Forfatter |
|
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 11 December 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifølge et svensk blad kan scr9310'eren godt håndterer b&o, og så vidt jeg kan tyde fra deres hjemmeside kan alle de nye - kun den gamle til 799 kan ikke.
http://www.sun-wave.com/products.htm
|
Til top |
|
|
CJOE Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 11 December 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
falk skrev:
CJOE skrev:
Jeg har prøvet mange forskellige multifjernbetjeninger, bl.a. E-pilot, NAD m.m. De eneste jeg kan anbefale er Philips Pronto-serien. De er noget dyrere end kr. 1.000, men kan til gengæld alt, bl.a.: - programmeres via PC - knapperne kan døbes efter eget ønske - man kan selv designe knapper eller hente fra nettet - den kan lære macroer - kan betjene B&O, også lysdæmpere - meget stor hukommelse - nogle har dockingstation, hvilket giver en stor besparelse på batterier, fjernebetjeninger med LCD-display bruger MEGET batteri Kig evt. efter en brugt. Se mere om multifjernbetjeninger på www.remotecentral.com Her kan du finde ALT |
|
|
Hifiklubben har nu også en e-pilot der kan alt det. Den hedde E-pilot SRC9310 eller E-pilot SRC3810 og koster 999 / 1199, den e-pilot der spørges til her koster kun 799. derudover har de en E-pilot SRC2010 til 1499 hvor udseendet af knapperne også kan ændres på pc'en - de kan alle tre tilsluttes og konfigures på pc via usb. Alle epilots incl den billige kan lære macroer. 9310'eren kan lære 16 andre fjernbetjeninger med 56 komandoer fra hver fjernbetjening - det burde være nok til de fleste. Den mindste 1mb ram (8 fjernbetjeninger med 28 komandoer fra hver) - så jeg syntes virkeligt at Hifiklubbens fjernbetjeninger er yderst konkurence dygtige.
Jeg ved ikke om e-pilots kan bruges til b&o. |
|
|
Jeg har haft både E-pilot SRC-2010 (dyreste i serien til kr. 1.499,-) og SRC-9200 (billigtse til kr. 799,-)
INGEN af dem kan håndtere B&O.
Desuden kan SRC-2010 IKKE programmes via PC, d.v.s. at det burde den kunne, men det virker bare ikke. Spørg bare i Hifiklubben, de kan nemlig heller ikke få det til at virke, og denne model kan desuden kun tilsluttes via seriel-port. Men det er jo ligegyldigt når det slet ikke virker.
Det er rigtigt at du kan vælge mellem nogle få forskellige designs af knapperne, men på Pronto har du helt fri rammer og kan selv lege Jørgen Clevin.
Jeg kan kun sige 'prøv dem i praksis'. INGEN af e-pilot modellerne når Philips Pronto til sokkeholderne.
Det er med fjernbetjeninger som med alt andet, man får hvad man betaler for !!
Har selv købt en Pronto brugt for kr. 1.000. Jeg skulle hilse og sige at den er ALLE pengene værd. Men den koster jo også en ½ bondegård fra ny.
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 11 December 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hhmmm, der hersker vist en del tvivl om de nævnte fjernbetjeninger kan betjene B&O eller ej. Jeg tror jeg støtter mig til dem med førstehåndserfaring. Det er heller ikke så vigtigt, da det er et gammelt B&O tv jeg har, som står for udskiftning.
Jeg kan forstå på det hele at denne Phillips Pronto, skulle være et kig værd.
Takker for erfaringerne(selvom det oprindeligt ikke er min tråd)
|
Til top |
|
|
falk Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
både 3810(995,-) og 9310 (1195,-) har usb kabel og skulle ifølge sunwave's egen hjemmeside kunne betjene b&o...
"Learning Frequency: 10kHz-125kHz, 455KHZ & Pulse up to 256 bits long"
2010 og 9200 kan ikke benyttes til B&O (også ifølge deres hjemmeside - implicit) - men det er også gamle modeller!!!
Det er så korrekt at det kun er 2210 hvor du selv kan designe kanpperne, men de to andre kan ændre icon layout - det er et spørgsmål om smag, men sunwave fjenbetjeninger koster også kun en brøkdel af philipsen. fra 4000 til 11000kr !!!!!!! - ja personligt har jeg ikke svært ved at vælge.
|
Til top |
|
|
CJOE Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 13 December 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
falk skrev:
både 3810(995,-) og 9310 (1195,-) har usb kabel og skulle ifølge sunwave's egen hjemmeside kunne betjene b&o...
"Learning Frequency: 10kHz-125kHz, 455KHZ & Pulse up to 256 bits long"
2010 og 9200 kan ikke benyttes til B&O (også ifølge deres hjemmeside - implicit) - men det er også gamle modeller!!!
Det er så korrekt at det kun er 2210 hvor du selv kan designe kanpperne, men de to andre kan ændre icon layout - det er et spørgsmål om smag, men sunwave fjenbetjeninger koster også kun en brøkdel af philipsen. fra 4000 til 11000kr !!!!!!! - ja personligt har jeg ikke svært ved at vælge.
|
|
|
Tjahh !!! jeg kan kun igen sige prøv dem alle i praksis og man vil ikke være i tvivl om at forskellen fra E-pilot til Philips Pronto er som fra en Mazda til en Mercedes, man får jo som sagt hvad man betaler for.
Jeg er heller ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge ;-))
Slut her fra.
|
Til top |
|
|
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 13 December 2003 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerberus skrev:
Hej Jeg har en 9200'er
Den erstatter 5 fjernbetjeninger hjemme hos mig, og det virker fantastisk. Den er let at programmere, og det hele virker ganske logisk. Der er et problem som irretere mig ved fjernbetjeningen; hvis man tager texttv kan man af en eller anden grund ikke taste f.eks. 110, 220, 122 osv, alle tal hvor der er to ens ved siden af hinanden, man er således nød til at tage f.eks. 109 og så bladre en side frem. Det er en nedtur, men ellers er den glimrende.
Cerb
|
|
|
Hvad slags fjernsyn er dette? Har selv samme problem med mit Thomsom fjernsyn.
|
Til top |
|
|
Celik Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 15 December 2003 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til Alle,
Undskyld jeg blander mig, men jeg kunne ikke lade være.
Men det er også min erfaring at Sunwave fjernbetjeningerne ikke kan betjene B&O. Vi hos www.fjernbetjeninger.dk sælger denne :http://koz.dk/product.asp?product=334
som også skulle være udviklet af Sunwave. Denne fjernbetjenings vejledning påstår også at den virker med B&O men jeg har kun fået den til at række ca. 0,5m med B&O. Jeg kontaktede deres udviklingsafdeling og de sagde de ville løse problemet men jeg har ikke prøvet det efterfølgende.
Ellers virker fjernbetjningen upåklageligt, den kan tilsluttes PC og det virker! 
Hensyn philips pronto fjernbetjeninger, man kan sagtens få en pronto fjernbetjening til under 4000 vi har et til 2299,- og denne har også fuld redigérbar display og som også virker med B&O.
Mange hilsner
Celik
|
Til top |
|
|
falk Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
b&o's fjernbetjeningerligger på 455 kHz. Fjernbetjeningen skal understøtte præcis denne frekvens. De fjernbetjeninger jeg har nævnt understøtteer præcis denne frekvens.
Hvorvidt denne "proton" fjernbetjening kan ramme den frekvens er et godt spørgsmål, det står der jo intet om på deres hjemmeside. Fordi den man ramme 500khz betyder det ikke den kan håndterer 455khz
Eks kan sunwave 9310 tage 10kHz-125kHz og 455KHZ. Ikke andet.
Men mon ikke hifi klubben har testet det , og kan svare på sådan noget inden køb.
Jeg syntes ihvertfald at 4000 kr for en fjenbetjening (vejl. pris) er sindsygt, med tanke på min ipaq 2210 incl. tomtom gps navigation - også har software til fjernbetjening som uden problemer kan styre b&o koster 4000,- (og man behøver ikke engang at lære den det)
|
Til top |
|
|