Emne: GamuT i Odense ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, Jensen - jeg håber du kan fange ironien i Gollers indlæg...
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der tror jeg også Jensen var lidt for træt da han skrev svaret.
Ironien virkede ihvertfald klar for mig __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
GamuTgoller Branchemedlem

Lars Goller, GamuT
Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
GamuTgoller skrev:
jensen skrev:
|
SÅSÅ ikke kommer op og slås .
De skal bare have mange timers musik endnu så kommer de .
Rummet og hvordan de er stillet op er som det skal være .
|
|
|
Hej Jensen,
jeg tror bare du har fået dem til at spille lidt skidt med vilje, måske for at få mig til at komme forbi og trimme lidt.... eller er det den frokost jeg skylder der motiverer dig..?
Jeg kommer forbi engang i august efter jeg har været i Ungarn og se på Schummi og de andre...
Ha det godt så længe
|
|
|
Hej Lars og allesammen fra feriebyen...
Opstillingen er iorden og de er ikke stillet op for at lyde dårligt, som du muligvis tror.
hvis du tror det synes jeg du skal hente dit udstyr igen.
men næste step er at der vil blive leget med andet elektronik på dem.
de kunder der har hørt dem hos mig kan lege med opstillingen som de vil
og høre hvad de vil høre...
hvis det skal tages i et offentligt forum er det mit svar til dig.
|
|
|
Hej Jensen,
Så er jeg tilbage fra ferie...
Der fik jeg formuleret mig skidt.
Undskyld den kryptiske formulering, jeg mener ikke der er noget galt hos dig.
Som du siger er det helt síkkert tilspilningen af L5 der driller. L5 og alle andre GamuT'er tager lang tid at spille til.
Først når de er spillet til kan man trimme opstillingen helt perfekt, så der tager lidt tid endnu.
Ellers må jeg godt komme forbi og gi' frokost? __________________ Med Psycho Akustisk Hilsen
Lars Goller
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hørte jeg L7, sammen med monoblokkene fra GamuT. Endelig kom der styr på bassen, langt mere, end med integreret. Det var en helt positiv oplevelse.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hmm, nu er det jo en skam at Jensen har lukket sin konto!
Jeg ville ellers gerne høre ham, om det GamuT er kommet til at spille bedre, efter Lars Goller har været på besøg i butikken????
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Hej
Jeg ville ellers gerne høre ham, om det GamuT er kommet til at spille bedre, efter Lars Goller har været på besøg i butikken????
Mvh.
|
|
|
Du må gerne spørge mig 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Hej
Mvh.
|
|
|
Bedre ja på en måde .
Mere dybte og større soundstages det er med L7 og M250 , nu mangler de bare at få nogle slemme tæsk .
Skal have prøvet de L7 herhjemme når min stue er færdig , så kan de få lov at spiller sammen med krell EVO One/Two sættet 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
tarup 13 skrev:
|
Så hørte jeg L7, sammen med monoblokkene fra GamuT. Endelig kom der styr på bassen, langt mere, end med integreret. Det var en helt positiv oplevelse.
vh. Henrik
|
|
|
Jamen så spørger jeg dig!
Har du været i butikken indenfor de sidste par dage?
Spiller de bedre, eller er det som citatet?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mc955
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
|
Hej
Mvh.
|
|
|
Bedre ja på en måde .
Mere dybte og større soundstages det er med L7 og M250 , nu mangler de bare at få nogle slemme tæsk .
Skal have prøvet de L7 herhjemme når min stue er færdig , så kan de få lov at spiller sammen med krell EVO One/Two sættet 
|
|
|
Ok, det bliver jo rigtig spændende.
Poster du en lille komentar på tråden, når de har været forbi stuen?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj!
Jeg har sørme også fået hørt dem...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goaften!
Jeg nåede at høre et par L7 i varde der var tilspillede på den integrerede forstærker DI150.
De lød noget bedre end dem jensen har til at stå som kun har spillet i 40-60 timer. Jeg var nede at høre på lidt af hvert i uge 31 ved jensen. Desuden syntes jeg ikke at man skal vinkle L7 højtalerne ind mod lyttepositionen, da gamut selv anbefaler så lille en vinkel som muligt. Jeg skal dog indrømme at jeg ikke ved om det har nogen betydning når de er tilspillede.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Hej Henrik
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Hej Rytmik
De spiller langt bedre nu, hvor de er flyttet helt ud til siderne, superlyd meget åbne, flot bas. Men som Mahlerfan, kan jeg kun sige kan du lide musik, så bliver L7 lasket ud af rummet. Kom selv og hør, det er faktisk rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Rytmik skrev:
Hej Henrik
tarup 13 skrev:
vh. Henrik
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Hej Rytmik
De spiller langt bedre nu, hvor de er flyttet helt ud til siderne, superlyd meget åbne, flot bas. Men som Mahlerfan, kan jeg kun sige kan du lide musik, så bliver L7 lasket ud af rummet. Kom selv og hør, det er faktisk rigtigt.
vh. Henrik |
|
|
Det har du ret i L7 er meget bedre ht. end L5, den er nærmest lidt lam i forhold til L7. Men den er fin den L7, men stemmerne er jeg ikke så vild med, ej heller bassen er min kop te, men det er helt klart en smagssag.
Men det sjove er, at vender man sig om (nede ved Jensen) og lytter til et setup der er ca. 80.000,- kr. billigere (Audia Flight, VA Mahler), ja så får GamuT i den grad klask på alle parametre, bortset på et område hvor L7 gør det anderledes, detaljeringen. Der fokuseres mere på at servere detaljer på GamuT istedet for den musikalske helhed.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag prøvede vi at spille på vinyl på GamuT setuppet, det var Aries 3, 10x5 pu, og DV75 Riaa. Jeg sagde til Jensen, der er helt liv i musikken. Så satte han den samme (bare cd) skive på GamuT CD3, det er rigtigt, ingen nerve, ingen perspektiv, og ingen dybde.
Så vender man sig om. Der er VPI Scoutmaster Dynavectors den dyreste pu og DV 200, Krell setup, og Mahler. Skiven LP lød rigtig godt (100 gange mere naturtro og powrefuld) Men så satte vi cd'en til. Der var næsten ingen forskel i lyden. Min konklusion ! Man kan godt lave en cd spiller med bund og dybde, den hedder Krell.
|
| Til top |
|
| |

Lars Goller, GamuT
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
jeg er da meget ked af du har fået en så negativ oplevelse af GamuT anlæget hos Vassago. Jeg var selv derinde for leden og vi ændrede primært opstillingen af højttalerne så vi kom op på en fornuftig lytteafstand og dermed en fornuftig bredde mellem højttalerne.
Vi lyttede til en del skiver af forskellig herkomst og både Rene en anden kunde og jeg selv syntes meget godt om både dynamikken, transparensen og alle de 3-dimensionelle aspekter, og den tonale karakter var også pænt på plads, så jeg har svært ved at forstå dine kommentarer til CD3's manglende Bredde Højde dybde.....da det netop er en af de aspekter vi har fokuseret meget på at optimere under udviklingen af CD3, så det lyder noget mystisk for mig.... Jeg har efterfølgende talt med Rene, og vi syntes du skal prøve at komme forbi igen en dag, og jeg vil da gerne deltage, så kan vi sætte os ned og snakke lidt om GamuT og lytte lidt musik, det skulle da i det mindste få os til at opleve det samme sammen......... Lad mig høre hvis du har lyst til at lave en sådan lille seance så kommer jeg gerne forbi Odense.
Og til alle i andre husk nu at komme ud og høre på noget rigtigt musik, det er jo den oplevelse vi skal ha' med hjem i stuen __________________ Med Psycho Akustisk Hilsen
Lars Goller
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuTgoller skrev:
|
Hej Henrik,
jeg er da meget ked af du har fået en så negativ oplevelse af GamuT anlæget hos Vassago. Jeg var selv derinde for leden og vi ændrede primært opstillingen af højttalerne så vi kom op på en fornuftig lytteafstand og dermed en fornuftig bredde mellem højttalerne.
