Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali eller gale?` (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

warcaos skrev:
Eltax-Man skrev:

warcaos skrev:
jeg sidder og overvejer at skifte mine selvbyggede HT ud med nogle nye gulvhøjttalere.
Mit valg går pt mod enten et sæt DALI Blue 3003, DALI Concept 6 eller Gale 4040.
men hvad er bedst? er der nogen der kan anbefale enten det ene eller det andet?

Hvis jeg var dig ville jeg har klart vælge dali concept 6 har selv lige købt mine dali concept 6 for ca 3 mdr siden og de holder virkelig og lyden er kanon. Jeg har selv kigget og lyttet på både gale og mange andre men dali er den i dette pris nivaeu, der virkelig gør det  bedst. Du vil helt sikkert ikke blive skuffet så. Men for en sikkerheds skyld vil jeg forslå du lytter nogle forskellige mærker og højtalerer, så du finder nogle som i din smag er lige til dig

det skal jeg helt sikkert også.. uden tvivl.. i morgen skal jeg en tur til århus, så må jeg jo se om jeg falder over et par gode butikker... der er jo en del gode der :)

Ja og jeg vil anbefale HFK og tape connection specielt  hifi klubben ved europa plads har et godt lokale hvor man kan lytte til højtalerne og giver også ok info

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

har sendt dig en pb.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
tarup 13 skrev:

Mercury skrev:
Pyh ha, hvis Dali er det du stræber efter har du ikke særlig store krav til naturlig lyd, køb noget andet end det prikkende, skrigende, komprimerende stads.

Hej Mercury

Hvad for højttalere har du selv ???

vh. Henrik

Hej Henrik,

Jeg lytter til Martin Logan og BKS-105

MEN, jeg kan sagtens få stor glæde ud af andre højtalere, der er masser af muligheder, men konkret var jeg for 2 dage siden i hifi-klubforretning og lytte på Ikon-2 og Ikon-6. Det var en skræmmende dårlig lyd disse ht'ere laver. Som om de var designet ud fra udseendet og dermed nok skulle ligne mere end de kunne levere, afgjort flotte ht'ere, men karakteristikaene var, prikkende diskant, få detaljer, kompression ved meget moderate lydstyrker, manglende bas, udemærket mellembas, ok perspektiv. Generelt en lav kvalitet på lyd. Musikoplevelse kan man godt glemme alt om, lyttetræthed på rekordtid. Dali, han skal bare male sine malerier og lade dygtigere om det med musikken .

Slet ikke enig! Jeg synes Dali Ikon serien er noget af det bedste jeg har hørt i den prisklasse... Det beviser bare endnu engang at folk definerer god lyd anderledes...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes