Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Imperial....DK’s bedste ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Den er god nok. Jeg måtte ligeledes betale 120 kr. for min billet, men så fik jeg også den plads jeg gerne ville have.

Hvad der er mere katastrofalt er priserne i Palads. Sidste gang jeg var derinde, var for at se Master & Commander (lang tide siden og kommer der nok aldrig igen). Jeg betalte dengang 80 kr. for at blive placeret i en lille sal med godt og vel plads til max 50 personer. Døren til salen skulle vi selv lukke, og lyden skrattede som en i helv...

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Det er sofarækkerne (om aftenen - til en helaftensfilm) der koster 120 kr.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 August 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg må erkende, at jeg tog fejl ang. min billetpris. Jeg måtte slippe 115 kr. pr. billet til mine foretrukne pladser (15. række i midten).
Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

biojensen skrev:
Jeg har været inde og se Pirates of the Carribean 2 i Imperial og billedet var som man kan forvente når det er digitalt helt i top og lyden var også perfekt den var ikke for lav som andre har oplevet den. Men Imperial bør virkelig gøre noget ved deres klimaanlæg i starten var der tempereret men efter en ½ time af filmen begyndte der at blive rigtig varmt(var klimaanlægget slukket?) men da filmen var ved at slutte var det ligesom at klimaanlægget var tændt igen måske i håb om at man ville glemme at man lige have svedt som en sindsyg i næsten 2 timer.

Det er fandme (undskyld sproget ) for dårligt at man skal betale så mange penge for at sidde og stormsvede i 2 timer   - det må absolut være DK's dyreste bio. Det trækker altså gevaldigt ned på totaloplevelsen

Og det er da underligt at hvis de bare gav lydstyrken et lille hak op og fik lavet deres elendige klimaanlæg så ville de nok ganske givet indtage 1. pladsen

Jeg har sendt en mail til Imperial omkring deres dårlige klimaanlæg og glæder mig til at se hvilken undskyldning de har denne gang for at det ikke virker

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Acer skrev:

biojensen skrev:
Jeg har været inde og se Pirates of the Carribean 2 i Imperial og billedet var som man kan forvente når det er digitalt helt i top og lyden var også perfekt den var ikke for lav som andre har oplevet den. Men Imperial bør virkelig gøre noget ved deres klimaanlæg i starten var der tempereret men efter en ½ time af filmen begyndte der at blive rigtig varmt(var klimaanlægget slukket?) men da filmen var ved at slutte var det ligesom at klimaanlægget var tændt igen måske i håb om at man ville glemme at man lige have svedt som en sindsyg i næsten 2 timer.

Det er fandme (undskyld sproget ) for dårligt at man skal betale så mange penge for at sidde og stormsvede i 2 timer   - det må absolut være DK's dyreste bio. Det trækker altså gevaldigt ned på totaloplevelsen

Og det er da underligt at hvis de bare gav lydstyrken et lille hak op og fik lavet deres elendige klimaanlæg så ville de nok ganske givet indtage 1. pladsen

Rolig nu .. ! 125 kr er ikke normal prisen i imperial. Normalt betaler man omkring 75 - 85 kr for sin billet.

Kunne godt tænke mig at se en kopi af den billet der har kostet 125 kr for det må være helt ekstraordinært. Så meget har jeg aldrig betalt og jeg er i imperial ca 20 gange om året.

Jeg må en tur i netbanken for at checke betalingen men jeg er sikker på at vi kom af med omkring 225-240 kr. for 2 billetter og det er eksl. sodavand . Nu har jeg bandet nok i denne tråd, men hvorfor fa'en kan de ikke bare skrue lidt op og ordne det f**king klimaanlæg så har i (vi) jo DK's bedste bif i Imperial  

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Acer skrev:

biojensen skrev:

Jeg har sendt en mail til Imperial omkring deres dårlige klimaanlæg og glæder mig til at se hvilken undskyldning de har denne gang for at det ikke virker

Så har jeg fået svar fra Imperial:

Tak for din mail.

Jeg har undersøgt sagen, og fredag aften sneg temperaturen sig desværre op omkring 27 grader i salen, hvilket primært skyldes det meget varme sommervejr. Det er også efter min smag lidt for varmt, derfor vil jeg gerne sende dig en fribillet som kompensation.

Det kalder jeg sgu god kundeservice

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 06 August 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at hjemmebioen i dag (selv de billige) har en bedre lyd end biografer generelt (Imperial inc.) Hjemmebioer bruger "hifi" - biografer bruger (til sammenligning) PA udstyr, som det vigtigste skal "fylde" en hel sal med imponatoreffekter - og det er her at "filmen" knækker: en velproduceret (læs: standard) domediskant som dækker området 2500 - 20.000 Hz ER LANGT bedre end et PA diskanthorn/mellemtone!

Når dette er sagt, så har al dette hjemmebio surround hysteri taget overhånd, da det vigtigste: dét der foregår på lærredet, er gledet i baggrunden - og det er synd, da en god film altid er god, også i mono - under 100 db!! Venner, det er på lærredet magien ligger - og ikke i HTX

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 06 August 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Nej, hvis det er noget er det nok i THX 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:

biojensen skrev:

Så har jeg fået svar fra Imperial:

Tak for din mail.

Jeg har undersøgt sagen, og fredag aften sneg temperaturen sig desværre op omkring 27 grader i salen, hvilket primært skyldes det meget varme sommervejr. Det er også efter min smag lidt for varmt, derfor vil jeg gerne sende dig en fribillet som kompensation.

Det kalder jeg sgu god kundeservice

Hvad så med alle de andre der også har stormsvedt hos Imperial ? Det kalder jeg sgu ikke kundeservice, de giver kun fribilletter til dem der klager men gør ellers ikke en skid ved problemet men konstaterer bare at "Det er også efter min smag lidt for varmt"    - flot Imperial

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 06 August 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Hjemmebioer bruger "hifi" - biografer bruger (til sammenligning) PA udstyr, som det vigtigste skal "fylde" en hel sal med imponatoreffekter - og det er her at "filmen" knækker: en velproduceret (læs: standard) domediskant som dækker området 2500 - 20.000 Hz ER LANGT bedre end et PA diskanthorn/mellemtone!

Og hvem kan vi takke for det:   THX

Go4it skrev:

Når dette er sagt, så har al dette hjemmebio surround hysteri taget overhånd, da det vigtigste: dét der foregår på lærredet, er gledet i baggrunden - og det er synd, da en god film altid er god, også i mono - under 100 db!! Venner, det er på lærredet magien ligger - og ikke i HTX

Det har du ganske ret i.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Var inde og se Superman Returns i Biocity Herning. Jeg synes, vi har en meget fin bio. Der er dog ikke digital visning, men alt andet er rigtig godt, og fungerer uden problemer (også klimaanlægget!). En helaftens film koster 95kr. eks. billetgebyr.

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 August 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg været med til at "bygge" og vedligehold de fleste af Nordisk film's biografer, og bliver mere og mere irreteret over mange af de input's, der kommer fra forskellige sider.....

Jeg vil først tillade mig at spørge; hvem af jer VED hvordan en rigtig biografsal virker????        &n bsp;    Og ikke bare TROR de ved det???

Der er så mange ting i en bio-sal der skal gå op i en højere enhed for at give totaloplevelsen, rigtigt..

Men når nu så mange klager over lyd og billede, kan det så ikke være fordi, at man er blevet vant til det, der står derhjemme i stuen???  Lad os nu antage, at mange af de indlæg her på tråden, kommer fra selvophøjede eksperter, som mener at deres hjemmebio lyder "rigtigt", men rent faktisk ikke er indstillet korrekt.... Så er det jo klart, at når disse så bevæger sig ned i en biograf, hvor billede og lyd rent faktisk er stillet korrekt, men ikke lyder som deres "fejlopstilling", de vil jo mene i deres snæversynethed, at det ikke er deres anlæg, men biograffens der er noget galt med...

Som et sidste lille input vil jeg bare lige sige; THX har ikke noget med biograffens valg af højtalere at gøre, det er udelukkende suvænt biograffens eget valg...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 06 August 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:

Nu har jeg været med til at "bygge" og vedligehold de fleste af Nordisk film's biografer, og bliver mere og mere irreteret over mange af de input's, der kommer fra forskellige sider.....

Jeg vil først tillade mig at spørge; hvem af jer VED hvordan en rigtig biografsal virker????        &a mp;n bsp;    Og ikke bare TROR de ved det???

Der er så mange ting i en bio-sal der skal gå op i en højere enhed for at give totaloplevelsen, rigtigt..

Men når nu så mange klager over lyd og billede, kan det så ikke være fordi, at man er blevet vant til det, der står derhjemme i stuen???  Lad os nu antage, at mange af de indlæg her på tråden, kommer fra selvophøjede eksperter, som mener at deres hjemmebio lyder "rigtigt", men rent faktisk ikke er indstillet korrekt.... Så er det jo klart, at når disse så bevæger sig ned i en biograf, hvor billede og lyd rent faktisk er stillet korrekt, men ikke lyder som deres "fejlopstilling", de vil jo mene i deres snæversynethed, at det ikke er deres anlæg, men biograffens der er noget galt med...

Som et sidste lille input vil jeg bare lige sige; THX har ikke noget med biograffens valg af højtalere at gøre, det er udelukkende suvænt biograffens eget valg...

Enig.

Folk glemmer åbenbart også de krav til udstyr, som skal opfyldes i de respektive biografsale. Det er altså ikke en spisestue eller en lille kælder, man har med at gøre her...

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 15 August 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Jeg var inde og se Superman Returns i Imperial i går. Hold da k***  

Lyd og billede får man altså ikke meget bedre. Den bas var så dyb og præcis - specielt i åbningsscenen, hvor folk nærmest hoppede op af stolene....

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Sendt: 15 August 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hvorfor denne tråd??? Acer, hvorfor har du ikke kontaktet Imperial og forelagt dine øv-oplevelser??

Iøvrigt er der efterhånden en del provinsbiografer, der kan leve op til folks høje forventninger.

Det er ikke kun i Århus og Kbh. det sner...

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 15 August 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:

Du har faktisk fat i noget her som gælder meget universelt i hifi-verdenen - ikke kun mellem hifi-entusiaster og prof-verdenen (som i bund og grund ganske enkelt ikke forstår hinanden), men i høj grad også individuelt i hifi-verdenen. Ufatteligt mange mennesker definerer hvordan ting SKAL lyde ud fra hvordan det lyder derhjemme, og så kan et anlæg være nok så fantastisk, hvis det ikke spiller på samme måde som man er vant til, så er det dårligt...

Men ikke desto mindre vil jeg i forhold til hjemmebio vs. biograf fastholde at det er to forskellige ting, men hver deres fordele og ulemper - også kvalitetsmæssigt. Dét der gør diskussionen vanskelig er at hjemmebio'er svinger afsindigt meget mere i kvalitet end "rigtige" bio'er - fra 999,-s legetøj fra Kvickly, til professionelle installationer med for flere kroner grej end en gennemsnitlig biografsal. Biografer er trods alt mere konsistente - og det er vel at mærke dét vi kan takke THX for! Jeg mener personligt det er inderligt ligegyldigt om en surroundreceiver har THX eller ej, men THX' indflydelse på kvaliteten af de rigtige biografer er i mine øjne ganske væsentlig. Jeg kunne personligt godt ønske mig en THX stereo-standard, omend jeg godt er klar over det er et lidt kontroversielt emne. En THX-standard for TV ville iøvrigt absolut heller ikke være af vejen...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:
selvophøjede eksperter, som mener at deres hjemmebio lyder "rigtigt", men rent faktisk ikke er indstillet korrekt.... Så er det jo klart, at når disse så bevæger sig ned i en biograf, hvor billede og lyd rent faktisk er stillet korrekt,

Hvad angår billedet er der INGEN hjemmbio der kan følgemed en god bio, men når højtalen i  biografen overstyre så kan man altså godt høre det.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Hvorfor denne tråd??? Acer, hvorfor har du ikke kontaktet Imperial og forelagt dine øv-oplevelser??

Iøvrigt er der efterhånden en del provinsbiografer, der kan leve op til folks høje forventninger.

