rattanhuset skrev:
jensen_one skrev:
|
Er Primare 928 ikke en Livsstil?
Hvis du køber 928 sættet køber du det fordi du syntes det er pænt, og godt kan lide at have noget som ingen andre har! Lyden kan ikke have været et valg parameter.
Hvis det er rigtigt så skal du vel også have nogle højttalere som er specielle, og hvor lyden ikke nødvendigvis er et valgparameter.
Så en Primare højtaler er et godt bud, da de højst sansynligt vis er lavet med en 928 som reference, og så lyder højtaleren i hvert fald som Primare mener de skal lyde, der er heller ikke så mange der har dem.
Held og lykke med jagten og lad os da endeligt høre hvad det ender med.
|
|
|
Bare rolig, køber jeg noget så er det ikke BARE fordi det er pænt, men også fordi det er det. Jeg har ikke et "lydstudio" hvor jeg kan skide på hvordan det ser ud, bare det lyder godt. Om 928 er en livsstil som en er inde på vil jeg sætte mig tvivlende over for..... Lydmessigt er B&O en livsstil, men ikke Primare. Og slet ikke noget som "gammelt" som deres 928 der er en del ældre end noget af "publikummet" herinde. Bevars jeg synes de er pæne og anderledes, men fordi noget er anderledes er det ikke nødvendigtvis pænt!
Når så dét er sagt så er det mere lyden end udseendet det handler om 40/60 måske. Men hvor finder man et produkt som er pænt, har nogle fantastiske test´s (i tidernes morgen) til en pris under 20K
- Jeg kender ikke mange!
|
|
|
Jeg forstår da at få en diskussion igang, jeg mener helt afgjort hvad jeg skrev.
En test i 88!!!! Tag jer sammen Nej, lige over fister! Hvorfor er alt nyt bare bedre? Nope det er det bare ikke!
Tag bare Daner Detal, Namit, Denon 3560, Audio Alchemy. Ja der er masser af gode stumper fra slut firserne og halvfemserne...
Der var standarden ikke en samme, hvor mange af jeg gidder at se på en testvinder af plamaskeærme fra 2002, jeg gør ikke. Ahhh, der er der jo helt sikkert forskel, idet plasmaskærme slet var et modent produkt i 2002. Det er det vel stadig væk ikke?!
jeg læste selvbladet den gang og de har revideret deres karaktersystem mange gange siden.
Hvem gider købe åretsbil fra 88 Det er der sikkert stadig nogen der gør! Vores biler herhjemme er fra 1993 og 1994...
Man skal ikke købe et sæt 928 fodi det er godt, for så godt er det ikke. Jeg synes det er Sindsygt pænt, og kunne godt trænke mig at invistere i det, men det skulle være ligesom at investere i kundst, jeg tror de bevare deres værdi og det kan jo være et købsargument i sig selv.
Jeg er ikke efter den fordi det er en primare, jeg har selv primare, (noget af det sjove )
Man kan sagtens få forstærker til under 20K der er pæne og har top test for deres tid, og det kan primare også levere: I30 har fået What Hifi´s medalje for at være den bedste forstærker i prisklassen op til 2500 pundi 2005, den er ikke lige så speciel og den holder ikke prisen lige så godt men den lyder bedre.
En bonus bemærkning
At investere i gammel hifi kan være fedt, fordi det er billig men "driftsomkostningerne" kan være høje, og det behøver ikke engang være særligt gammel, jeg har en kammi der har kastet 5000 i en 3 år gammle Thule pa250, nu er den ca 5 år og den besluttede sig for at dø fordi HFIén slog fra(og det gjorde den pga en fejl uden for, så der er ingen undskyldning).
Vi kan relatere det til gamle biler, de fleste har råd til en gammel Ferrari, men de færste af os har råd til at holde den kørende.
"Konklusion":
Lad os til sidst ikke glemme at at man skal købe det `man godt kan lide og hvis du syens at 928 sættet lyder himmelsk, så skal du købe det. Men glem ikke at tæst det op mod noget nutidigt. Ja, selvfølgelig!
igen held og lykken med jagten være tror mod dig selv og ikke alle bonderøvene herinde (mig selv inkluderet) Touché!    |