Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt forstærker til 20 til 30k ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej janwa.

Hvis du er til rør, så kan jeg naturligvis anbefale et sæt Rogue M150.
Ellers er der også Audia Flight 50/100.
Jeg ved HOLBERG her i forum har en AF 100, du kan jo sende ham en PB om hvad han synes om den?
Ellers kan du jo komme på rundtur i Odense - Vienna er vist temmelig udbredt herovre ved de tonedøve!

Mvh.

PS.: Glem GamsuT den får slag af Vienna.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Godaften janwa!

Jeg har selv lyttet til en del på det sidste, for at finde højtalere/forstærker der passede godt sammen. Jeg kom frem til at rotel's RB1090, Gamut's L3/5/7 højtalere, og nogle siltech højtalerkabler giver som zappafan skriver rigtig meget for pengene. Men jeg har dog aldrig set rb1090 til under 15000. Hvis rotel's rb1090 ikke er godt nok, så prøv om du kan finde gamut d200 mk3 til rimelige penge. Den har det som rotel har og så nogle "finere" detaljer på samme lydfilosofi efter min mening.

Du har ret med prisen mht. Rotel !!!

Jeg burde selvfølgelig have bemærket, at jeg tænkte i brugtpriser. Jeg vil forslå dig Janwa at købe brugt for at få mulighed for at prøve noget af. Duer det ikke, er det til at afhænde igen uden at lide for stort tab.

Har du ikke handlet brugt her før, kan du måske alliere dig med én som har - Jeg har i det store hele selv kun gode erfaringer med at handle brugt her.

Fortsat go' jagt.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Zappafan.

Handle brugt hos hvem ?
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Zappafan.

Handle brugt hos hvem ?

Hej Janwa

Der er et udemærket forum "Køb, Salg og Bytte" her - Det kunne være et sted at begynde at kigge.

ozzy24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

ikke for at gøre dig endnu mere forvirret , men vil godt anbefale dig , at lytte lidt på hegel . det er et norsk fabrikat som laver nogle rigtig gode produkter. har selv deres største effect h4a, som virkelig har hul igennem og styr på tingene. den spiller på et sæt vienna acoustics straus og der er ingen problemer med at trække dem. der er nok ikke så mange herhjemme der kender hegel , men der er næsten lige kommet en importør af det. kan ikke lige huske hvad han hedder , men det kan man nok finde ud af. jeg har haft min effect et par år nu og jeg er rigtig glad for den .

effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850

Til top Vis ozzy24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy24

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Hvilken SA havde du lyttet på`??   Exploreren ?

og med hvilken effekttrin ?  ( måske primare ? )

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg ikke lade være med at anbefale en anden højtaler da du måske senere vil have en centerhøjtaler der passer til. JM-LAB Elecktra 1027Be. Så er der naturlige detaljer og utrolig god bund. Lette at trække med de forstærkere vi snakker om her. Du kan lytte på dem i esbjerg ved activ hifi. De skulle også have dem i Vejle ved hifigallery. Dem må du simpelthen høre på først inden du tager en beslutning.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Har hørt SA på netop Primare, de gammel top modeller (som også skulle havde hjælp af en Sub.), ved normal lydstyrke lyder det ok, men hvis der bliver skruet en smulle op, give diskante (lyder hård) op i disse højtaler.

Ved ikke om der at Primare og SA ikke spiller godt sammen (har ikke i nu hørt Primare nye Effekt trin, de gammle kunnne ikke trække højtaler fra SA).

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej janwa.

Jeg har prøvet flere forskellige forstærkere på Vienna beethoven. Til den pris du er villig til at gi' kan du få noget rigtig godt.

1. Vincent sp 991. En rigtig go' forstærker som virkelig har styr på bassen og som har et ok perspektiv.
  2. Rogue Audio m-150. Her får du et meget flot lydbilled hvor højden og dybden i perspektivet er fremragende. Sæt noget følelsladet musik på og der er dømt gåsehud.
  3. Audia Flight 100. Min egen favorit.  Her får du bare det hele. Den er ekstrm subtil. Det er ligesom om at den graver stemningen frem på skive du hører. Perspektivet er ikke ligeså stort som på rogue'en men den virker mere præcis og er kvivskarp.

Om vienna er mere farvet end andre højttalere tror jeg ikke. Ihvert fald ikke mere favet end dem jeg har haft. Det er meget tydeligt at høre hvis du skifter kabler osv.

Jeg tror ikke du bliver ked ad at købe Vienna. Jeg er ihvert fald meget glad for mine.

Mvh/Frank.

P.S. Jeg er ikke købt af Vassagohifi men jeg har købt af vassagohifi.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juli 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Sigma6.

Lige på pletten ramte du dér!
Bortset fra "1" den har jeg ikke hørt. Men "2" og "3" det er lige mine ord. Og så er AF 100 også lige en tand mere præcis og knivskarp i bassen, M150 er jo trods alt rør.
Måske er AF 100 lige en tand for dyr til dit budget. Så måske AF 50 ville være en bedre løsning.

Mvh.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej Sigma6.

Lige på pletten ramte du dér!
Bortset fra "1" den har jeg ikke hørt. Men "2" og "3" det er lige mine ord. Og så er AF 100 også lige en tand mere præcis og knivskarp i bassen, M150 er jo trods alt rør.
Måske er AF 100 lige en tand for dyr til dit budget. Så måske AF 50 ville være en bedre løsning.

Mvh.

Der tog du ordenen ud af munden på mig Milu. Jeg har heller ikke hørt "1" men kan fuldt ud tilslutte mig beskrivelsen af "2" og "3". I øvrigt er "3" lige kommet på visit her igen

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juli 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Milu skrev:
Hej Sigma6. Lige på pletten ramte du dér! Bortset fra "1" den har jeg ikke hørt. Men "2" og "3" det er lige mine ord. Og så er AF 100 også lige en tand mere præcis og knivskarp i bassen, M150 er jo trods alt rør. Måske er AF 100 lige en tand for dyr til dit budget. Så måske AF 50 ville være en bedre løsning. Mvh.

Der tog du ordenen ud af munden på mig Milu. Jeg har heller ikke hørt "1" men kan fuldt ud tilslutte mig beskrivelsen af "2" og "3". I øvrigt er "3" lige kommet på visit her igen

Haugaard

Hej H.

Tænkte sgu' nok du ikke ku' la' den være! Er den permanent på besøg så?

Mvh.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 15 Juli 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

sigma6 Audia Flight 100 kunne lyde intressat til Vienna Beethoven, så må man håbe at der kommer et godt tilbud.

Hvilken kable bruger du til AF100 og Vienna Beethoven ?

En GAMUT D-200 MK. II kunne også værre intresant, kan den updater til MK. III ?

Selv en Rotel RB-1090, kunne også værre intressant, hvis den kan spille op med de store.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
sigma6 Audia Flight 100 kunne lyde intressat til Vienna Beethoven, så må man håbe at der kommer et godt tilbud.

Hvilken kable bruger du til AF100 og Vienna Beethoven ?

En GAMUT D-200 MK. II kunne også værre intresant, kan den updater til MK. III ?

Selv en Rotel RB-1090, kunne også værre intressant, hvis den kan spille op med de store.

Hej

Jeg kender ikke Gamut. Rotel kender jeg heller ikke meget til. En af mine venner havde nogle spendor fl 10 og en kæmpe stor rotelblok. Jeg ved ikke hvad den hedder men det var deres top model for ca. 5 år siden. Jeg kan kun sige at det lød meget meget blodfattig og ekstrem skinger overhovedet ikke homogen. så Rotel kommer aldrig indenfor mine døre medmindre der sker en mindre revolution med det. Min kammarat skiftede forøvrigt til Gryphon Tabu inden for 3 mdr og det hjalp gevaldigt. Hvis du ikke har travlt kunne du jo gå ud og prøve en masse og håbe på der kommer en brugt Audia 100.

Mvh/ Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Haugaard skrev:

Milu skrev:
Hej Sigma6. Lige på pletten ramte du dér! Bortset fra "1" den har jeg ikke hørt. Men "2" og "3" det er lige mine ord. Og så er AF 100 også lige en tand mere præcis og knivskarp i bassen, M150 er jo trods alt rør. Måske er AF 100 lige en tand for dyr til dit budget. Så måske AF 50 ville være en bedre løsning. Mvh.

Haugaard

Hej H.

Tænkte sgu' nok du ikke ku' la' den være! Er den permanent på besøg så?

Mvh.

Mjaaaee. Nu må vi jo se

Btw Jeg har haft både Flight 100 og Flight 50 på besøg. Flight 100 kan nok ikke findes indenfor budgettet. Det kan Flight 50 til gengæld og det er også en rigtig fin forstærker. I direkte sammendligning med Flight 100 mener jeg ikke 50'eren er ligeså præcis i bassen men vi taler små nuancer her. Om man kan nøjes med 50 W er et spørgsmål om højtalere og lytterum. I min stue var 50 W rigeligt til at vække naboerne

En anden oplagt mulighed indenfor budgettet (faktisk lidt under) er den Gamut D200 mkII der er til salg på KSB.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Nu er der netop sket meget med rotel inden for de sidste 5 år har jeg fået at vide.

Jeg har kun hørt på disse inden for de sidste 4 år. Jeg kan ikke nikke genkendende til noget af det som sigma6 beskriver. Rotel er neutral med en varm og åben top og der er kontrol på bas for alle pengene.

Derfor passer de så godt med siltech kabler der skaber: rumfornemmelse, hul igennem, og det hele gengives som det er indspillet. Men der er ikke andet for end at du må ud og høre på de forskellige forstærkere og skabe din egen mening. Når man sætter diverse dele rigtig sammen ved at lytte sig frem, så kan man få et tilfredsstillende resultat næsten uanset mærke.

Jeg har selv testet rotel med siltech LS88 HT-Kabel og EV Silver-bullit signalkabel, her får man meget med pengene.

Det spiller.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juli 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Rotel er neutral med en varm og åben top og der er kontrol på bas for alle pengene.

Jeg kan kun tilslutte mig DPetersen. Rotel RB-1090 (kender ikke RB-1080) er bestemt ikke skinger i lyden, men derimod har den en vis varme og meget lækker sound. Dertil er den virkelig kraftfuld. Den spiller til dagligt sammen med B&W, som bestemt ikke hælder til den varme side, og de matcher rigtig fint sammen.

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej...

Hvis jeg skulle foreslå noget... ville det være Holfi Pre NB1 S.E. forforstærker og Holfi Power NB250 effektforstærker og Dali Helicon 400 højttalere - dette sæt har jeg selv og jeg er MEGET tilfreds, det er det fedeste jeg nogensinde har ejet...  Holfi Pre NB1 S.E. ligger på ca. 10k brugt - nypris 33k     Holfi Power NB250 nypris 27k, brugtpris....?      Dali Helicon 400 nypris 28K, brugt pris....?

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

moller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

et forslag kunne også være at at lytte til Musiklab EA230, hvis du overvejer Gamut, (samme konstruktør),en virkelig fremragende forstærker.

Til top Vis moller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moller

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej...

Hvis jeg skulle foreslå noget... ville det være Holfi Pre NB1 S.E. forforstærker og Holfi Power NB250 effektforstærker og Dali Helicon 400 højttalere - dette sæt har jeg selv og jeg er MEGET tilfreds, det er det fedeste jeg nogensinde har ejet...  Holfi Pre NB1 S.E. ligger på ca. 10k brugt - nypris 33k     Holfi Power NB250 nypris 27k, brugtpris....?      Dali Helicon 400 nypris 28K, brugt pris....?

mvh. Jan

Hej !.........

Du har helt ret !........ Dali Helicon 400 er en yderst vellykket konstruktion !.......... Er efter min overbevisning det bedste du kan købe i det prisleje (endda med meget, meget konfortabel margin). Med hensyn til forstærkervalg er der mange alternativer (alt efter hvad man gerne vil have - lydmæssigt).

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes