| Forfatter |
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Snell E.5. De er født med et frontgitter i lutter metal istedet for den normale ramme med stof. Ifølge manualen skal frontgitteret sidde på, da det giver en lydforbedring p.g.a. noget difraktion/diffusion etellerandet.
Har aldrig testet dem uden, da jeg har en kat, som ville elske at hvæse klør i enhederne...
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal af, på de fleste højttalere, jeg har haft. Når der ikke lyttes forbliver det på, ved baggrundsmusik er det også på nogle gange, afhænger af om jeg har fået sat mig i stolen og er doven. På de højttalere hvor jeg ikke kan høre forskel bliver det på, men tages dog af engang imellem "for sjov".
Ved ældre højttalere (+- 20 år) har jeg især bemærket stoffet var noget der havde indflydelse på lyden, men det kan også "mærkes og ses" ved at stoffet er meget groft, f.eks. IMF, KEF og Infinity højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
| Erik D hvordan syntes du af kunne høre forskel? og hvad er det for en højttaler? |
|
|
Det høres i den høje ende af tone spektret, der er tale om det nok så berømte "gardin", der bliver trukket fra.
(HT: SA 1280mkII)
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender det godt... det bare meget rat at høre det fra andre også hehe... der er mange der mener man er dybt godnat nå man siger man kan høre forskel hehe...
Har selv System Audio 1750 og man kan uden problemer høre forskel... højttalerne åbner sig meget mere uden frontgitter på... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd!
Jeg har aldrig frontstof på mine højtalere, for jeg mener jeg kan høre forskel. Det er muligvis bare indbilning, men jeg synes nu også højtaleren er pænest uden stof. Har desuden læst en andmeldelse af Vienna Acoustics Haydn i High Fidelity, og i denne andmeldelse laver de en række målinger af frekvenskurven, med og uden frontstof, og det viser sig at frekvenskurven er langt pænere uden frontstof, selvom frontstoffet skulle være designet til at "hjælpe" lyden. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den har jeg læst :o) og jeg har selv haft Haydn hjemme også... og det føles som om lyden fra diskanten blir spæaltet i stedet for spret med frontgitter på... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par Dali Evidence 470... og et par unger med fuld førlighed. Så fronterne er på af hensyn til den beskyttelse de nu en gang kan yde. Rent udseendemæssigt synes jeg højtalerne (kirsebær) er flottest uden fronter. Jeg har naturligvis lyttet uden fronter i timevis med positivt sind... men ak, jeg kan sgu ikke høre forskel. Men jeg erstattede en gang mine spikes med SD-fødder: Se det var hørbart (selv min skeptiske kone kunne høre det!). Så... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du syntes der er forskel ved SD fødder, så skulle du prøve Nordost Pulsar Points! så falder du bag over!!! jeg har virkelig problemer med akustiken i min stue pga. et lækkert parketgulv Og jeg syntes godt nok jeg har prøvet nogen forskelige ting og sager at set under bla. SD fødder... og må sige de ikke havde nogen vild effekt på mit gulv?! men Nordost Pulsar Points er du gal sår skete der noget stort set alt bulder bas + dårlige resunanser væk i en sænk og kørt på losseren..! __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SD-fødderne har heller ikke fjernet alle dårlige resonanser på mit gulv, men i forhold til spikes er de guld Filosofien bag SD er til at forstå for selv ignorenter som mig. Men Nordost Pulsar Points ser ud som om at de blot består af to drejede aluminiumsknapper... Spikes ala elefantfod hvad er lige tanken bag dem???
Nå, det var ikke for at afspore tråden. Håber du tager det pænt. I øvrigt en god idé med disse tråde, der "undersøger" om diverse tweaks med videre er placebo eller rent faktisk virker. Måske skulle der laves en liste med procent angivelse af brugernes, hvad man kan forvente af et tweak. Ex. Fjernelse af frontstof - X% virker X% placebo.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordost Pulsar Points til højtaler (er Nordost Pulsar Points kun til at sætte under anlæget og ikke højtaler), hvordan ser de ud hvad koster de og hvor kan de købes (dem til højtaler).
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drenge - der bliver snakket om frontgitter eller ej, ikke afkoblingsmuligheder. Back to topic  Hvis en speaker står med direkte sollys på, er frontgitter at foretrække så enheder (især kantophæng), ikke bliver "ædt" op og ældes meget hurtigere end normalt. Når der så skal lyttes, kan man jo altid tage dem af igen. - BR
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
af for pokker! jeg kan høre tydelig forskel, når jeg tager gitteret af. men jeg ville ikke kunne gå ind i et rum med bind for øjnene og høre om der var gitter for.
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pludselig indskydelse ! Hvad med UV lys. Det er der da ikke ret meget der har godt af. Hvad mener en HT membran om det ? Nogle der har tænkt disse tanker ??? Eller er det det rene nonsens ?  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
UV stråler kan ikke gå igennem vinduer. Det er derfor, man ikke kan blive brun indendørs  Men om det alligevel kan være skadeligt ved jeg ikke - billeder kan jo stadig blive bleget af at stå i en vindueskarm. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan altid afhjælpe forskellen mellem gitter-af og gitter-på, ved at hive frontstoffet så langt ud som ophænget af det tillader. Hvis der kan hives helt op til 1 cm ud og er af ordentlig kvalitet, så vil sløringen være minimal.
Fidusen er at hive det frem, så enheden ikke "ser" stoffet tæt på sig.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
I kan altid afhjælpe forskellen mellem gitter-af og gitter-på, ved at hive frontstoffet så langt ud som ophænget af det tillader. Hvis der kan hives helt op til 1 cm ud og er af ordentlig kvalitet, så vil sløringen være minimal.
Fidusen er at hive det frem, så enheden ikke "ser" stoffet tæt på sig. |
|
|
Kan det eventuelt have noget med selve rammen at gøre, dvs. den får lyden til at "bryde op"?
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har taget det af på mine Amadeus Icon, syntes de er meget flottere uden 
Men har ikke lyttet om der er forskel med/uden  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min model er også fra før frontstoffets indmarch  Hvad er ideen egentligt med det? ungerne kan da sagtens prikke igennem sådan et lille sort hygiejnebind, det handler om opdragelse!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som entusiast, skal stoffet selvfølgelig være afmonteret, når der lyttes! Jeg har kun mit frontstof på, for der ikke skal komme pilfingre ind på de sarte membraner. Når konen er ude og lillemand sover, piller far her altid fluenettet af  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |