| Forfatter |
|
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Nu kan ikke jeg påstå at være 100% objektiv siden jeg har et Panasonic, men jeg synes at Panasonic har et noget mere støjfrit billede, og at hvid er hvidere end på 436. Pioneer er så bedre/anderledes til hurtige bevegelser med høj kontrast. Pana laver grønne linier rundt om objektet, mens Pioneer i samme situation laver nogle hvide striber.
Når man så tager hensyn til at Panasonic er langt mere modstandsdyktig i mod retention/burn-in, så synes jeg at PV60/600 vinder sammenligningen med 436, at den så ennu koster langt mindre er bare icing on the cake. |
|
|
Du har ret i at der er mindre støj i billedet på Pv60/600, men på den bekostning er der helt klart også færre detaljer i billedet. Og med de briller på vil jeg helt klart sige pioneer vinder. Derimod har pv 60/600 bedre sort niveau og er ikke lige så følsom overfor burn in som pioneer. Dog har pioneer også lidt mere "skrald" i billedet end pana'erne. Der er for og imod begge, men som all round skærm må jeg nok sige at pioneer'en er efter min mening bedre, og det er mest pga den bedre detaljering.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
gROoxY skrev:
ManicMiner skrev:
|
Nu kan ikke jeg påstå at være 100% objektiv siden jeg har et Panasonic, men jeg synes at Panasonic har et noget mere støjfrit billede, og at hvid er hvidere end på 436. Pioneer er så bedre/anderledes til hurtige bevegelser med høj kontrast. Pana laver grønne linier rundt om objektet, mens Pioneer i samme situation laver nogle hvide striber.
Når man så tager hensyn til at Panasonic er langt mere modstandsdyktig i mod retention/burn-in, så synes jeg at PV60/600 vinder sammenligningen med 436, at den så ennu koster langt mindre er bare icing on the cake.
|
|
|
Du har ret i at der er mindre støj i billedet på Pv60/600, men på den bekostning er der helt klart også færre detaljer i billedet. Og med de briller på vil jeg helt klart sige pioneer vinder. Derimod har pv 60/600 bedre sort niveau og er ikke lige så følsom overfor burn in som pioneer. Dog har pioneer også lidt mere "skrald" i billedet end pana'erne.
Der er for og imod begge, men som all round skærm må jeg nok sige at pioneer'en er efter min mening bedre, og det er mest pga den bedre detaljering.
|
|
|
Nuh! Der må vi da være uenige. Jeg skal ikke udtale mig om detalj niveauet da jeg ikke har set nogen forskel der. Kontrast, støj og sort niveau er de forskellene jeg tydligst kan se, men så kan det også være at jeg ser det jeg vil siden jeg selv har et Panasonic Nu er uanset denne runden over, og Pioneer har en ny model. Selv om jeg ikke på nuværende tidspunkt skal bytte TV vil jeg da tusle en tur ned i TC for at se på dyret når det kommer. Også skal jeg forsøge at rapportere så objektivt som overhovedet muligt hvad jeg ser :) __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sort niveau er kanon på pioneer.
prøv at smid en DV-989AVI bag. en super afspiller (og prisen er derefter) man ser ikke et bedre sort nievau af de skærme jeg har set. og har set mange.
man kan ikke så let sige at den har det bedste sort nievau. for mens det ene viser det bedste ved bare et normalt signal så skal der måske en ordentlig dvd-afspiller for at det andet visser sit bedste.
hmm vi er vidst røget lidt off topic......... Igen
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Når man så tager hensyn til at Panasonic er langt mere modstandsdyktig i mod retention/burn-in, så synes jeg at PV60/600 vinder sammenligningen med 436, at den så ennu koster langt mindre er bare icing on the cake. |
|
|
Ja, sandsynligheden for, at du er bias er ret stor, da du selv ejer PV60/600. Men hvor godt/grundigt har du så testet disse to skærme op mod hinanden? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Ja, sandsynligheden for, at du er bias er ret stor, da du selv ejer PV60/600. Men hvor godt/grundigt har du så testet disse to skærme op mod hinanden?
|
|
|
5 minutter med meget intens stirring Jeg skal også sige at jeg langt derifra er nogen expert omkring temaet billede, de seneste 3 årenes forskning har føret til at jeg kun ved noget om subs....
Men det var de forskellene jeg kunne se i løbet af 5 minutter. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 minutter  kan man da ikke samligne så! prøv forskellige afspiller osv og forskellige film. hmm men self 5 min siger self også meget men ikke nok efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
AM-E skrev:
Ja, sandsynligheden for, at du er bias er ret stor, da du selv ejer PV60/600. Men hvor godt/grundigt har du så testet disse to skærme op mod hinanden?
|
|
|
5 minutter med meget intens stirring Jeg skal også sige at jeg langt derifra er nogen expert omkring temaet billede, de seneste 3 årenes forskning har føret til at jeg kun ved noget om subs....
Men det var de forskellene jeg kunne se i løbet af 5 minutter. |
|
|
Seriøst?! Den "test" kan du jo ikke bruge til noget. Jeg forstår ikke, hvordan du kan konkludere noget som helst ud fra 5 sølle minutter  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeehh, halluen? Tror i at apparatenes egenskaber ville ha endret sig om jeg hadde stirret i 10 minutter?
Jeg vil tvert i mod sige at når jeg kunne se de forskellene på så kort tid, da betyder det at forskellene er åbenbare, det er vel bare ren logik eller hur? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Eeehh, halluen? Tror i at apparatenes egenskaber ville ha endret sig om jeg hadde stirret i 10 minutter?
Jeg vil tvert i mod sige at når jeg kunne se de forskellene på så kort tid, da betyder det at forskellene er åbenbare, det er vel bare ren logik eller hur? |
|
|
Logik? Øhhh... Tester du også subs, forstærkere, højttalere, dvd-afspillere m.m. i 5 minutter? Hvad med at være lidt mere kritisk. Hvad var signalkilden? Hvilket medie var der tale om? Var begge skærme under samme forudsætninger? Eeehh, halluen?! 5 minutter...jeeeez  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dra ned i TC og se med dine egne øjne, jeg kan kun sige hvad jeg så, og jeg er ærlig og fortæller at jeg langt i fra er nogen ekspert på billede. Måske er du det og kan forklare mig hvorfor det jeg så ikke hænger sammen med virkeligheden? Kan du ikke det har du intet at bidrage med og jeg vil foreslå at du ikke siger noget __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva sker der for jer drenge.
Denne tråd skulle jo handle om hvad vi har hørt af rygter om de nye Pio modeller og så kaster I jer endnu engang ud i den evindelige diskussion. om Pio versus Pana. Faktum er jo at ingen af os har set de nye apparater endnu.
Hvis jeg lige skal gnide bare lidt salt i nogens sår, så læste jeg på AVSforum ( ligeledes i en tråd der skulle have handlet om Pio) at mange mener at de nye Pana skærme er blevet dårligere!!???
Oliver
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
|
Denne tråd skulle jo handle om hvad vi har hørt af rygter om de nye Pio modeller og så kaster I jer endnu engang ud i den evindelige diskussion. om Pio versus Pana. Faktum er jo at ingen af os har set de nye apparater endnu.
Hvis jeg lige skal gnide bare lidt salt i nogens sår, så læste jeg på AVSforum ( ligeledes i en tråd der skulle have handlet om Pio) at mange mener at de nye Pana skærme er blevet dårligere!!???
Oliver
|
|
|
som sagt tidliger så må vi ikke konkludere endnu før vi har set det med vores egne øjene. men hvis dette er sandt så liger det at der er sparet som nogle her inde har sagt. Men direkte dårlige tror jeg nu ikke de er!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan set ligeglad med hvilket der er bedst pt. da jeg neppe skal have et nyt apparat før om 2 år. Jeg bliver bare irriteret når nogen tager patent på sandheden uden at kunne føre hverken beviser eller indisier.
Jeg har også set det forumfnidderet omkring PV500 VS PV60/600, men jeg har aldrig læst noget håndfast. Jeg har eller aldrig set et 500 og et 60/600 ved siden af hinanden så det er svært for mig at kommentere det uden at det kun bliver spekulation. Jeg har så langt ikke set nogen tests hvor de har nevnt noget lignende, og i modsætning til PV500 (så vidt jeg ved) har PV60 vundet nogle VS tests i konkurrence med 436, og det burde ikke være muligt om billedet var dårligere end PV500.
På en måde er det heller ikke så voldsomt relevant da PV500 ikke længere findes at købe, så man må uanset sammenligne PV60/600 med det der er tilgengeligt på markedet i dag. Om jeg ikke husker fejl er der en der sælger Panasonic her inde der hedder Claus, måske kunne han belyse det ryktet? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
prøv at smid en DV-989AVI bag. en super afspiller (og prisen er derefter) man ser ikke et bedre sort nievau af de skærme jeg har set. og har set mange.
man kan ikke så let sige at den har det bedste sort nievau. for mens det ene viser det bedste ved bare et normalt signal så skal der måske en ordentlig dvd-afspiller for at det andet visser sit bedste.
hmm vi er vidst røget lidt off topic......... Igen |
|
|
Hmmmm.... En god DVD afspiller kan ikke ændre på egenskaberne i panelet. Der ER bedre sort niveau på Pana'erne. Det er slet ikke til diskussion. Hvis ikke du kan se det så må jeg konstatere at du enten har dårlige øjne eller ikke har set de 2 mod hinanden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
du tager lige så meget patent som alle andre. Men se på det fra en anden vinkel: hvorfor valgte jeg pioneer? ikke pågrund af prisen.!.!.!
syntes du er ret dobeltmoralsk.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
|
|
|
|
Helt enig! 
Ingen af os har erfaringer med de nye "semi-hd" forbuger skærme (lige som langt de færreste deltagere i dette forum har indgående erfaringer med de nuværende skærme)
Jeg glæder mig dog mest til at se Pioneers nye 1080p skærm eller deres nye proff. monitor. Så lad os se hvad fremtiden byder - jeg glæder mig i hvert fald. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Hmmmm.... En god DVD afspiller kan ikke ændre på egenskaberne i panelet. Der ER bedre sort niveau på Pana'erne. Det er slet ikke til diskussion. Hvis ikke du kan se det så må jeg konstatere at du enten har dårlige øjne eller ikke har set de 2 mod hinanden.
|
|
|
hvilket med bedst sort gider jeg ikke diskuter. vi bliver ikke enig og fint nok med det Men at en afspiller frem for en anden, ikke kan frembringe et bedre sort nieveu er noget fis. hvis den ikke kan det hva fanden findes der så forskellige afspillere for? ? ? bare se hd-dvd der er endda bedre sort nieveu end normal dvd. så jo der er noget om snakken
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
du tager lige så meget patent som alle andre. Men se på det fra en anden vinkel: hvorfor valgte jeg pioneer? ikke pågrund af prisen.!.!.!
syntes du er ret dobeltmoralsk.
|
|
|
Det er precis det jeg ikke gør, jeg forteller ærligt at jeg har et Pana og at jeg derfor kan være biased, jeg siger også at jeg ikke er nogen ekspert og forsøger generelt at holde en forsiktig tone, Men så kommer dig&co og siger at det jeg har set stemmer ikke siden jeg kun har set på apparatene i 5 minutter. I tager ingen forbehold og forsøger at latterliggøre mig fordi jeg kun har brugt 5 minutter. Det er ikke god tone, og jeg svarer derfor på samme måde.
I vælger også at overse at en anden kan bekræfte det jeg har set, selv om han også har set andre ting og derfor har en anden konklution end mig (noget jeg ikke har nogle problemer med)
Og man behøver da ikke at være det helt store IQ-Trollet for at forstå at om man kan se disse forskellene i løbet af kun 5 minutter, da er de åbenbare.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
hvilket med bedst sort gider jeg ikke diskuter. vi bliver ikke enig og fint nok med det Men at en afspiller frem for en anden, ikke kan frembringe et bedre sort nieveu er noget fis. hvis den ikke kan det hva fanden findes der så forskellige afspillere for? ? ? bare se hd-dvd der er endda bedre sort nieveu end normal dvd. så jo der er noget om snakken |
|
|
Du tager fejl mht. sort niveau, men anyway. Jeg siger blot at selv med verdens bedste dvd afspiller kan du ikke ændre på at Pioneers skærm har en begrænsning i dens sort niveau. Det er fakta!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
gROoxY skrev:
Du tager fejl mht. sort niveau, men anyway.
Jeg siger blot at selv med verdens bedste dvd afspiller kan du ikke ændre på at Pioneers skærm har en begrænsning i dens sort niveau. Det er fakta!
|
|
|
Det bliver lidt som at tro at ens højtalere kan spille højere om man køber en cd spiller med højere udgangsniveau  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |