Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye Pioneer Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Oligru skrev:

Hva sker der for jer drenge.

Denne tråd skulle jo handle om hvad vi har hørt af rygter om de nye Pio modeller og så kaster I jer endnu engang ud i den evindelige diskussion. om Pio versus Pana. Faktum er jo at ingen af os har set de nye apparater endnu.

Hvis jeg lige skal gnide bare lidt salt i nogens sår, så læste jeg på AVSforum ( ligeledes i en tråd der skulle have handlet om Pio) at mange mener at de nye Pana skærme er blevet dårligere!!???

Oliver

som sagt tidliger så må vi ikke konkludere endnu før vi har set det med vores egne øjene. men hvis dette er sandt så liger det at der er sparet som nogle her inde har sagt. Men direkte dårlige tror jeg nu ikke de er!

Tror i snakker forbi hinanden der?? Oligru skriver at Pana (Panasonic) nye modeller efter sigende skulle være dårligere og Hi-Sonny-Fi referere til tidligere udtalelser om Pioneer.

Har jeg ikke ret? 

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

sort niveau er kanon på pioneer.

prøv at smid en DV-989AVI bag. en super afspiller (og prisen er derefter) man ser ikke et bedre sort nievau af de skærme jeg har set. og har set mange.

man kan ikke så let sige at den har det bedste sort nievau. for mens det ene viser det  bedste ved bare et normalt signal så skal der måske en ordentlig dvd-afspiller for at det andet visser sit bedste.

hmm vi er vidst røget lidt off topic......... Igen

Hmmmm.... En god DVD afspiller kan ikke ændre på egenskaberne i panelet. Der ER bedre sort niveau på Pana'erne. Det er slet ikke til diskussion. Hvis ikke du kan se det så må jeg konstatere at du enten har dårlige øjne eller ikke har set de 2 mod hinanden.

? bare se hd-dvd der er endda bedre sort nieveu end normal dvd. så jo der er noget om snakken

Apropos erfaringer....har du set HD-DVD?  eller en Panasonic PHD skærm for den sags skyld?

Godt så....lad så tråden komme tilbage på sporet: de nye pioneer skærme. Er der nogen der ved hvornår disse rent faktisk kan leveres i Danmark?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt gode ting om det nye Pioneer plasma fra folk der har set den men prisen er vanvittig - så er det nu SED skærmene skulle komme og banke dem alle ud af banen til en lavere pris.

Hvis man giver 75.000 for sådan en skærm så går der 1-2 år og du kan få den for 35.000

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

-Thomas- skrev:

Har kun hørt gode ting om det nye Pioneer plasma fra folk der har set den men prisen er vanvittig - så er det nu SED skærmene skulle komme og banke dem alle ud af banen til en lavere pris.

Hvis man giver 75.000 for sådan en skærm så går der 1-2 år og du kan få den for 35.000

Ved du hvad 42" koster?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

sort niveau er kanon på pioneer.

prøv at smid en DV-989AVI bag. en super afspiller (og prisen er derefter) man ser ikke et bedre sort nievau af de skærme jeg har set. og har set mange.

man kan ikke så let sige at den har det bedste sort nievau. for mens det ene viser det  bedste ved bare et normalt signal så skal der måske en ordentlig dvd-afspiller for at det andet visser sit bedste.

hmm vi er vidst røget lidt off topic......... Igen

Hmmmm.... En god DVD afspiller kan ikke ændre på egenskaberne i panelet. Der ER bedre sort niveau på Pana'erne. Det er slet ikke til diskussion. Hvis ikke du kan se det så må jeg konstatere at du enten har dårlige øjne eller ikke har set de 2 mod hinanden.

? bare se hd-dvd der er endda bedre sort nieveu end normal dvd. så jo der er noget om snakken

Apropos erfaringer....har du set HD-DVD?  eller en Panasonic PHD skærm for den sags skyld?

Godt så....lad så tråden komme tilbage på sporet: de nye pioneer skærme. Er der nogen der ved hvornår disse rent faktisk kan leveres i Danmark?

både ja og nej. lad os heller sige hd material som skulle spilles via computeren

den har begrænsninger men men sort nievue var bedre. og sådan var det bare. gider jeg slet ikke diskuter. sort blev bedre. self med sine begrænsninger. men bedre.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Så må i dælme stramme op gutter! Det er ikke en børnehave det her! Hvis I ikke kan finde ud af at indordne Jer under regler for brug af forum, så bedes i holde Jer væk! Et sådant sprog der er lagt for dagen tolereres IKKE!

ManicMiner og Hi-Sonny-Fi tildeles hver 1. af 3 advarelser, hvor 3. advarelse giver permanent udelukkelse fra al aktivitet på HIFI4ALL.DK

Der er slettet indlæg i tråden hvorefter denne genåbnes!

Fortsat god debat!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Er det med sortniveau virkeligt så simpelt, at det er nok at diskutere hvilket tv der bedst til at vise helt sort?

Har da set lcd tv som viste udemærket "knald-sort" (ja ja, alt med måde...), men når der så blev viste en film med mange mørke nuancer, var det lige som at se en divx film med dårlig komprimering.

Og hvad tænker de på inde hos Pioneer med den manglende eksterne boks. Det ligner da l*** når man skal hænge sit plasma op med alle de kabler direkte ind i tv'et. Bliver da total umuligt at gøre særligt pænt!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Det at boksen er væk er nok tildels fordi teknologien tager mindre plads, og laver mindre varme sådan at det hele kan være i apparatet. Men det er nok også dyrere at have en separat mediaboks, og siden det ikke går udover billedkvaliteten at ikke have en er det en åbenbar plads at spare

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Er det med sortniveau virkeligt så simpelt, at det er nok at diskutere hvilket tv der bedst til at vise helt sort?

Har da set lcd tv som viste udemærket "knald-sort" (ja ja, alt med måde...), men når der så blev viste en film med mange mørke nuancer, var det lige som at se en divx film med dårlig komprimering.

Og hvad tænker de på inde hos Pioneer med den manglende eksterne boks. Det ligner da l*** når man skal hænge sit plasma op med alle de kabler direkte ind i tv'et. Bliver da total umuligt at gøre særligt pænt!

Det med sort niveau er faktisk ret simpelt og kan uden tvivl bedømmes objektivt. Og jeg tvivler meget på at du har set en LCD skærm vise "knald sort", i hvert fald ikke i et rum med dæmpet belysning. Her er plasma suverænt overlegen. Når man ser flere skærme ved siden af hinanden er det selvfølgelig også nemmere at vurdere for "ikke indviede"
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Hehe, det var vist lige det med at overdrivelse fremmer forståelsen...

Beklager hvis jeg ikke udtrykker mig helt tydeligt nok, men jeg prøver så godt jeg kan at beskrive hvad jeg oplever, og det er at det ikke altid er det tv som kan vise de mørkeste billeder der virker bedst når det kommer til at kunne se hvad der sker i de mørkeste scener i filmene!

At den ene skærm kan vise lidt mere sort, er jo ikke nødvendigvis ensbetydende at den er bedre til at få alle nuancerne med i de mørke scener. Det nytter f.eks. ikke noget hvis det hele bliver til en stor sort masse på den skærm der kan vise lidt mere sort, hvis det på den skærm der ikke viser helt så sort er muligt, at se hvad der sker pga. en bedre opløsning af de mørke nuancer i billedet.

Er bare lidt træt af at det altid bliver simplificeret til at sortniveau kun går ud på at vise mest sort, uden skelen til ovennævnte.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Hehe, det var vist lige det med at overdrivelse fremmer forståelsen...

Beklager hvis jeg ikke udtrykker mig helt tydeligt nok, men jeg prøver så godt jeg kan at beskrive hvad jeg oplever, og det er at det ikke altid er det tv som kan vise de mørkeste billeder der virker bedst når det kommer til at kunne se hvad der sker i de mørkeste scener i filmene!

At den ene skærm kan vise lidt mere sort, er jo ikke nødvendigvis ensbetydende at den er bedre til at få alle nuancerne med i de mørke scener. Det nytter f.eks. ikke noget hvis det hele bliver til en stor sort masse på den skærm der kan vise lidt mere sort, hvis det på den skærm der ikke viser helt så sort er muligt, at se hvad der sker pga. en bedre opløsning af de mørke nuancer i billedet.

Er bare lidt træt af at det altid bliver simplificeret til at sortniveau kun går ud på at vise mest sort, uden skelen til ovennævnte.

kunne ikke ha sagt det bedre selv.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Smag og behag... Nogle er glade for boksen - andre (som jeg) vil helst undvære endnu en boks til stakken.

Kabelproblematikken kan jo løses på flere måder - f.eks. at skjule kablerne bag en skinne (er vel også pæneste løsning selv med boksen - der er jo også 2 kabler (strøm + signal) formoder jeg) eller at bruge sin A/V-receiver til at switche signalerne (hvis man har en receiver med HDMI/DVI ind- og udgange) - så har man næsten samme resultat som med boksen (afhængig af, om man bruger den indbyggede tunerdel - hvilket jeg f.eks. ikke gør, da jeg har satellit-TV).

Alle(?) andre fabrikanter har jo også droppet en løs boks, så Pioneer har formodentlig erkendt, at der ikke var et marked for den dyrere løsning.

Udfordringen for fabrikanterne er vel, at vi alle har forskellige opsætninger:

• Nogle køber blot skærmen som TV og tilslutter antenne og evt. DVD
  • Andre har mange apparater tilsluttet - men bruger fortsat de indbyggede højtalere
  • Andre har mange apparater tilsluttet direkte, men bruger aldrig højtalerne, da skærmen indgår i surround opsætning
  • Andre bruger deres A/V-receiver til at vælge signalkilde - og bruger aldrig højtalerne
  • Fortsæt selv

Så den ideelle skærm for nogle er upraktisk for andre - og det er for dyrt at lave for mange forskellige modeller til de forskellige målgrupper. 

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

OTol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at blande mig i jeres diskution om sortniveau. Så vidt jeg ved er sort på en plasma skærm pixels der ikke er tændt. Altså er sort så sort som skærmen er når den er slukket. Den kan vel ikke tilføje mere sort. Der er stor forskel på om man ser TV ved kraftig dagslys eller med svag stuebelysning. Ved det sidste viser næsten alle skærme sort som sort. Det er altså et spørgsmål om hvor mørk skærmen er i slukket tilstand i dagslys. Selvfølgelig kan der være forskel på hvor godt skærmen laver de forskellige mørke nuancer, men det kan jo som regel justeres. Prøv at se på den gode gamle gråskala fra prøvebilledet på sveriges TV2, den skal gå jævnt fra klart hvidt til dyb sort i jævne spring. Se på de sidste mørke felter, man skal tydeligt kunne se forskel på dem.

Ved LCD skærme er det noget andet, her er det et spørgsmål om hvor godt fabrikanten kan lukke de enkelte pixels af for baggrundsbelysningen.

Jeg indrømmer, at det kun er logisk tænkning fra min side, jeg har ikke andet, at ha det fra.

Mvh. Ole

Til top Vis OTol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OTol

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

OTol skrev:

Jeg kan ikke lade være med at blande mig i jeres diskution om sortniveau. Så vidt jeg ved er sort på en plasma skærm pixels der ikke er tændt. Altså er sort så sort som skærmen er når den er slukket. Den kan vel ikke tilføje mere sort. Der er stor forskel på om man ser TV ved kraftig dagslys eller med svag stuebelysning. Ved det sidste viser næsten alle skærme sort som sort. Det er altså et spørgsmål om hvor mørk skærmen er i slukket tilstand i dagslys. Selvfølgelig kan der være forskel på hvor godt skærmen laver de forskellige mørke nuancer, men det kan jo som regel justeres. Prøv at se på den gode gamle gråskala fra prøvebilledet på sveriges TV2, den skal gå jævnt fra klart hvidt til dyb sort i jævne spring. Se på de sidste mørke felter, man skal tydeligt kunne se forskel på dem.

Ved LCD skærme er det noget andet, her er det et spørgsmål om hvor godt fabrikanten kan lukke de enkelte pixels af for baggrundsbelysningen.

Jeg indrømmer, at det kun er logisk tænkning fra min side, jeg har ikke andet, at ha det fra.

Mvh. Ole

Det er nemlig helt rigtigt. Problemet med plasma er dog, at når solen eller andet lys reflekteres i skærmen, bliver den ofte grå så man kan se de enkelte pixels. LCD har potentiale til at blive knaldsort, men det er så godt som umuligt at lukke af for baggrundsbelysningen. Når LED baggrundsbelysning til LCD kommer frem vil dette problem løses, idet baggrundsbelysningen slukker med den enkelte pixel. Indtil da giver plasma normalt den bedste sorte "farve".

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

sig hvad i vil men jeg har set både gode og dårlige sortniveau på min plasma med forskellige dvd afspiller. såååå!

ja kan ikke sige andet end det. men det er vel det samme som med netkabler, nogle kan se forskel og andre mener at den sidste meter ikke kan gøre en forskel så netkabler gør ingen forskel.

det er vel op til en selv. men jeg kan se forskellen. prøv selv at sidt jer ned med en dvd afspiller til måske 50.000 kr også en til 250 kr. der er faktisk en forskel hvis i ser ordentlig efter.

og i testen fra high fidelity om pioneers dvd-afspiller,,, der skriver de også at sort niveuet er aldrig set bedre, så der må være noget om snakker.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Seriøst?! Den "test" kan du jo ikke bruge til noget. Jeg forstår ikke, hvordan du kan konkludere noget som helst ud fra 5 sølle minutter

Det er et spørgsmål om erfaring. Det er længe siden at min mening er blevet kaldt useriøs, men jeg kan høre at jeg ikke skal fortælle nogen hvor lang tid jeg bruger på at danne mig mine meninger...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

OTol skrev:

Der er stor forskel på om man ser TV ved kraftig dagslys eller med svag stuebelysning. Ved det sidste viser næsten alle skærme sort som sort.

Hmmm... Nej, det er ikke rigtigt. Det er lige præcis i dæmpet belysning at forskellene i sort niveau træder frem. I dagslys kan selv en skærm med et ringe sort niveau fremstå som sort.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

sig hvad i vil men jeg har set både gode og dårlige sortniveau på min plasma med forskellige dvd afspiller. såååå!

Okay, lad os lige få det her på plads én gang for alle: Problemet i denne diskussion er i bund og grund at folk har en forskellig opfattelse af hvad ordet sort-niveau egentlig dækker over, når man står og kigger på billedet. Absolut sort-niveau, dvs. skærmens evne til at vise lige præcist sort så sort som muligt, dét er en ren objektiv ting. Send et 0 IRE signal til skærmen, dvs. ren sort, og kig/mål hvor sort/lyst det er. Mere er der ikke i dét. Sort-niveauet i denne definition er IKKE påvirket af afspilleren - overhovedet. Det er påvirket af skærmens egenskaber, samt indstillingen af skærmen. Forskellige DVD-afspillere kan sagtens have forskellig sort-niveau, og dermed ændre det samlede sort-niveau - men det er derfor du har en brightness-indstilling! Hvis du justerer korrekt hver gang du skifter afspiller, så vil sort-niveau være det samme. Punktum! Jeg er ligeglad med hvad folk _oplever_, dette er fakta. Hvis man oplever noget andet, så har man enten ikke justeret sit tv korrekt, eller også vurderer man sort-niveau på et forkert grundlag.

Dét der så gør situationen speget, det er at sort-niveau i sig selv faktisk ikke er så voldsomt interessant når det kommer til stykket. Det er mindst lige så interessant om du kan se detaljer i de mørke områder, og - ikke mindst - om de detaljer du ser er ægte detaljer, eller om skærmen fremhæver detaljer fordi gamma-kurven er skæv. Hvis du f.eks. har en meget sort-sort, mens næsten-sort vises relativt lyst - så vil du se mange flere detaljer i de sorte områder, selvom f.eks. 10% lys reelt vises alt for lyst. Omvendt, hvis de mørke områder "crusher", dvs. alt mørkt, f.eks. alt under 10% lys, vises som sort - så mister du detaljer, men på den anden side så virker billedet som helhed mere kontrastfyldt. Hvis et billede du kigger på faktisk slet ikke INDEHOLDER sort, men kun ned til 10% lys (10 IRE), så kan du opleve at dén skærm der reelt har det ringeste sort-niveau, faktisk viser 10 IRE som _mørkere_ end den skærm der _reelt_ har det dybeste sort-niveau. Det kan betyde at du bedømmer skærmens reelle sort-niveau forkert.

Kort sagt: Sort-niveau som sådan er en meget simpel, objektiv ting. Men om det er en fordel at have dén skærm med det bedste sort-niveau, det kommer fuldstændigt an på hvordan skærmen iøvrigt opfører sig i områet _over_ sort-niveauet.

Hi-Sonny-Fi skrev:
det er vel op til en selv. men jeg kan se forskellen. prøv selv at sidt jer ned med en dvd afspiller til måske 50.000 kr også en til 250 kr. der er faktisk en forskel hvis i ser ordentlig efter.

Ikke i sort-niveau, hvis du justerer din skærm efter det. Men der kan være ganske væsentlige forskelle i detaljeringen i mørke områder, og/eller lys-forløbet, og det kan få det til at _se ud_ som om sort-niveauerne er forskellige.

Hi-Sonny-Fi skrev:

og i testen fra high fidelity om pioneers dvd-afspiller,,, der skriver de også at sort niveuet er aldrig set bedre, så der må være noget om snakker.

High Fidelity's anmeldelser af billed-produkter er efter min mening direkte ubrugelige, og deres udtalelse om sort-niveau viser bare at de ikke har forstand på det de snakker om (når vi taler billed-produkter). De har ret i at DV 989 leverer et godt billede, men sort-niveauet som sådan er ikke bestemt af afspilleren.

Og mht. HD-DVD, eller HDTV fra en PC for den sags skyld, så gælder det samme her: Absolut sort-niveau er 100% ens.

Og så modsiger jeg alligevel mig selv en smule med det næste: Dér hvor sort-niveau alligevel bliver lidt subjektivt, er hvis skærmens brightness-indstilling ender som et kompromis mellem absolut sort-niveau og gamma-kurven. Dette gælder f.eks. Samsung R7x LCD-tv, hvis du vil have det mørkeste sort, så ofrer du fuldstændigt gamma-kurven og dermed detaljeringen i billedet. Har du så en afspiller med en for lys gamma, så kan du faktisk justere brightness lavere og dermed få bedre sort, uden at miste for mange detaljer. Ikke at jeg vil anbefale at rette en fejl med en anden fejl, men under helt særlige omstændigheder _kan_ der være forskel i sort-niveau, alt efter de kompromisser man indgår. Men dét ændrer ikke på at panelets absolutte sort-niveau er komplet uafhængigt af afspilleren, og så længe du har brightness-indstillingen, så er det fuldstændigt ligegyldigt hvilken afspiller du sætter til, så længe vi kigger isoleret på sort-niveau.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Sortniveau ER at vise mest sort, uden skelen til noget som helst andet. Detaljer/nuancer i mørke områder, for slet ikke at snakke om at vise gradueringen fra sort til hvid korrekt (gamma-kurve), er langt vigtigere end sort-niveau, men det er noget _andet_. Hvis det er dét man kalder sort-niveau, så er det ganske enkelt et spørgsmål om at man bruger en forkert betegnelse. Altså: Dén skærm der viser mest sort er ikke nødvendigvis at foretrække - men det ændrer ikke på om den rent faktisk viser mest sort eller ej.

Panasonic PV60 har et bedre sort-niveau end Pioneer PDP 436. Det er indiskutabelt, det kan måles, og det er det blevet gjort mere end én gang. MEN - i mine øjne ændrer det ikke på at Pioneer'en er et bedre tv samlet set. Og fordi Pioneer'ens sort-niveau er godt _nok_, så er det ikke væsentligt om Panasonic'ens sort er bedre eller ej.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

AM-E skrev:

Seriøst?! Den "test" kan du jo ikke bruge til noget. Jeg forstår ikke, hvordan du kan konkludere noget som helst ud fra 5 sølle minutter

Det er et spørgsmål om erfaring. Det er længe siden at min mening er blevet kaldt useriøs, men jeg kan høre at jeg ikke skal fortælle nogen hvor lang tid jeg bruger på at danne mig mine meninger...

Hej Otto.

Ja, jeg indrømmer...mit indlæg var lidt forhastet. Jeg har ingen erfaringer mht til plasma/lcd tv, så hvis jeg skal ud og spendere flere tusinde på et fladsvin, skal det gennemtestes. inden jeg køber det! Men ja, du har fat i noget - det handler om erfaring. Hvor lang tid bruger du da på at vurdere en fladskærm? Hvad med andet hifi såsom dvd-afspillere, forstærkere m.m.??

Mvh.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes