| Forfatter |
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg havde et Philips 32PF9976 indtil jeg havde det nede af væggen for at montere nogle nye kabler... Da jeg satte det op igen var panelet smadret inden i... Jeg har bestemt ikke været hård ved det. Det kan ikke ses ude fra når det er slukket, men Philips siger at jeg selv har ødelagt det, og det ikke er dækket af garantien. Og det er dyrere at reparere det, end at købe et nyt...
Så jeg tog ind til Philips hovedkontor og forærede det til en Philips produktchef.
Det eneste jeg har fået ud af det, er at jeg har fået nogle tilbud på nogle gamle forældede modeller, til nogle ikke særligt interessante priser...
SÅ pas på jeres flad skærme! Det er åbenbart noget meget skrøbeligt skrammel!
Så 20.000,- lige ud i skraldespanden, på 18 måneder... Det har altså kostet mere end 1100,- om måneden, at se på Philips Fragile Flat TV.
Nå ja, glemte jeg at sige at jeg skulle betale 400,- for at få det tilbage fra den forhandler der havde sendt det ind til rep...
Nogen der har nogle gode råd..? Forbrugerrådet, Ekstra Bladet eller?
Det virker bare som at man har fået et stenslag i forruden på sin 18 måneder gamle bil, og så kan man bare skrotte den... Kan desværre ikke repareres... :(
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
fals Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt...
Men altsaa, skrøbeligt eller ej... saa har du selv oedelagt tvet. Det kan jo ikke vaere producentens skyld.
Og du kan slet ikke sammenligne det med et stenslag i en bil... den er jo ikke totalskadet pga det.
Desuden har du jo haft et tv i 18 mdr, saa pengene er da ikke helt spildt
Men helt klart surt...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej fals
Ja, Philips siger jeg selv har ødelagt det... Nu er jeg jo selv uddannet tekniker, og jeg mener ikke jeg har gjort noget der skulle kunne ødelægge en LCD skærm... Jeg har taget det forsigtigt ned af væggen, lagt et nyt kabel ind i væggen, og sat det op igen.. Og som sagt, så kan der ikke ses den mindste lille ridse i overfladen på skærmen...
Spørgsmålet må jo være om det simpelthen er for følsomt.. Man skal vel kunne flytte det uden det går i tu..?
Men det er jo påstand mod påstand...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kontakte DR1s "KONTANT", med dit problem
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og forresten fals...
"Og du kan slet ikke sammenligne det med et stenslag i en bil... den er jo ikke totalskadet pga det."
Nej, det er en bil ikke... Men hvad nu hvis den var..? Skulle man så bare acceptere det..?
Det der er lidt vildt, er at det på ingen måde kan repareres... Det er lige til skraldespanden, på trods af der ikke er en mikroskopisk ridse i det...
Nu er det nok en månede siden jeg var inde ved Philips, og jeg har ikke rigtigt haft tid til gøre noget ved det, da jeg efterhånden har lidt travlt med at få mit eget firma op at stå...
Men der er jo nok heller ikke noget at gøre ved det... Andet end selvfølgelig at lade være med at købe Philips i fremtiden... Jeg har da hørt om andre mærker som kan skifte et panel, men det kan man altså ikke hos Philips...
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg beholder mit billedrørs fjernsyn lidt indnu der er også bedre billede og lyd, kan godt leve med at det fylder lidt mere.
prøv forbrugerklagenævnet de tar sig da af sådanne sager
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være et forbrugerprogram på tv, der vil finde det interessant at indkøbe et sådant Philips-tv, og teste om det er generelt at de skal være så skrøbelige ?
Jeg tror at deres nysgerrighed vil blive vækket, i programmet Kontant, eller lignende programmer.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har solgt et pænt 3-cifret antal LCD-tv, og jeg har ikke én gang oplevet et ødelagt LCD-panel. Derfor vil jeg ikke kalde LCD-tv generelt skrøbelige. Til sammenligning, så har vi solgt et tilsvarende antal plasma-tv - som generelt HAR ry for at være skrøbelige - og heller ikke hér har vi set ét eneste ødelagt panel (bortset fra ét vi for et par år siden selv smed på gulvet... ). TV-borde med glasplader har vi derimod flere gange oplevet er blevet ødelagt under transport.
Min konklusion er derfor: LCD-tv er ikke generelt skrøbelige. Ergo er der kun to muligheder: A: Du har givet tv'et en mere hårdhændet behandling end du giver udtryk for, eller B: Netop dit tv havde en svaghed der gjorde at det gik i stykker under almindelig håndtering. Da tv'et er 18 måneder gammelt, ligger bevisbyrden desværre på din side. Hvis du skal få ret i dén diskussion skal du sikkert have fat i eksempelvis DTI og få en grundig analyse af skaden (hvilket formentligt koster knapper). __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Min konklusion er derfor: LCD-tv er ikke generelt skrøbelige. Ergo er der kun to muligheder: A: Du har givet tv'et en mere hårdhændet behandling end du giver udtryk for, eller B: Netop dit tv havde en svaghed der gjorde at det gik i stykker under almindelig håndtering. Da tv'et er 18 måneder gammelt, ligger bevisbyrden desværre på din side. Hvis du skal få ret i dén diskussion skal du sikkert have fat i eksempelvis DTI og få en grundig analyse af skaden (hvilket formentligt koster knapper). |
|
|
Otto har (desværre) ret .. bevisbyrden ligger på din side. et godt udgangspunkt for dette, er at din skærm angiveligt ikke har udvendige mærker. Men det er pænt svært at bevise hvor fejlen ligger. JEg ville i første omgang gå til forbrugerstyrelsen, og lade de der (forbandede  ) forbrugerprogrammer være.. men det er jo helt op til dig.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går du til forbrugerstyrelsen skal du også lige huske, hvor mange sager de har, så det kommer til at tage sin tid __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 667
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig med Carston.
Men hvis det INGEN mærker eller andet har, så må han jo have smadret det blødt ned i en blød pude???
Aaaaaa, det giver ikke mening. Det burde kunne ornes per coulance.
Der kan man bare se hvad der kommer ud af at stemme os ind i EF, - møghamrende dårlige regler til skade for forbrugerne.
Hilsen Red Fox.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips
hm har prøvet noget af det samme bare med en computer skærm , de måtte give sig efter 2 mds kamp , jeg fik ders topmodel og en mere for 0kr .
Så giv ikke op gå til dem .
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
enig med Carston. Men hvis det INGEN mærker eller andet har, så må han jo have smadret det blødt ned i en blød pude??? Aaaaaa, det giver ikke mening. Det burde kunne ornes per coulance. Der kan man bare se hvad der kommer ud af at stemme os ind i EF, - møghamrende dårlige regler til skade for forbrugerne. Hilsen Red Fox. |
|
|
Øh, hvad har dét nu med noget at gøre? For det første, så er reklamationsretten blevet BEDRE med de nye regler (selvom det meste af branchen forsøger at bilde dig noget andet ind), for det andet så har en vurdering af hvorvidt kunden selv har smadret fjernsynet eller ej ikke ret meget med regelsættet at gøre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg føler fandme med dig.
Ville ikke selv kunne se hverken det rimelige eller sjove i en lignende situation.
Talte du med Phillips DK? Kan slet ikke følge deres tilgang til tingene
Du kunne da evt. sende dem et link til denne tråd?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du skriver smadret..! hvor meget er det gået i stykker?
Jeg syntes nu også den er lidt langt ude, og syntes heler ikke du lige skal give op.
Personligt har jeg da haft, en del lap-top pcèr som man godt kunne have givet mig skylden for at have håndteret lige hårdt nok, men selv disse har holdt, til mosten.
Vi har heller aldrig hørt om et LCD panel der er gået i stykker, på den måde du beskriver.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 667
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
var det ikke noget med garantien. Jeg har flere bekendte som arbejder i butikker, der i blandt min brot. Han og de ander, har ofte fortalt hvor besværligt kunderne er stillet med de nye regler. Jeg kender dem ikke selv til punkt og prikke, men de er tydeligvis dikteret af lobbyistarbejde fra brancheorganisationer til deres venner i eu. Derfor.
At der så stadig finder mange ærlige mennesker som handler med et eller andet, er jo kun godt. Hurra for det.
Red Fox.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
var det ikke noget med garantien. Jeg har flere bekendte som arbejder i butikker, der i blandt min brot. Han og de ander, har ofte fortalt hvor besværligt kunderne er stillet med de nye regler. Jeg kender dem ikke selv til punkt og prikke, men de er tydeligvis dikteret af lobbyistarbejde fra brancheorganisationer til deres venner i eu. Derfor. At der så stadig finder mange ærlige mennesker som handler med et eller andet, er jo kun godt. Hurra for det. Red Fox. |
|
|
Efter den nye købelov har man som forbruger altid 24 mdr. reklamationsret. De første 6 mdr. er med formodningsreglen, dvs. man formoder at fejlen var på produktet på købstidspunktet. Sælger skal i disse første 6 mdr. bevise at fejlen ikke var der ved salg. De resterende 18 mdr. skal køber bevise at fejlen var der ved købet. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
butikker og forhandler kan jo heller ikke betale for hver gang en kunde dummer sig, så kunne de jo ikke lave andet, mange gange er historie sjældent helt som kunden giver udtryk for 
det kan de andre kunder så få lov til at betale for, da butikken eller forhandler må stramme op over for de ærlige kunder.....
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der har givet "problemer" med de nye reklamationsfrister er formodningsreglen på 6 mdr. Før i tiden var de fleste butikker af den opfattelse, at hvis noget gik i stykker inden for det første år, så fik man varen byttet eller repareret, medmindre det var åbenlyst, at man selv var skyld i skaden.
Med den nye formodningsregel på 6 mdr. er det gået op for butikkerne, at kunderne rent faktisk har bevisbyrden efter 6 mdr. (hvilket man havde fra start efter de gamle regler), hvilket har gjort, at nogle butikker måske ikke er så flinke til bare at bytte eller reparere efter 6 mdr., men nu kræver bevis for, at de skal bytte/reparere.
|
| Til top |
|
| |
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt de nye regler er ikke til fordel for kunderne, men de fleste bliver nu hjulpet alligevel uden at det koster dem ekstra, selv om de faktisk ikke var berettiget til det, hvis man skulle se lidt firkantet på det....
|
| Til top |
|
| |