| Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går stærkt ud fra at Sony har sørget for at provide en film i 1080P opløsning, og de roser jo sig selv for at dette tv kan kører 1:1 mapping med 1080P signal, så der burde vel ikke forgå nogen deinterlacing eller scaling for den sags skyld. Som jeg skrev var der også nogen der har foreslået at computeren der leverede signalet simpelthen ikke magtede opgaven. Mit forslag var også først at det var tv'et der ikke magtede opgaven, men det ville da også være for ringe.
I øvrigt skulle det ny Pio kunne modtage 1080P signaler over HDMI. Så det passer ikke helt, som en skrev, at man ikke skulle kunne tilslutte Blue ray ( eller HD DVD) produkter (hvis de da kommer).
Jeg er ikke klar over om det ny Pio har de de nye HDMI inputs, sandsynligvis ikke?
Oliver
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener den har det der hedder HDMI 2. men er ikke sikker så hæng mig ikke op på det.
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er vist den jeg tænker på. Jeg læste lidt om det og det lader til simpelthen at etablere mere båndbredde således at der kan opnås flere farver etc.
Jeg regner med mest at bruge det ny Pio til tv kiggeri så jeg går ikke så højt op i det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tv kiggeri. pas nu på med burn in. for ved godt de siger at der sker ikke mere med de nye skærme meeeeeen kan kun sige en ting: ja det er godt med jer.
Men jeg kan tage fejl
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver noget med at oplære ungerne i IKKE at efterlade Disnye Chanels pauseskærm. Jeg har også tænkt mig at forbyde min søn at have sin Xbox 360 tilsluttet fast ( selv om det sikkert ser super godt ud).
Oliver
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om Pioneer har kommet op på Panasonics standard mht burn-in har du intet at frykte. Jeg bruger mit apparat som et hvilket som helst CRT og har så langt ikke set det minste tegn til burn-in, eller for den sags skyld; retention der ikke forsvinder i løbet af 1 minut. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo ikke til at vide. Det klart at de selv udtaler at problemet skulle være væk. På avsforum er der nogel der mener at de ny Pio'er skulle klare sig bedre mht. burn-ins.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de siger at det er blevet bedre. Får her den 9 aug en fra Scala HiFi til at komme og lave en IFS indstilling (tror jeg det hedder) det skal for det første indstille farve osv rigtig og gøre at burn ind først sker efter laaaang tid med et logo samme sted.
glæder mig
|
| Til top |
|
| |
Laust Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Har for øjeblikket en Philips 32PW9509 billedrørstv med Pixel Plus 2. Jeg har tænkt på at købe Philips 42PF9631 men de nye Pioneer skærme er måske værd at overveje? Jeg synes Pioneer hakker meget i forhold til Philips ved bevægelser i billedet.
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
|
I øvrigt skulle det ny Pio kunne modtage 1080P signaler over HDMI. Så det passer ikke helt, som en skrev, at man ikke skulle kunne tilslutte Blue ray ( eller HD DVD) produkter (hvis de da kommer).
|
|
|
Hov hov ! Min 436XDE kan skam også modtage 1080P/24fps i 72Hz !!! Glæder mig så meget til at få en HD-afspiller og smide 1080P/24fps efter Pio´en !! 
Selvom min skærm "kun" har 1024*786, så ser det fandme flot ud når der afspilles HD-materiale fra computeren... Bevares... hvis den havde en native opløsning på 1080 ville det være at foretrække, men skidt pyt.. Det er den bedste fladskærm der kan købes for penge p.t.
EDIT : Hvor er det sørgeligt at de er gået bort fra den eksterne tuner-boks! Det gør bare een ekstra glad for at man nåede at få en Pio-skærm inden de gik bort fra den geniale eksterne boks.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer hakker. nej gør det da ikke. er selv den stolte ejer af et 43" pioneer og det har aldrig hakket. ALDRIG. har heller ikke hørt om det før bortset fra det med com men den er jo ikke skærmens skyld
|
| Til top |
|
| |
Laust Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Pioneer hakker. nej gør det da ikke. er selv den stolte ejer af et 43" pioneer og det har aldrig hakket. ALDRIG. har heller ikke hørt om det før bortset fra det med com men den er jo ikke skærmens skyld |
|
|
Jeg har set Pioneer hos Scala Hifi. Den hakkede i billedet. Det skyldes vel Philips har Digital Natural Motion.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at se igen. ved ikke hva de havde smidt bag. eller om det var matrialet der var sådan.
kan jo også være afspilleren der hakkede... normalt hakker pioneer ikk. tror jeg vidst alle kan svare på (næsten alle hehe)
|
| Til top |
|
| |
Laust Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en Linn dvd-afspiller. Hvilken model det er lagde jeg ikke mærke til. Jeg har selv en Pioneer DV-989. På mit Philips 32PW9509 har jeg ikke noget hakkeri. Det kan muligvis være, jeg lægger mere mærke til, at Pioneer plasma tv'et hakker, fordi det ikke har bevægelseskompensering, som Philips har.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er ulempen da ved en intern tuner?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvad er ulempen da ved en intern tuner? |
|
|
Der er ikke som sådan en ulempe ved intern tuner, men det var lidt smart at man kun skulle trække et kabel op til skærmen. Jeg tror dog også der er en psykologisk faktor af mere og bedre når man kan holde en box mellem hænderne. Jeg ville personligt meget gerne ha at de havde holdt fast i mediaboxen, men det lader til at den er droppet fordi de fleste ikke vil have den.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
AM-E skrev:
| Hvad er ulempen da ved en intern tuner? |
|
|
Der er ikke som sådan en ulempe ved intern tuner, men det var lidt smart at man kun skulle trække et kabel op til skærmen. Jeg tror dog også der er en psykologisk faktor af mere og bedre når man kan holde en box mellem hænderne. Jeg ville personligt meget gerne ha at de havde holdt fast i mediaboxen, men det lader til at den er droppet fordi de fleste ikke vil have den.
Oliver
|
|
|
Eller måske for at spare på produktionsomkostninger? De har også af mærkelige årsager droppet 43" panelet... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ka godt være de vil spare lidt der. Det med de 43" har nok noget at gøre med at Pioneer har købt NEC panelfabrik.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
Det med de 43" har nok noget at gøre med at Pioneer har købt NEC panelfabrik.
|
|
|
Det er da ikke noget nyt? Har de ikke samarbejdet med NEC i nogle år nu? Desuden, hvorfor skifte til et andet panel, når man selv producerede førhen? NEC panelerne er sikkert også billigere og i dårligere kvalitet...men hvad ved jeg. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Oligru skrev:
|
Det med de 43" har nok noget at gøre med at Pioneer har købt NEC panelfabrik.
|
|
|
Det er da ikke noget nyt? Har de ikke samarbejdet med NEC i nogle år nu? Desuden, hvorfor skifte til et andet panel, når man selv producerede førhen? NEC panelerne er sikkert også billigere og i dårligere kvalitet...men hvad ved jeg.
|
|
|
Hvorfor vil du male fanden på væggen? prøv at gå ind på AVSforum hvor folk nu er begyndt at få hængt deres ny apperater op, alle er super begejstrede.
|
| Til top |
|
| |