Emne: Effekt forstærker til 20 til 30k ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
calle_jr Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag håller med David här faktisk, även om han har en lite makaber signatur 
Högtalare måste väljas först, och det finns många därute! Har du tittat på exvis Consonance M12? De kan du spela med superfina rörblock till mindre pris än 20-30k. __________________ It's okay. I wouldn't remember me either.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften janwa!
Jeg har selv lyttet til en del på det sidste, for at finde højtalere/forstærker der passede godt sammen. Jeg kom frem til at rotel's RB1090, Gamut's L3/5/7 højtalere, og nogle siltech højtalerkabler giver som zappafan skriver rigtig meget for pengene. Men jeg har dog aldrig set rb1090 til under 15000. Hvis rotel's rb1090 ikke er godt nok, så prøv om du kan finde gamut d200 mk3 til rimelige penge. Den har det som rotel har og så nogle "finere" detaljer på samme lydfilosofi efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Ja, der er mange valgmuligheder. Men du er nød til selv at finde ud af, hvad du vil købe, og ikke lade andre "anbefale" og derved bestemme, hvad du skal købe. Herved er du et nemt offer, som enhver forhandler vil gnide sig i hænderne over, når han ser dig vade ind i butikken.
Tag ud og lyt, dan din egne erfaringer og find ud af, hvilken slags lyd du kan lide - for der er mange forskellige, som allesammen kan betegnes som både god lyd. Det afhænger af smag og temperament.
Nej, jeg siger ikke at H4A er i lommen på Vienna importøren, blot at denne er annoncør her på sitet, og derved betaler penge til H4A, og hvis H4A er interesseret i, at han fortsætter med det, så skal de nok ikke skrive særlig mange dårlige anmeldelser af hans produktet - kan du se sammenhængen?
Når man betaler for noget, forventer man at få noget for sine penge - sådan er det altid - længere er den ikke... |
|
|
HAHA der er noget du ikke ved .
Annocør nej det har jeg ikke på HIFI4all , jeg har kun i HF så længe det varer .
Og betale for sådan noget det lader jeg de andre om , jeg lader folk lytte .
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Jensen, det at godt, når noget bliver sat på plads
Havde netop set på Krell, Mark Levinson og GamuT (så er det bare hvilken model, der passer best til Vinna). Men er selfølig open for nye ider.
Kom desværre til at nævne fy ordet "Vinna"
Intressant hvis Rotel RB1090 kan spille op med de store (gad vide hvordan den spille med Vinna (fy ord igen))
Hvem forhandler siltech højtalerkabler ?
Ville ikke tro at Densen Effekt ville kunne trække Vinna Højtaler (fy ord) opmalt
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
David skrev:
| Ja, der er mange valgmuligheder. Men du er nød til selv at finde ud af, hvad du vil købe, og ikke lade andre "anbefale" og derved bestemme, hvad du skal købe. Herved er du et nemt offer, som enhver forhandler vil gnide sig i hænderne over, når han ser dig vade ind i butikken.Tag ud og lyt, dan din egne erfaringer og find ud af, hvilken slags lyd du kan lide - for der er mange forskellige, som allesammen kan betegnes som både god lyd. Det afhænger af smag og temperament.Nej, jeg siger ikke at H4A er i lommen på Vienna importøren, blot at denne er annoncør her på sitet, og derved betaler penge til H4A, og hvis H4A er interesseret i, at han fortsætter med det, så skal de nok ikke skrive særlig mange dårlige anmeldelser af hans produktet - kan du se sammenhængen?Når man betaler for noget, forventer man at få noget for sine penge - sådan er det altid - længere er den ikke... |
|
|
Annocør nej det har jeg ikke på HIFI4all , jeg har kun i HF så længe det varer .
|
|
|
Er det gratis at lave annoncer i Tilbudsavisen?
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/sogeresultat.asp?annonc etype=&produkttype=&fri=VassagoHiFi&lokalitet=
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janwa
En forudsætning for at man kan " råde/forslå/vejlede" diverse produkter til en person ( dig, i dette tilfælde ), kræver det efter min mening noget mere "baggrundsviden/ information" fra/om dig - ellers bliver det bare tilfældige skud ud i luften med hvad folk nu selv har gode erfaringer med ( efter deres præferencer,behov, rum, krav, ønsker, smag osv.... ) diverse produkter.
Så :
Hvor stort er dit rum?
skal det "kun" spille 2 - kanal ?
hvilken musik ?
Hvor højt spiller du ?
er udseende vigtigt ?
størrelse ?
Farver ?
Hvad skal det spille sammen med ( har du grej i forvejen ) ?
osv. osv.
nu mere du kan fortælle om dine ønsker, behov, krav og fast definerede ting ( rumstørrelse feks. ) og tanker, jo bedre kan man forslå grej ( effektforstærkere i dette tilfælde vist ) , der kan have relevans ( chanche for at ramme dine specifikke krav og ønsker ) for netop dig - derefter kan du så tage ud og se/lytte på emnerne og forhåbentlig kredse dig ind på netop "din" forstærker .
Jeg beklager , hvis det, du ønskede, "bare" er en opremsning af mulige effekforstærkere til givne pris ( der er sgu mange ) og i så fald kan du bare se bort fra mit indlæg 
pøj, pøj med jagten 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Sjønne skrev:
jensen skrev:
David skrev:
| Ja, der er mange valgmuligheder. Men du er nød til selv at finde ud af, hvad du vil købe, og ikke lade andre "anbefale" og derved bestemme, hvad du skal købe. Herved er du et nemt offer, som enhver forhandler vil gnide sig i hænderne over, når han ser dig vade ind i butikken.Tag ud og lyt, dan din egne erfaringer og find ud af, hvilken slags lyd du kan lide - for der er mange forskellige, som allesammen kan betegnes som både god lyd. Det afhænger af smag og temperament.Nej, jeg siger ikke at H4A er i lommen på Vienna importøren, blot at denne er annoncør her på sitet, og derved betaler penge til H4A, og hvis H4A er interesseret i, at han fortsætter med det, så skal de nok ikke skrive særlig mange dårlige anmeldelser af hans produktet - kan du se sammenhængen?Når man betaler for noget, forventer man at få noget for sine penge - sådan er det altid - længere er den ikke... |
|
|
|
|
|
Er det gratis at lave annoncer i Tilbudsavisen?
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/sogeresultat.asp?annonc etype=&produkttype=&fri=VassagoHiFi&lokalitet= |
|
|
Hold jer nu til emnet.. og alt det andet i private beskeder.Er der flere konspirationsteorier omkring annoncer, både bannerannoncer og dem fra tilbudsavisen, og det redaktionelle indhold på HIFI4ALL.DK .. som I absolut bare må få afløb for, så send dem til mig enten pr mail eller pb. så skal jeg bruge lidt tid på at læse det..
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak D.J.
Det var nu for at havde en start sted, i min jagt på en Stereo Effektblok.
Og hvad der er kendt for at lyde godt, Eks. kunne være ML Effekt, de har lavet mange, men ikke alle modeller er lige gode.
Kunne også havde skrevet:
Krell (hvilken model lyder best) ?
Mark Levinson (hvilken model lyder best) ?
GamuT (hvilken model lyder best) ?
Er også open for nye ider
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janwa.
Jeg har desværre aldrig lyttet til dem, men ML´s 3xx serie kunne måske være en idé de er da populære her på siden, og så oser de langt væk af kvalitet rent designmessigt...
Du har ikke overvejet en kraftig Int. forstærker frem for en effekt?
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
i og med højtalere sætter største signatur på klangen - syntes jeg du sku finde ud af hvilke parametre der vægter mest i din personlige vægtskål!
først når din personlige præreference højtaler er i hus,kan et seriøst valg af forstærker blive aktuelt.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Tak Jensen, det at godt, når noget bliver sat på plads 
Havde netop set på Krell, Mark Levinson og GamuT (så er det bare hvilken model, der passer best til Vinna). Men er selfølig open for nye ider.
Kom desværre til at nævne fy ordet "Vinna"
Intressant hvis Rotel RB1090 kan spille op med de store (gad vide hvordan den spille med Vinna (fy ord igen)) 
Hvem forhandler siltech højtalerkabler ?
Ville ikke tro at Densen Effekt ville kunne trække Vinna Højtaler (fy ord) opmalt  |
|
|
VA er ikke et "fyord", det er blot navnet på ganske en almindelig højttalerproducent - blandt mange andre... Der er altså andet end VA (bedre/billigere) derude... Lad dig ikke forføre af al den "hype" dette mærke har været udsat for (specielt ikke fra importøren!!!) Det bedste er at få højttalerene hjem til et lyt i din stue - din stues akustik påvirker lyden mere end forskellen mellem alverdens hifi grej (som er relativt lille - men prismæssigt meget stor), så din disponering om at bruge 20-30K på en Amp. er noget irrationelt! Mit bedste råd er, at du finder ud af, om du er til "sandheden" (på godt og ondt = hifi), eller om du vil påvirke/tilpasse musikken så den er mere behagelig at lytte til = grej som ikke er neutrale, f.eks. rørforstærkere, Densen - og... VA 
Det virker faktisk som om du allerede er "forført" af denne hype - synd for dig!
PS: ikke ét ondt ord om Jensen - han er bare en forretningsmand...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen lad os da bruge denne tråd til at svine Vianna til, det var jo det den blev oprettet til??? Jeg har meget svært ved at se hvad agendaen er?
Det helt afgørende er vel at man lytter til det grej man stiller hjem i stuerne; det gælder både for køb at højttalere og forstærkere eller andet hifi. Jeg mener der er mange spændende muligheder indenfor budgattet på 20-30K Måske skulle du skele mød brugtmarkedet - her er meget spændende grej, som f.eks Audio Research, men det er vigtigt at du gør dig klart hvad det skal spille med og hvilken musik der skal spilles.
Fortæl lidt mere omdit setup.
Med venlig hilsen
Folkeforførte, døve og uselvstændige Jesper (glad ejer af VA Strauss)
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel følger med 92% af vejen
Rotellen har jeg hørt med vienna acoustic beethoven Concert Grand. Efter de kabler der var sat på kunne man godt leve med lyden, men jeg syntes det hele blev "kedelig" i længden, og sådan spiller rotel ikke generelt. Det skal siges at jeg ikke har haft sat siltech kabler på disse højtalere, men jeg ved at der kommer mere hul igennem og mere dynamik i lydbilledet.
Så hvis det skulle være en anden effektforstærker så ville jeg igen som jeg skrev før vælge gamutten.
Siltech forhandles ved expert i varde.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråde bliv oprettet til at finde en strømstærk Effekt forstærker til
Vinna Højtaler beethoven, i klasse 20 til 30k, gerne af mærket Krell
eller ML og GamuT.
Desvære kom jeg til at nævne Vinna og pluslig gik debaten på at Vinna
laver nogle Skod højtaler, og Jensen er "bare en forretningsmand..." og
hvis jensen så bare er en "bare en forretningsmand...", så må det blive
en af de beste.
Jeg har så bare ikke hørt en Højtaler med stor og dyb bas, en diskant
der ikke bliver trættne af høre på i det lange løb (ok, Vinna kræver
meget strøm), og har en flot finer. Ville gene vide hvilken mærke jeg
så
skal vælge i sted for i samme pris klasse (der skulle gerne værre mulig
at kunne fås Centerhøjtaler til, har derfor desværre fravalgt GamurT´s
højtaler). Er Vinna ikke det, som CV
ikke er (desværre er det dem man ikke tager med til fest på grun af
finer), Gad vide hvor når at Vinna komme med en prof, (Disco) version
af deres højtaler) ?
Ville helst havd en løs Effek forstærker frem for Int. forstærker, på
grund af vald muligheder (kunne være at jeg en gang skulle skifte
Højtaler om med en Int. forstærker, er der en stor fare for at den også
skulle skiften, næste en 100% udskiften af anlæg), og det er svært at
finde en strømstærk Int. forstærker til menske penge.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh der er rigtig mange amps derude i det prislag ... men
Bryston 4b sst Bat vk220 Parasound A21 Classe CA2100
er alle gode amps jeg har hørt. Der er mange flere, så som altid lån 10 med hjem, eller hvor mange du nu gider og hør dem i dit setup.
Brugt? ja det er jo en jungel for de erfarne og har du hørt nok eller stoler på andres vurderinger eller bare vil sælge det igen, ja så er der ingen grænser.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Tråde bliv oprettet til at finde en strømstærk Effekt forstærker til Vinna Højtaler beethoven, i klasse 20 til 30k, gerne af mærket Krell eller ML og GamuT.
Desvære kom jeg til at nævne Vinna og pluslig gik debaten på at Vinna laver nogle Skod højtaler, og Jensen er "bare en forretningsmand..." og hvis jensen så bare er en "bare en forretningsmand...", så må det blive en af de beste.
Jeg har så bare ikke hørt en Højtaler med stor og dyb bas, en diskant der ikke bliver trættne af høre på i det lange løb (ok, Vinna kræver meget strøm), og har en flot finer. Ville gene vide hvilken mærke jeg så skal vælge i sted for i samme pris klasse (der skulle gerne værre mulig at kunne fås Centerhøjtaler til, har derfor desværre fravalgt GamurT´s højtaler). Er Vinna ikke det, som CV ikke er (desværre er det dem man ikke tager med til fest på grun af finer), Gad vide hvor når at Vinna komme med en prof, (Disco) version af deres højtaler) ?
Ville helst havd en løs Effek forstærker frem for Int. forstærker, på grund af vald muligheder (kunne være at jeg en gang skulle skifte Højtaler om med en Int. forstærker, er der en stor fare for at den også skulle skiften, næste en 100% udskiften af anlæg), og det er svært at finde en strømstærk Int. forstærker til menske penge. |
|
|
vaaaaaaaaaaaa mester Har du nogensinde hørt om DOXA? Er det vigtigt for dig, at det er et prestigemærke du vil have, eller går du efter valuta for dine penge? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elvis has just left the building..... Tilbage til det det handler om i denne tråd tak  Hvorfor sender i ikke pb til hinanden om det crap? janwa. Hvad er det for en lyd du søger?? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Med venlig hilsen Folkeforførte, døve og uselvstændige Jesper (glad ejer af VA Strauss) |
|
|
Det er altid rart med folk, der er ærlige over for sig selv - lad os se noget mere af det!!!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søgte efter nogle valgmuligheder, så ville jeg kunne i første omgang hørt på det, og derefter gå mere på jagt.
Jeg søger et anlæg der er i stand til at gengive musik, som musik skal
lyder og skulle kunne spille Pop (ved at der kan være problemer med de
CD udgivelser, der er i dag, gå som også efter en god Pladespiller) til
Rock (med hård rock), jazz og klassisk. Det var meget, men i det
prisleje må det være mulig.
Har hørt på SA men når der først skal spille op, bliver diskante meget
hård og ikke til at holde ud til at høre plus SA skulle gerne en sub.
til hjælp (lidt livløs højtaler).
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|