| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige netop Andreas. lige mine ord.
Men tilslutter mig lige her og ligger yderligere pres på Witzel.... Witzel du er den store gud!
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.ifpi.dk/index.php?pk_menu=11 står der hvor stort tabet er og det er pga. fildeling og jeg kan godt forstå at man prøver at gøre noget, hvis i har flere spørgsmål så kontakt IFPI, for jeg gider ikke flere person angreb, og drop jeres halajuja pis.
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
http://www.ifpi.dk/index.php?pk_menu=11 står der hvor stort
tabet er og det er pga. fildeling og jeg kan godt forstå at man prøver at gøre noget, hvis i har flere spørgsmål så kontakt IFPI, for jeg gider ikke
flere person angreb, og drop jeres halajuja pis. |
|
|
helt tilbage i folkeskolen lærer man om noget der hedder kildekritik. ifpi er ligesom apg en ubrugelig kilde i denne sammenhæng da den er
upålidelig - og hvorfor er den så det? jo det er den fordi den selv har en interesse inden for dette område. du stoler vel heller ikke på ismanden
når han siger at hans flødeis er slankende, vel? Du stoler vel heller ikke på producenten af "Vanish Oxy Clean" når de siger at det er verdens
bedste vaskemiddel, eh?
men hvad det har med det oprindelige spørgsmål at gøre ved jeg nu ikke... jo mindre du synes det er okay at man både bliver nødt til at købe
den samme musik på cd, og så bagefter på iTunes eller lignende.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
indlæg rettet af moderator, sprogbrug hører ikke hjemme i forum
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
indlæg rettet af moderator, sprogbrug hører ikke hjemme i forum
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
|
Fast besluttet på aldrig at købe cd'er med Copy Control igen, landede en af slagsen dog alligevel herhjemme pga køb fra CDON. Jeg er dog for doven til at sende den tilbage, men burde der ikke være en lov som beskyttede forbrugere mod at købe disse latterlige cd'er ved at forhandlerne skrev på deres hjemmesider at dette produkt har Copy Control?
Jeg er så forbandet træt af Copy Control!!! Tænk at man ikke engang kan lægge sin nyindkøbte musik ind på sin pc.
Jeg ved godt at det har været oppe før, men kan ikke finde tråden. Kender nogen et gratis program som kan rippe en cd med Copy Control til alm wav. filer? Jeg køber altid originalt og downloader/deler ikke med andre, men vil fandme have lov til at lave en blandet cd med mine yndlingsnumre fra mine dyrt betalte cd'er.
|
|
|
ved godt, at der er andre, der er kommet med forslag til programmer, der løser dit problem, men jeg må lige nævne anyDVD fra http://www.slysoft.com/en/ - det fjerner alle former for kopisikring - med dette program kørende, kan du bruge et hvilket som helst program til at kopiere dine CDer...
\ulrik __________________
film
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op med alt jeres personfnidder. Har I flere problemer så brug private beskeder, eller rapporter de indlæg I er så utilfredse med.
næste indlæg der ikke omhandler topic, bliver slettet. Og er der flere indlæg fra samme bruger der skal slettes, må vi se på om brugerens profil skal med samme vej
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du fredens.....
NATO to the rescue...
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
bare for at blande mig lidt i noget jeg ikke har forstand på .........men var der ikke noget om at sony ikke må sælge deres cder med deres antikopisoftweare på i danmark????
jeg syntes at der var noget om det for et halvt års tid siden i tvavisen/radioavisen..men er ikke sikker.
men det er vel tiladt at tage sikkerhedskopi til hver en tid __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
chilipepper, nej åbenbart ikke hvis man bryder kopibeskyttelsen.
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved det godt men cdon ligger jo ikke i danmark
__________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kammerat der køber meget musik i bl.a. England og USA, fortæller mig at de samme udgivelser som er forsynet med copy-control i Danmark ofte ikke er det i f.eks. England.
Bare en venlig oplysning til dem der gerne vil slippe for bøvlet og holde sig på lovens side.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony brugte et såkaldt Rootkit, der skjuler sine processer for computeren. Dvs. f.eks. windows kan ikke se programmet kører og ved det ikke. Der gik da heller ikke lang tid før crackere (aka. hackere i daglig tale) fik udnyttet computere "inficeret" med sony's geniale antikopi møg og brugte rootkittet mod dem, der havde det på deres computere.
Ydermere vidste folk ikke det blev installeret, da man ikke selv installerer det, ikke kan afinstallere det og ikke kan se det kører, da det er et rootkit. Jeg tror også det sendte info af sted over nettet, hvilket også er ulovligt uden brugerens kendskab og accept.
Er det den "gode" moral du efterlyste før Carstong? Det skal da også lige siges, at Sony måtte betale for et værktøj, der kunne fjerne det møg igen, samt erstatte alles kopier til nye kopier uden denne beskyttelse på. Så den beskyttelse gav jo en langt højere indtjening for Sony jo... eller noget.
Jeg kan udmærket forstå kunstnere skal have deres penge, men det er altså ikke dem, der bestemmer noget om AC (anti copy), men istedet udgiveren. Faktum er, at hvis man sælger eller uploader musik ulovligt, så er det ikke noget problem at komme uden om disse tiltag, dvs. de eneste, der får problemer med AC netop er de betalende kunder. Igen, hvor er moralen i at straffe ens betalende kunder? For dem, der bryder loven med kopi har alligevel ingen problemer med at omgå dem.
Sidst, men ikke mindst, kilden fra ifpi, der om alt må siges at være totalt inhabile i dette emne. Alle, der har hentet en sang vil således ifølge dem, være tabt indtjeneste, men dette er kun tilfældet, hvis downloaderen hentede musikken ulovligt istedet for at købe det. Og dette er LANGTFRA altid tilfældet. Ofte henter folk for at høre noget nyt de ikke kender. Hvis de kan ldie det, kan det faktisk skabe ekstra salg, hvor de måske aldrig havde købt det, hvis de ikke havde hørt det først. Men for at gøre det kort: Download != (er ikke lig med) tabt salg.
Jeg er absolut tilhænger af afskaffelsen af AC, da dette KUN skader de lovlydige betalende kunder og mislykker totalt til det, det rent faktisk skal gøre. Det er moralsk uforsvarligt og ærlig talt er det at r**rende ens kunder. Jeg kan godt forstå folk ikke gider betale 150kr for 3 sange de kan lide på et medie de ikke må bruge, så de ikke kan høre musik på den afspiller de bruger.. DUUH. Et sådant tiltag ville resultere i røde tal på bundlinien hos enhver anden branche, men takket være lobbyister og dumme politikere, så sidder vi forbugere nu med sorteper. Tak for kaffe.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget med at man bare kan kopiere hele cdén ned på computeren og så er problemet lyst? Det læste jeg ihvertfald i et engelsk hifi-blad engang. Har dog aldrig prøvet.
Udover det var Phillips hodning vist engang at de ikke måtte kalde det en CD når der var copy-control på. Fordi der var ændret i softwaren, eller noget.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional: Vi kunne ikke blive mere enige!
Ja l'Blundt: Ingen af mine "copy-controlled" CD'ere bærer "Compact Disc" logoet, da de ikke lever op til standarden svjv. Notional lader til at have godt styr på dette emne, så måske han kan give os et bud på hvorfor de alligevel kan blive solgt som CD'ere i butikkerne?
Som de kloge siger: Kan det digitaliseres kan det kopieres!
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nu ikke forstå folk har de store problemer med Copy Controlled CD´er, jeg har endnu ikke købt en eneste, jeg ikke har kunnet rippe til min PC eller tage en kopi af til bilen.
Til at rippe dem bruger jeg Windows Media Player, og til at tage kopi bruger jeg Nero 6. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan denne tråd ikke lukkes jeg er træt at der blir kørt på min person
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
kan denne tråd ikke lukkes jeg er træt at der blir kørt på min person |
|
|
Egentlig bliver der ikke kørt meget på din person, men når man gang på gang fejlfortolker det, folk skriver og pådutter dem holdninger er det en naturlig reaktion at skærpe tonen. Ligesom du selv gør!
Når folk F.eks. skriver, hvad de har observeret er det ikke nødvendigvis et udtryk for deres personlige holdninger.
Dette er et debatforum og derfor må man kunne kapere at folk ikke er enige med éen selv - Og kunne føre en saglig argumentation for sine holdninger samtidigt med at man er villig til at prøve at forstå andres argumenter - Ellers er en debat umulig.
Mvh
Anders D.
|
| Til top |
|
| |