| Forfatter |
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonys standard serie (DE) er ikke noget at råbe hurra for. Hvis det SKAL være Sony, er det bedst at vælge en model i QS serien.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt spikes idag... men hvordan montere jeg dem?? så langt er jeg nået...

Er det rigtigt?... __________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svært at se på billedet, men spikes skal jo skrues op i højttaleren.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv løst problemet nu... her lidt billeder af resultatet

og her nede fra =

bassen er meget mere præcis nu hvor spikes'ne er kommet på og det er et stort plus da jeg hører meget basholdigt musik... __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Svært at se på billedet, men spikes skal jo skrues op i højttaleren. |
|
|
disse skal ikke skrues på, men klistres på da der er dobbeltklæbene tape på. __________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ok.
Har du prøvet med SD fødder?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Hmmm ok.
Har du prøvet med SD fødder? |
|
|
hvad er det? __________________
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert med spikes, giver lidt for udseendet, og en masse for lyden.
Hvad med at smide 3k efter en Marantz Sr4600, hvis du køber noget ordentligt nu, skal du ikke ud og handle igen om et års tid...
Jeg ville holde mig fra gamle receiver, max 2 år, og ikke en dag ældre! Og Sony er ikke noget at råbe helt vildt meget hurra over, så hellere noget H/K, Marantz eller hvis du kan finde en NAD der ikke suser (det er noget med ventilatoren).
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg ville holde mig fra gamle receiver, max 2 år, og ikke en dag ældre! Og Sony er ikke noget at råbe helt vildt meget hurra over, så hellere noget H/K, Marantz eller hvis du kan finde en NAD der ikke suser (det er noget med ventilatoren). |
|
|
Hvad er der i vejen med Sony?? Den er i det mindste bedre end noget NAD-crap. Hvis man vil have ordentlig NAD skal man op i 10.000 kr. klassen, og det er ikke mange, som kan være med der. H/K og Marantz er ok, men for dyre og ikke noget særligt. Og nej, det er ikke ventilatoren, som er skyld i den susen hos NAD. Det er noget kredsløbs-et-eller-andet. Nu har NADs billigere receivere også fået en højfrekvent "biiiip-lyd", for at gøre sagen endnu værre.  Det er sgu bedre at købe noget billigt Medion-værk i Aldi, end det NAD. I Aldi har man i det mindste returret.  Mange folk er ligesom papegøjer, for lige så snart de hører noget, gentager de det i en uendelighed, uden selv at vide hvad de snakker om, i dette tilfælde: NAD...NAD...NAD.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AndreasCB Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Ascari skrev:
Jeg ville holde mig fra gamle receiver, max 2 år, og ikke en dag ældre! Og Sony er ikke noget at råbe helt vildt meget hurra over, så hellere noget H/K, Marantz eller hvis du kan finde en NAD der ikke suser (det er noget med ventilatoren). |
|
|
Hvad er der i vejen med Sony?? Den er i det mindste bedre end noget NAD-crap. Hvis man vil have ordentlig NAD skal man op i 10.000 kr. klassen, og det er ikke mange, som kan være med der. H/K og Marantz er ok, men for dyre og ikke noget særligt.
Og nej, det er ikke ventilatoren, som er skyld i den susen hos NAD. Det er noget kredsløbs-et-eller-andet. Nu har NADs billigere receivere også fået en højfrekvent "biiiip-lyd", for at gøre sagen endnu værre.  Det er sgu bedre at købe noget billigt Medion-værk i Aldi, end det NAD. I Aldi har man i det mindste returret. 
Mange folk er ligesom papegøjer, for lige så snart de hører noget, gentager de det i en uendelighed, uden selv at vide hvad de snakker om, i dette tilfælde: NAD...NAD...NAD. 
|
|
|
Kan ikke sige hvor meget jeg er uenig i alt det du har skrevet! Jeg vil skyde på at selv en af de billigeste NAD forstærkere kan måle sig med en dyr Sony forstærker. Desuden er der ikke susen mere hvis man køber en v.2.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor mange problemer du har
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
hvor mange problemer du har |
|
|
ja jeg har en del men de fleste er jo også blevet løst igen... lige undtaget det med cd afspilleren. __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den knitren kan komme fra din PC, hvis du altså har forbundet anlægget til den. Den eneste gang jeg oplevede knitren på mit anlæg, var da det var tilsluttet PC'en via et skod-kabel. Da jeg gik over til digital overførsel forsvandt problemet.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndreasCB skrev:
Kan ikke sige hvor meget jeg er uenig i alt det du har skrevet! Jeg vil skyde på at selv en af de billigeste NAD forstærkere kan måle sig med en dyr Sony forstærker. Desuden er der ikke susen mere hvis man køber en v.2.
|
|
|
Hah, jeg havde netop skrevet at der var endnu flere problemer med den nye serie af receivere, dvs. V2. Du stoler åbenbart blindt på HFKs reklame, men har ikke prøvet det selv.  Jeg har haft 2 NAD receivere, begge V2, begge med en UUDHOLDELIG susen i HT'erne og en konstant højfrekvent lyd, som jeg endnu ikke har fundet ud af hvad er. At de så også ligner noget der er løgn kvalitets & udseendemæssigt er bare endnu et minus, stort minus. Jeg faldt også for HFKs reklame og købte produktet, men efter jeg havde det i hænderne, løb jeg tilbage til Sony, som er IMO klasser bedre end NAD. Det eneste fede ved NADs receivere er den fj.betj., som følger med. That's it! Thumbs up for NADs stereo forstærkere!  Men deres receivere er ikke en pind værd. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Den knitren kan komme fra din PC, hvis du altså har forbundet anlægget til den. Den eneste gang jeg oplevede knitren på mit anlæg, var da det var tilsluttet PC'en via et skod-kabel. Da jeg gik over til digital overførsel forsvandt problemet.  |
|
|
så er det jo godt at du har en dvd afspiller __________________
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Da_Saint skrev:
Den knitren kan komme fra din PC, hvis du altså har forbundet anlægget til den. Den eneste gang jeg oplevede knitren på mit anlæg, var da det var tilsluttet PC'en via et skod-kabel. Da jeg gik over til digital overførsel forsvandt problemet.  |
|
|
så er det jo godt at du har en dvd afspiller |
|
|
Heh, nej, ikke mere. Den er jo din nu.  Jeg mente digital overførsel fra PC til receiver. Købte et eksternt lydkort og forbandt det til Sony'en med optisk kabel. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
AndreasCB skrev:
|
|
|
Hah, jeg havde netop skrevet at der var endnu flere problemer med den nye serie af receivere, dvs. V2.
Du stoler åbenbart blindt på HFKs reklame, men har ikke prøvet det selv. 
Jeg har haft 2 NAD receivere, begge V2, begge med en UUDHOLDELIG susen i HT'erne og en konstant højfrekvent lyd, som jeg endnu ikke har fundet ud af hvad er. At de så også ligner noget der er løgn kvalitets & udseendemæssigt er bare endnu et minus, stort minus. Jeg faldt også for HFKs reklame og købte produktet, men efter jeg havde det i hænderne, løb jeg tilbage til Sony, som er IMO klasser bedre end NAD. Det eneste fede ved NADs receivere er den fj.betj., som følger med. That's it!
Thumbs up for NADs stereo forstærkere! Men deres receivere er ikke en pind værd.
|
|
|
Davs i to og jer ander jeg har haft en T762 hvor det var blæserne der var problemet og ikke i ht'er min søster har en T743v2 nu og den er der ikke noget galt med. mvh filur
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige købt en SONY STR-DB780 QS receiver!... lidt billeder af herligheden...
set forfra =

og set oppe fra =

lyden er helt fantastisk! jeg har lige prøvet at høre noget go' jazz med den og den er hamrene god iforhold til AKAI'en og Dantax'en! mange mange tak Da_Saint for en god handel!
kommentarer modtages med glæde! __________________
|
| Til top |
|
| |