Det er ikke kun i Århus og Kbh. det sner...

mvh

Det kunne jeg da godt, men jeg syntes det er vigtigt at få pointeret i et bredt forum at Imperial ikke er DK's ubestridte bedste bif og så var jeg nok mere end almindeligt chokeret over de vilde billetpriser

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 August 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
[QUOTE=sivertsmed]Men når nu så mange klager over lyd og billede, kan det så ikke være fordi, at man er blevet vant til det, der står derhjemme i stuen???  Lad os nu antage, at mange af de indlæg her på tråden, kommer fra selvophøjede eksperter, som mener at deres hjemmebio lyder "rigtigt", men rent faktisk ikke er indstillet korrekt.... Så er det jo klart, at når disse så bevæger sig ned i en biograf, hvor billede og lyd rent faktisk er stillet korrekt, men ikke lyder som deres "fejlopstilling", de vil jo mene i deres snæversynethed, at det ikke er deres anlæg, men biograffens der er noget galt med...

Du har faktisk fat i noget her som gælder meget universelt i hifi-verdenen - ikke kun mellem hifi-entusiaster og prof-verdenen (som i bund og grund ganske enkelt ikke forstår hinanden), men i høj grad også individuelt i hifi-verdenen. Ufatteligt mange mennesker definerer hvordan ting SKAL lyde ud fra hvordan det lyder derhjemme, og så kan et anlæg være nok så fantastisk, hvis det ikke spiller på samme måde som man er vant til, så er det dårligt...

Men ikke desto mindre vil jeg i forhold til hjemmebio vs. biograf fastholde at det er to forskellige ting, men hver deres fordele og ulemper - også kvalitetsmæssigt. Dét der gør diskussionen vanskelig er at hjemmebio'er svinger afsindigt meget mere i kvalitet end "rigtige" bio'er - fra 999,-s legetøj fra Kvickly, til professionelle installationer med for flere kroner grej end en gennemsnitlig biografsal. Biografer er trods alt mere konsistente - og det er vel at mærke dét vi kan takke THX for! Jeg mener personligt det er inderligt ligegyldigt om en surroundreceiver har THX eller ej, men THX' indflydelse på kvaliteten af de rigtige biografer er i mine øjne ganske væsentlig. Jeg kunne personligt godt ønske mig en THX stereo-standard, omend jeg godt er klar over det er et lidt kontroversielt emne. En THX-standard for TV ville iøvrigt absolut heller ikke være af vejen..     

Hej der..

THX-standard for TV er ikke så langt væk...

På mange af de THX-certificerede dvd'er er der et optimicer-program for TV med...

Jeg har selv brugt den mulighed tit, og det giver et super billede på stort set alle TV/billedefremvisere... Det er en lile hjælp til at indstille lysstyrke, kontrast og alle de andre nødvendige ting, for at få et godt billede..... Og så er det idiotsikret, hvilket jeg nyder, for man bliver guidet igennem trin for trin.....

Ang. THX som stereo-certificering, tror jeg man bliver nødt til at kigge langt efter, for hele "THX-konceptet" går jo ud på at give folk mulighed for at gå i en biograf der lever op til et minimumskrav i følge THX-foreskrifterne.....

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:
Biografer er trods alt mere konsistente - og det er vel at mærke dét vi kan takke THX for! Jeg mener personligt det er inderligt ligegyldigt om en surroundreceiver har THX eller ej, men THX' indflydelse på kvaliteten af de rigtige biografer er i mine øjne ganske væsentlig.

Thomas Hauerslev 70mm.com skrev:

Selv om THX på mange måder sikrer de bedste forhold for tilskueren, vokser træerne ikke ind i himlen. Der er f.eks. ikke så meget diskant HELT oppe i toppen (og dermed opløsning) i det nye anlæg, som der var i det gamle JBL anlæg fra 1978 med en særlige 2405 modifikation.

Der er ingen tvivl om, at lydanlægget i Imperial Bio overholder standarden særligt hvad "bundtræk", stereoperspektiv og lydtryk angår, men de ekstremt høje frekvenser er THX systemet absolut en begrænsning.

THX  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes