Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye Pioneer Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

High Fidelity's anmeldelser af billed-produkter er efter min mening direkte ubrugelige, og deres udtalelse om sort-niveau viser bare at de ikke har forstand på det de snakker om (når vi taler billed-produkter). De har ret i at DV 989 leverer et godt billede, men sort-niveauet som sådan er ikke bestemt af afspilleren.

[/QUOTE]

Der ser man jo bare hvordan store eksperter kan være uenige

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Hvor lang tid bruger du da på at vurdere en fladskærm?

Med kendt materiale og kendte forhold - det er sjældent at jeg skifter mening i forhold til hvad jeg mener efter 5 minutter. Jeg har skrevet A4-sides indlæg her i forummet om fladskærme og projektorer som jeg har kigget 10 minutter på. Det drejer sig udelukkende om at vide _hvorfor_ et givent billede ser ud som det gør. Bare et eksempel - hvis billedet er uskarpt i panoreringer, er det så fordi LCD-panelet opdaterer for langsomt, er det fordi et PAL-signal bliver konverteret til 60 Hz, er det fordi kilden er hårdt komprimeret og giver MPEG-artifacts, er det dårlig de-interlacing, er det dårlig støjreduktion, eller måske en kombination? Hvis billedet er dunkelt, er det så fordi brightness eller kontrast er forkert, er det fordi tv'ets gamma-forløb er forkert, er det fordi en dynamisk kontrast-funktion påvirker billedet negativt, eller en kombination? Hvis du ikke kan se forskel på hvordan forskellige påvirkninger af billedet ser ud, så kan du sidde og kigge og sammenligne hele dagen, uden at blive klogere på om tv'et er godt eller ej. Og hvis du skal sammenligne to tv, så skal du _netop_ bruge flere timer for at vurdere hvad der er bedst. Hvis du derimod ved hvordan de forskellige fejl ser ud, så kan du på 30 sekunder se om tv'et er værd at samle på eller ej. At bedømme to gode tv i forhold til hinanden tager lidt længere tid, men at kassere et tv som for ringe, det tager ikke lang tid.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Helt præcist hvilke store eksperter tænker du på? (jeg er ikke stor ekspert).

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

OTol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:
OTol skrev:

Der er stor forskel på om man ser TV ved kraftig dagslys eller med svag stuebelysning. Ved det sidste viser næsten alle skærme sort som sort.

Hmmm... Nej, det er ikke rigtigt. Det er lige præcis i dæmpet belysning at forskellene i sort niveau træder frem. I dagslys kan selv en skærm med et ringe sort niveau fremstå som sort.

Ikke ifølge mine erfaringer. I dagslys er min slukkede skærm mørkegrå, og det sorte bliver ikke mørkere end det. I stuebelysning, efter mørkets frembrud, bliver min skærm sort, og den viser sort som sort. Det kan godt være, at der er forskel på skærmenes evne til, at vise nuancerne i sort, men jeg taler om hvor sort det sorteste kan blive.

Til top Vis OTol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OTol

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

OTol skrev:
Ikke ifølge mine erfaringer. I dagslys er min slukkede skærm mørkegrå, og det sorte bliver ikke mørkere end det. I stuebelysning, efter mørkets frembrud, bliver min skærm sort, og den viser sort som sort. Det kan godt være, at der er forskel på skærmenes evne til, at vise nuancerne i sort, men jeg taler om hvor sort det sorteste kan blive.

Og det er jo så et eksempel på at man ikke skal udtale sig generelt, på basis af éns egne erfaringer omkring et specifikt produkt - for på LCD-tv er det stik modsat. I et mørkt rum ser du at sort ikke er sort, men mørkegråt - og det "sorte" lyser nærmest op i rummet pga. back-light'en. Det samme gælder forskellige plasma-tv - hvis det ikke laver helt så ægte sort som et andet tv, så vil det være tydeligst at se i et mørkt rum.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hi-Sonny-Fi skrev:

Helt præcist hvilke store eksperter tænker du på? (jeg er ikke stor ekspert).

Arr helt dum er du i hvert fald ikke!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

OTol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

OTol skrev:

Og det er jo så et eksempel på at man ikke skal udtale sig generelt, på basis af éns egne erfaringer omkring et specifikt produkt - for på LCD-tv er det stik modsat. I et mørkt rum ser du at sort ikke er sort, men mørkegråt - og det "sorte" lyser nærmest op i rummet pga. back-light'en. Det samme gælder forskellige plasma-tv - hvis det ikke laver helt så ægte sort som et andet tv, så vil det være tydeligst at se i et mørkt rum.

Otto, jeg taler kun om mit eget plasma, og skriver også, at det er modsat med LCD. Jeg kan stadig ikke få ind i hovedet, at sort kan blive mere sort end skærmen er i slukket tilstand (på plasma), den kan vel ikke producere sort?

I øvrigt kunne jeg ikke drømme om at gå i diskusion med dig, jeg anerkender fuldt ud din ekspertise på området. Jeg siger blot hvad min logik siger mig, og hvordan jeg oplever det på min skærm.

Til top Vis OTol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OTol

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Tidligere i tråden var det nogen der efterspurgte forskellen mellem PV500 og PV60/600. Jeg har nu på nyt brugt 5 minutter til at stirre og det jeg så var først og fremst mere kontrast, lys og farver på PV60. I 500s favør virket det som om det i korte øjeblik var mindre støj i billedet. Dog var disse øjeblikkene så korte at jeg kunne ha set fejl

Om nogen vil se selv så står PA50, PV60 og PV500 ved siden af hinanden i Salling

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

STOP....!

Det er da spændende at læse om sort niveau osv men nu er tråden om de nye Pioneer plasma der kommer så skal vi ikke holde os til det?

Nogen der har nyheder??

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juli 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hvis det var nogen der viste noget så ville de nok sagt det

Om du vil stanse al diskussion i denne tråden med mindre den omhandler de nye Pioneer modellene direkte vil den rimelig hurtigt dø da der ikke er så voldsomt meget at tale om før de kommer ud i butikkerne, eller bliver testet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Tidligere i tråden var det nogen der efterspurgte forskellen mellem PV500 og PV60/600. Jeg har nu på nyt brugt 5 minutter til at stirre og det jeg så var først og fremst mere kontrast, lys og farver på PV60. I 500s favør virket det som om det i korte øjeblik var mindre støj i billedet. Dog var disse øjeblikkene så korte at jeg kunne ha set fejl

Om nogen vil se selv så står PA50, PV60 og PV500 ved siden af hinanden i Salling

Var de kalibreret ? (bare nogenlunde)

Ellers kan man ikke bruge sådanne betragtninger til noget.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Juli 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

OTol skrev:
Otto, jeg taler kun om mit eget plasma, og skriver også, at det er modsat med LCD. Jeg kan stadig ikke få ind i hovedet, at sort kan blive mere sort end skærmen er i slukket tilstand (på plasma), den kan vel ikke producere sort?

Det kan det heller ikke, det har du fuldstændigt ret i. Men der er netop også relativt stor forskel på hvor "sort" skærmen er i slukket tilstand på forskellige plasma-tv.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juli 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

jdg1:

Here we go again.

De stod med fabriksindstilinger, og de er de samme for begge apparatene (jeg tjekket)

Så nu når Otto har sagt at det er ok at kunne udtale sig om et TV efter å ha set på det i 5 minutter, da finder i på et nyt krav: Man skal nu først ISF kalibrere apparatene!

Handler dette kun om TV apparater, eller drejer det sig også om andre lyd og billede produkter. Skal vi nu ikke kunne udtale os om en surroundopsetning vi har hørt med mindre den var Dolby certifisered?

Metz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2006 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Laust skrev:

Opløsningen på Philips 42PF9631D er 1024 x 1080i pixel iflg....

Det er noget højere end på Pioneer.

Læg venligst mærke til det lille i efter de 1080. Skærmen behandler signalet i to halvbilleder på 1024x540.

Hvad betyder, at skærmen behandler signalet i 2 halvbilleder på 1024x540, er det et lille men eller hvad? Det er vel trods alt bedre end 1024*768?

Til top Vis Metz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Metz

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 August 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Metz skrev:
Hvad betyder, at skærmen behandler signalet i 2 halvbilleder på 1024x540, er det et lille men eller hvad? Det er vel trods alt bedre end 1024*768?

Det er netop dét det ikke er...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes