| Forfatter |
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler vel om mere end komponentprisen
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
moller Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æwww,så løb tråden af sporet.............................................
Min pointe var at jeg havde hørt en håndfuld produkter,der var rigtig gode,lige fra den "lille" ea125 til den store 230ér, jeg have hørt et sæt stander højtalere der var i "verdensklasse", oplevet den fine service at kunne opgradere uden at blive flået (købe nyt hele tiden).
For mig er det næsten ligegyldigt hvad komponenterne og arbejdstid koster , jeg har såmænd hørt på anlæg hvor bare kabelprisen, overgår Musiklab sæt prisen ,men hvor lydkvaliteten ikke gør det (min mening).
Det ville jeg dele med jer andre, om jeg har ret kan du kun selv afgøre , ved at lytte.
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har også besøgt Michael Edinger adskillige gange, hvilket mit anlæg da også bærer præg af.
Michael laver nogle fine ting, hvor lyden og enkeltheden er i højsæde, og jeg kan kun opfordre til at aflægge ham et besøg i Lyngby.
Michael kan mange ting, ikke bare inden for elektronikken, men spiller vist også en habil fiol. Hans talenter munder ud i noget grej hvor fokus er rettet på det, som det hele drejer sig om - nemlig musikken.
Med venlig hilsen __________________ MusikLab D33 MusikLab D303
SiriuS/GamuT D200
Gradient Revolution Active
Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
|
| Til top |
|
| |
musiklab Branchemedlem

Musik Lab Danmark
Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Absalon,
Hyggeligt at høre fra dig.
re violin spil, desværre er mine fingre blevet noget stive med årene, af alt det forstærker knokleri- så jeg må snige mig til at spille et par strofer på mine el-violiner, når ingen kan blive skræmt. Men så glæder jeg mig over de musikere der kan få mere ud af dem.
mvh Musiklab
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ser jeg mig nødsaget til at sende følgende indlæg:
Da et medlem af HIFI4ALL har lagt alvorlige beskyldninger om lækage blandt Flextronic's personale til mig, skal jeg hermed meddele, at dette IKKE er tilfældet.
Min kostprisberegning beror på følgende:
1 stk. forstærker X sendes til rep. hos Y, og det kan ikke betale sig at reppe den. Eneste mulighed er et nyt komplet mainbord til en pris af 7290 kr, herfra kan man trække værkstedes og fabrikantens avance på komponenten (anslået 35%.) Det giver en kostpris på max. 5400,- kr. excl. moms. Enhver i dette rige kan forespørge et værksted om prisen på en rep., resten er sådan set bare alm. regning. Mit indlæg er redigeret for diverse fnidder via PB.
Håber på forståelse for dette indlæg, da ingen ansatte hos Flextronic, eller andre danske underleverandører skal være under ubegrundet mistanke.
Det skal nævnes at operationen på patienten lykkedes, og den spiller som den skal.
Admin kan gøre hvad de vil med dette indlæg, men jeg mener at mit dementi er berettiget, specielt overfor virksomheden og dens ansatte.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
R2D2 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik112
Jeg kan egentlig ikke se hvad dette har med denne tråd at gøre, men der er nogle meget uklare ting ved dit eksempel:
Du skrev: "Jeg kan fortælle dig, at en komplet dansk produceret High-End Amp.........."
Hvad har kostprisen på et komplet produkt at gøre med et værksteds tilbud på en reperation at gøre..? Du kan ikke vide følgende:
1: Måske sælger producenten dette mainboard med tab, for at hjælpe de uhældige kunder som er ude for dette.
2: Måske tjener producenten 150 % og værkstedet 100 %..?
I så tilfælde kan prisen være alt mellem 1500,- og 7500,-, helt ærligt, du kan ikke vide det ud fra en rep.!
Men så nævnte du noget med 50 stk.? Har du 50 forstærkere som skal repareres? Og du skrev at det var prisen for en komplet forstærker! Hvad har det at gøre med et mainboard? Kabinet trafoer, forplader osv. koster jo ofte mere end indmaden..........
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
R2D2 skrev:
|
Hej Mik112
Jeg kan egentlig ikke se hvad dette har med denne tråd at gøre, men der er nogle meget uklare ting ved dit eksempel:
Du skrev: "Jeg kan fortælle dig, at en komplet dansk produceret High-End Amp.........."
Hvad har kostprisen på et komplet produkt at gøre med et værksteds tilbud på en reperation at gøre..? Du kan ikke vide følgende:
1: Måske sælger producenten dette mainboard med tab, for at hjælpe de uhældige kunder som er ude for dette.
2: Måske tjener producenten 150 % og værkstedet 100 %..?
I så tilfælde kan prisen være alt mellem 1500,- og 7500,-, helt ærligt, du kan ikke vide det ud fra en rep.!
Men så nævnte du noget med 50 stk.? Har du 50 forstærkere som skal repareres? Og du skrev at det var prisen for en komplet forstærker! Hvad har det at gøre med et mainboard? Kabinet trafoer, forplader osv. koster jo ofte mere end indmaden.......... |
|
|
Jeg sammenlignede 2 moduler's opgraderings pris vs. en rep. bestående af et komlet bestykket print. Der var ikke tale om kulance, garanti eller lignende. Hvis denne diskusion skal fortsætte, så opret en tråd. På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
musiklab Branchemedlem

Musik Lab Danmark
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den venligste hilsen til R2d2 og mik112, vil jeg foreslå at jeres mellemværende klares privat.
jeg kender intet til det i snakker om, og tvivler på at det har almen interesse.
please... gå et andet sted hen. Hvad skal vi andre med det ?
Hvis det er LYD i er interesserede i , og noget som er relevant i tråden, så lad os høre om det.
mvh Michael.
|
| Til top |
|
| |
Morten Weitemey Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har tekniske data over EA2 Højtt. lige ved hånden??? el ved hvor man kan finde dem. istedet for skulle sende mail til Michael Edinger..
|
| Til top |
|
| |
musiklab Branchemedlem

Musik Lab Danmark
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten , tak for din interesse mht EA2
data: Scanspeak 5,5" revelation og 27mm silk dome, også SS.
følsomhed 87dB / w
frekvensgang 45-27kHz , 500-10k +/- 2,5dB eller bedre
dim 300mm høj 270 dyb, 175 bred
vægt 9kg /stk
Biwiring via Supra guld terminaler.
|
| Til top |
|
| |