Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Flydende -VS- Stift (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carlos Rodrique
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Niklasthedolphin

Bruger siden: 26 December 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Når fanden dukker op...   ADVARSEL'

NEDENSTÅENDE indlæg står som skrevet  som følger:

Emne: Hvad ønsker du dig til jul i år?

Sendt: 25 November 2006 kl.

Jeg ønsker fremover kun at møde ærlige folk i dette forum, så man ikke bliver snydt/-brændt af, når man sender audiodele til kontakter man har mødt her på HIFI4ALL.

Den 9/11-06. sendte jeg en
Helius Fat Scorpio tonearm med et godt sølvkabel i til dana slowon@msn.com præsenterede sig som Johnny Thomsen, fra odense...

Jeg har flere gange forsøgt at komme i kontakt med vedkommende uden respons
(det hvar den lærestreg, stol ikke på folk) øv, øv og øv...

Ih altså.

Sikke en øv oplevelse. Har du ikke hans adresse eller et telefonnummer.................hvis du har sendt den til ham? Er ham dana en der optræder herinde på det her forum siden du nævner det?

Det var jo en arm der blev brugt på flere forskellige flydende pladespillere i 80'erne. Ganske udemærket lydende omend en smule skrøbelig.

Som svar på Merury's spørgsmål, selom det er et gammelt et, mener jeg klart at flydende ophæng kan komme til at lyde bedre end stift ophæng. Og en pladespiller uden plint er noget mærkeligt noget for det er stik imod design-for-god-lyd-filosofien.

Jeg tror mange i dag gerne vil have noget der ser godt ud og så kommer det til at passe med deres indretning og jeg må da indrømme at det ofte ser temmelig stilrent og flot ud. Men måske har det ikke så meget med lyden at gøre.

Ikke mange virksomheder har forsket og udviklet ret meget på pladespillere i mange år for der har jo ikke været nogen der ville købe dem så det har nok ikke været rentabelt. Så de sidste par år har det været som at "opfinde den dybe tallerken" igen. Og den er måske ikke blevet helt så dyb endnu.

Venlig Hilsen

Til top Vis Carlos Rodrique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlos Rodrique

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Det er jeg også ked af at høre Guldtuborg - men skulle du ikke lave en tråd hvor du efterlyser ham
med overskriften "hvem kender navn ....aka  navn etc." og se om det giver pote

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Tilbage til mit spørgsmål

en mother f....... tung Talerken og ditto Plint og ditto hylde og så noget flydende ophæng mellem plint og hylde - vil det kunne tage det bedste fra to verdene (tung stiv plnit - let flydende ophæng) og for noget endnu bedre ud af det eller er det "fysisk" teknisk akustisk modstridende??

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

I denne tråden var det mye rart gitt. Avid er jo nevnt, det må da for all del være flytende oppheng i spitzerklasse, SME har vel forsåvidt flytende oppheng på 20/2 og 30/2, dette er jo flotte spillere. Ellers har vi Michell, deres Orbe er vel ikke noe dårlige enn noe av det Thorens har i produksjon. Så er jo ikke en topptrimmet LP12 å kimse av. Det finnes sikkert flere, men jeg kommer ikke på dem i farten.

Har selv kun eid spillere med flytende oppheng, men det er kanskje mest en tilfeldighet.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes