmanden bag bogen, med en forfatter til hjælp.
Den er rigtig god og til tider hysterisk morsom. Specielt er der et afsnit der handler om midt-firsernes censur af musik (parental guidiance sticker på cd'erne), hvor han vidner foran kongressen i USA og forsøger at forklare hvorfor tekster som "sit on my face", "Ms. Pinky" osv. ikke nødvendigvis indeholder sexuelle hentydninger.
Hans "Jazz from hell" album blev banlyst i flere stater pga. teksterne - problemet er bare at "jazz from hell" er instrumental 
mvh |
|
|
Jazz from Hell udmærker sig på 2 områder.
1) Pladen er uudholdelig overflødig
2) FZ's eneste Grammy Award
Waal
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Essoxfly skrev:
Mjaeh. Jeg må vist hellere vente til julegaverne er i hus og føromtalte program er vist. (Dyyyr måned, men plade hylderne er blevet tungere )Freak out er skrevet bag øret, hvis den da er til at opspore. |
|
|
Normal vare på cd
Waal
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Schelde skrev:
Han er simpelthen en stodder af format...
|
|
|
Jo det var han bestemt ;o), men det der især fascinerer mig er at han både var et fjollehoved, men også en dybt seriøs musiker som studerede 12-tone musik, tidlig elektronisk musik (Stockhausen) og avantgarde (John Cage bl.a.).
The Yellow Shark er hans forsøg ud i moderne kompositionsmusik og det er en glimrende plade.
I øvrigt gik han igennem 60'erne og 70'erne uden at tage stoffer. Sjovt at tænke på at han i den grad lavede noget af det mest udsyrede musik fra den tid.
mvh |
|
|
Hajen er ikke et forsøg, men gamle numre arrangeret til en ganske bestemt lejlighed og et ganske bestemt orkester, og er mig bekendt kun opført 4 gange (en af dem med undertegnede blandt publikum)
Hvis du endelig vil i nærkontakt med FZ's "guru" så køb
Edgar Varese vol.1 og vol.2 med Orchestra National de France / Kent Nagano på Erato/Musifrance
Skal ringen sluttes er udgangspunktet 1967 med især "Lumpy Gravy" (Hører til på ethvert drengeværelse) og slutningen 1993/94 med "Civilization Phaze III"
men uden fyldet kan de 2 "boller" godt forekomme noget ufordøjelige.
Modifix ved det ikke, men hans næste FZ bliver noget med fisk
Waal
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
No More Fish Jokes? nårh nej.
Neither Fish or Flesh? øhh næh..
Yellow Shark? den måske så?
-Jeg kan næsten ikke få luft.....
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 November 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
No More Fish Jokes? nårh nej.
Neither Fish or Flesh? øhh næh..
Yellow Shark? den måske så?
-Jeg kan næsten ikke få luft..... |
|
|
Du mangler vand på gællerne
Thing Fish (hovedpersonen)
Waal
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet Zaka.
Der er intet som Illinois Enema Bandit fra Live in New York..
/tChAd
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
|
Hajen er ikke et forsøg, men gamle numre arrangeret til en ganske bestemt lejlighed og et ganske bestemt orkester, og er mig bekendt kun opført 4 gange (en af dem med undertegnede blandt publikum)
|
|
|
Det er rigtigt, jeg kiggede lige i min cd-udgave af Yellow Shark. Orkestret er tysk og hedder Ensemble Modern, dirigent Peter Rundel og nøøøøøj vor er jeg misundelig. Jeg ville gerne have set det opført live ;o)
waal skrev:
|
Hvis du endelig vil i nærkontakt med FZ's "guru" så køb Edgar Varese vol.1 og vol.2 med Orchestra National de France / Kent Nagano på Erato/Musifrance
|
|
|
Det vil jeg rigtig gerne, men jeg har ledt længe efter en indspilning med Varese. Ved du hvor man kan købe den du nævner?
mvh
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
waal skrev:
Hajen er ikke et forsøg, men gamle numre arrangeret til en ganske bestemt lejlighed og et ganske bestemt orkester, og er mig bekendt kun opført 4 gange (en af dem med undertegnede blandt publikum) |
|
|
Det er rigtigt, jeg kiggede lige i min cd-udgave af Yellow Shark. Orkestret er tysk og hedder Ensemble Modern, dirigent Peter Rundel og nøøøøøj vor er jeg misundelig. Jeg ville gerne have set det opført live ;o)
waal skrev:
Det var en fornøjelig aften i KB Hallen
Waal
Hvis du endelig vil i nærkontakt med FZ's "guru" så køb Edgar Varese vol.1 og vol.2 med Orchestra National de France / Kent Nagano på Erato/Musifrance |
|
|
Det vil jeg rigtig gerne, men jeg har ledt længe efter en indspilning med Varese. Ved du hvor man kan købe den du nævner?
mvh |
|
|
Jeg har købet mine i TP på Gl.Kongevej, men ehver veludrustet pladeforretning bør kunne få dem hjem.
Waal
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Jeg har købet mine i TP på Gl.Kongevej, men ehver veludrustet pladeforretning bør kunne få dem hjem.
Waal |
|
|
Mange tak - jeg må ned og kigge imorgen.
mvh
|
| Til top |
|
| |