Vi lyttede til en del skiver af forskellig herkomst og både Rene en anden kunde og jeg selv syntes meget godt om både dynamikken, transparensen og alle de 3-dimensionelle aspekter, og den tonale karakter var også pænt på plads, så jeg har svært ved at forstå dine kommentarer til CD3's manglende Bredde Højde dybde.....da det netop er en af de aspekter vi har fokuseret meget på at optimere under udviklingen af CD3, så det lyder noget mystisk for mig.... Jeg har efterfølgende talt med Rene, og vi syntes du skal prøve at komme forbi igen en dag, og jeg vil da gerne deltage, så kan vi sætte os ned og snakke lidt om GamuT og lytte lidt musik, det skulle da i det mindste få os til at opleve det samme sammen......... Lad mig høre hvis du har lyst til at lave en sådan lille seance så kommer jeg gerne forbi Odense.
Og til alle i andre husk nu at komme ud og høre på noget rigtigt musik, det er jo den oplevelse vi skal ha' med hjem i stuen
|
|
|
Synd at der ikke står et sæt Xavian X360 ved siden af, så der lissom er lidt at sammenligne med .
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
GamuTgoller skrev:
Hej Henrik,
Og til alle i andre husk nu at komme ud og høre på noget rigtigt musik, det er jo den oplevelse vi skal ha' med hjem i stuen
|
|
|
Synd at der ikke står et sæt Xavian X360 ved siden af, så der lissom er lidt at sammenligne med .
|
|
|
Den ser spændende ud!
Og så lader det til, at den er i god kvalitet!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>Og til alle i andre husk nu at komme ud og høre på noget rigtigt musik, det er jo den oplevelse vi skal ha' med hjem i stuen<<
Tja... jeg fik lige hørt de mindste, L3 og
synes de lyder langt fra virkeligheden. Tonal purity hvor instrumenterne lyder
som de gøre i virkeligheden, var slet ikke til der. De ser da flot ud og er
meget åben men synes slet ikke de lyder som rigtigt musik. Måske hører vi alle
forskellige, hvem ved.
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |

Lars Goller, GamuT
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan skrev:
>>Og til alle i andre husk nu at komme ud og høre på noget rigtigt musik, det er jo den oplevelse vi skal ha' med hjem i stuen<<
Tja... jeg fik lige hørt de mindste, L3 og synes de lyder langt fra virkeligheden. Tonal purity hvor instrumenterne lyder som de gøre i virkeligheden, var slet ikke til der. De ser da flot ud og er meget åben men synes slet ikke de lyder som rigtigt musik. Måske hører vi alle forskellige, hvem ved.
|
|
|
Hej Kristjan,
prøv at spørge Rene om du ikke kan låne L3'erne med hjem. Hvis du så sender en beskrivelse af dit rums dimensioner til mig, skal jeg regne en opstilling ud til dig, så skal vi nok få noget god lyd ud af dem.
P.S.det er en del af GamuT service at regne optimale placeringer af højttalere og lyttepositioner for vore kunder, vi skal blot have sendt en skitse af rummet. Senere vil der via vor nye hjemmeside være et program man kan bruge til at regne de optimale placeringer ud. __________________ Med Psycho Akustisk Hilsen
Lars Goller
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuTgoller skrev:
Kristjan skrev:
Tja... jeg fik lige hørt de mindste, L3 og synes de lyder langt fra virkeligheden. Tonal purity hvor instrumenterne lyder som de gøre i virkeligheden, var slet ikke til der. De ser da flot ud og er meget åben men synes slet ikke de lyder som rigtigt musik. Måske hører vi alle forskellige, hvem ved.
|
|
|
Hej Kristjan,
prøv at spørge Rene om du ikke kan låne L3'erne med hjem. Hvis du så sender en beskrivelse af dit rums dimensioner til mig, skal jeg regne en opstilling ud til dig, så skal vi nok få noget god lyd ud af dem.
P.S.det er en del af GamuT service at regne optimale placeringer af højttalere og lyttepositioner for vore kunder, vi skal blot have sendt en skitse af rummet. Senere vil der via vor nye hjemmeside være et program man kan bruge til at regne de optimale placeringer ud. |
|
|
Det er en fin service hvis i hjælper kuner med at placere dem rigtigt, men du må bare vise på KBH messen at de kan noget andet. Hilsen __________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|